  • Data: 2009-04-24 13:41:10
    Temat: Re: Gwarancja na buty a "długotrwałe użytkowanie"
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:

    > I jak kupujesz skarpetki, to oczekujesz, że wytrzymają 2 lata
    > codziennego chodzenia?

    Nie.
    Ale różnicę między skarpetkami a butami widzę.
    Ty nie?

    Zresztą przeważnie wytrzymują, bo kupuję ich po 10 par. ;-)

    > Zapewne z doświadczenia życiowego.

    No i jeśli doświadczenie życiowe mnie uczy, że buty wytrzymują po 10 lat, to
    jak kupię takie co się rozlecą po kilku miesiącach, to czyja będzie wina?
    Moja?
    A jaka?

    > Co nie zmienia faktu, że shity też powinno się móc sprzedawać.

    Nie zgadzam się.
    Nie bez JAWNEGO poinformowania konsumenta, że to shit.
    Zwłaszcza że czasem shit nie różni się od nie shitu niczym, nawet ceną.

    >Nie każdy potrzebuje buta za 200zł.

    Ale jak zostawisz furteczkę dla takich za 10 zł, to skorzystają z niej ci z
    cenami za 300 zł.
    Albo właśnie głównie oni.

    Tak przynajmniej mówi moje doświadczenie, chińskie badziewie za 20 zł które
    mój syn zużywał w tydzień przyjmowali (np. w Selgrosie) bez problemów, z
    sandałami Ecco za ponad 300 zł już nie było tak lekko - dowiedziałem się że
    to ja jestem winien że but jest dupy.
    Powinienem od razu (znaczy przed zakupem) wiedzieć że będzie powodował
    odciski bo jest źle skontruowany.

    > Sprzedawca nie może ograniczyć terminu do reklamacji z tytułu
    > niezgodności z umową.

    A niby czym innym jest uwalanie reklamacji z powodu zużycia się
    wcześniejszego?
    Chodzi o to żeby wiedzieć to Z GÓRY.
    Zgodnie z umową może napisać że przewiduje iż okres zużycia butów to 6
    miesięcy.
    Świadomie takie kupisz, zgodzisz się albo pójdziesz szukać takich które
    wytrzymają dwa lata.