  • 1. Data: 2021-04-07 12:10:15
    Temat: Ksiegi wieczyste
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Wiadomo - zmiana wpisow w KW powolna jest,
    ale czy nie miala byc jakas szybka adnotacja ?

    Bo taki jeden przypadek obserwuje - umowa deweloperska na mieszkanie
    spisana u notariusza, miesiac mija, zadnej wzmianki w KW bloku nie ma.
    Inne umowy sa.

    Zwykla nieruchawosc, czy np notariusz wiecej widzi w podgladzie KW niz
    ja ?

    J.

  • 2. Data: 2021-04-07 12:39:47
    Temat: Re: Ksiegi wieczyste
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 07.04.2021 o 12:10, J.F. pisze:
> [...]
    > Inne umowy sa.
    >
    > Zwykla nieruchawosc, czy np notariusz wiecej widzi w podgladzie KW niz ja ?

    Przy spadku wzmianka jest natychmiast. W innych sytuacjach - nie mam
    pojęcia.

    MJ

  • 3. Data: 2021-04-07 14:59:50
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 7 kwietnia 2021 o 12:40:03 UTC+2 Michal Jankowski napisał(a):

    > Przy spadku wzmianka jest natychmiast. W innych sytuacjach - nie mam
    > pojęcia.

    Z tego, co widzę w KW mojego garażu, wzmianki są wpisywane następnego dnia po
    zgłoszeniu przez notariusza.
    Więc jak wzmianki nie ma (inna sprawa, jak rozpoznać, że to o wzmiankę o naszym
    wpisie chodzi?) to trzeba do notariusza uderzać, niech sprawdza, co się stało - za to
    ma zapłacone.

    Inna sprawa, że na wpis, przynajmniej w DC, czeka się teraz grubo ponad pół roku - w
    tej KW są wzmianki jeszcze z lipca.
    Ciekawe, czy robią jakieś przesunięcia kolejki dla hipotek - bo to kosztowne, np.
    marża o 1,3% większa i to praktycznie od całości pożyczanej sumy.

  • 4. Data: 2021-04-07 17:59:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

> [...]
    > KW bloku nie ma. Inne umowy sa.
    >
    > Zwykla nieruchawosc, czy np notariusz wiecej widzi w podgladzie KW

    Ja ostatnio przerabiałem przypadek usuwania zajecia komorniczego.
    Wpis ze komornik złozył wniosek pojawił sie natychmiast bo on to
    przesyła elektronicznie.

    ZTCW u notariuszy jest to samo, wiec np informacja o podpisaniu umowy
    przedwstepnej tez powinna sie pojawic od razu.

    Ale zapytałbym u notariusza na poczatek.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Bóg ukrył piekło w samym sercu raju,

  • 5. Data: 2021-04-07 17:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Dawid Rutkowski d...@w...pl ...

> [...]
    > czy robią jakieś przesunięcia kolejki dla hipotek - bo to
    > kosztowne, np. marża o 1,3% większa i to praktycznie od całości

    No jakas masakra zrobiła się z tymi wpisami do KW, nie tylko w DC.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nowa Kobieta chce być taka sama, jak Dawny Mężczyzna.

  • 6. Data: 2021-04-08 08:05:20
    Od: Krzysztof kw1618 <k...@g...pl>

    W dniu 2021.04.07 o 12:10, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > Bo taki jeden przypadek obserwuje - umowa deweloperska na mieszkanie
    > spisana u notariusza, miesiac mija, zadnej wzmianki w KW bloku nie ma.

    Jakie przepisy określają szybkość wpisów do KW ? Może kpa ?

  • 7. Data: 2021-04-08 12:53:52
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 8 kwietnia 2021 o 08:05:24 UTC+2 Krzysztof kw1618 napisał(a):

    > Jakie przepisy określają szybkość wpisów do KW ? Może kpa ?

    Wg tzw. internetu żadnych określeń co do dokonania wpisu nie ma - płacisz, a potem
    czekasz, aż się sąd z kolejką upora, ew. możesz prosić o przyśpieszenie (odpowiednio
    motywując).
    Jedynie jest wymaganie co do ujawnienia wniosków o wpis w postaci wzmianki - to
    powinno być od razu (i zwykle idzie, bo robi to komputer).

  • 8. Data: 2021-04-08 12:57:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysztof kw1618" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >Jakie przepisy określają szybkość wpisów do KW ? Może kpa ?

    Nie o to chodzi - miano specjalnie przyspieszyc, dano dostep on-line
    notariuszom, zeby jakis oszust nie sprzedal nieruchomosci kilka razy.
    I to zdaje sie nie o wpis ostateczny chodzilo, tylko o "wzmianke", ze
    cos takiego czeka na przetworzenie.
    I co ... i teoria rozmywa sie z praktyka.

    Teraz patrze jeszcze raz .. jest tam jakas wzmianka z pasujaca datą,
    ale pusta, wiec nic z tego nie wynika.

    No i ciekaw jestem - zle patrze, czy moze notariusze maja lepszy
    widok, czy to po prostu takie kulawe jest ...

    J.

  • 9. Data: 2021-04-17 19:05:06
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08.04.2021 o 12:57, J.F. pisze:

    > Teraz patrze jeszcze raz .. jest tam jakas wzmianka z pasujaca datą, ale
    > pusta, wiec nic z tego nie wynika.

    Wynika, który notariusz to robi i w razie czego dzwoni sie do niego z
    zapytaniem.

    --
    Robert Tomasik