-
Odstąpienie od umowy: zwrot kosztów przesyłki
... przesyłki w razie odstąpienia przez nich od umowy. ETS broni konsumentów W dyrektywie 97/7/WE Parlamentu Europejskiego i Rady zapisano, że z tytułu wykonywania swego prawa odstąpienia od umowy zawartej na odległość konsument nie może ponosić żadnych kosztów poza bezpośrednimi kosztami zwrotu ... oraz na swój koszt wysłać mu naprawioną lub wymienioną ...
-
Zwrot towaru na własny koszt? Nie z PayPalem
... również na usługę zwrotu kosztów odesłania przedmiotu. O ile koszty przesyłki stanowią istotny czynnik procesu zakupowego (43% Polaków rozważa zrezygnowanie z nabycia produktu w razie konieczności pokrycia kosztów jego przesyłki), 83% respondentów rozważyłoby kupowanie więcej online, jeśli miałoby możliwość darmowego zwrotu. Ponadto, 63% Polaków ...
-
E-commerce: kto płaci za zwrot towaru?
... zwrotnej przesyłki ponosi konsument, chyba że e-sklep zgodził się ponieść koszt zwrotnej przesyłki, bo np. chciał zaoferować taki bonus do oferty – informuje Rafał Stępniewski z ReztelnyRegulamin.pl. Sklep internetowy musi poinformować klienta, np. w regulaminie, jeszcze przed złożeniem zamówienia, o konieczności zapłaty za przesyłkę w razie zwrotu ...
-
Kupujesz za granicą? Sprawdź, jak wygląda zwrot towaru
... wydaje się dość rygorystyczne jeśli spojrzymy na wyniki w Wielkiej Brytanii, gdzie 14-dniowe prawo zwrotu towaru odnotowano w zaledwie 36% sklepów, a aż 64% sprzedawców wydłuża ten termin. W Niemczech e-sprzedawcy pokrywają koszty przesyłki zwracanego towaru, w Polsce opłaty ponoszą konsumenci Według przepisów ustawy o prawach konsumenta, to ...
-
Letnie wyprzedaże - rabaty, reklamacje i zwroty. Jakie masz prawa?
... koszt zwrotu. Kupując online w UE (również w Polsce) – to konsument ponosi koszty odesłania produktu, gdy się rozmyśli. Niektórzy sprzedawcy w ramach dobrej praktyki umożliwiają bezpłatne zwroty. Upewnij się przed zakupem, jak wygląda polityka zwrotu ... VAT i cła może być porównywalna do tej w UE. Przesyłki spoza UE o wartości do 150 euro są obciążane ...
-
Klauzule niedozwolone - raport październik 2015
... przesyłki – odstąpił od umowy? „Członek Klubu FM GROUP jest zobowiązany do terminowego odbierania przesyłek z zamówionymi przez siebie Produktami FM Group – do zwrócenia nadawcy kosztów nadania oraz kosztów zwrotu przesyłki do nadawcy. Nie odebranie przesyłki ...
-
Będzie lepsza ochrona konsumentów w Internecie
... zwrotu towarów. W przypadku towarów o dużej objętości zakupionych przez Internet lub w ramach sprzedaży wysyłkowej, przedsiębiorcy muszą wyraźnie określić, przynajmniej szacunkowo, maksymalny koszt zwrotu ...
-
Zakupy przez Internet wg nowych zasad
... wprowadzają wspólny okres na odstąpienie od umowy przez konsumenta i obowiązek zwrotu kosztów przesyłki przez sprzedawcę. Od 7 do 14 dni na rezygnację z towaru W ... więc tylko koszty odesłania towaru zakupionego w sklepie internetowym. Nowością będzie, że koszt odesłania towarów poniesie przedsiębiorca prowadzący sklep internetowy, jeśli cena towarów ...
-
Boisz się kupować przez internet? Poznaj prawa konsumenta
... prawa konsumenta, jak np. możliwość zwrotu towaru bez podawania przyczyny w ciągu 14 dni od otrzymania przesyłki. Duże zainteresowanie ofertą sprzedawców internetowych znajduje potwierdzenie ... uzasadniona, za przesyłkę zapłaci sprzedawca, jeśli jednak zostanie ona odrzucona – koszt ponosi kupujący. Po zgłoszeniu sprawy, sklep powinien w ciągu 14 dni ...
-
Zakup na firmę i prywatnie a prawa konsumenta
... takiej sytuacji nabywca będący konsumentem jest uprawniony do dokonania zwrotu na koszt sprzedawcy. W myśl art. 27 ustawy o ... zwrotu w terminie 14 dni, licząc od daty jej zawarcia. Zgodnie z powyższym konsumenci mogą dokonywać zwrotu zakupionych towarów we wskazanym terminie, sprzedawcy natomiast są zobowiązani do zwrotu płatności i kosztów przesyłki ...
-
Dzień Konsumenta 2023. Czy zwrot towaru zawsze jest możliwy?
... zwrotu od kupującego. Powinna wtedy jasno określić warunki tego procesu: zaznaczyć, w jakich okolicznościach zwrot jest możliwy, czas przeznaczony na zwrot, sposób odesłania zamówienia oraz to, kto w tym przypadku pokrywa koszt przesyłki ...
-
Odstąpienie od umowy kupna-sprzedaży - kiedy możliwe?
... zwrotu ceny, o czym była mowa wyżej, sprzedawca zobowiązany jest do wypłaty odsetek ustawowych w przypadku dokonania przez kupującego przedpłat związanych z zawieraną transakcją. Zwrot wzajemnych świadczeń powinien nastąpić w terminie 14 dni. Istotny problem pojawia się na gruncie zagadnień związanych kosztami przesyłki ...
-
E-handel: prawa konsumentów lepiej chronione
... podstawowych uprawnieniach, które im przysługują. Konieczne będzie np. zamieszczenie informacji o prawie do zwrotu towaru, a także o tym, że koszty jego odesłania do sklepu ponosi ... przypadku, gdy koszt naprawy jest znacznie niższy od zakupu nowego towaru. Rozpatrzenie takiej sprawy powinno nastąpić w ciągu 14 dni od otrzymania przesyłki i jeśli w ...
-
Co powinien zawierać regulamin sklepu internetowego?
... a sprzedawca powinien w tym czasie zwrócić mu pieniądze. Koszt odesłania towaru, w przypadku zwrotu, pokrywa klient. Sklep natomiast zwraca koszt zakupu oraz wysłania produktów do klienta ... jakim klient może odstąpić od umowy tj. minimum 10 dni od momentu otrzymania przesyłki, jednak ten czas można wydłużyć na korzyść konsumenta. Konieczne jest też ...
-
Zakupy przez Internet: kiedy możliwy zwrot towaru?
... koszt związany z przesyłką towaru pod wskazany przez klienta adres. E-zakupy mogą być także bezpieczne. Mają także tę zaletę, że dają możliwość odstąpienia od umowy w ciągu pierwszych 10 dni i zwrotu ... znaczenie ma data stempla pocztowego, a nie faktycznego doręczenia przesyłki adresatowi. W razie odstąpienia od umowy jest ona uważana za niezawartą, a ...
-
Prezenty pod choinkę kupujesz online? To musisz wiedzieć
... tylko kwotę zgodną z najtańszym zwykłym sposobem dostarczenia oferowanym przez sprzedającego. Ponosisz koszt zwrotu towaru, chyba że przedsiębiorca cię o tym nie poinformował lub zgodził ... sprzedawca może obniżyć kwotę, którą ci wypłaci za zwrot. Nie musisz sprawdzać przesyłki przy kurierze, choć może to pomóc później w dochodzeniu roszczeń np. gdy ...
-
Zakupy w sieci a prawa konsumentów - porady
... zwrotu - wizyta na Policji i złożenie doniesienia. Zdarza się również, że niektóre e-sklepy odmawiają przyjęcia przesyłki ze zwrotem i wraca ona powtórnie do nadawcy, jednak nie ma to wpływu na roszczenie zwrotu ... towar). Towar w takich przypadkach jest z reguły odsyłany na koszt sprzedawcy, który najczęściej wymienia sprzęt na nowy. Problemy ...
-
Zwrot towaru. Jak rozumieć przepisy?
... przejąć taki koszt na siebie. - Jeśli regulamin sklepu nie wspomina o zwrotach zakupu, koszt ... zwrotu rzeczy jeżeli ze względu na swój charakter rzeczy te nie mogą zostać w zwykłym trybie odesłane pocztą.” Częstym problemem jest też uszkodzona przesyłka i wątpliwości dotyczące odpowiedzialności za nią. Bywa, że kupujący nie sprawdzi przesyłki ...
-
Zakupy w Internecie rób bezpiecznie
... Porównaj także koszt promocyjnej usługi lub produktu z regularnym cennikiem. Krok 2: przeczytaj i sprawdź - opis produktu, zdjęcia, cenę. Ostateczny koszt powinien ... przesyłki wysłać przedsiębiorcy pisemne oświadczenie – listem poleconym za zwrotnym potwierdzeniem odbioru, dołączając dowód zakupu (np. paragon). Nie trzeba podawać żadnego powodu zwrotu ...
-
3 zasady bezpiecznego zakupu prezentów świątecznych
... konsument ma 14 dni kalendarzowych na zwrot przesyłki od dnia jej odebrania, bez konieczności podawania powodu zwrotu. Jeśli więc o nietrafionym prezencie dowiemy ... koszt odesłać towar – zauważa Małgorzata Miś. Jednym z kluczowych etapów udanych zakupów przez Internet jest odbiór paczki. Dlatego, gdy opakowanie z zewnątrz jest uszkodzone, przesyłki ...
-
Nieudane zakupy online w zagranicznym sklepie? Zobacz, co zrobić
... nas, jeżeli wartość towaru nie przekracza 22 euro. Wówczas przesyłki nie podlegają dodatkowym opłatom. Przy droższej ... Tzn. może nie przyjmować zamówionego produktu, żądając zwrotu przelanych pieniędzy. Podobny przywilej przysługuje każdemu, kto ... kupujący także na ogół bierze na siebie koszt wysyłki zwrotnej. “Na ogół” - ponieważ czasami oferty ...
-
Młodzi konsumenci i ich prawa
... konsument może żądać obniżenia ceny lub jej zwrotu (tak zrobiła Zosia – odstąpiła od umowy). 5. trzeba pójść do sklepu ... stan swojego rachunku i wypłacił za pośrednictwem bankomatu potrzebną kwotę. Przy odbiorze przesyłki zapłacił 620 zł i stał się właścicielem ... kolejna naprawa, ewentualnie wymiana to nadmierny koszt dla Janka, Janek odstąpi od umowy, ...
-
Zakupy przez Internet a niezgodność towaru z umową
... Internet lub telefonicznie, przysługuje nam prawo do zwrotu nawet pełnowartościowego towaru, bez podawania przyczyny, w przeciągu 10 dni od otrzymania przesyłki. Ważne jest tutaj, żeby towar był ... go na nowy. Sprzedawca jest wtedy zobowiązany pokryć wszystkie koszty, także koszt transportu. Warto przy tym pamiętać, że sprzedawca ma prawo odmówić ...
-
Klauzule niedozwolone - raport luty 2016
... zwrotu zostanie pomniejszona o koszt wysyłki do klienta” (Wpis numer 6317) „…Zwracany towar należy odesłać razem z otrzymaną wraz z nim fakturą/paragonem” (Wpis numer 6323) „Przesyłka musi być opisana na kopercie jako ZWROT, nieoznaczone paczki nie będą przez Sprzedawcę przyjmowane, podobnie jak przesyłki ... od otrzymania przesyłki) powiadomić o tym ...
-
Klauzule niedozwolone - raport marzec 2016
... numer 6346) „W przypadku reklamacji, zwrotu towaru, wymiany koszt pokrywa kupujący” (wpis numer 6345) „Gwarancja oraz prawo odstąpienia od umowy nie obowiązują, gdy produkt dotknięty jest uszkodzeniami mechanicznymi pochodzenia zewnętrznego” (wpis numer 6343) „Zwrotowi nie podlegają koszty przesyłki i przedmioty uszkodzone z winy Kupującego. Taki ...
-
Zakupy przez Internet a prawa klienta
... E-sprzedawca ma również obowiązek informować klientów o prawie zwrotu zakupionego towaru w ciągu 10, bez podania przyczyny tego zwrotu. Brak tych informacji w e-sklepie powinien ... wadliwy, należy go wówczas odesłać na koszt odbiorcy. Problem może się pojawić, gdy nieuczciwy sprzedawca odmawia przyjęcia takiej przesyłki, tym samym nie uznając skargi. ...
-
E-handel - więcej praw dla konsumentów
... w dniu 09.05.2014 r. zostały uregulowane także kwestie kosztów transportu w przypadku zwrotu towarów. Klient zapłaci wyłącznie za odesłanie produktu. Konsument odzyska środki zapłacone ... na wymianę, jeśli koszt naprawy jest znacząco niższy. Sprzedający musi ustosunkować się do reklamacji w ciągu 14 dni od daty otrzymania przesyłki. Jeśli tego nie ...
-
Klauzule niedozwolone - raport czerwiec / lipiec 2016
... bez podania przyczyny w przeciągu 10 dni od daty odebrania przesyłki” – klauzula niedozwolona numer 6502 „Zwracany lub reklamowany towar ... ciągu 7 dni kalendarzowych od dnia otrzymania numeru zwrotu” – klauzula niedozwolona numer 6492 „Ubezpieczyciel nie ... reklamacją. Towar zostanie klientowi odesłany na jego koszt, zaś w wypadku odmowy jego przyjęcia ...
-
Ustawa o prawach konsumenta: 7 najważniejszych zasad
... umowy zawartej na odległość mamy obowiązek zwrócić towar do sprzedawcy na swój koszt, niezależnie od tego, czy sam sprzedawca lub wynajęta przez niego firma wcześniej ... (zarówno za towar, jak i koszty przesyłki) wraz z odsetkami liczonymi od dnia zapłaty. Sprzedawcy nie wolno uzależnić dokonania zwrotu pieniędzy od wcześniejszego otrzymania od nas ...
-
Nietrafiony prezent? Kiedy zwrot towaru, a kiedy reklamacja?
... od umowy, choć może wstrzymać się z nim do czasu otrzymania przesyłki. Zwrot pieniędzy powinien nastąpić w tej samej formie, w jakiej dokonano płatności – wyjaśnia ... ważne, zwracany produkt nie powinien nosić śladów użytkowania. Sprzedawca może potrącić część zwrotu za koszt czyszczenia lub naprawy w przypadku, gdy takie ślady wystąpią. Pamiętaj: są ...
-
Sprzedaż poza lokalem. Jak nie dać się oszukać?
... się oni ustosunkować do zarzutów ani w terminie reklamować przesyłki u kuriera. 6. Ograniczanie prawa do rękojmi We wzorcu ... od umowy, musisz w ciągu 14 dni na własny koszt odesłać produkt. Nie powinieneś go w tym czasie używać ... towaru, obniżenia ceny, a nawet gdy wada jest istotna – zwrotu pieniędzy. Na reklamację w ramach rękojmi masz 2 lata od daty ...
-
Niezamówiona przesyłka - jakie prawa konsumenta?
... też do odesłania jej firmie na własny koszt. Jak powinniśmy zachować się w takiej sytuacji? Jeżeli ... przesyłki, czy nie. Działanie przedsiębiorcy, który żąda od nas w takich przypadkach zapłaty, stanowi nieuczciwą praktykę rynkową i jest niezgodne z prawem. Jeżeli jednak przedsiębiorca wysyła nam wezwania do zapłaty lub upomina nas żądając zwrotu ...