    From: "ape" <a...@n...poczta.fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy podać ojca dziecka?
    Date: Mon, 6 Mar 2006 13:19:06 +0100

    Użytkownik "Kira" <c...@e...wytnij.pl> napisał w wiadomości
    news:duh55e$fnf$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Re to: ape [Mon, 6 Mar 2006 10:20:05 +0100]:

    > Wiesz, w sumie to ciężko byłoby udowadniać, że ona nie jest
    > matka dziecka, które urodziła... ;-)

    wiesz, gdy dziecko trafia do adopcji - to biologiczna matka nic juz nie
    udowodni :-(

    > W sumie, to nie wydaje mi się. Ona jest w ciąży, ona się z tą
    > ciążą użera, ona dziecko urodzi, ona chce je wychowywać. Taty
    > jak widać na załączonym obrazku w życiu jej i jej dziecka coś
    > nie ma, prawda? Skąd więc pomysł, że jak ona już odwali całą
    > robotę, on powinien sobie przyjść i zabrać dziecko?

    ze chce wychowywac - to malo. jestes pewna, ze jest w stanie wychowywac?
    taty w jej zyciu moze nie byc i to nie ma nic do rzeczy.
    skad taki pomysl? a moze to bedzie najlepsze rozwiazanie dla jego
    dziecka?

    > Nie każdy jest prawnikiem. Z tego co widzę, dziewczyna się
    > po prostu pyta, czy tatuś ma taką możliwość. I jest to IMO
    > odpowiednie miejsce na zadanie tego pytania - PRAWNEGO, nie
    > moralnego, gdybyś nie zauważył.

    gdybys nie zauwazyla - to sad rodzinny powinien kierowac sie przede
    wszystkim dobrem dziecka, a wiec nie jedynie sucha litera prawa.

    > To wyjaśnij mi proszę, skąd założenie że przy matce będzie
    > mu się działa krzywda? I dlaczego nijak nie bierzesz nawet
    > pod uwagę, że może przy tatusiu owszem, będzie się działa?
    > Skrzywienie jakieś czy inny uraz?

    juz po raz ktorys powtarzam, ze polskie sedziny rodzinne opcjonalnie
    przyznaja opieke matkom.
    rowniez wiekszosc urzedow rowniez zaklada, ze dziecko jest do matki
    przypisane.
    skoro kobieta sie boi, ze ktos moglby jej odebrac jej niezaprzeczalna
    wlasnosc - to mi cos przestaje grac.
    czy to takie trudne do zrozumienia?

    --
    pozdro