  • 31. Data: 2020-07-24 11:36:20
    Temat: Re: Głosował 3 razy!
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 23 Jul 2020 17:28:26 +0200, J.F. napisał(a):

    > Ale ... czy sprawa, o ile prawdziwa, nie pokazuje, ze tam jakas
    > demokracja jest ?
    > Po co mieliby takie karuzele urzadzac, gdyby komisje nie byly w miare
    > uczciwe ?

    Czytam w gazecie rosyjski dowcip, że chodzenie na wybory jest frustrujące,
    bo wiadomo, kto wygra, ale co dopiero ma powiedzieć komisja, która i tak
    wiem, że ktoś inny już policzył głosy.

    > A taka karuzelą to ile % glosow sie zalatwi ?

    Tyle, ile władza sobie życzy. Czasami przesadzają:

    https://wiadomosci.onet.pl/swiat/rosja-10-kandydatow
    -w-wyborach-ma-ponad-100-procent-poparcia/7b2gj

    "W 10 punktach głosowania stwierdziliśmy nieprawidłowe - jak to na razie
    określam - wyniki. W 251. obwodzie jeden z pretendentów uzyskał ponad 105
    proc. głosów. Podobne sytuacje miały miejsce w dziewięciu innych obwodach
    Petersburga"

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 32. Data: 2020-07-24 11:44:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    net...
    Dnia Thu, 23 Jul 2020 17:40:51 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    >Trzeba jeszcze wyposażyć każdą komisję w komputer z dostępem do
    >internetu,

    Maja, bo przygotowuja na nim protokol.

    >a właściwie w kilka komputerów, bo w mojej były trzy stanowiska dla
    >różnych
    >grup bloków.

    A maja jeden.
    Inna sprawa, ze moze wtedy wystarczyloby jedno stanowisko - jakby sie
    przyspieszyla obsluga ...

    A swoja droga - co to za komputer ?
    Maja jakies w magazynie, czy wypozyczony na wybory ?

    J.

  • 33. Data: 2020-07-24 11:58:18
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 24 Jul 2020 11:44:39 +0200, J.F. napisał(a):

    > Maja, bo przygotowuja na nim protokol.

    Może i mają - w komisji byłem ostatnio w 1991 - ale pewnie na zapleczu, a
    trzeba go postawić na zielonym suknie i wyposażyć w czytnik, chyba że PESEL
    będą wklepywać ręcznie. Z drugiej strony, w aptece przy realizacji recepty
    wpisują ręcznie i idzie szybko.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    żeby rozpalić grilla."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 34. Data: 2020-07-24 11:58:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "u2" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    W dniu 24.07.2020 o 00:17, J.F. pisze:

    >czyli lubisz kopulować w burdelach, ale to nie na temat, starasz się
    >ośmieszyć polskie komisje wyborcze, z czyjego nadania uprawiasz tutaj
    >antypolską agitkę ?

    Raczej polskie urzedy, ktore odpowiadaja za przygotowanie spisu
    wyborcow dla komisji.

    Komisji raczej nie podejrzewam o wielki burdel - byl na liscie, to
    karte dostal.

    Co najwyzej ... nie wiem jak rozumiec "skreslony ze spisu" - jest
    wyrazna kreska, czy jakis maly znaczek, ktory komisja moze przeoczyc.

    A co sie dzieje w komisjach, to nie mnie oceniac, ale doniesienia
    medialne sa ciekawe ...

    J.

  • 35. Data: 2020-07-24 12:37:03
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 24.07.2020 o 11:58, J.F. pisze:
    > Raczej polskie urzedy, ktore odpowiadaja za przygotowanie spisu wyborcow
    > dla komisji.

    komu potrzebna ta twoja antypolska agitka ?

  • 36. Data: 2020-07-24 13:01:04
    Temat: Re:
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24.07.2020 o 11:31, Olin pisze:

> [...]
    > zaświadczenia o prawie głosowania też kosztuje, więc może tablety za
    > 200-300 złotych zwróciłyby się po kilku wyborach.

    Jak szukamy ręcznie na listach wyborczych, to oczywiście, ze stolików
    musi być więcej. Ale jak każdy może z dowodem podejść, to po co trzy
    stanowiska?

    --
    Robert Tomasik

  • 37. Data: 2020-07-24 13:26:03
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 24 Jul 2020 13:01:04 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Jak szukamy ręcznie na listach wyborczych, to oczywiście, ze stolików
    > musi być więcej. Ale jak każdy może z dowodem podejść, to po co trzy
    > stanowiska?

    Żeby było szybciej. Sprawdzenie tożsamości i wydanie karty chwilę jednak
    trwa. Kiedyś nie potwierdzało się otrzymania karty podpisem i też było
    kilka stanowisk.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    ubóstwie."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 38. Data: 2020-07-24 13:55:37
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24.07.2020 o 13:26, Olin pisze:

    > Żeby było szybciej. Sprawdzenie tożsamości i wydanie karty chwilę jednak
    > trwa. Kiedyś nie potwierdzało się otrzymania karty podpisem i też było
    > kilka stanowisk.

    OK! Ale w tym wypadku porównujemy fotkę z dowodu i przeciągamy przez
    czytnik. Straż Graniczna legitymując cały autobus na granicy robi to w
    kilka minut. Dochodzi złożenie podpisu, ale w kolejnej rubryce, więc
    powiedzmy minutę na petenta wystarczy. Nie więcej.

    --
    Robert Tomasik

  • 39. Data: 2020-07-24 14:07:43
    Temat: Re: Re:
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...

    >OK! Ale w tym wypadku porównujemy fotkę z dowodu i przeciągamy przez
    >czytnik.

    W zasadzie program moglby od razu porownywac fotke z twarzą :-)

    > Straż Graniczna legitymując cały autobus na granicy robi to w
    >kilka minut. Dochodzi złożenie podpisu, ale w kolejnej rubryce, więc
    >powiedzmy minutę na petenta wystarczy. Nie więcej.

    Minutke to trwa teraz, i trzeba 3 stanowiska.

    J.

  • 40. Data: 2020-07-24 14:14:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "u2" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >komu potrzebna ta twoja antypolska agitka ?

    Ale dlaczego antypolska ?

    A komu potrzebna ... wszystkim uczciwym obywatelom potrzebna, bo tylko
    nieuczciwym nie zalezy na wyjasnieniu jak do tego doszlo i co zrobic,
    aby nie dochodzilo w przyszlosci :-P

    J.