    From: "A. Filip" <a...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: COVID podejrzany o zakażenie traktowany jak zakażony
    Date: Sat, 28 Nov 2020 15:16:30 +0100 (CET)

    Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> pisze:
    > Użytkownik Robert Tomasik r...@g...pl ...

    > Juz samo to ze przyjelismy załozenie o testowaniu tylko objawowych
    > podczas kiedy 80% chorych zaraza ale nie ma objawów pokazało jak bardzo
    > chcemy walczyc z rozprzestrzenianiem tej choroby, prawda?

    W wersji cynicznej: zamiast walczyć z wszystkim wersjami kowida jak leci
    stosuje się "względne preferencje" dla odmian bezobjawowych. AFAIR
    czytałem o przynajmniej dwóch wariantach kowida z różną zabójczością.
    Takie podejście ma nawet sens ale przy fatalistycznym założeniu że i tak
    ludzie w większości wcześniej czy później się zarażą a kowid słabszy
    (w przygniatającej większości) da odporność na silniejszego.

    Spodziewasz się że ktokolwiek choć trochę oficjalny z Ministerstwa
    Zdrowia coś podobnego powie publicznie? Że celem jest jechanie przy
    granicy wydolności szpitali przy jak najmniejszych ograniczeniach
    gospodarki? Ja najwyżej spodziewam się czegoś po linii "no tak wyszło
    (nieźle)" dopóki kiedyś ewentualnie już *pewny* (względny) sukces nie
    będzie miał nagle wielu ojców.

    --
    A. Filip