  • 391. Data: 2022-08-26 12:02:12
    Temat: Re: Konin - jest akt oskarżeni
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Poczytaj ustawę (grupowy policjant podeśle Ci link).
    Gdzie jest napisane (podaj rozdział/artykuł/paragraf), że im nie wolno??
    :-/

    -----
    > Policjanci nie mogą mordować ludzi w kiblu - wynika to z tego, że im po prostu nie
    wolno

  • 392. Data: 2022-08-26 17:07:24
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Elementarne, Watsonie: uruchamiasz pitonline i iterujesz tak, żeby wyszło ile ma
    wyjść, coś jak w większości laborek na studiach ;-)

    -----
    > Niech ktos np poda jak sie liczy podatek pit, a w szczegolnosci kwote wolna od
    podatku, za 2021, a jak za 2022.

  • 393. Data: 2022-08-26 17:17:13
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Spytaj niejakiego Bugaja, ten każde socjalistyczne sqrwysyństwo potrafił uzasadnić
    "bo niesprawiedliwie jest, aby", jego wypowiedzi
    dot. tego podatku śledziłem uważnie (Gilowską za częściową likwidację w I grupie
    znienawidził)
    Inna sprawa, że na uwłaszczenie się "neoelyty" na akcjach Agory patrzył jak na
    sqrwysyństwo i tu oklaski.
    Z drugiej strony są społeczeństwa, gdzie karty są rozdane na kilkaset lat do przodu
    (jak w wielu krajach europejskich) i można
    domniemywać, że podatek od spadków pomógłby młodym zdolnym w awansie społecznym.
    W Stanach maja odwrotny problem - facet się dorabia 40 miliardów, a syna uposaża
    całym jednym milionem na start żeby się we łbie nie
    przewróciło.

    -----
    > Nie mogę się doszukać klarownej argumentacji uzasadniającej podatki od spadku i
    darowizn (do czasów zamierzchłych bym nie sięgał

  • 394. Data: 2022-08-26 17:20:07
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Przecież są, jak choćby podatek od utylizacji.
    Uważasz go za niesłuszny?
    Właściciel robota (jakaś spółeczka z kapitałem 5 pln) to wydmuszka.
    Jak więc gościa pochowasz i za czyje?

    -----
    > Co miałoby uzasadniać płacenie za niego jakiś osobnych, lub dodatkowych podatków?
    > Mogę sobie wyobrazić taki podatek przejściowy, jeśli np. masowe zastępowanie
    robotami prowadziłoby do wzrostu bezrobocia, ale przy

  • 395. Data: 2022-08-26 17:28:49
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    W Polsce to jeszcze nieźle jest.

    -----
    > Wzrost wkurwienia u swoich podstaw ma nierównosc życiowego startu i błędnego, i
    aroganckiego, przekonania liberałów, że każdy ten
    > start ma równy i wystarczy chcieć.
    > To jest ta oczywista bzdura, która doprowadziła różne Trumpy i Kaczyńskie do
    władzy.

  • 396. Data: 2022-08-26 17:37:11
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Może policz, peowcu:
    Zaoszczędzone 200 tysięcy można wydać na 50 sprzątaczek (jest aż tyle w firmie?)
    dokładając im po 4 tysiaki.
    Typowy peowski podsiębierny demagog "my, kasta".
    Co do sprzątaczki mógłbyś się ździwić, gdyby zarządzała lepiej niż Twój CEO
    siostrzeniec udziałowca: wielu naszych z doktoratami
    wyjeżdżało do takiej niskopłatnej tam pracy.
    Zgadniesz, dlaczego Polak nie mógł wykonywać dobrej wysoko płatnej pracy, a
    Niemiec/Anglik/Szwed tak?

    -----

  • 397. Data: 2022-08-26 17:38:32
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 26 Aug 2022 06:26:46 +0200, Shrek wrote:

    > Wydaje mi się, że po prostu powołanie własnego biegłego w sprawie
    > zabójstwa nie jest proste. Pewnie nie wygląda to tak, że pukasz do
    > kostnicy, mówisz że jesteś od rodziny i wydają ci ciało żebyś sobie pociął.

    Jest funkcja oskarzyciela posilkowego, i pewne mozliwosci otwiera.
    Ciala nie wyda, ale naciskac na prokuratora może.

    J.

  • 398. Data: 2022-08-26 17:51:37
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > A czy to przesądza o ich odpowiedzialności, jako formalnej winie za tę
    > śmierć?

    Jak dla mnie to, że bez ich działań by żył.

    >Jakby miał rozrusznik serca, o czym policjanci by nie wiedzieli,
    > i ten rozrusznik by padł w wyniku użyciu tasera, to też można by
    > powiedzieć, że bez działań policjantów by żył.

    I co - jak z rozrusznikiem, to można bezkarnie torturować na śmierć?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 399. Data: 2022-08-26 17:53:42
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Czyli niekategoryczne stwierdzenie. A jak np. przyczyną jest rana
    > postrzałowa głowy i uszkodzenie mózgu, to pewnie jest kategoryczne.

    A jak rana postrzałowa brzucha? Może jakby był zdrowszy to by nie umarł.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 400. Data: 2022-08-26 17:55:31
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Dowodem w sprawie jest opinia biegłego. Nie to, co nam się wydaje. I
    > albo biegły napisze, że ofiara zmarła w wyniku określonego działania
    > (postrzału), albo napisze, że mogła umrzeć w wyniku duszenia, rażenia,
    > dopalaczy, albo wszystkich tych połączonych działań. Gdyby napisał, że w
    > wyniku duszenia, rażenia albo połączonych tych obydwu i dało się
    > dowieść, że duszenie i rażenie było bezprawne, to jeszcze można by
    > pokombinować z zarzutem "wspólnie i w porozumieniu", a i to raczej jako
    > "nieumyślnym spowodowaniu śmierci", niż "zabójstwem w zamiarze
> [...]

    Piszemy o nieumyślnym spowodowaniu śmierci.

    > Ale jeśli trzecim czynnikiem są tu dopalacze, no to chyba
    > nigdy nie było pomysłu na przypisanie winy za zażycie dopalaczy
    > policjantom.

    Nikt nie zamierzaprzypisać policjantom swowodowania zażywania
    narkotyków. Jednynie nieumyślne spowodowanie śmierci. Gdyby nie oni to
    dwe z trzech połączonych przyczyn by nie zaszły i kolo by żył.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!