    Date: Tue, 21 Jun 2022 06:14:56 +0200
    Subject: Re: Były policjant
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <62a78a09$0$553$65785112@news.neostrada.pl> <t884q0$23a$2@gioia.aioe.org>
    <62a79ac0$0$559$65785112@news.neostrada.pl>
    <t89cr0$1crt$1@gioia.aioe.org>
    <62a897eb$0$501$65785112@news.neostrada.pl>
    <62a89b77$0$484$65785112@news.neostrada.pl>
    <62a8d646$0$472$65785112@news.neostrada.pl>
    <62a8d9aa$0$555$65785112@news.neostrada.pl>
    <4...@4...net>
    <62a99035$0$471$65785112@news.neostrada.pl>
    <amph3o1aeo9k$.2hbzt0ljd1to.dlg@40tude.net>
    <62a9a33f$0$474$65785112@news.neostrada.pl>
    <k560on77nh26$.1e7744g5n4ygn$.dlg@40tude.net>
    <XXjqK.398521$d21.289456@fx09.ams1>
    <62aa0c56$0$545$65785112@news.neostrada.pl>
    <7TtqK.894530$e21.412692@fx10.ams1>
    <62aacbfc$0$548$65785112@news.neostrada.pl>
    <%H9rK.256868$D41.206057@fx07.ams1>
    <62ad5c5e$0$475$65785112@news.neostrada.pl>
    <xturK.435967$Z11.80362@fx12.ams1>
    <62aeac86$0$564$65785112@news.neostrada.pl>
    <UR7sK.667453$m21.92317@fx14.ams1>
    From: Shrek <...@w...pl>

    > Zaczynają u Ciebie dominowac tony, jak u mojej 90++ rodzicielki, która
    > nadal uważa, że jest jak w prlu (co akurat jest prawdą, ale w tym
    > kontekscie to jest zbieg ololiczności).

    No ale przecież jest prawdą i co więcej to prawo powstało pochodzi z PRLu.

    > My sobie tu dywagujemy o prawie,
    > a nie o jakimś pisim wytworze, który miejmy nadzieje za jakiś czas
    > przeminie.

    Przeminie albo i nie, A nawet jak przeminie to dekada minie zanim się
    zmieni. W takich okolicznościach żyjemy.

    > I uważasz, że jest to bez związku?

    Ze związkiem czy bez, będą go sądzić własnie za walkę w cudzych siłach
    zbrojnych a nie za zabójstwo. Jakby uzyskał formalnie zgodę tak samo by
    do ruskich strzelał.

    > Czyli np. jakbyś wstąpił do wojska w
    > kraju, gdzie nic sie nie dzieje, albo po stronie Ukrainy, albo rosji?
    > Jeden pies z p. widzenia omawianego przepisu?

    Z tego przepisu tak, z art 1 już nie.

    > Walka w armii najczęściej skutkuje zabójstwem.

    Prawnie - chyba nie bardzo. A w swojej armii z czym się wiąże w czasie
    wojny?

    > Myślę, że będzie, może w zawieszeniu jakimś, ale szczerzę wątpię aby sąd
    > stwierdził tu niską szkodliwość społeczną. Moze się mylę.

    Zobaczymy. Ja twierdzę, że raczej do sądu nawet nie trafi.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!