  • 441. Data: 2022-08-27 14:52:31
    Temat: Re: Konin - jest akt oskarżeni
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 27 Aug 2022 12:22:04 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Śmierć z uduszenia, to akurat nie jest specjalnie trudna do
    > stwierdzenia.

    Co masz na mysli - niewydolnosc oddechowo-krązeniową?

    > Natomiast wówczas zaczyna się wątpliwość, co spowodował to
    > uduszenie. Bo zarówno duszenie to może spowodować, jak i taser (skurcze
    > mięśni oddechowych), jak i środki chemiczne powodujące, że denatowi "nie
    > chce się oddychać". Dalej jesteśmy "w czarnej dupie".

    tuz przed uzyciem tasera mu sie chcialo, bo oddychal i krzyczal ...

    J.

  • 442. Data: 2022-08-27 15:06:42
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > i Kviata nie pytam, bo oni po
    > prostu piszą odwrotnie, niż ja bez względu na sens :-)

    Wręcz przeciwnie, piszę odwrotnie niż ty tylko wtedy, gdy to co piszesz
    nie ma sensu.
    A że często piszesz bez sensu... to nie moja wina.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 443. Data: 2022-08-27 15:09:33
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27.08.2022 o 13:02, Shrek pisze:
    > No aż zostaną wykluczone wszelkie wątpliwości. Zgłaszasz, że mógł zejść
    > na sladowe ilości dopalaczy, nie znależli, to że na pyłki lipy, potem
    > jad żmiji, śluz ropuchy, aż upewniesz się nie nie mógł zmarść na
    > cokolwiek innego niż duszenie:P

    To nigdy. Każda kolejna ekspertyza nosi realne zagrożenie wskazania
    jeszcze kolejnej możliwości. Na pewno nie wykluczy pozostałych. Bo jakiż
    to "uznany autorytet" musiałby być, by po kilku opiniach biegłych
    stwierdzających, ze do śmierci doprowadziły trzy połączone ze sobą
    przyczyny zająć teraz stanowisko, ze na pewno nie umarł od przyczyny
    leżącej w zażyciu substancji chemicznej (którą w nm stwierdzono) oraz od
    duszenia, albo na pewno nie od tasera. A tylko taka opinia pozwoliłaby
    na postawienie oskarżenia konkretnej osobie.

    Gdyby choć te narkotyki wykluczyć, to wówczas oskarżenia by się nie dało
    postawić, ale przynajmniej byłaby jakaś moralna czy etyczna
    odpowiedzialność za spowodowanie śmierci po stronie Policji i
    odszkodowanie dla rodziny. Życia to ofierze nie przywróci, ale zawsze
    lepiej.

    > Dlatego każdemu na wszelki wypodak trzeba przyczepić kamerę do dupy,
    > żeby w razie czego było wiadomo - a nie, to za mało:P Jak ty chcesz
    > przeprowadzić jakikolwiek proces bez uzycia zdolności myślenia i
    > domyślania się, że fakt A z prawdopodobieństwem o rząd większym niż fakt
    > B powoduje fakt C?

    Normalnie. Zazwyczaj bez większego wysiłku się to udaje.

    --
    Robert Tomasik

  • 444. Data: 2022-08-27 15:15:58
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27.08.2022 o 14:52, J.F pisze:

    > Co masz na mysli - niewydolnosc oddechowo-krązeniową?

    To nie jest uduszenie, tylko "niewydolność oddechowo-krązeniowa".
    Uduszenie, to pozbawienie dostępu do powietrza. Możliwości tego bywa
    sporo. Zasypanie, zamknięcie krtani, zamknięcie nosa i ust (przykłądowo
    worek foliowy) albo brak tlenu (utonięcie, jakiś gaz itp).

    "Niewydolność oddechowo-krążeniowa", to może być skutek w/w, ale też
    przykładowo skutek przerwania rdzenia kręgowego na odcinku szyjnym, albo
    przyjęcie tak dużej ilości alkoholu, że mięśnie przestają pracować. To
    tyle, jak od laika. Zapytaj jakiegoś biegłego, to pewnie to potrafi
    lepiej wyjaśnić.

    > tuz przed uzyciem tasera mu sie chcialo, bo oddychal i krzyczal ...

    Co jest dowodem tego, że wcześniej nie umarł. I tylko tego. Czy gdyby po
    użyciu tasera trafił go pocisk z broni palnej, to też byśmy się upierali
    przy spowodowaniu śmierci przez taser? A kiedy go duszono? Pytam, bo mi
    się nie chce szukać, a skoro się tym zdarzeniem tak pasjonujesz, to może
    pamiętasz.

    --
    Robert Tomasik

  • 445. Data: 2022-08-27 15:18:46
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27.08.2022 o 12:58, Shrek pisze:
    > No ale jak ma przekonać, skoro zawsze można powiedzieć że umarł na
    > "wibrującą pięść" i ponoć sąd nie ma nic do gadania - musi uniewinnić,
    > chyba że rozwieje wszystkie wątpliwości że tak nie było?

    Zazwyczaj robią to wynikami opinii biegłych i specjalistów, ale być może
    Ty znasz jakieś inne sposoby. Przykładowo głosowanie na USNET. :-)

    > I mówi to człowiek, który jak się powołuje na konkretny przepis to myli
    > się za każdym razem. Albo że jak w opinii biegłego nie jest napsiane
    > "umarł na duszenie" to nie jest to żaden dowód w sprawie.

    Powołaj się na inny i wykaż pomyłkę. Nie jestem nieomylny, tym nie mniej
    zdanie zmieniam tylko na podstawie racjonalnych argumentów, a nie odezw
    osób nawet nie potrafiących się pod swoim stanowiskiem imieniem i
    nazwiskiem podpisać.

    --
    Robert Tomasik

  • 446. Data: 2022-08-27 15:21:16
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27.08.2022 o 14:49, J.F pisze:
    > Nie wiadomo czy nie bylo.
    > Dopalacze to szeroka grupa - jak nie wiesz czego szukac, to mozesz nie
    > znalezc.

    Nie, no pewnie ja namieszałem. Skoro ujawnili Amfetaminę, to należy
    uznać, ze była amfa, a nie dopalacze. Bo inaczej do niczego nie dojdziemy.

    --
    Robert Tomasik

  • 447. Data: 2022-08-28 15:09:33
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > To nigdy. Każda kolejna ekspertyza nosi realne zagrożenie wskazania
    > jeszcze kolejnej możliwości. Na pewno nie wykluczy pozostałych.

    No więc piszę, że na takiej zasadzie nie da się skazać nikogo za nic,
    żaden biegły nie jest w stanie wykluczyć wszystkich, nawet mało
    prawdopodbnych lub wręcz absurdalnych wątpliości. Umorzenie:P

    > Gdyby choć te narkotyki wykluczyć, to wówczas oskarżenia by się nie dało
    > postawić

    Hm - a czemu?

    > ale przynajmniej byłaby jakaś moralna czy etyczna
    > odpowiedzialność za spowodowanie śmierci po stronie Policji i
    > odszkodowanie dla rodziny.

    Hm a czemu skoro nie udało się udowodnić (w teorii) związku działania
    kulosnów ze ś,miercią?

    > Normalnie. Zazwyczaj bez większego wysiłku się to udaje.

    No właśnie - zazwyczaj się udaje, a tu mimo że się wyraźnie nagrało to
    się nie udaje...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 448. Data: 2022-08-28 17:18:00
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > mięśni oddechowych), jak i środki chemiczne powodujące, że denatowi "nie
    > chce się oddychać". Dalej jesteśmy "w czarnej dupie".

    Pewną poszlakę może stanowić to, że środki chemiczne miał w sobie od
    dawna i je wydalał (śladowe ilości) a duszono go i rażono chwilę
    wcześniej i akurat to się zbiegło z jego śmiercią. Zapewne bez związku,
    ale dociekliwy obserwator zauważy że zabiły go kulsony.

    > W skali historii świata?

    A co za różnica - one nie były żadnymi błędami, tylko twoje twierdzenie,
    że jak wyjdą sladowe ilości amfy to nie da się stwierdzić co było
    przyczyną zgonu są z dupy wzięte.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 449. Data: 2022-08-28 17:22:29
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Zazwyczaj robią to wynikami opinii biegłych i specjalistów, ale być może
    > Ty znasz jakieś inne sposoby. Przykładowo głosowanie na USNET. :-)

    No przecież napisałeś jak to zrobić "proszę wysokiego sądu, sądzę że
    ofiara mogła umrzeć na - tu wstawić powód z dupy, ale nie do
    udowodnienia". No i co - i żadem biegły tego nie wykluczy - sprawa do
    uniewinienia.

    > Powołaj się na inny i wykaż pomyłkę.

    Masz wyżej - w ten sposób nie można skazać nikogo i za nic.

    > Nie jestem nieomylny, tym nie mniej
    > zdanie zmieniam tylko na podstawie racjonalnych argumentów

    Akurat nie przypominam sobie żebyś kiedykolwiek zmienił zdanie;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 450. Data: 2022-08-28 17:31:23
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nie wiadomo czy nie bylo.
    > Dopalacze to szeroka grupa - jak nie wiesz czego szukac, to mozesz nie
    > znalezc.

    Dlatego bez większego sensu jest zakładanie że umar od czegoś, czego nie
    było, skoro się nagrało od czego umarł.

    > te dopalacze sa jednak w Polsce obecne, i czasem ciezkie skutki
    > powoduja.
    > A lekarze narzekaja - nie wiemy czym sie zatrul, wiec nie wiemy jak
    > leczyc.

    Ten się zatruł brakiem tlenu i nadmiarem swobodnych elektronów.

    > Proponuje cos bardziej finezyjnego, bo po zlamaniu czaszki biegly moze
    > miec mniej wapliwosci.

    E tam - skoro po złamaniu grdyki ma wątpliwości, to czemu miałby nie
    mieć przy złamaniu czaszki? Po co finezyjnego, skoro właśnie o to
    chodzi, że może się nagrać moment spowodowania śmierci wraz z czynnikiem
    który go ewidentnie spowodował, a wystarczy ponoć spytać a skąd wiadomo
    że nie umarł na delirium excited i każdy biegły i sąd musi odpuścić?

    > Choc to tylko zlamanie - na pewno da sie
    > ocenic, ze nie ma 100% pewnosci, ze to spowodowalo smierc :-)

    No właśnie...

    > Eee tam sie nagralo. To nie moja reka,

    Wręcz przeciwnie - moja, tylko nie ma pewności że cegłowanie
    doprowadziło do śmierci, i nie było w instrukcji od cegły napisane, że
    nie wolno kulsona w głowę cegłować. Może gdyby miał twardszy łeb to by
    przeżył, może gdyby w instrukcji było napisane, a może po prostu wczoraj
    był na weselu i mu pikawa od alko ewentualnie braku alko padła akurat
    jak cegłą dostał. Chuj wie - umorzonko:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!