  • Data: 2022-05-12 08:25:35
    Temat: Re: Jezdza po chodnikach
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 12 May 2022 08:06:41 +0200, Hedvika napisał(a):

    > Jestem w Polsce juz dluzszy czas.
    > Moze ktos mi wytlumaczy, dlaczego Polacy i starsi i mlodsi decyduja sie
    > lamac przepisy ruchu drogowego i jezdza po chodnikach na rowerze,
    > zamiast chodzisz na piechote lub jezdzisz w tramwaju czy w autobusie.

    Musisz pochodzić z Niemiec :) Widzisz, my Polacy, mamy dosyć luźny
    stosunek do prawa. Zanim je zastosujemy, przepuszczamy przez rozum.
    Jeśli widzimy że z wolnej i ostrożnej jazdy chodnikiem, zwłaszcza kiedy
    jest szeroki a pieszych na nim nie ma lub jest mało, jest mniejsze
    zagrożenie niż z jazdy ruchliwą jezdnią obok, jedziemy chodnikiem choć
    wiemy że prawo zakazuje. Liczymy na to że mijani pieszy oraz ewentualni
    policjanci podzielą naszą ocenę i okażą zrozumienie.
    Oczywiście, zawsze się trafią matoły które za nic mają dobro wspólne i
    na ruchliwym chodniku jeżdżą jak szaleni, ale takich się tępi.
    I nie muszę wyjaśniać że pieszo czy busem wszędzie się nie dotrze a poza
    tym rower służy nie tylko do komunikacji a także jako środek rekreacji
    czy sposób na utrzymanie zdrowia.
    --
    Jacek
    I hate haters.