  • Data: 2005-08-31 08:53:08
    Temat: Re: Kazus allegro
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    Mithos napisał(a):

    > Paczka wartosciowa (z podana wartoscia) to jest co innego niz paczka
    > nadana z adnotacja "ostroznie".

    Dlaczego?
    I jedno i drugie jest jakas tam usluga Polczy Polskiej.
    To na ktora zdecyduje sie nadawca zalezy od niego. Nic nie stoji na
    przeszkodzie zeby metalowa sztabe wyslac z adnotacja "ostroznie", a
    starego kapcia ubezpieczyc na 1000zl.
    Inna sprawa czy na przyjecie na takich warunkach przesylki zgodzi sie
    poczta.

    > Jednakze, jesli kupujacy sie uprze i bedzie domagal sie wysylki paczka
    > zwykla to jest to sprawa sprzedajacego. Dlaczego sprzedajacy ma placic i
    > odpowiadac ze to ze druga strona umowy jest malo inteligentna ?

    A jak sie uprze to oczywiscie.
    Jezeli nabywca zaznaczy ze zyczy sobie paczke nieubezpieczona, to znaczy
    ze taka sobie zyczy.
    Jak sobie zyczy zeby mu delikatny krysztal opakowac tylko w szary papier
    i tak wyslac to tez jego sprawa.

    Natomiast tu chyba amy inna sytuacje.
    Kupujacy nie wydawal dokladnych dyspozycji jakiego rodzaju paczke sobie
    zyczy i z jakimi dodatkowymi uslugami.
    IMO wiec sprzedajacy "domyslnie" powinienbyl nadac przesylke jako
    przesylke wartosciowa.
    W przypadku krysztalow "domyslnie" powinien nadac ja jako przesylke
    delikatna.
    Bez zadnego slowa ze strony kupujacego.

    W razie watpliwosc powinien sie zapytac kupujacego jak to wyslac.
    Ewentualnie zamiescic taka informacje jak zamieszczasz na swojej aukcji,
    gdzie piszesz wyraznie ze przesylka nie bedzie ubezpieczona i ze jak
    zginie to odpowiada za nia kupujacy.