eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoDlaczego ZUS nie jest prawnie uznany za piramidę finansową? › Re: Dlaczego ZUS nie jest prawnie uznany za piramidę finansową?
  • Data: 2013-10-26 09:03:50
    Temat: Re: Dlaczego ZUS nie jest prawnie uznany za piramidę finansową?
    Od: "Danusia" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > On Sat, 19 Oct 2013, Danusia wrote:
    > [...]
    > To co mi się nie widzi, to fakt, że system ZUSowski jest NIESPRAWIEDLIWY.
    > Narusza zupełne podstawy ekonomii i sprawiedliwości.
    > Już po przyjęciu założenia, że jest to system "ubezpieczeniowy",
    > w którym "ubezpieczeniowość" sprowadza się do uśrednienia czasu
    > życia.

    Ależ ja nigdy nie twierdziłam i nie twierdzę że system ZUSowski jest
    sprawiedliwy. Przede wszystkim dlatego że pojecie sprawiedliwość jest
    szerokie i zależy od "punktu siedzenia" Przykład: Ktoś okradł wielu ludzi na
    wielkie pieniądze. Sąd sprawiedliwie orzekł kare dożywocia, ale wielu ludzi
    uważa że to niesprawiedliwe bo on siedząc do końca życia w więzieniu nigdy
    nie odda im nawet części ukradzionej kasy.

    Ja bronię systemu w którym jest przymus oszczędzania na emeryture.
    Dyskutowałam już wiele razy z znajomymi na ten temat i zawsze kończyło sie
    to na problemie co będzie gdy 30% ludzi nie będzie oszczędzało (ubezpieczało
    się) wcale. Już obecnie jak jakiś menel który pracował niewiele i zawsze na
    czarno, jest chory nie ma na jedzenie to jest nacisk na MOPS i w sumie
    wszyscy utrzymujemy takiego "bezrobotnego". A co bedzie jak ich bedzie 2
    miliony?
    Odpowiedź jest prosta: będą zdychać pod płotem tak jak w USA, ale my żyjemy
    w Europie w XXI wieku i takie normy jak w USA są u nas niemożliwe do
    przyjęcia.

    pozdr