-
Kupiłeś na raty przez Internet? Masz prawo zwrotu i reklamacji
... . Zgodnie z ustawą o kredycie konsumenckim mamy 14 dni na odstąpienie od umowy bez podania przyczyn takiej decyzji. Jedyna różnica to sama procedura odstąpienia, wynikająca z charakteru zakupów. W wypadku zakupu towaru lub usługi bank nie wypłaca pieniędzy bezpośrednio na konto kredytobiorcy, ale kieruje całą ...
-
Dlaczego linie lotnicze odmawiają wypłaty odszkodowania za opóźniony lub odwołany lot?
... sprawie bagażu Ponadto, przewoźnik wymaga złożenia reklamacji w sprawie bagażu na lotnisku bezpośrednio po locie w biurze reklamacji bagażowej. Sporządzany jest wówczas Raport ... proces wypłaty rekompensaty i tak wymaga ponownego kontaktu z przewoźnikiem, wskutek czego taka procedura ostatecznie nie różni się niczym od zrealizowania przez pasażera ...
-
Zakupy online za granicą: jak rozwiązać spór?
... . Więcej możliwości zakupowych to więcej transakcji, a także więcej ewentualnych reklamacji i sporów. Jak je rozwiązywać w sklepach bez granic? Zakupy przez internet robimy ... przypominać konsumentom stronę dostępu do konta bankowego lub zakupów internetowych. Sama procedura składania wniosku ma być prosta – konsument poda kilka podstawowych danych, ...
-
Ograniczony zwrot towaru już od 25 grudnia
... firmy, która go sprzedała – wyjaśnia Rafał Stępniewski z RzetelnyRegulamin.pl. Dodaje również, że brak możliwości zwrotu nie oznacza utraty prawa do reklamacji. Rezygnacja z usług, a konieczność zapłaty Trochę inaczej wygląda kwestia odstąpienia od umowy dotyczącej świadczenia usług, która została zawarta na odległość. Klientowi ...
-
Wakacje 2012 a prawa konsumentów
... reklamacji należy: dokładnie opisać wady wyjazdu, dołączyć zdjęcia, oświadczenia innych osób, kopię reklamacji wręczonej Rezydentowi czy Pilotowi, kopię rachunków za konkretne usługi podczas pobytu podlegające reklamacji ... zwrotu pełnej wpłaconej organizatorowi turystyki kwoty. Po drugie, procedura zwrotu jest długotrwała. Zdarza się, ze trwa ...
-
Usługi pocztowe - poradnik konsumenta
... usługa powszechna czy umowna -różne też są zasady ich wykonywania oraz procedura dochodzenia roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania usługi pocztowej. ZAPAMIĘTAJ ... w przypadku: odmowy uznania reklamacji przez operatora albo niezapłacenia dochodzonej należności w terminie 90 dni od dnia wniesienia reklamacji. Kiedy można wnieść ...
-
Wakacje za granicą a prawa konsumenta
... stwierdza, że w razie reklamacji biuro podróży powinno natychmiast podjąć starania o znalezienie właściwych rozwiązań. W Polsce konsument ma miesiąc na złożenie reklamacji a biuro jest ... zasady zarządzania budynkiem czy informację o prawach do odstąpienia. Jeżeli umowa lub procedura jej zawierania nie odpowiadały standardom to można szukać pomocy w ...
-
Jak rozstrzygać spory konsumenckie?
... się to zgodnie z przepisami prawa. Sąd polubowny / arbitraż – procedura, w której spór rozstrzyga i wyrok wydaje specjalnie powołany organ, złożony z bezstronnych specjalistów ... reklamacji, możemy złożyć wniosek o alternatywne rozstrzygnięcie sporu. Do takiego wniosku powinniśmy dołączyć dowody na to, że przedsiębiorca nie uznał naszej reklamacji ...
-
Odszkodowanie i zadośćuczynienie za zmarnowany urlop
... się organizatora do reklamacji w terminie 30 dni od jej złożenia, skutkuje jej uznaniem. Następnie organizator bez zbędnej zwłoki powinien podjąć działania mające na celu zaspokojenie oczekiwań konsumenta. Procedura reklamacyjna, nie jest jedyną możliwą ścieżką do rozwiązania problemu. W przypadku nieuznania reklamacji możemy dochodzić ...
-
Lot samolotem a prawa konsumenta
... 261/2004, wyjaśniająca kilka kwestii spornych, m.in. związanych z awariami technicznymi. Procedura prawodawcza w Parlamencie Europejskim i Radzie niestety przedłuża się. Dlatego ... i posiłki numer konta i pozostałe dane bankowe konieczne dla wykonania przelewu międzynarodowego W reklamacji konsument wskazał, czego dokładnie domaga się od przewoźnika: ...
-
Jak reklamować usługi turystyczne
... . W umowie o usługi turystyczne powinna być zawsze procedura reklamacyjna (trzeba się do niej zastosować). Zgodnie z ustawą o usługach turystycznych, jeśli organizator nie ustosunkuje się do reklamacji w terminie 30 dni od zakończenia imprezy lub 30 dni od złożenia reklamacji, uważa się, że uznał ją za uzasadnioną ...
-
Wakacje 2016 samolotem? Sprawdź, co robić w razie problemów
... nie jest takie łatwe. Co zrobić w przypadku kłopotów z nadanym bagażem? Procedura jest stosunkowo prosta. W pierwszej kolejności informację o zaginięciu lub uszkodzeniu bagażu ... zguby przez Internet. Drugi krok to złożenie u przewoźnika reklamacji w formie pisemnej. – Na złożenie reklamacji na piśmie mamy 7 dni w przypadku uszkodzenia bagażu oraz 21 ...
-
Prawa pasażera vs upadłość linii lotniczych
... zawiodły? Wówczas pierwszym krokiem powinno być złożenie reklamacji do upadającego przewoźnika lotniczego. - W reklamacji należy wskazać numer lotu, datę i trasę lotu. Linia ... partnerskiej linii w celu uzyskania odszkodowania dla pasażerów. - W innych krajach procedura ta może się nieznacznie różnić, jednakże generalną zasadą powinna być ochrona ...
-
Jakie prawa ma pasażer w przypadku opóźnionego lub odwołanego lotu?
... Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Które linie lotnicze mają najwięcej reklamacji: Wizz Air czy Ryanair? Jakie prawa ma pasażer w przypadku problemów z lotem? ... opóźnienia z poprzednich lotów, bez możliwości zredukowania tych opóźnień pomiędzy lotami. Procedura dochodzenia odszkodowania za lot Każda sprawa związana z dochodzeniem odszkodowania ...
-
Co to jest umowa sprzedaży?
... musi poinformować o danych dotyczących umowy sprzedaży, czyli o: tym, jak wygląda procedura zawarcia umowy, tzn. przede wszystkim jakie czynności musi wykonać kupujący ... – zawsze do 10 dni od daty otrzymania przesyłki) sposobie przeprowadzenia reklamacji wszystkich funkcjach kupowanego towaru tym, jak prawidłowo korzystać z zakupionego towaru (w ...
-
Czy przedłużona gwarancja się opłaca?
... podobne możliwości żądań. W Polsce nie tylko konsumenci mają problem z rozróżnieniem dwóch podstaw do reklamacji. Badanie „tajemniczy klient„ („mistery client”) pokazało, że często sprzedawcy ... ? Czy konsument otrzyma produkt zastępczy na czas trwania naprawy? Czy procedura reklamacyjna jest jasna i prosta? Czy gwarant pokrywa koszty przesyłki ...
-
Działalność gospodarcza podjęta już w chwili rejestracji firmy? Jak to zrobić?
... opracowanie ogólnych warunków umów, regulacji sprzedaży, obsługi pogwarancyjnej, przyjmowania reklamacji, posiadanie „książek skarg i wniosków/zażaleń”, posiadanie książek kontroli ... instrukcji (np. regulamin zarządzania, regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną, procedura sprzedaży on-line). Masz pytania? Wyślij je do naszego eksperta, który ...
-
Transakcje nieautoryzowane. UOKiK postawił zarzuty 5 bankom
... poziomu zabezpieczeń. Zamiast tego widzimy pewną arbitralność w odrzucaniu reklamacji konsumentów, a także nieprzestrzeganie przepisów prawa w zakresie zwrotu środków utraconych w wyniku ... ” od „autoryzacji”. Uwierzytelnienie to – zgodnie z ustawową definicją - „procedura umożliwiająca dostawcy usług płatniczych weryfikację tożsamości użytkownika ...
-
Overbooking, opóźniony lot, zagubiony bagaż. Jakie prawa pasażera?
... artykułów, takich jak odzież i kosmetyki, które pasażer musiał nabyć w wyniku zagubienia bagażu. Procedura ubiegania się o odszkodowanie Pasażerowie mogą składać reklamacje i skargi do przewoźnika lotniczego. Jeśli przewoźnik nie rozpatrzy reklamacji w terminie 30 dni, pasażerowie powinni zwrócić się o pomoc do Rzecznika Praw Pasażerów przy ...
-
Wizz Air ukarany za naruszanie praw konsumentów
... , co sąd uznał za zbyt krótki okres. Nakazano wydłużenie ich ważności oraz umożliwienie klientom odzyskania środków w gotówce. Procedura reklamacyjna Wizz Air wymagał składania reklamacji wyłącznie przez własny portal internetowy, co utrudniało pasażerom dochodzenie roszczeń. Dotyczyło to zwłaszcza klientów, którzy kupili bilety przez ...