  • 781. Data: 2022-06-06 21:56:43
    Temat: Re: Ukraina: wydawanie broni "cywilom" [Was: Blokowanie domeny DNS rt.com przez operatora Play - podstawa prawa]
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 06.06.2022 o 17:44, J.F pisze:

    > Jest na to jakis przepis, czy to wewnetrzne regulaminy niektorych
    > basenow ?

    Szczerze mówiąc, to nie wiem, ale taka jest praktyka.

    --
    Robert Tomasik

  • 782. Data: 2022-06-06 21:57:36
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 06.06.2022 o 17:40, Kviat pisze:

    > Dużo trudniej dyskutuje się z dorosłymi z umysłem na poziomie dziecka.

    Toś powalający argument znalazł.

    --
    Robert Tomasik

  • 783. Data: 2022-06-06 21:59:31
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > To, że Ty albo ja czegoś nie widzieliśmy, niewiele zmienia. To
    > niedorzeczny argument. Z tym, że ja nigdy nie twierdziłem, że wszystko
    > widziałem - a Ty z takich rzeczy czynisz argument.

    "Dlatego na wielu basenach 50-cio metrowych mamy deseczkę powodującą, że
    poza zawodami ma on zaledwie 49,99 metra."

    W pełni się z tobą zgadzam. To faktycznie niedorzeczny argument.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 784. Data: 2022-06-07 01:44:11
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-06-06, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > O widzisz - siku sie zdarza codziennie. W odroznieniu od rekina w
    > naszym klimacie.

    Dzieci przychodzą na basen z dmuchanymi rekinami. Bardzo są realistyczne
    ostatnio (te rekiny). Niby się prawdziwe nie zdarzają, ale kiedyś może
    się zdarzyć. Poza tym ktos może wrzucić gatunek agresywnego zółwia.
    Widziałeś z bliska takiego?
    https://en.wikipedia.org/wiki/Alligator_snapping_tur
    tle
    A co chwila się czyta, że coś komuś uciekło z prywatnej hodowli. Po
    prawdzie nie wiesz co suweren przywlecze. W najlepszym wypadku może to
    być kupa, a Ty akurat robisz resuscytacje.

    > No ale ratownik na basenie jest od ratowania ludzi na tymze basenie.
    > A czy moze/powinien wybiegac na ulice ...

    Albo zobacz tak, resuscytujesz właśnie 130kg kobietę. Basen połozony na
    lekkim wzniesieniu, jest tam taki 40cm murek, a dalej juz teren ulicy,
    kanał ściekowy, te sprawy. No i taka wielka kobieta z basenu wyślizguje
    Ci się w czasie ugniatań i spada do tego kanału. 130kg mokrego ciała to
    niewiele osób wyciągnie i przeniesie na teren basenu, a jeszcze kanał
    śliski bo niedawno padało (dość często się w Polsce zdarza). No i co
    teraz? Wydałes polecenie, aby wszyscy wyszli z wody, no ale jakies
    12tolatki nie wyszły, a rodzice chyba w kiblu, dwujeczki, bo naoglądali
    się Amber. Poprosiłeś grupę gapiących się kulturystów, akurat byli, bo
    to wtorek, dzień mycia z dniem rąk, ale oni powiedzieli, że są świeżo
    nakremowani i nie mogą pomóc, bo nakaz pomocy z kk162 nie obejmuje
    uzyczenia kremu, co byłoby w tej sytuacji nieuniknione. Sam nie możesz
    zejść do kanału i kontynuować akcji, bo jest ten przeklęty 40cm murek,
    który zasłania basen i tych 12tolatków. No ale ta kobieta jest z basenu
    i nie jest Twoim dzieckiem, a te 12to-latki, to u takiego przystojnego
    ratownika, no wiadomo, może się zdarzyć. To chyba lepiej ją olać skoro
    juz poza terenem? I co mówi nt. tej sytuacji prawo i rekiny?

    --
    Marcin

  • 785. Data: 2022-06-07 01:48:46
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-06-06, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > To jest w procedurach uwzględnione. nakazuje pozostałym wyjście z wody
    > "natychmiast'.

    A kto pownien prowadzić nadzór nad wyjściem z basenu?

    --
    Marcin

  • 786. Data: 2022-06-07 02:04:53
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-06-06, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Przecież ci napisałem dlaczeo słaba i nawet zostawione jest na górze.

    Tam jest Twoja powtarzana teza, a nie argumentacja dlaczego.

    > Nieruchomości nie mają nic wspólnego z prawem do głosowania. Jeśli juź
    > liczy się gdzie mieszkasz a nie gdzie masz nieruchomość.

    Kraj to taka nieruchomość. Twoja nieruchomośc to też taka nieruchomość.
    Lokalne władzie, wspólnota (gdzie dotyczy) mają na nią wpływ. No ale
    skoro tam nie mieszkasz, to nie powinienes mieć wpływu, biorac udział
    np. w decyzjach wspólnoty :)

    > Zgoda. Tym niemniej ja płacę a ty nie.

    I to jest argument? Ile osób nie płaci w Polsce podatku w Polsce
    mieskzając? Pozbaw i ich praw wyborczych, tym bardziej, że żerują
    przeciez na infrastruktrze :)

    > Ile ci pozwala twoje państwo w którym mieszkasz:P

    Uznanych przed polskim USC?

    > To jak wrócą to będą głosować. W czym problem?

    Bo to nadal ich współwłasność.

    > Bo argumentujesz o tym, że masz obwiązki i dlatego powinieneś mieć
    > przywilej głosowania. Jak na razie wszystkie te obowiązki wychodzą
    > zupełnie teoretyczne, więc w sumie co w tym złego, żeby na zasadzie
    > analogi dać ci teoretyczne prawo do głosowania?

    Bo mam również obowiązki, których dałem przykłady, ale ponieważ uważasz,
    że nie ma możliwości ich egzekucji to nie istnieją :)

    --
    Marcin

  • 787. Data: 2022-06-07 06:31:12
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Tam jest Twoja powtarzana teza, a nie argumentacja dlaczego.

    Dalej lepsza niż twoja teza, jakobyś miał jakieś mityczne obowiązki:P

    > Kraj to taka nieruchomość.

    To tylko twoja teza:P

> [...]
    > Lokalne władzie, wspólnota (gdzie dotyczy) mają na nią wpływ. No ale
    > skoro tam nie mieszkasz, to nie powinienes mieć wpływu, biorac udział

    Ależ mając nieruchomość, masz na przykład udział we wspólnocie
    mieszkaniowej. Ale prawo do głosowania na prezydenta/burmistrza/wójta
    masz tylko jedno i tam gdzie mieszkasz, a nie w każdej nieruchomości -
    jeszcze raz - posiadanie nieruchomości nie jest w żaden sposób
    analogiczne do prawa do głosowania - możesz mieć 10 nieruchomości,
    mozesz nie mieć żadnej, masz ten sam głos. I niekoniecznie tam gdzie
    masz nieruchomość.

    > I to jest argument? Ile osób nie płaci w Polsce podatku w Polsce
    > mieskzając? Pozbaw i ich praw wyborczych, tym bardziej, że żerują
    > przeciez na infrastruktrze :)

    Tym niemniej podlegają pod polskie prawo, czyli mają obowiązki. Od
    płacenia podatków do rodzenia letalnie chorych dzieci. To są właśnie
    konsekwencje sumy tych głosów.

    > Uznanych przed polskim USC?

    A co cię polskie USC obchodzi? To ja chcę przed dajmy na to malezyjskim
    - a co?

    > Bo to nadal ich współwłasność.

    Jeszcze raz - współwłasność to słabo związana z prawem wyborczym.
    Upiąłeś się tej kulawej analogii bo ci wygodnie. Prawa wyborcze nie
    wiążą się z własnością czy współwasnością a póki co z obywatelstwem. Po
    prostu mam inny pogląd - powinno zależeć od tego czy masz w kraju
    "centrum życiowe". Wiem też że to się nie zmieni - pewnie potrzebna
    byłaby zmiana konstytucji. No albo "walkaround" w postaci - "możesz
    głosować w dniu wyborów na narbutta 70 lok 14" -wtedy teoretycznie
    prawo masz. Ale po przemyśleniu, to słabe rozwiązanie - nie dlatego żeby
    było słabe samo w sobie, bo tu jest dobre - masz teoretyczne "obowiązki"
    i równie teoretyczne prawo głosu. Jest złe, bo lecenie w chuja przez
    władzę zawsze konczy się większym kurewstwem w przyszłości.

    > Bo mam również obowiązki, których dałem przykłady, ale ponieważ uważasz,
    > że nie ma możliwości ich egzekucji to nie istnieją :)

    No a gdzie jest wada tego toku myślenia?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 788. Data: 2022-06-07 11:24:46
    Temat: Re: Ukraina: wydawanie broni "cywilom"
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 6 Jun 2022 15:47:09 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Prawa Ukrainy nie znam. W Polsce to można
    > by rozważyć art. 123§1 pkt 4 kk, ale trzeba by było dowieść, że
    > strzelający wiedział, ze to cywil, a nie wrogi żołnierz. W opisanej tu
    > sytuacji nie jest to przynajmniej oczywiste.

    I tak nie uwierzysz, ale większość osób nie ma problemu z odróżnieniem
    żołnierza od rowerzysty.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
    Mark Twain

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 789. Data: 2022-06-08 02:04:58
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > A kto pownien prowadzić nadzór nad wyjściem z basenu?

    Jak się ktoś utopi, to wiadomo, że nie wyszedł.

    --
    Robert Tomasik

  • 790. Data: 2022-06-08 02:34:27
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-06-08, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Jak się ktoś utopi, to wiadomo, że nie wyszedł.

    Ale to odpowiedź na inne pytanie. Ratownik robi resuscytacje, wydał
    polecenie, ludzie wychodzą. To wszystko zajmuje czas. Kto nadzoruje ten
    proces?

    --
    Marcin