  • Data: 2021-10-15 19:30:21
    Temat: Re: Jest ochrona wizerunku policjanta?
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 15.10.2021 o 16:07, J.F pisze:
    > Taa ... czy policjant patrolujacy na codzien ulice jest "powszechnie
    > znany"? Czy moze patrol to nie jest funkcja publiczna?

    Na pewno nie jest osobą powszechnie znaną. I w tym rzecz. Zdarza się, że
    mój wizerunek tu i ówdzie bywa publikowany, ale nie przypominam sobie,
    by ktoś się poważył zrobić to bez zapytania o zgodę.

    > Fotografowac jednak najlepiej na tle zgromadzenia/imprezy, albo
    > krajobrazu :-)

    I tak można. Trudno zrobić zdjęcie na meczu i pytać wszystkich w kadrze
    o zgodę. Natomiast przeważnie na takim zdjęciu trudno osobę rozpoznać i
    o to chodzi. Natomiast wielu oszołomom zależy właśnie na ukazaniu
    wizerunku konkretnego policjanta.

    Przez wiele lat politycy mieli to w nosie. Przełożeni za politykami
    również. A policjantom - poza nielicznymi wyjątkami - po prostu nie
    chciało się z oszołomami szarpać. Kilka lat temu uznano, że jednak
    policjant, to też człowiek. Zaczęto obejmować sprawy ściganiem "z
    urzędu". I kilku pierwszych w momencie zmiany stanowiska po prostu
    "nadziało się". Teraz już raczej rzadko i tylko idioci nie znają tego
    przepisu. Tu się okazało, ze jeszcze wśród nieuświadomionych jest jakiś
    prawnik Fundacji - nie najlepiej to o nim świadczy, ale nie mnie oceniać.

    --
    Robert Tomasik