  • 11. Data: 2022-08-12 21:26:13
    Temat: Re: Dwie działki i rów.
    Od: anna <a...@g...com>

    Dnia Fri, 12 Aug 2022 20:49:42 +0200, anna napisał(a):

    Co do szczegółów to kiedyś było tak

    ---------,---,----------
    | | | |
    | | | |
    | | A | B |
    | | | |
    | | | |
    | '---'----------
    | | | |
    | | | |
    | X | Y | Z |
    | | | |
    | | | |
    ---------'---'----------

    A jeszcze wcześniej działki BiZ to była jedna działka,
    a A+Y to był rów. Kiedy dzielono działkę i powstały
    działki BiZ, to podzielono również rów na działki AiY
    Oczywiście nie muszę chyba tłumaczyć, że przed podziałem cały rów należał
    do właściciela działki, z której to po podziale powstały działki BiZ'

    No i teraz mamy takie "kfiatki":

    ---------,---,----------
    | | | |
    | | | |
    | | A | B |
    | | | |
    | | | |
    | '---'----------
    | | | |
    | | | |
    | X' | y'| Z'|
    | | | |
    | | | |
    ---------'---'----------
    To tak w bardzo dużym uproszczeniu

    Tego nie widać tak na pierwszy rzut oka w terenie
    bo rów biegnie po łuku.

  • 12. Data: 2022-08-12 21:29:15
    Od: anna <a...@g...com>

    Dnia Fri, 12 Aug 2022 21:25:29 +0200, J.F napisał(a):

    > nawet nie zauwazysz kiedy zabiora, jak im przyjdzie ochota :-)

    > Ale dlaczego piszesz "dzialka Y nalezy do dzialki Z" ?
    > Osobna dzialka jak rozumiem ...

    Działka Y należy do właściciela działki Z
    Tak. Działka Y to osobna działka.
    Jest nowy rys. dla Dawida. Patrz tam.

    No to będzie miał przeje****.

  • 13. Data: 2022-08-12 21:55:48
    Od: anna <a...@g...com>

    Dnia Fri, 12 Aug 2022 21:26:13 +0200, anna napisał(a):

    Dodatkowe info dla Roberta i J.F: pionowa linia wykonana dwukropkiem
    wyznacza geometryczną oś rowu, czyli jego najgłębsze miejsce:

    ---------,---,----------
    | | : | |
    | | : | |
    | | A | B |
    | | : | |
    | | : | |
    | '-:-'----------
    | : | | |
    | : | | |
    | X' : | y'| Z'|
    | : | | |
    | : | | |
    ---------'---'----------

    Oczywiście ponownie zaznaczam, że ta powyższa geometryczna oś rowu biegnie
    po łuku, czego w terenie nie widać bo porosły jest krzewami.

  • 14. Data: 2022-08-12 23:21:17
    Od: Kris <k...@g...com>

    piątek, 12 sierpnia 2022 o 21:08:35 UTC+2 anna napisał(a):
    ,
    > Geodeci wskazali rów w miejscu gdzie jest płaski teren.

    Zamknij oczy, albo wyobraź sobie że teren jest sniegmvna metr zasypany

    Geodeci wyznaczyli wg współrzędnych, krzaki, wgłębienia terenu ich nie interesuja.

    .

  • 15. Data: 2022-08-12 23:23:40
    Od: Kris <k...@g...com>

    piątek, 12 sierpnia 2022 o 21:55:16 UTC+2 anna napisał(a):

    > Dodatkowe info dla Roberta i J.F: pionowa linia wykonana dwukropkiem
    > wyznacza geometryczną oś rowu, czyli jego najgłębsze miejsce
    W którym roku, w którym miesiacu?

  • 16. Data: 2022-08-12 23:50:11
    Od: n...@o...pl

    anna <a...@g...com> napisał(-a):

    > No to będzie miał przeje****.

    Ale co ty chcesz od geodetów?
    Oni wyznaczają wg współrzędnych, a nie wg krajobrazu.
    Jedyne co jest ważne to czy wyznaczyli wg posiadanych danych.
    Sprawdzić czy wyznaczyli zgodnie z danymi, potem sprawdzić czy dane są
    prawidłowe. Na początek sprawdź powierzchnie działek wg nowych oznaczeń i wg
    zapisów w KW.
    Jeżeli wszystko jest OK, a X nagle "wzbogacił się" o teren, który
    zajmowaliście, to zawsze można starać się o zasiedzenie :)

  • 17. Data: 2022-08-13 07:02:19
    Od: anna <a...@g...com>

    Dnia Fri, 12 Aug 2022 14:21:17 -0700 (PDT), Kris napisał(a):

    > piątek, 12 sierpnia 2022 o 21:08:35 UTC+2 anna napisał(a):
    > ,
    >
    > Zamknij oczy, albo wyobraź sobie że teren jest sniegmvna metr zasypany

    Syn obecnego właściciela działki X bawił się w tym rowie, gdy był jeszcze
    dzieckiem. Gdy stał na jego dnie to tylko głowa wystawała mu ponad
    okalający teren.

    > Geodeci wyznaczyli wg współrzędnych,
    Geodeci nie mogli wyznaczyć "wg. współrzędnych" bo od lat '70 do niedawna
    istniał tylko mapy papierowe. A teraz dopiero "ustalali" współrzędne by
    wprowadzić je do systemu cyfrowego.

    > krzaki, wgłębienia terenu ich nie interesuja.

    Ale interesują przyszłego właściciela, bo rów był swego rodzaju granicą,
    można powiedzieć fosą. A o tym, że to odrębna działka wg KW i w wg. KW
    właścicielem tejże działki z rowem był obecny właściciel, wspominać już mi
    się nie chce.

  • 18. Data: 2022-08-13 07:07:00
    Od: anna <a...@g...com>

    Dnia Fri, 12 Aug 2022 14:23:40 -0700 (PDT), Kris napisał(a):

    > W którym roku, w którym miesiacu?
    Wydaje ci się że jesteś dowcipny? Czy tez oczekujesz, że specjalnie dla
    Ciebie przekopiuję to ww. dodatkowe info do miejsca w którym wypowiedzieli
    się ww. wymienieni, tylko dlatego, że Ty nie korzystasz z czytnika tylko
    Google'a, który to nie rysuje układu drzewa i przez to tacy jak Ty zadają
    debilne pytania?

  • 19. Data: 2022-08-13 07:21:20
    Od: anna <a...@g...com>

    Dnia Fri, 12 Aug 2022 23:50:11 +0200, n...@o...pl napisał(a):

    > Ale co ty chcesz od geodetów?
    Logicznego myślenia?
    > Oni wyznaczają wg współrzędnych, a nie wg krajobrazu.
    Wg map papierowych bo takie istniały od lat '70.
    > Jedyne co jest ważne to czy wyznaczyli wg posiadanych danych.
    Jest kilka stałych punktów odniesienia na lewo od działki X
    no i chłopakom się coś, mówiąc delikatnie, nie spięło w terenie.
    > Sprawdzić czy wyznaczyli zgodnie z danymi, potem sprawdzić czy dane są
    > prawidłowe. Na początek sprawdź powierzchnie działek wg nowych oznaczeń i wg
    > zapisów w KW.
    Powierzchnie mogą się zgadzać bo mogli kolejnemu sąsiadowi trochę przyciąć
    (temu na prawo od działki Z(Z') - ale już tego nie "rysuję" bo szkoda
    czasu).
    > Jeżeli wszystko jest OK,
    Nie jest O.K.
    > a X nagle "wzbogacił się" o teren, który
    > zajmowaliście, to zawsze można starać się o zasiedzenie :)
    Kto może się starać o zasiedzenie? Piszę to wszystko niejako w imieniu
    właściciela działki Z. I odnoszę wrażenie, że tego nie załapałeś.
    Właściciel działki ZiY nie musi bo ma to w KW. A właściciel X mógłby, a i
    owszem, to zrobić po kilkudziesięciu latach. Tylko mu się to nie uda bo
    zasiedzenia można dokonać w tzw. dobrej wierze, a takowej właściciel X nie
    wykaże(udowodni), bo przeszkodzi mu w tym ów rów.

  • 20. Data: 2022-08-13 11:00:04
    Od: Kris <k...@g...com>

    sobota, 13 sierpnia 2022 o 07:02:06 UTC+2 anna napisał(a):

    > Syn obecnego właściciela działki X bawił się w tym rowie, gdy był jeszcze
    > dzieckiem. Gdy stał na jego dnie to tylko głowa wystawała mu ponad
    > okalający teren.

    Bez znaczenia dla geodety.
    On wytycza wg wspolrzednych.

> [...]
    > można powiedzieć fosą. A o tym, że to odrębna działka wg KW i w wg. KW
    > właścicielem tejże działki z rowem był obecny właściciel, wspominać już mi

    Zadałas pytanie nie otrzymałaś odpowiedzi jakiej oczekiwałaś.
    Stąd Twoja irytacja
    Tak bywa.
    Zatrudnij kolejnego geodetę niech sprawdzi co tamci wyznaczyli i czy wyznaczyli
    prawidłowo