    Date: Sat, 27 Aug 2022 15:09:33 +0200
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <I6VMK.874037$MWc5.251369@fx06.ams1>
    <1nnink5mwgqxo.8rv46eujirt5$.dlg@40tude.net>
    <qXcNK.874042$MWc5.164978@fx06.ams1>
    <11fdmyhaicgne$.exc23aoh2q5e$.dlg@40tude.net>
    <NgTNK.253046$JLa.102702@fx04.ams1>
    <63084b85$0$551$65785112@news.neostrada.pl>
    <1rdjvopvl84ha$.11ea5tw4cl9ie.dlg@40tude.net>
    <6309435c$0$464$65785112@news.neostrada.pl>
    <6309c3cb$0$568$65785112@news.neostrada.pl>
    <6309e978$0$6192$65785112@news.neostrada.pl>
    <6309eb57$0$6208$65785112@news.neostrada.pl>
    <6309ed15$0$472$65785112@news.neostrada.pl>
    <6309f9ce$0$461$65785112@news.neostrada.pl>
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Subject: Re: Konin - jest akt oskarżeni

    W dniu 27.08.2022 o 13:02, Shrek pisze:
    > No aż zostaną wykluczone wszelkie wątpliwości. Zgłaszasz, że mógł zejść
    > na sladowe ilości dopalaczy, nie znależli, to że na pyłki lipy, potem
    > jad żmiji, śluz ropuchy, aż upewniesz się nie nie mógł zmarść na
    > cokolwiek innego niż duszenie:P

    To nigdy. Każda kolejna ekspertyza nosi realne zagrożenie wskazania
    jeszcze kolejnej możliwości. Na pewno nie wykluczy pozostałych. Bo jakiż
    to "uznany autorytet" musiałby być, by po kilku opiniach biegłych
    stwierdzających, ze do śmierci doprowadziły trzy połączone ze sobą
    przyczyny zająć teraz stanowisko, ze na pewno nie umarł od przyczyny
    leżącej w zażyciu substancji chemicznej (którą w nm stwierdzono) oraz od
    duszenia, albo na pewno nie od tasera. A tylko taka opinia pozwoliłaby
    na postawienie oskarżenia konkretnej osobie.

    Gdyby choć te narkotyki wykluczyć, to wówczas oskarżenia by się nie dało
    postawić, ale przynajmniej byłaby jakaś moralna czy etyczna
    odpowiedzialność za spowodowanie śmierci po stronie Policji i
    odszkodowanie dla rodziny. Życia to ofierze nie przywróci, ale zawsze
    lepiej.

    > Dlatego każdemu na wszelki wypodak trzeba przyczepić kamerę do dupy,
    > żeby w razie czego było wiadomo - a nie, to za mało:P Jak ty chcesz
    > przeprowadzić jakikolwiek proces bez uzycia zdolności myślenia i
    > domyślania się, że fakt A z prawdopodobieństwem o rząd większym niż fakt
    > B powoduje fakt C?

    Normalnie. Zazwyczaj bez większego wysiłku się to udaje.

    --
    Robert Tomasik