  • Data: 2021-10-15 16:07:13
    Temat: Re: Jest ochrona wizerunku policjanta?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 15 Oct 2021 15:52:52 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Prawo autorskie. Tylko jedną przywołałem.

    W tym watku?

    Wycialem
    "I tu zaczął się problem dla oszołomów publikujących takie rzeczy w
    mediach, że nie można. Nigdy nie było można. Policjant, to też
    człowiek."

    Nic tu nie pisales, ze chodzi o prawo autorskie.
    Obecne nie jest "od zawsze", co tam bylo wczesniej nie chce mi sie
    sprawdzac.

    Ale w obecnym mamy

    Art. 81.
    1. Rozpowszechnianie wizerunku wymaga zezwolenia osoby na nim
    przedstawionej. W braku wyraźnego zastrzeżenia zezwolenie nie jest
    wymagane, jeżeli osoba ta otrzymała umówioną zapłatę za pozowanie.

    2. Zezwolenia nie wymaga rozpowszechnianie wizerunku:
    1) osoby powszechnie znanej, jeżeli wizerunek wykonano w związku z
    pełnieniem przez nią funkcji publicznych, w szczególności
    politycznych, społecznych, zawodowych;

    2) osoby stanowiącej jedynie szczegół całości takiej jak zgromadzenie,
    krajobraz, publiczna impreza.

    Taa ... czy policjant patrolujacy na codzien ulice jest "powszechnie
    znany"? Czy moze patrol to nie jest funkcja publiczna?

    Fotografowac jednak najlepiej na tle zgromadzenia/imprezy, albo
    krajobrazu :-)

    J.