  • 1. Data: 2005-01-19 15:51:32
    Temat: 0,20ml/l + rower
    Od: "krzychu81" <k...@o...pl>

    Stało się. Zostałem zatrzymany przez policję. Jade na rowerze, 0,2 w
    wydychanym powietrzu. Za popełnione wykroczenie zostałem zaocznie ukarany
    przez sąd grodzki grzywną i połrocznym zakazem jazdy na rowerze. Ponieważ
    rower to moje najwieksze hobby+jedyny sport który uprawiam troche boli mnie
    zakaz, który obejmuje prawie całe lato. Od wyroku przysługuje mi prawo
    odwołania się w ciągu 7dni. Poradźcie coś! Czy wogle mam szansę podwarzyć ten
    wyrok? ew. spowodować zamianę na coś innego? Cokolwiek tylko nie zakaz jazdy
    na rowerze! (wieksza grzywna, prawo jazdy, zakaz w zawieszeniu, jakieś prace
    publiczne?)

    Prosze o możliwie szybką odpowiedź!

    p.s.: byłem badany alkotestem, który chyba nie ma homologacji. nie wiem czy
    policjanci którzy mnie badali mają do tego uprawnienia (nie wiem czy coś
    takiuego wogle jest.
    p.s.2: zdaję sobie sprawe z tego, co zrobiłem, więc uwagi oceniejące moje
    postępowanie proszę zachować dla siebie.

  • 2. Data: 2005-01-19 16:17:29
    Temat: Re: 0,20ml/l + rower
    Od: KrzysiekPP <k...@S...op.pl>

    > Stało się. Zostałem zatrzymany przez policję. Jade na rowerze, 0,2 w
    > wydychanym powietrzu. Za popełnione wykroczenie zostałem zaocznie ukarany

    Ale cos tu sie nie zgadza ... 0.2 promila czy 0.2 mililitra ? Czy badano
    ci krew ? Bo w przypadku wątpliwym nalezaloby jeszcze powtorzyc badania
    krwi, poniewaz badanie oddechu jest raczej niedokladne.

  • 3. Data: 2005-01-19 16:37:25
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "KrzysiekPP" <k...@S...op.pl> napisał w wiadomości

    > Ale cos tu sie nie zgadza ... 0.2 promila czy 0.2 mililitra ?

    Jeśli chodzi o kwalifikację prawną, to bez różnicy.
    Od 0,2-0,5 promila to wykroczenie, tak samo jak od 0,1 do 0,25 mg/l.

    >Czy badano
    > ci krew ? Bo w przypadku wątpliwym nalezaloby jeszcze powtorzyc badania
    > krwi, poniewaz badanie oddechu jest raczej niedokladne.

    Klient mógł zarządać badania krwi. Kodeks drogowy nie wymaga tego. Wystarczy
    badanie wydychanego powietrza.

    Pzdr
    Leszek

  • 4. Data: 2005-01-19 16:42:22
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "krzychu81" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ten
    > wyrok? ew. spowodować zamianę na coś innego?

    6 m-cy to najkrótszy zakaz. I jest obligatoryjny.

    > p.s.: byłem badany alkotestem, który chyba nie ma homologacji.

    Teraz na to wpadłeś? Powiedziałeś to podczas przesłuchania?
    Pamiętaj, że jak wk.... sędziego zawracając mu głowę to może wyrok
    podwyższyć.
    Chłop kończąc studia myślał o karierze sędziego w Sądzie Najwyższym,
    głośnych procesach, seryjnych mordercach itd., a Ty mu wyjeżdżasz z
    gównianym wykroczeniem. On już jest wk....y ;))))

    Pzdr
    Leszek

  • 5. Data: 2005-01-19 16:52:07
    Od: KrzysiekPP <k...@S...op.pl>

    > Je?li chodzi o kwalifikację prawn?, to bez różnicy.
    > Od 0,2-0,5 promila to wykroczenie, tak samo jak od 0,1 do 0,25 mg/l.

    Zgadza sie ... ale 0.2 mg/l to juz przypadek bezsporny, podczas gdy przy
    0.2 promila mozna bylo sprobowac zrobic badanie krwi ... byc moze daloby
    nizszy wynik.

  • 6. Data: 2005-01-19 17:03:01
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    > Zgadza sie ... ale 0.2 mg/l to juz przypadek bezsporny, podczas gdy przy
    > 0.2 promila mozna bylo sprobowac zrobic badanie krwi ...

    Można by. Gdyby tego zarządał badany.A i sędzia biorąc pod uwagę upływ czasu
    pomiędzy kierowaniem, dmuchaniem a pobraniem krwi może wynik badania krwi
    olać i oprzeć się tylko na badaniu wydychanego powietrza.
    Kodeks drogowy (ranga ustawy) mówi:
    Art. 126.

    1. Badanie w celu ustalenia zawartości w organizmie alkoholu przeprowadza
    się przy użyciu urządzeń elektronicznych dokonujących pomiaru stężenia
    alkoholu w wydychanym powietrzu.

    2. Przepisu ust. 1 nie stosuje się, jeżeli stan osoby podlegającej badaniu
    uniemożliwia jego przeprowadzenie urządzeniem elektronicznym. W takim
    przypadku ustalenie zawartości w organizmie alkoholu następuje na podstawie
    badania krwi lub moczu.

    > byc moze daloby
    > nizszy wynik.

    Ale mogłoby dać też wyższy;)
    Tego się już nie dowiemy.

    Pzdr
    Leszek

  • 7. Data: 2005-01-19 17:20:53
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    krzychu81 wrote:
    > Stało się. Zostałem zatrzymany przez policję. Jade na rowerze, 0,2 w
    > wydychanym powietrzu. Za popełnione wykroczenie zostałem zaocznie ukarany

    zgodziłeś się na badanie alkomatem?

    zyga

  • 8. Data: 2005-01-19 17:36:25
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Leszek l...@p...fm ...

> [...]
    > badaniu uniemożliwia jego przeprowadzenie urządzeniem elektronicznym.
    > W takim przypadku ustalenie zawartości w organizmie alkoholu następuje

    czyli logicznie rozumując jak sie podejrzewa podczas kontroli ze mozna miec
    pomiar na granicy wykroczenia, to lepiej udawac ze jest sie pijanym na tyle
    ze nie mozna dmuchnac. Wezma nas wtedy do szpitala na pobranie krwii
    (zawsze troche czasu minie), i moze po badaniu w szpitalu okaze sie ze
    jednak jest ponizej 0,2.
    BTW słyszałem kiedys o takiej sytuacji z badaniem w szpitalu - tam do
    próbki dodano troche alkoholu i badanie wykazało takie stezenie ze zarzuty
    musiałybyc wycofane!

    --
    Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516
    "_")

  • 9. Data: 2005-01-19 17:46:32
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

> [...]
    > przez sąd grodzki grzywną i połrocznym zakazem jazdy na rowerze. Ponieważ

    No zastanow sie, czy komukolwiek przyjdzie do glowy sprawdzac czy nie masz
    przypadkiem zakazu jazdy na rowerze - zakladam, ze nie bedziesz sie na tym
    rowerze w jakis widoczny sposob zataczal :-). A w ogole to nawet nie
    wiedzialem, ze mozna wymyslic taka kare. Ale ekstra! Hahahahaha.

    marekz

  • 10. Data: 2005-01-19 17:49:39
    Od: sawic <s...@w...to.poczta.onet.pl>

    krzychu81 napisał(a):
    > Stało się. Zostałem zatrzymany przez policję. Jade na rowerze, 0,2 w
    > wydychanym powietrzu.
    podejrzewam ze bylo to 0,2 mg/l bo w takich jednostkach alkotesty podaja
    wynik. nalezy to przemnozyc przez 2,1. czyli w wydychanym powietrzu
    miales okolo 0,4 %% a wiec niewiele brakowalo do zakwalifikowania tego
    jako przestepstwo, a nie tylko wykroczenie.

    >Za popełnione wykroczenie zostałem zaocznie ukarany
    no wlasnie i te zaocznie to twoj blad. czyli wybrales opcje tzw.
    posiedzenia ( czy jakos tak ). jezeli miales cos na swoja obrone, badz
    tez wzbudzasz politowanie swoja osoba to bylo byc na rozprawie i byc
    moze bys cos wywalczyl. teraz dupa.....

    > przez sąd grodzki grzywną i połrocznym zakazem jazdy na rowerze.
    mogles sie tego spodziewac. o ile jestem dobrze poinformowany to
    minimalna kara w takim przypadku to polroczny zakaz prowadzenia pojazdow
    niemechanicznych ( rower, furmanka, hulajnoga ... ) i 200 zl grzywny +
    cos tam na poczet ofiar pijanych kierowcow ( chyba 20 zl ).
    rownie dobrze mogles stracic prawko i na rower i na samochod, wiec sad
    sie raczej nad toba zlitowal.

    >Ponieważ
    > rower to moje najwieksze hobby+jedyny sport który uprawiam troche boli mnie
    > zakaz, który obejmuje prawie całe lato.
    no i tu lacze sie w zalu, bo pomijajac te wszystkie umoralniajace gadki
    to jednak fajnie jest pojezdzic na rowerze i strzelic se napoj
    energetyzujacy w postaci piwa, no moze dwoch ( no ale juz chyba nie
    wiecej ). na pewno nie jest sie wtedy pijanym i nie sadze aby stanowilo
    sie jakies zagrozenie dla ruchu.

> [...]
    > na rowerze! (wieksza grzywna, prawo jazdy, zakaz w zawieszeniu, jakieś prace
    tu juz niestety sie nie wypowiem bo sie na tym nie znam.

    > Prosze o możliwie szybką odpowiedź!
    prosze bardzo ;)

    > p.s.: byłem badany alkotestem, który chyba nie ma homologacji. nie wiem czy
    > policjanci którzy mnie badali mają do tego uprawnienia (nie wiem czy coś
    > takiuego wogle jest.
    chyba jezeli zgodziles sie na dmuchanie i podpisales to juz nic nie
    zwojujesz. ale to moje gdybanie i niech ci poradzi ktos obeznany w temacie.

    > p.s.2: zdaję sobie sprawe z tego, co zrobiłem, więc uwagi oceniejące moje
    > postępowanie proszę zachować dla siebie.
    ocenilem juz wczesniej ;)