  • 431. Data: 2022-08-27 12:03:54
    Temat: Re: Konin - jest akt oskarżeni
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 27 Aug 2022 11:47:15 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Tam opinię wydawał biegły. Chcesz, bym ja - nie mając o tym pojęcia - po
    > nim poprawiał? Znasz się na tym? Shreka i Kviata nie pytam, bo oni po
    > prostu piszą odwrotnie, niż ja bez względu na sens :-)
    >
    > Na pewno nie wykrywa się w trakcie sekcji zwłok szeregu substancji,
    > które powodują śmierć.

    Mozliwe, tych dopalaczy jest duzo.
    Mogles tak odpowiedziec, to bym sie nie czepial.
    Ale ... skoro nie wykryto, to skad wniosek, ze mogl na to zejsc?

    A ta twoja fala cisnieniowa od postrzalu daje jakies charakerystyczne
    uszkodzenia? Czy trzeba dopiero kulsona zastrzelic, a poem
    argumentowac, ze pewnie od dopalaczy zszedl, zeby wymiar
    sprawiedliwosci zaczął prostą logikę stosowac?

    Zreszta ... chyba sugerujesz jakies mikrowylewy ... nie ma jakiegos
    chemikalium, ktore podobnie robi?

    > Pamiętasz sprawę "łowców skór"? Tam podawano
    > substancję, którą w chwili śmierci i tak organizm wytwarza i której
    > nadmiar jest w zwłokach.

    Pavulon? O ile pamieam, to on sie rozklada szybko w zwłokach.

    > Wykluczasz, że któryś z dopalaczy zawiera coś podobnego?

    Wychodzi na to, ze zostaje nam strzelanie do kulsonow, albo
    sprawiedliwosc islamsko-plemienna.

    > Tylko, czy miało to jakikolwiek związek ze sobą?

    A w instrukcji tasera co napisano o skutkach ubocznych i srodkach
    bezpieczenstwa ?

    J.

  • 432. Data: 2022-08-27 12:08:19
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27.08.2022 o 12:00, Shrek pisze:
    > Do skutku. Ale jak dla mnie obie strony powinny mieć taką możliwość bo
    > jak pisałem biegły powinien być w zasadzie traktowany jako strona w
    > procesie. Problem w tym, że w wypadku stachowiaka, prokuratura stała
    > defacto w opozycji do oskarżyciela.

    Jakiego skutku? Ty w ogóle się zastanawiasz, co klepiesz w tę
    klawiaturę? Mają powoływać biegłych dotąd, jak któryś w opinii napisze
    to, co jakiś człowiek w USNET napisał?

    > No ale mógłby się znaleźć taki, co stwierdził że albo taser i duszenie
    > to wystarczający powód i nie ma co do tego śladowych ilości narkotyków
    > mieszać? I co wtedy?

    Wtedy można by się dopiero w ogóle zacząć zastanawiać, czy duszenie, czy
    taser. To nadal daleko od oskarżenia o spowodowanie śmierci poprzez
    użycie tasera, czy duszenie, ale trochę bliżej. Poczytaj o teorii
    nieskończoności. Wiesz ile to nieskończoność minus nieskończoność?

    > A co jak 1 napisze, że śmieć mogła być spowodowana śladową ilością
    > narkotyków, a 9 o tym nie napisze, tylko ograniczy się do duszenia i
    > niezgodnego z instrukcją urzucia tasera?

    No właśnie. A my chcemy wiedzieć, co się tam stało, a nie domyślać się.

    --
    Robert Tomasik

  • 433. Data: 2022-08-27 12:17:53
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27.08.2022 o 12:03, J.F pisze:
    > Mozliwe, tych dopalaczy jest duzo.
    > Mogles tak odpowiedziec, to bym sie nie czepial.
    > Ale ... skoro nie wykryto, to skad wniosek, ze mogl na to zejsc?

    Bo się na tym nie znam. Po to tam biegłego powołali. Jestem zdecydowanym
    zwolennikiem opierania się na faktach.

> [...]
    > argumentowac, ze pewnie od dopalaczy zszedl, zeby wymiar
    > sprawiedliwosci zaczął prostą logikę stosowac?

    Fala ciśnienia po pierwsze musi zacząć się od postrzału. Potem zostawia
    "ślady" w postaci rozerwanych naczyń krwionośnych. Ale - jak piszemy
    ogólnie - to można niedaleko człowieka odpalić ładunek wybuchowy i bez
    postrzału fala ciśnienia może go zabić.

    > Zreszta ... chyba sugerujesz jakies mikrowylewy ... nie ma jakiegos
    > chemikalium, ktore podobnie robi?

    Tak. Ale to nie ja próbuję - na siłę -dopasować fale ciśnienia do tasera.

    > Pavulon? O ile pamieam, to on sie rozklada szybko w zwłokach.

    Sądzisz, że innych podobnych substancji nie ma?

    > Wychodzi na to, ze zostaje nam strzelanie do kulsonow, albo
    > sprawiedliwosc islamsko-plemienna.

    Przyznam, że nie do końca rozumiem ten kierunek rozumowania. Bo nie
    podejrzewam Cie o pomysł, że policjantów należ skazać bez dowodów, a
    nawet wbrew tym dowodom. Shrek, czy Kviat tak, ale Ty?

    --
    Robert Tomasik

  • 434. Data: 2022-08-27 12:22:04
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27.08.2022 o 12:03, Shrek pisze:

    > No pewnie tak - są ślady duszenia, nie żyje - uduszony...

    Śmierć z uduszenia, to akurat nie jest specjalnie trudna do
    stwierdzenia. Natomiast wówczas zaczyna się wątpliwość, co spowodował to
    uduszenie. Bo zarówno duszenie to może spowodować, jak i taser (skurcze
    mięśni oddechowych), jak i środki chemiczne powodujące, że denatowi "nie
    chce się oddychać". Dalej jesteśmy "w czarnej dupie".

    > Tak było - Tysiące zapewne wyroków z spowodowanie śmierci są pomyłkami.

    W skali historii świata? Pamiętasz procesy o spowodowanie czyjej śmierci
    przez czary?

    --
    Robert Tomasik

  • 435. Data: 2022-08-27 12:22:26
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Poczytaj teorie, jak zginą Bruce Lee.

    Filmiki z żółtymi napisami? W sumie czemu nie - niech sąd udowodni że
    tak nie było.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 436. Data: 2022-08-27 12:31:26
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Mozliwe, tych dopalaczy jest duzo.

    No ale nie było - były śladowe ilości amfetaminy.

    > Mogles tak odpowiedziec, to bym sie nie czepial.
    > Ale ... skoro nie wykryto, to skad wniosek, ze mogl na to zejsc?

    Z nikąd - o dopalaczach tu padła jakaś teza. Wykryto śladowe ilości amfy.

    > Wychodzi na to, ze zostaje nam strzelanie do kulsonow, albo
    > sprawiedliwosc islamsko-plemienna.

    No właśnie on tego nie rozumie, że lecenie sobie w chuja działa w dwie
    strony. I druga strona też może dojść do tego, że zapierdolenie
    kulsonowi w cegłą w potylice jest zasadniczo zgodne z prawem, bo po
    pierwsze to trzeba złapać klienta od cegły a potem trzeba mu udowodnić,
    że śmierć kulsona była wynikiem cegłowania a nie na przykład wystąpienia
    bardzo żadkiej reakcji alergicznej na lek co zarzył dwa tygodnie wcześniej.

    > A w instrukcji tasera co napisano o skutkach ubocznych i srodkach
    > bezpieczenstwa ?

    Inaczej zadam pytanie - co jest napisane w instrukcji od cegły i jaki w
    takim razie ma związek hipotetyczne scegłowanie kulsona w głowę z jego
    ewentualnym zejściem - dla ułatwienia załużmy że się nagrało i poleciało
    w telewizji w prime time.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 437. Data: 2022-08-27 12:42:09
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27.08.2022 o 12:22, Shrek pisze:
    > Filmiki z żółtymi napisami? W sumie czemu nie - niech sąd udowodni że
    > tak nie było.

    Spróbuj zrozumieć, że sąd nie musi udowadniać niczego, tylko oskarżenie
    ma przekonać sąd do tego, że oskarżony coś zrobił. Ale to takie
    fundamenty prawa, które wypadało by znać, jeśli ktoś w ogóle chce być
    poważnie traktowany na grupie o prawie.

    --
    Robert Tomasik

  • 438. Data: 2022-08-27 12:58:09
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Spróbuj zrozumieć, że sąd nie musi udowadniać niczego, tylko oskarżenie
    > ma przekonać sąd do tego, że oskarżony coś zrobił.

    No ale jak ma przekonać, skoro zawsze można powiedzieć że umarł na
    "wibrującą pięść" i ponoć sąd nie ma nic do gadania - musi uniewinnić,
    chyba że rozwieje wszystkie wątpliwości że tak nie było?

    > Ale to takie
    > fundamenty prawa,

    I mówi to człowiek, który jak się powołuje na konkretny przepis to myli
    się za każdym razem. Albo że jak w opinii biegłego nie jest napsiane
    "umarł na duszenie" to nie jest to żaden dowód w sprawie.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 439. Data: 2022-08-27 13:02:39
    Od: Shrek <...@w...pl>

    taką możliwość bo

    > Jakiego skutku?

    No aż zostaną wykluczone wszelkie wątpliwości. Zgłaszasz, że mógł zejść
    na sladowe ilości dopalaczy, nie znależli, to że na pyłki lipy, potem
    jad żmiji, śluz ropuchy, aż upewniesz się nie nie mógł zmarść na
    cokolwiek innego niż duszenie:P

    > No właśnie. A my chcemy wiedzieć, co się tam stało, a nie domyślać się.

    Dlatego każdemu na wszelki wypodak trzeba przyczepić kamerę do dupy,
    żeby w razie czego było wiadomo - a nie, to za mało:P Jak ty chcesz
    przeprowadzić jakikolwiek proces bez uzycia zdolności myślenia i
    domyślania się, że fakt A z prawdopodobieństwem o rząd większym niż fakt
    B powoduje fakt C?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 440. Data: 2022-08-27 14:49:34
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 27 Aug 2022 12:31:26 +0200, Shrek wrote:

    > No ale nie było - były śladowe ilości amfetaminy.

    Nie wiadomo czy nie bylo.
    Dopalacze to szeroka grupa - jak nie wiesz czego szukac, to mozesz nie
    znalezc.

    > Z nikąd - o dopalaczach tu padła jakaś teza. Wykryto śladowe ilości amfy.

    te dopalacze sa jednak w Polsce obecne, i czasem ciezkie skutki
    powoduja.
    A lekarze narzekaja - nie wiemy czym sie zatrul, wiec nie wiemy jak
    leczyc.

> [...]
    > bardzo żadkiej reakcji alergicznej na lek co zarzył dwa tygodnie wcześniej.

    Proponuje cos bardziej finezyjnego, bo po zlamaniu czaszki biegly moze
    miec mniej wapliwosci. Choc to tylko zlamanie - na pewno da sie
    ocenic, ze nie ma 100% pewnosci, ze to spowodowalo smierc :-)

> [...]
    > takim razie ma związek hipotetyczne scegłowanie kulsona w głowę z jego
    > ewentualnym zejściem - dla ułatwienia załużmy że się nagrało i poleciało

    Eee tam sie nagralo. To nie moja reka, tylko przypadkowa zbieznosc
    wyglądu osób. A na cegle odciskow palcow nie ma .. zreszta jaka
    pewnosc, ze nie ma dwoch takich samych ?

    J.