    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Wed, 7 Apr 2021 05:59:50 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Ksiegi wieczyste
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 7 kwietnia 2021 o 12:40:03 UTC+2 Michal Jankowski napisał(a):

    > Przy spadku wzmianka jest natychmiast. W innych sytuacjach - nie mam
    > pojęcia.

    Z tego, co widzę w KW mojego garażu, wzmianki są wpisywane następnego dnia po
    zgłoszeniu przez notariusza.
    Więc jak wzmianki nie ma (inna sprawa, jak rozpoznać, że to o wzmiankę o naszym
    wpisie chodzi?) to trzeba do notariusza uderzać, niech sprawdza, co się stało - za to
    ma zapłacone.

    Inna sprawa, że na wpis, przynajmniej w DC, czeka się teraz grubo ponad pół roku - w
    tej KW są wzmianki jeszcze z lipca.
    Ciekawe, czy robią jakieś przesunięcia kolejki dla hipotek - bo to kosztowne, np.
    marża o 1,3% większa i to praktycznie od całości pożyczanej sumy.