eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoDlaczego ZUS nie jest prawnie uznany za piramidę finansową? › Re: Dlaczego ZUS nie jest prawnie uznany za piramidę finansową?
  • Data: 2013-10-26 07:28:30
    Temat: Re: Dlaczego ZUS nie jest prawnie uznany za piramidę finansową?
    Od: p47 <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2013-10-25 22:19, Gotfryd Smolik news wrote:
    (....)

    > To co mi się nie widzi, to fakt, że system ZUSowski jest NIESPRAWIEDLIWY.
    > Narusza zupełne podstawy ekonomii i sprawiedliwości.
    > Już po przyjęciu założenia, że jest to system "ubezpieczeniowy",
    > w którym "ubezpieczeniowość" sprowadza się do uśrednienia czasu
    > życia.

    To co (słusznie) napisałes, choc wazne, to jednak jest sprawą
    drugorzędną, poniewaz MZ podstawowym zarzutem w stosunku do ZUS jest to,
    iż jest on PRZYMUSOWY!
    Gdyby był dobrowolny, to wszelkie, nawet logicznie rzecz biorac, zasadne
    zarzuty zawsze możnaby odeprzec tym, że partycypujacy w nim wybrali go
    dobrowolnie, a więc godzili się na jego rozwiązania.
    Tymczasem teraz obowiązuje przymus udziału w ZUS (a w zasadzie przymus
    comiesięcznego odprowadzania do ZUS znacznych sum własnych pieniędzy) po
    to, aby może, kiedyś, ktoś tam raczył coś wypłacic w istocie całkowicie
    wg swojego widzi-mi-się, co do kwoty, czasu i warunków (bo OIP niedawno
    SN, czy też TK orzekły, że prawo do emerytury , w sensie terminu i
    wysokości wypłaty NIE jest prawem nabytym i nie podlega ochronie z tego
    tytułu, nie mówiąc juz o tym, że po prostu pieniędzy moze w przyszłości
    nie byc, bo te pieniądze teraz wpłacane do ZUS od razu są komu innemu
    wypłacane)..