  • 21. Data: 2023-01-21 19:00:30
    Temat: Re: Pismaki pierdolone!
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21.01.2023 o 18:43, PD pisze:
    > Chodzi o to, że nie ma zakazu przebywania/nurkowania? To jest jakiś
    > problem? Do 99% (strzelam) przestępstw dochodzi w miejscach gdzie nie ma
    > zakazu przebywania i nurkowania.
    Ależ oczywiście masz rację, co oczywiście nie daje podstaw do tego, by
    domyślnie legitymować wszystkich przechodniów w oczekiwaniu, że któryś z
    nich przecież może popełnić przestępstwo.

    --
    Robert Tomasik

  • 22. Data: 2023-01-21 19:22:21
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > A to do nurkowania wymagane są jakieś uprawnienia szczególne?

    No są - można na stronie urzędu morskiego sprawdzić.

    > Pytam, bo
    > nie spotkałem się ani z przepisem "kto nurkuje bez uprawnień",

    A spotkałeś się z przepisem "kto bezprawnie wymienia gniazdko
    elektryczne" albo "kto bezprawnie pilotuje statek powietrzny"?

    > organem, który by wydawał jakieś szczególne uprawnienia. A zdarza mi się
    > nurkować.

    Z butla czy snorkować?

    https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=u
    prawnienia+nurkowe

    > Obowiązku posiadania dokumentów przy sobie obywatele Polski nie mają. A
    > i mało kto kąpiąc się w wodzie zabiera ze sobą dokumenty.

    Jeśli uprawnienia są wymagane, to chyba jednak jest obowiązek ich
    posiadanie udokumentować.

> [...]
    > rejestracji podlega:
    > - jacht (jacht rekreacyjny oraz jacht komercyjny, skuter  wodny,
    > jednostka pływająca używana do celów mieszkalnych (houseboat) oraz
    > drewniana repliki statku historycznego) oraz jednostka pływająca używana
    > do amatorskiego połowu ryb, o długości większej niż 7,5 m lub napędzie
    > mechanicznym o mocy większej niż 15 kW;
    > - jednostka pływająca używana do połowów rybackich,
    > - jednostka pływająca uprawiająca żeglugę poza terytorium
    > Rzeczypospolitej Polskiej - o ile nie posiada innej niż polska

    https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/9/3359/750x0/3359007
    -Lodz-zostala-kupiona-przez-obywatela-Hiszpanii-w-Il
    awie-w-sobote-14-stycznia.jpg

    i ten skuter

    https://ocdn.eu/pulscms-transforms/1/foEk9kpTURBXy84
    YTk1MWEwZTE1NWRlYTA0MjE2YTBjNDZlYmIyOTcxZS5qcGeTlQMA
    AM0JPM0FMZMFzQMUzQG8kwmmYmUwOTJhBt4AAaEwBQ/nurkowie-
    z-hiszpanie-kupowali-u-niego-sprzet-gang-olsena-i-wa
    tek-narkotykowy-w-grze.webp

    Może nie miała rejestracji, albowiem przepisy

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 23. Data: 2023-01-21 19:23:03
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ależ oczywiście masz rację, co oczywiście nie daje podstaw do tego, by
    > domyślnie legitymować wszystkich przechodniów w oczekiwaniu, że któryś z
    > nich przecież może popełnić przestępstwo.

    No chyba że jadą rowerem!

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 24. Data: 2023-01-21 19:23:51
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Teraz pytanie o tę zgodę Kapitanatu portu. Może po prostu nie wiedzieli,
    > ze jest wymagana.

    A to spoko.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 25. Data: 2023-01-21 19:41:09
    Od: PD <p...@g...pl>

    > Ależ oczywiście masz rację, co oczywiście nie daje podstaw do tego, by
    > domyślnie legitymować wszystkich przechodniów w oczekiwaniu, że któryś z
    > nich przecież może popełnić przestępstwo.

    Popraw mnie jeśli się mylę - oprócz nurków byli tam jacyś przechodnie? :)

    PD

  • 26. Data: 2023-01-21 20:02:15
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Czy możesz mi - albo ktoś z inny z bywających tu, którzy podzielali
    > Twoje stanowisko - wyjaśnić, czym się różni facet z aparatem pod
    > obiektem krytycznej infrastruktury oraz dwóch gości w łódce, co to sobie
    > dronem dno zatoki oglądają?

    Ależ to proste, jak jest infrastruktura krytyczna, którą chcemy chronić,
    to robimy strefę buforową, z której szanse na
    podglądnięcie/sfilmowanie/podsłuchanie są praktycznie niemożliwe lub
    bardzo mocno utrudnione.
    Mam kumpla, który pracował na platformach wiertniczych, w różnych
    miejscach, ale zasada na wszystkich była taka sama, na mniej niż mila
    morska czy tam dwie, żadna jednostka pływająca, w tym ponton wędkarski
    nie może podejść. To samo dotyczyło śmigłowców i dronów.
    Nie wiem czy akurat ten nasz Naftoport też ma taką strefę?
    Ale patrząc z innej strony to czym różni się facet z aparatem od
    samochodów google, które fotografują tą samą "infrastrukturę krytyczną"?

    > Czyt fakt, ze akurat na morzu działali, to
    > akurat ma być ten argument, że do nich powinniśmy podejść poważnie, a do
    > fotografa nie? Może ci policjanci czytują to forum i uznali, ze w sumie
    > racja. Uznali, że w szukaniu bursztynu nic złego nie ma.

    Wychodzi, że w tym akurat konkretnym przypadku wszystko było OK. Czy tak
    było, czy to takie pudrowanie po syfie, to już nie wiem?
    https://wiadomosci.onet.pl/kraj/hiszpanscy-nurkowie-
    w-zatoce-gdanskiej-nowe-ustalenia/sh44y56

  • 27. Data: 2023-01-21 21:28:40
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.01.2023 o 20:02, nadir pisze:

> [...]
    > nie może podejść. To samo dotyczyło śmigłowców i dronów.
    > Nie wiem czy akurat ten nasz Naftoport też ma taką strefę?

    https://naftoport.pl/wp-content/uploads/2020/11/zarz
    -dum15.pdf
    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 28. Data: 2023-01-21 22:18:18
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 21.01.2023 o 21:28, Shrek pisze:

    > https://naftoport.pl/wp-content/uploads/2020/11/zarz
    -dum15.pdf

    Chodziło mi bardziej o tą milę morską, bo że same w sobie porty
    posiadają strefy bezpieczeństwa to wiem. Z załącznika wynika, że tam
    można pływać jakieś 150m od Naftoportu. Trochę mało jak na
    infrastrukturę krytyczną, a może ona nie taka krytyczna?
    Z drugiej strony infrastruktura lądowa Gazoportu w Świnoujściu, jakby
    ktoś chciał to unieruchomić, to praktycznie na wyciągnięcie ręki jest.

  • 29. Data: 2023-01-21 23:38:08
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21.01.2023 o 19:22, Shrek pisze:

    > No są - można na stronie urzędu morskiego sprawdzić.

    > A spotkałeś się z przepisem "kto bezprawnie wymienia gniazdko
    > elektryczne" albo "kto bezprawnie pilotuje statek powietrzny"?

    Żartujesz? Art. 212.1.a Ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. Prawo lotnicze.
    Dla danego obszaru są określone konieczne uprawnienia. Zależą one od
    wielu czynników, wiec to jest tak napisane. Przykładowo w Smoleńsku nasi
    niem mieli prawa lecieć niżej niż 100 metrów.

    To tu masz bardziej "na tacy": https://tiny.pl/wpkzn

    > Jeśli uprawnienia są wymagane, to chyba jednak jest obowiązek ich
    > posiadanie udokumentować.

    Jeśli :-)

    > https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/9/3359/750x0/3359007
    -Lodz-zostala-kupiona-przez-obywatela-Hiszpanii-w-Il
    awie-w-sobote-14-stycznia.jpg

    I Twoim zdaniem to wymaga rejestracji? Pytam. Nie wiem, jakiej mocy jest
    ten silnik. Ale jeśli nie ma 15 kW i nie wypływali tym za granicę, to o
    ile ryb z niej nie łowili, to nie.

> [...]
    AM0JPM0FMZMFzQMUzQG8kwmmYmUwOTJhBt4AAaEwBQ/nurkowie-
    z-hiszpanie-kupowali-u-niego-sprzet-gang-olsena-i-wa

    To się u mnie nie otwiera.

  • 30. Data: 2023-01-21 23:41:50
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > Ale patrząc z innej strony to czym różni się facet z aparatem od
    > samochodów google, które fotografują tą samą "infrastrukturę krytyczną"?

    No i dochodzimy do tego samego punktu właśnie. Albo to ignorujmy, a
    jeśli uważamy, ze stanowi jakieś zagrożenie, to róbmy "do spodu". I
    tylko o to mi chodzi, anie o to, bym oceniał to jako dobro, albo zło.

    --
    Robert Tomasik