  • 1. Data: 2005-01-19 15:07:46
    Temat: Bezpłatna porada prawna
    Od: "Sylwi@" <eskape@_dziwny_jest_ten_swiat_gazeta.pl>

    Dzień dobry,

    Zwracam się do Państwa z zapytaniem,
    czy nie jest Państwu może wiadome gdzie mogłabym skorzystać z bezpłatnej
    porady prawnika?

    Jestem pracownikiem zakładu pracy SA z 100% udziałem Skarbu Państwa i
    wystąpiłam z powództwem o wypłatę zaległych kwot pieniężnych. Nie znam się
    na procedurach sądowych i nie wiem co powinnam zrobić, co jest mi dozwolone
    a co nie.

    Nie stać mnie na wynajęcie prawnika a mam już wyznaczony termin rozprawy.
    Lokalizacja Katowice.

    Dziekuję,
    Sylwi@

  • 2. Data: 2005-01-19 15:54:06
    Temat: Re: Bezpłatna porada prawna
    Od: "Tom(ek)" <p...@w...pl>

    A było to dnia Wed, 19 Jan 2005 16:07:46 +0100, kiedy na pl.soc.prawo osoba
    określana zwykle jako Sylwi@ popełniła co następuje:

    > (...) Zwracam się do Państwa z zapytaniem,
    > czy nie jest Państwu może wiadome gdzie mogłabym skorzystać z bezpłatnej
    > porady prawnika?
    >
    > (...)

    Przy wydziałach prawa (tak jest np. na UMCS w Lublinie) funkcjonują z
    reguły bezpłatne poradnie z konkretnej dziedziny prawa (karne, cywilne),
    oprócz tego trudnią się tym niektóre strony internetowe zw. z prawem.
    Proponuję poszperać w google.pl .

    ** pl(dot)soc(dot)prawo(at)wp(dot)pl
    ** Tom(ek)

  • 3. Data: 2005-01-19 16:10:47
    Od: "Ajron" <ajron77@#wytnijto#poczta.fm>

    Użytkownik "Sylwi@" <eskape@_dziwny_jest_ten_swiat_gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:cslt5t$am2$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Zwracam się do Państwa z zapytaniem,
    > czy nie jest Państwu może wiadome gdzie mogłabym skorzystać z bezpłatnej
    > porady prawnika?

    W PiP udzielaja bezplatnych porad jesli chodzi o prawo pracy. Na ich stronce
    (http://www.pip.gov.pl/) sa adresy i telefony.
    W telewizji reklamuja ostatnio taki dziennik i tam tez podaja kontaky do
    prawnikow, ktorzy udzielaja darmowych porad telefonicznie.

    Ajron.

  • 4. Data: 2005-01-19 18:52:15
    Od: "Sylwi@" <eskape@_dziwny_jest_ten_swiat_gazeta.pl>

    Użytkownik "Ajron" <ajron77@#wytnijto#poczta.fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > wiadomości news:cslt5t$am2$1@atlantis.news.tpi.pl...
    >
    > W PiP udzielaja bezplatnych porad jesli chodzi o prawo pracy. Na ich

    Dziękuje bardzo za informację,
    spróbuję się tam skontaktować.

    Sylwia

  • 5. Data: 2005-01-19 21:25:35
    Od: "Grzegorz Kruk, Ph.D." <g...@t...pl>

> [...]
    > Dzień dobry,
    >
    > Zwracam się do Państwa z zapytaniem,
    > czy nie jest Państwu może wiadome gdzie mogłabym skorzystać z bezpłatnej

    Dopiero w niebie :)

  • 6. Data: 2005-01-19 21:46:51
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Grzegorz Kruk, Ph.D. wrote:

    > Dopiero w niebie :)

    niekoniecznie
    tam to ich raczej nie bedzie, albo znacznie mniej niż tu na ziemi

  • 7. Data: 2005-01-19 22:06:40
    Od: "Grzegorz Kruk, Ph.D." <g...@t...pl>

    > niekoniecznie
    > tam to ich raczej nie bedzie, albo znacznie mniej niż tu na ziemi

    To może wreszcie rozpocznie się rozwój nauki i technologii.

  • 8. Data: 2005-01-20 15:12:01
    Od: "Sylwi@" <eskape@_dziwny_jest_ten_swiat_gazeta.pl>

    Użytkownik "Grzegorz Kruk, Ph.D." <g...@t...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "witek" <w...@g...pl.spam.invalid> napisał w wiadomości

    > To może wreszcie rozpocznie się rozwój nauki i technologii.

    Witam,
    Śmiem twierdzić, że nie jest aż tak źle :-)

    Byłam dzisiaj w PIP i taką poradę bezpłatnie otrzymałam,
    Tak więc tak jak mi poradził Ajron to ... był strzał w dziesiątkę.
    Ogólną poradę otrzymałam, nie olano mnie, na tyle ile było możliwe
    wytłumaczono a przeczytanie ukladu zbviorowego pracy nie zamierzałam oddawać
    w ręce prawnika, chciałam wiedzieć co i jak zrobić żeby bylo dobrze i żebym
    nie przegrala już na samym starcie .... z powodu papierków.
    Reszta zależy teraz już ode mnie.

    Dziękuje bardzo.
    Sylwia

  • 9. Data: 2005-01-20 19:10:06
    Od: "Grzegorz Kruk, Ph.D." <g...@t...pl>

    Użytkownik "Sylwi@" <eskape@_dziwny_jest_ten_swiat_gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:csoi4a$n7v$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
    > żebym
    > nie przegrala już na samym starcie .... z powodu papierków.

    To fajnie.
    Proszę nas powiadomić, jeżeli pani wygra lub przegra.