    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Dwie działki i rów.
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Fri, 12 Aug 2022 15:18:36 +0200

    On Fri, 12 Aug 2022 12:43:19 +0200, anna wrote:

    > Działka Y istniej, o czym jest napisane w 4 linijce.
    > Rów nie znajduje się "na działce Z" bo skoro Y to oddzielna działka,
    > właściciela działki Z, to działka Y przylega do Z. Co widać na "rysunkach".
    > Działka Y należy do właściciela działki Z z "dziada pradziada".
    > Kto to "właściciel rowów melioracyjnych"?

    a kto wie czy sie nie znajdzie jakis "Zarząd Wód i Mielioracji".
    Tzn byly "zarzady melioracji i urzadzen wodnych", a teraz to Wody
    Polskie?
    https://www.kzgw.gov.pl/index.php/pl/aktualnosci/470
    -prezes-wod-polskich-spotkal-sie-z-likwidatorami-woj
    ewodzkich-zarzadow-melioracji-i-urzadzen-wodnych

    I nawet jak row z dziada pradziada byl prywatny, to w kazdej chwili
    moze ustawa zrobic go panstwowym :-)

    > Powierzchnie są nieistotne. Rów, tj. działka Y należał Z i tak ma zostać.

    A dzialka Y to tylko ten rów, czy jakas szersza?

    Bo moze geodeci wyznaczyli ponownie granice dzialek zgodnie z zapisami
    w ksiegach, tym razem lepiej, i granice obecne sa wyznaczone palikami,
    a row ... zmienil przynaleznosc.

    cos mi chodzi po glowie, ze mozna sprostowac zgodnie ze stanem
    faktycznycm.

    https://www.eporady24.pl/co_robic_gdy_granice_ewiden
    cyjne_dzialek_nie_pokrywaja_sie_z_granicami_na_grunc
    ie,pytania,8,113,16167.html

    J.