  • Data: 2010-04-23 11:14:45
    Temat: Re: Allegro - Place z Allegro - skarga do UOKiK
    Od: cyklista <c...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Marcin Wasilewski napisał:
> [...]
    > kupiony przez klienta. Co zresztą jest sprzeczne z regulaminem allegro. W
    > przypadku sprzedawcy, który jakąś tam kwotę ma zamrożoną w towarze, jaką
    > różnice mu robi, czy pieniądze ma w postaci towaru, czy też przez dwa dni po
    > sprzedaży są one na koncie allegro? Ba - lepiej sprzedać towar i mieć
    > pieniądze po trzech dniach, niż go nie sprzedać i mieć pieniądze utopione w
    > towarze. Przy ciągłej sprzedaży jaką różnice robi, że pieniądze są z 3
    > dniowym opóźnieniem? Prowadząc handel normalne jest, że część pieniędzy jest

    Nie chodzi o dostanie pieniędzy 3 dni później, bo jakby ten pośrednik
    był bankiem i mógł tam mieć konto bankowe to by mi to zwisało, ważne
    jest że przymusowo pieniądze moje przetrzymuje 2 dni pośrednik nie
    będący bankiem, a posiadający te pieniądze u siebie i na tym zarabiający

    > Następny argument o konieczności posiadania kasy fiskalnej. Od wielu lat
    > kupuję na allegro i na palcach jednej ręki mółbym policzyć przypadki, gdy do
    > towaru nie otrzymałem paragonu. Wnioskuję z tego, że sprzedający i tak już
    > te kasy mają. Ale może wynika to z faktu, że kupuję u sprzedających, którzy
    > mają kilkaset, czy kilka tysięcy transakcji za sobą, a unikam tych co mają
    > tych transakcji kilkanaście.

    Ja mam kilkanaście tyś sprzedaży i nie mam kasy bo ta firma prowadzi
    tylko sprzedaż wysyłkową, bo normalny sprzedawca unika niepotrzebnych
    kosztów jak ich nie musi ponosić. Na innym koncie inna firma ma kasę i
    nie jest to problemem, ale dlatego że jest to powiązane z punktem
    fizycznym sprzedaży (jednak dlaczego nie korzystać z zwolnienia jakie
    daje prawo i unikać niepotrzebnych kosztów, bo to nie tylko koszt zakupu
    kasy 1500 zł po odliczeniach ale też koszt corocznej obsługi przez
    serwis z uprawnieniami i inne dodatki)