2014-12-20 00:41
Co można oddać, a czego nie, kupując w Internecie? © francis bonami - Fotolia.com
Przeczytaj także: 14 dni na zwrot towaru zakupionego przez Internet
Z najnowszego raportu PayPal wynika, że niemal 40 procent Polaków w ogóle nie korzysta z przysługującego im prawa do zwrotu towaru. Czym to tłumaczą? Najczęściej koniecznością zapłaty za odesłanie zakupu. Barierą okazują się być również zagmatwane procedury oraz zwykły brak czasu. Jednocześnie aż 45 proc. kupujących deklaruje, że co najmniej raz otrzymało towar, który nie był zgodny z ich oczekiwaniami.fot. francis bonami - Fotolia.com
Co można oddać, a czego nie, kupując w Internecie?
Nie będzie można zwrócić kosmetyków i leków, gdy otworzymy ich opakowanie np. odkręcając tubkę z kremem, naruszając przy tym fabryczne zabezpieczenie.
– Taki zapis jest uzasadniony i chroni interesy sprzedawców. W przypadku możliwości określenia dużej liczby modyfikowalnych parametrów może powstać produkt na tyle unikatowy, że nikomu innemu może już nie odpowiadać, więc ciężko byłoby go sprzedać. Wyobraźmy sobie komplet wypoczynkowy, wart kilkanaście tysięcy złotych, złożony z wybranych przez klienta materiałów, zgodnych z jego osobistymi preferencjami i gustem. Jego zwrot byłby zwykłą stratą dla firmy, która go sprzedała – wyjaśnia Rafał Stępniewski z RzetelnyRegulamin.pl. Dodaje również, że brak możliwości zwrotu nie oznacza utraty prawa do reklamacji.
– Nowa ustawa wprowadzi duże zmiany w tym zakresie i pozwoli zrezygnować nawet w takim przypadku. Klient będzie musiał jednak zapłacić za świadczenie usług w czasie, który upłynął od momentu zamówienia do rezygnacji, czyli za 1 do 14 dni. Warto jednak wiedzieć, że gdy usługa zostanie zrealizowana w całości, np. firma zajmująca się tłumaczeniami wykona pracę w całości, odstąpienie od umowy nie będzie już możliwe – tłumaczy Rafał Stępniewski z RzetelnyRegulamin.pl.
Przydatne linki:
- Prawa konsumenta: poradnik kupującego
- Ustawa konsumencka w praktyce - poradnik przedsiębiorcy
- Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta
oprac. : eGospodarka.pl
Sklep internetowy: nowe obowiązki informacyjne
Ustawa o prawach konsumenta: 7 najważniejszych zasad
E-konsument lepiej chroniony
E-commerce pod presją. Nadchodzi nowa ustawa konsumencka
Prezenty świąteczne w sieci: 9 zasad, które warto stosować
Co zmieniły nowe prawa konsumenta?
Reklamacja wadliwego towaru według nowych zasad
Większe prawa konsumenta
E-handel: prawa konsumentów lepiej chronione
TusiaOla / 2014-12-22 12:35:58
Tak czy siak, zmiany moim zdaniem są dobre. Jako konsumenci, będziemy mieli jeszcze większe prawa. 14 dni na zwrot? Super. Konieczność informowania nas o wszystkich kosztach przez sprzedawców? Wreszcie. Jak dla mnie - bomba. Wreszcie będzie można czuć się pewniej robiąc e-zakupy. Znalazłam tez w sieci fajny tekst, jakiś prawnik pisał, ale w miarę zrozumiale tłumaczy wszelkie zmiany. Lepiej je znać, bo ja nie raz się nacięłam. Przeczytajcie sobie, bo wchodzą już za 3 dni http://prawoecommerce.pl/ustawa-o-prawach-konsumenta-sie-zmieni/ [ odpowiedz ] [ cytuj ]
Dzień dobry, kupiłam torebkę w czerwcu, po dwóch miesiącach torebka, a dokładnie łańcuch służący jako pasek koloru srebrnego zaczął ...
Na święta Wielkanocne kupiłam dla syna koparkę z internetowego sklepu Smyk. Produkt okazał się wadliwy-brak śrub, uszkodzony akumulator oraz ...
Grzegorz Faluszczak GFX-Consulting
Jak wygląda rynek ropy 3 miesiące po wybuchu wojny?
Heyah 01 z podwojonym pakietem gigabajtów
Stała czy zmienna stopa procentowa?
Oprocentowanie kredytów hipotecznych rekordowe, ceny mieszkań nadal rosną
Nowe obligacje skarbowe (prawie) ochronią przed inflacją
Branża leasingowa najmocniej prześwietla firmy handlowe
Rosnąca umieralność i spadki urodzeń. Oto polska demografia