  • Data: 2002-10-09 15:13:12
    Temat: Re: BSA
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...iq.pl> szukaj wiadomości tego autora

    JarekT wrote:

    > Czy Ty na pewno wiesz, co to jest BIOS i jak działa?

    Z cala pewnoscia wiem.
    Zwroc uwage ze napisalem o "flash-u bios-u" czyli o takiej kosci pamieci
    ktora jest wlozona w plyte glowna i w tej kosci pamieci zapisany jest BIOS,
    do tego jakis obrazek czesto. Zostaje zawsze troche wolnego miejsca, a jak
    nie to mozna wywalic obrazek.
    W to miejsce mozna wstawic zupelnie dowolne dane, na przyklad klucz do
    rozkodowania dysku.

    > Bez wątpienia

    No w tej chwili to teoria, jednak program do szyfrowania pojedynczych
    plikow w ten sposob to kwestia 1 dnia, caly system plikow (laty na jadro)
    zajelo by mi troche wiecej czasu (kilka dni). Wiec od teorii do praktyki w
    tym przypadku jest tylko krok.

    > czegos takiego nie bylo
    > No, to masz patent. Nikt na to jeszcze nie wpadł. Ciekawe, dlaczego?

    No bo to jest glupie i niepraktyczne skoro policja zatrzymuje caly komputer
    (moze wlasnie dlatego?). A co komu w innych przpadkach po dysku ktory
    dzialal by tylko w jednym konkretnym komputerze?

    A co do wpadania to wpadli juz na nie takie pomysly. Jezeli chcerz podobne
    zabezpieczenie to polecam zapoznanie sie z czyms takim jak kryptograficzny
    system plikow. Nikt nie wycisnie ani bitu :-)