  • Data: 2005-08-31 05:00:16
    Temat: Re: Kazus allegro
    Od: Otto Falkenstein <f...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tomasz Pyra napisał(a):

    > Bardzo milo z jego strony ze tylko tyle.

    Biorac pod uwagę, że praktycznie nic mu się nie należy to faktycznie miło...

    > Towaru kupujacemu nie dostarczyles. Strona ktora robila jakies ustalenia
    > z Poczta Polska jestes Ty i to na Tobie spoczywa zalatwienia tego tak
    > zeby przesylka dotarla do adresata.

    Nie. Jeżeli nabywca, po zawarciu umowy sprzedazy domaga się przesłania
    gdzieś przestłki, toobowiazek sprzedawcy ogranicza się do przesłania jej
    w sposób uzgodniony, na własciwy adres, z zachowaniem nalezytej
    staranności jesli chodi o opakowanie, oznakowanie itp.

    > Adresat przesylki nie mial w rekach.

    Bo doszło do jej przypadkowej utraty

    > Jego nie interesuje czy ktos okradl Cie przed budynkiem poczty, czy juz
    > w budynku, czy moze jeszcze gdzies indziej.

    Pewnie, że go to nie interesuje, ale niestety prawo obowiązuje także jego.

    > W kazdym razie nie dostarczyles przesylki kupujacemu.
    > Bez problemu przed sadem wygra od Ciebie cala kwote.

    Jestes pewien? A jak twoim zdaniem rozprawi przed sądem z art 454, 544 i
    548 kc? Jezeli sprzedawca wysłał paczkę na właściwy adres to ryzyko jej
    przypadkowej utraty przeszło na nabywcę.

    > Potem mozesz sie o nia procesowac z Poczta Polska.

    Nie on, tylko nabywca.

    > Ale ubezpieczasz Ty a nie kupujacy.

    Ale to kupujacy ponosi koszt ubezpieczenia - i koszt przesyłki - art 547
    par 2 kc.

    > Tak samo kase za zaginiona paczke (czy to 66, czy 300zl) dostalbys Ty a
    > nie adresat.

    Ale adresat ma prawo żądać wydania mu tej sumy.

    > Raczej nie. IMO niestety i tak nie warto bo tak czy siak przegrasz.

    Jesteś pewien, że przegra?

    > A kto zalatwial sprawy z Poczta Polska? Przeciez nie on.
    > Poczta Polska sie nie wywiazala z umowy to masz teraz pelne prawo sie z
    > nia procesowac. Z kupujacym wogole Poczta nie bedzie rozmawiac, bo on
    > dla nich nie jest strona umowy.

    A to jest racja.

    > AFAIK to nic nie straciles bo masz 750zl ktore wyslal Ci kupujacy.

    Prawda. Ale nie ma już przesyłki. Dostał pieniądze i wysłał przesyłkę.

    > Proponuje wyslac kupujacemu 350zl o ktore prosi.
    > To na prawde ladnie z jego strony ze uznal ze poniesie polowe kosztow
    > zgubienia paczki przez poczte.

    Biorac pod uwagę, że nic mu się nie nalezy, to naprawde ładnie z jego
    strony.

    > Prawde mowiac powinienes mu odeslac 383zl (jeszcze polowe z 66zl ktore
    > chce dac Poczta).

    Powinienes mu odesłać tylko odszkodowanie za nie wykonanie usługi. w
    końcu to on poniósł koszty przesłki.

    > W jaki sposob poczta umotywowala przyznanie Ci 66zl zamiast 300zl
    > odszkodowania?
    > Z udowodnieniem faktycznej wartosci przesylki (na podstawie logow z
    > Allegro) nie powinienes miec problemow.

    Czy udzielając tu porad masz choćby minimalna wiedze na temat
    obowiązujacych w danej kwestii przepisów prawnych? Wysokość
    odszkodowania za nie wykonanie usługi jest sztywno ustalona i wartość
    przesyłki nie ma tu znaczenia.

    --
    Falkenstein
    Ordo Lumine