  • Data: 2020-07-23 17:40:51
    Temat: Re: Głosował 3 razy!
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 23.07.2020 o 15:44, J.F. pisze:

    > a swoja droga - nie powinno byc to jakos niemozliwe ?

    Zdecydowanie powinno. Nie wydaje mi się jakoś szczególnie trudne
    zrobienie programu, do którego członek komisji wpisze PESEL
    pobierającego kartę i który będzie sprawdzał, czy karty już poprzednio
    nie wydano.

    > ze po pobraniu zaswiadczenia, nie jest mozliwe dopisanie do spisu i
    > glosowanie w macierzystej komisji ?

    Mnie to dziwi. Z moją córka był ten problem, że w I turze głosowała w
    innej komisji odległej o 350 km. Gdy chciała w II głosować w domu, to
    musiała tam iść i wziąć zaświadczenie.

    > Dopisanie do spisu ... no, chyba nie sprawdzaja, czy w macierzystym nie
    > pobral zaswiadczenia.
    > Ale powinni powiadomic macierzysty, a ten ... zawiadamia policje, ze tu
    > sie przestepswo kroi ?

    Dokładnie tak, jak piszesz. Tyle, że pewnie nikt tych powiadomień nie
    sprawdza.

    > A w spisie macierzystym to powinny byc dwie adnotacje - ze dopisal sie
    > do  innego spisu, i ze zaswiadczenie pobral.
    > I glosowac w macierzystym obwodzie nie moglby -
    > tzn moglby po oddaniu zaswiadczenia, gdyby nie byl dopisany do innego
    > spisu.

    No właśnie tak to jest. Nie za bardzo rozumiem, jak ten gość z Gdyni
    znalazł lukę, ale zakładam, że będzie to badane.

    > Czy to tylko nieuwaga czlonka komisji, ze nie zwrocil uwagi na to, ze
    > zaswiadczenie pobrano?

    Ale dwa razy?

    > Ale jesli to nie dziala ... to trzeba zalozyc panstwowy rejestr
    > wyborcow, zeby PiS nie mial juz zadnych problemow z wyborami
    > korespondencyjnymi :-)

    Jest taki rejestr. Przecież komisje dostają wykazy. Jaki problem, żeby
    to zrobić elektronicznie i członek komisji "przejeżdża" przez czytnik
    brzegiem dowodu (wklepują się dane do systemu - imię, nazwisko i nr
    PESEL tam są zakodowane). Następnie pobiera podpis na liście pod
    kolejnym numerem wygenerowanym przez system, wiec nie trzeba nigdzie
    pełnych danych i zasłaniać listy wyborcze z RODO. Na końcu wydaje kartę
    do głosowania. To naparwdę nie jest kosmiczna technologia.

    --
    Robert Tomasik