    Date: Tue, 9 Aug 2022 02:44:25 +0200
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <62eac102$0$552$65785112@news.neostrada.pl>
    <gAEGK.213832$A665.15298@fx08.ams1>
    <62eb4b2a$0$470$65785112@news.neostrada.pl>
    <01JGK.532567$B0_9.483712@fx13.ams1>
    <62ebeb82$0$563$65785112@news.neostrada.pl>
    <QM%GK.521437$MWc5.249490@fx06.ams1>
    <62eca0d4$0$486$65785112@news.neostrada.pl>
    <ChEHK.2029657$AS_9.1670058@fx12.ams1>
    <62f02d1d$0$551$65785112@news.neostrada.pl>
    <rZYHK.1351549$i8Z9.687631@fx09.ams1>
    <62f08b32$0$447$65785112@news.neostrada.pl>
    <62f0c78e$0$557$65785112@news.neostrada.pl>
    <62f12520$0$455$65785112@news.neostrada.pl>
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Subject: Re: Konin - jest akt oskarżeni

    W dniu 08.08.2022 o 17:00, Shrek pisze:
    > A jeśli było "nie dotykać urządzenie elektryczne"? Zresztą na razie nie
    > dyskutujemy o tym czy zabójstwo z zamiarem ewentualnym czy niumyślne
    > spowodowanie śmierci, a czy w ogóle da się powiązać duszenie i rażenie
    > taserem ze śmiercią (albo w analogii porażenie prądem). Z tego co
    > pamiętam to nawet biegli nie próbowali nie powiązać, tylko podali trzy
    > przyczyny - duszenie, rażenie taserem niezgodnie z "instrukacją obsługi"
    > i jako trzecią możliwość "delirium excited" czyli że "wzioł i umar". Tak
    > więc dwie były bezpośrednio powiązane z działaniami policjantów.

    Tego się nie ocenia na podstawie większości. Jak jest wątpliwość, to nie
    jest to dowód.

    > Na razie dyskutujemy o przyczynie śmierci. Zarzuty zabójstwa czy
    > nieumyślego spowodowania śmierci to oddzielna sprawa.

    Biegli jej nie znają. Ty chcesz to ustalić nie mając ani wiedzy
    merytorycznej, ani niem mając dostępu do dowodów?

    > Podobnie jak z rozdzielnicą i nagranym filmem że kolesia potrząsło a
    > potem zmarł?

    Biegły musi stwierdzić przyczynę zgonu . Tego się nie ocenia "na oko".

    > No ale go dusili i razili. I się nagrało.

    Moze któryś z nich jeszcze palił obok papierosa. Też szkodliwe.

    > To znaczy że za samo duszenie zabójstwo a jak jeszcze dodatkowo taserem
    > potraktujesz to nie da się ustalić i umorzonko? Brzmi jak plan zbrodni
    > doskonałej. Tylko działa chyba tylko jak zbrodnię popełnia policjant, bo
    > nie mam wątpliwości, że jakby to stachowiaki zaciągnęły do bramy
    > policjanta i tam związały dusiły i raziły prądem to wynik byłby jednak
    > inny.

    Ty o wielu rzeczach nie masz wątpliwości. A to, ze to ze zdrowym
    rozsądkiem się kłuci, to już Cie nie interesuje.

    --
    Robert Tomasik