  • 41. Data: 2020-07-24 14:18:59
    Temat: Re: Głosował 3 razy!
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:sl8t6chhx83g$.v4hz85dqkk7s$.dlg@40tude.
    net...
    Dnia Fri, 24 Jul 2020 11:44:39 +0200, J.F. napisał(a):

    >Może i mają - w komisji byłem ostatnio w 1991 - ale pewnie na
    >zapleczu, a

    potrzebny po glosowaniu.

    >trzeba go postawić na zielonym suknie i wyposażyć w czytnik, chyba że
    >PESEL
    >będą wklepywać ręcznie.

    Czytniki tez maja - te do podpisow elektronicznych :-)
    Nowe dowody powinny dzialac, ale nie wszycy maja nowe ...

    >Z drugiej strony, w aptece przy realizacji recepty wpisują ręcznie i
    >idzie szybko.

    Eee - recepty skanuja.
    A moze skanowali, a teraz tylko ten kod do e-recepty ...

    J.

  • 42. Data: 2020-07-24 14:27:29
    Temat: Re:
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 24 Jul 2020 13:55:37 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > OK! Ale w tym wypadku porównujemy fotkę z dowodu i przeciągamy przez
    > czytnik. Straż Graniczna legitymując cały autobus na granicy robi to w
    > kilka minut.

    Na pewno nie jest to SG na granicy z Ukrainą, zwłaszcza przy powrocie.

    > Dochodzi złożenie podpisu, ale w kolejnej rubryce, więc
    > powiedzmy minutę na petenta wystarczy. Nie więcej.

    Wziąłem na chybił trafił protokół z Michałowic:
    https://wybory.gov.pl/prezydent20200628/pl/wyniki/2/
    protokol/731986

    Liczba wyborców, którym wydano karty do głosowania: 1262

    Dzielimy 1260 przez 60, czyli minuta na jednego petenta daje 21 godzin.
    Lokal wyborczy otwarty jest od 7 do 21, no i dupa; a uprawnionych do
    głosowania było o 300 więcej.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Niestety, jest to rząd."
    Woody Allen

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 43. Data: 2020-07-24 14:33:19
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 24 Jul 2020 14:18:59 +0200, J.F. napisał(a):

    > Eee - recepty skanuja.
    > A moze skanowali, a teraz tylko ten kod do e-recepty ...

    Możesz podać kod i PESEL, nie trzeba skanować wydruku albo pdf-a w
    smartfonie/tablecie.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Stefan Kisielewski

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 44. Data: 2020-07-24 15:55:26
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24.07.2020 o 14:07, J.F. pisze:

    > W zasadzie program moglby od razu porownywac fotke z twarzą :-)

    Mógłby i to całkiem nieźle działa. Wiele firm korzysta z takiego
    oprogramowania celem zidentyfikowania klienta.

    --
    Robert Tomasik

  • 45. Data: 2020-07-24 15:59:37
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24.07.2020 o 14:27, Olin pisze:

> [...]
    > Dzielimy 1260 przez 60, czyli minuta na jednego petenta daje 21 godzin.
    > Lokal wyborczy otwarty jest od 7 do 21, no i dupa; a uprawnionych do

    No to robimy te trzy stanowiska. Mnie przede wszystkim chodzi o to, by
    dwa razy się nie dało, a nie o ilość stanowisk. Minutę, też wziąłem z
    powietrza. Trzeba by było przetestować. Może i w 15 sekund się da, jak
    będzie kolejka. Moim zdaniem na pewno szybciej, niż po adresie wyszukać
    na liście.
    --
    Robert Tomasik

  • 46. Data: 2020-07-24 16:07:51
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 24 Jul 2020 15:55:26 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Mógłby i to całkiem nieźle działa. Wiele firm korzysta z takiego
    > oprogramowania celem zidentyfikowania klienta.

    Na bardziej modernych lotniskach można przekroczyć granicę bez kontaktu z
    człowiekiem, ale potrzebny jest paszport biometryczny i trwa to chwilę, bo
    trzeba patrzeć w kamerę, która chyba porównuje siatkówkę oka z tym, co
    zapisane w paszporcie.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    pewno znowu coś ukradli."
    Michaił Sałtykow Szczedrin

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 47. Data: 2020-07-24 17:31:50
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 24.07.2020 o 14:14, J.F. pisze:
    > Ale dlaczego antypolska ?

    bo bezpodstawnie oskarżasz polskie urzędy

  • 48. Data: 2020-07-24 17:47:45
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-07-24 o 17:31, u2 pisze:

    > bo bezpodstawnie oskarżasz polskie urzędy

    I taki zarzut w tekście ubeka który kłamie w prawie każdym tekście?
    Nieustające pozdrowienia dla twojego papcia mośka i mamy rebeki.

    Pozdrawiam

  • 49. Data: 2020-07-24 19:02:38
    Temat: Re: (Twierdzi że) Głosował 3 razy! [3miasto]
    Od: PiotRek <b...@g...pl>

    W dniu 2020-07-23 o 20:48, J.F. pisze:
    > A system powinien byc szczelny na innym poziomie - np takim ze
    > zaswiadczenie zostawia sie w komisji, wiec dwa razy nie zaglosujesz.

    Oczywiście, że zaświadczenie zostawia się w komisji.

    > Aczkolwiek ... jakby zaswiadczenie podrobic, lub znajomy urzednik
    > wystawil kilka ...

    Na zaświadczeniu jest naklejka-hologram, więc podrobić trudno.
    A urzędnik zapewne rozlicza się z wydanych naklejek, więc to drugie jest
    raczej nierealne.

    --

    P.

  • 50. Data: 2020-07-25 11:09:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 24 Jul 2020 19:02:38 +0200, PiotRek napisał(a):

    > Oczywiście, że zaświadczenie zostawia się w komisji.

    Bo to byl przyklad szczelnosci.

    > Na zaświadczeniu jest naklejka-hologram, więc podrobić trudno.
    > A urzędnik zapewne rozlicza się z wydanych naklejek, więc to drugie jest
    > raczej nierealne.

    A kto zamowil naklejki, ile i ile zaplacil ?
    To sa informacje tajne i nie powiemy :-)

    J.