  • 11. Data: 2021-02-14 21:07:17
    Temat: Re: Jak odebrać przesyłkę?
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14.02.2021 o 20:53, Michal Jankowski pisze:

    > Adresatka posiada dowód osobisty z adresem z tego mieszkania. To w żaden
    > sposób nie pomogło.

    Ale nazwisko się nie zgadza. Niech ne upiera sie, ze to do niej :-P

    --
    Robert Tomasik

  • 12. Data: 2021-02-14 21:38:33
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2021-02-14 o 19:03, Michal Jankowski pisze:
    > ... adresowaną na nazwisko panieńskie? Obecnie adresatka nosi nazwisko
    > dwuczłonowe. Przez 9 lat takie przesyłki przychodziły i było dobrze, a
    > teraz poczta się zbiesiła, że nie wyda i już.
    >
    >   MJ

    Poczta to specyficzna instytucja.
    Mam notarialne pełnomocnictwa szwagra do wszelkich działań w jego
    imieniu w urzędach. Mógłbym bez problemu np. sprzedać jego mieszkanie.
    Ale listu odebrać nie mogę. Powinienem mieć wystawione przez kierownika
    lokalnej poczty.

  • 13. Data: 2021-02-14 21:51:50
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14.02.2021 o 21:38, t-1 pisze:

> [...]
    > imieniu w urzędach. Mógłbym bez problemu np. sprzedać jego mieszkanie.
    > Ale listu odebrać nie mogę. Powinienem mieć wystawione przez kierownika

    Bo kiedyś Poczta Polska była instytucją. Teraz to sprywatyzowali, ale im
    się nadal wydaje, że są ponad prawem.

    --
    Robert Tomasik

  • 14. Data: 2021-02-14 22:01:07
    Od: Krzysztof kw1618 <k...@g...pl>

> [...]
    > dwuczłonowe. Przez 9 lat takie przesyłki przychodziły i było dobrze, a
    > teraz poczta się zbiesiła, że nie wyda i już.

    Zapewne przesyłka nadana na zasadach specjalnych określonych w odrębnych
    przepisach.

    Należy zadać adresatce pytania:
    Dlaczego adresatka nie powiadomiła nadawcy jak adresować?
    Dlaczego adresatka nie powiadomiła nadawcy o zmianie danych ?

    Druga sprawa, przecież w dowodzie osobistym jest nazwisko rodowe, więc
    pracownik poczty nie powinien widzieć problemu i na takie działanie
    przysługuje skarga.

    https://www.facebook.com/listonoszepolska/ warto zapytać praktyków, jak
    oni to widzą.

    Dodatkowo zadaję pytanie tym, którzy wymyślili:
    https://eskrzynka.poczta-polska.pl/#/
    jeśli ta usługa nie rozwiązuje problemów o których w tym wątku. Listy na
    zasadach specjalnych nie podlegają digitalizacji, a takich listów jest
    zdecydowana większość.

  • 15. Data: 2021-02-14 23:56:54
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 14.02.2021 o 22:01, Krzysztof kw1618 pisze:

> [...]
    > Dlaczego adresatka nie powiadomiła nadawcy jak adresować?
    > Dlaczego adresatka nie powiadomiła nadawcy o zmianie danych ?

    Dlaczego uważasz, że nadanie przesyłki nastąpiło z inicjatywy adresatki?

    > Druga sprawa, przecież w dowodzie osobistym jest nazwisko rodowe, więc
    > pracownik poczty nie powinien widzieć problemu i na takie działanie
    > przysługuje skarga.

    Tylko że pismo dawno już będzie zwrócone nadawcy...

    MJ

  • 16. Data: 2021-02-15 11:08:44
    Od: Krzysztof kw1618 <k...@g...pl>

    W dniu 14.02.2021 o 23:56, Michal Jankowski pisze:

    > Dlaczego uważasz, że nadanie przesyłki nastąpiło z inicjatywy adresatki?

    Znane mi sytuacje to takie, gdzie w ten czy inny sposób obywatel zostaje
    wkręcony w jakąś urzędową sprawę, administracyjną itp i w przypadku
    zmiany danych nie aktualizuje ich.
    Cała masa sytuacji życiowych powoduje, że obywatel jest nieświadomy, że
    udział w jakimś zdarzeniu będzie potem generował pisma w jego kierunku.

    Niby racja, zawsze może się zdarzyć jakaś sytuacja gdzie jakaś
    instytucja, firma, ma konieczność wysłać pismo po wielu latach. Np.
    uczelnia, szkoła wysyłają pismo na adres i dane jakie posiadają.

    > Tylko że pismo dawno już będzie zwrócone nadawcy...

    Pismo zostanie zwrócone, a co na to nadawca ? Będzie poszukiwał nowych
    danych adresatki ?
    Nadawca jest znany ? Poczta w osobie asystenta z okienka była uprzejma
    zdradzić nadawcę ?

  • 17. Data: 2021-02-15 13:13:04
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Czy to jest "do rąk własnych"?
    Lub w postępowaniu szczególnym (sądowym, karnym, podatkowym, administracyjnym)?
    Nie ma kobita odpisu zupełnego (nie skróconego) aktu urodzenia, gdzie na odwrocie są
    odnotowywane poprzednie nazwiska?

    -----

  • 18. Data: 2021-02-15 13:14:45
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    A mówią choć od kogo (nadawca)?
    Skontaktować się z nadawcą wskazując prawidłowe nazwisko (ale uwaga na bieg terminów,
    biurwy są od robienia obywateli na sucho).

    -----

  • 19. Data: 2021-02-15 13:46:41
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2021-02-15 o 11:08, Krzysztof kw1618 pisze:

> [...]
    > instytucja, firma, ma konieczność wysłać pismo po wielu latach. Np.
    > uczelnia, szkoła wysyłają pismo na adres i dane jakie posiadają.

    Na tej zasadzie matura i dyplomy powinny tracić ważność gdyż dotyczą
    "nie tej osoby" :)

  • 20. Data: 2021-02-15 14:02:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michal Jankowski" napisał w wiadomości grup
    pl...
    >... adresowaną na nazwisko panieńskie? Obecnie adresatka nosi
    >nazwisko dwuczłonowe. Przez 9 lat takie przesyłki przychodziły i było
    >dobrze, a teraz poczta się zbiesiła, że nie wyda i już.

    a) odszukac stary dowod,
    b) rozwiezc sie,
    c) poinformowac nadawce o zmianie danych ... i poczekac na odeslanie
    przesylki ?

    d) ... chinski dowod kolekcjonerski ?

    J.