    From: Rafał Święch <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Art 323 KPC
    Date: Fri, 20 Jan 2006 15:56:20 +0100

    Dnia Fri, 20 Jan 2006 01:58:59 +0100, medek napisał(a):

    > Witam
    >
    > Artukul ten mowi, ze wyrok może być wydany jedynie przez sędziów, przed
    > którymi odbyła się rozprawa poprzedzająca bezpośrednio wydanie wyroku. Moje
    > pytanie jest na jakiej podstawie moze dojsc do zmiany sedziego i to wlasnie
    > na ostatniej sprawie poprzedzajacej wyrok, czy sa na to jakies przepisy?
    >
    > W trakcie toczacego sie procesu ze spolka X prowadzona przez sedzie A
    > wszystko przebiegalo po mojej mysli do czasu gdy na ostatnia sprawe spolka X
    > reprezentowal inny adwokat niz poprzednio i o dziwo rowniez inny sedzia
> [...]

    Niedopuszczalna jest zmiana sędziego w trakcie rozprawy bez Twojej wiedzy.
    Strona przeciwna mogła złożyć wniosek o wyłączenie sędziego, w wypadku
    uwzględnienia takiego wniosku postępowanie toczyło by się od nowa. O
    wszystkich takich zdarzeniach powinienes jednak wiedzieć. Sprawdź kogo
    nazwisko jest na wyroku, a kogo na poprzednich pismach sądowych w tej
    sprawie (np. postanowieniach jeśli jakieś były). Jeśli było tak jak mówisz
    masz różne środki prawne. Przede wszystkim zwykłe środki kontroli
    instancyjnej - apelacja, jeśli to była druga instancja to pozostaje Tobie
    skarga kasacyjna a jeśli minął termin do jej wniesienia, to możesz
    wnioskować o stwierdzenie niezgodności z prawem prawomocnego wyroku. Trudno
    mi się ustosunkować do tego co mówisz w 100%, bo niestety mam za mało
    informacji. W razie pytań proszę o kontakt mailowy t...@w...pl