eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoPrawo konsumenckie › Prezenty pod choinkę kupujesz online? To musisz wiedzieć

Prezenty pod choinkę kupujesz online? To musisz wiedzieć

2018-12-07 11:26

Prezenty pod choinkę kupujesz online? To musisz wiedzieć

Prezenty kupowane przez internet © Prostock-studio - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Święta Bożego Narodzenia zbliżają się wielkimi krokami. Ci, którzy nie zadbali jeszcze o prezenty pod choinkę, nie powinni tracić czasu. Warto też, aby podczas gorączkowych zakupów zachowali zimną krew i zdrowy rozsądek. Na co warto uważać odwiedzając sklepy internetowe? Oto garść porad przygotowanych przez UOKiK.

Przeczytaj także: Prezenty świąteczne na ostatnią chwilę. Na co uważać?

Jak kupować prezenty pod choinkę? UOKiK przypomina kilka podstawowych zasad świątecznych zakupów online.
  • Uważne czytanie i weryfikacja przedświątecznych ofert sklepów internetowych to absolutna podstawa. UOKiK przestrzega szczególnie przed stronami oferującymi markowe produkty w znacznie obniżonych cenach. Taki zabieg często bywa narzędziem oszustów. Dlatego zawsze warto sprawdzić, czy na stronie widnieją dane przedsiębiorcy, a zwłaszcza informacje o jego siedzibie. Warto pamiętać, że przypadku sprzedawców spoza UE dochodzenie roszczeń może być utrudnione.
  • Sprawdź opinie na niezależnych portalach, ponieważ zdarza się, że sklep usuwa niekorzystne komentarze z własnej strony. Zwróć uwagę na to: kiedy przedsiębiorca powstał, ile otrzymał pozytywnych opinii i czego one dotyczą, oraz kiedy były dodane.
  • Towar zakupiony przez internet możesz zwrócić bez podania przyczyny w ciągu 14 dni od momentu otrzymania. Musisz tylko wypełnić i odesłać oświadczenie o odstąpieniu od umowy.
  • Sprzedawca ma obowiązek zwrócić ci wszystkie dokonane płatności. Uwaga: jeśli wybrałeś droższy sposób dostawy, otrzymasz tylko kwotę zgodną z najtańszym zwykłym sposobem dostarczenia oferowanym przez sprzedającego.
  • Ponosisz koszt zwrotu towaru, chyba że przedsiębiorca cię o tym nie poinformował lub zgodził się go ponieść.
  • Zwracany towar nie powinien nosić śladów użytkowania - możesz go sprawdzić tak jak w sklepie stacjonarnym, np. obejrzeć lub przymierzyć. Jeżeli takie ślady są, sprzedawca może obniżyć kwotę, którą ci wypłaci za zwrot.
  • Nie musisz sprawdzać przesyłki przy kurierze, choć może to pomóc później w dochodzeniu roszczeń np. gdy okaże się, że uległa ona uszkodzeniu w czasie transportu.
  • Uwaga: nie wszystkie produkty kupione w sieci będziesz mógł oddać korzystając z prawa do odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni. Ograniczenia dotyczą np. artykułów posiadających krótki termin przydatności do użycia, towarów wyprodukowanych na specjalne zamówienie klienta, płyt z filmami, muzyką lub programami komputerowymi, których zapieczętowane opakowanie otworzyłeś po dostarczeniu. Nie będziesz mógł oddać również: biletów na koncerty czy wydarzenia sportowe.
  • Masz prawo do reklamacji. Jeżeli produkt ma wadę, zwróć się do sprzedawcy jak najszybciej. Zgodnie z prawem reklamacja przysługuje ci w ciągu dwóch lat od daty wydania towaru.

fot. mat. prasowe

Prezenty przez Internet

UOKiK przypomina o najważniejszych praw e-konsumenta.


oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (1)

  • AlicjaK13 / 2018-12-19 08:24:25

    Kupuję online, bo przysługuje prawo zwrotu bez podania przyczyny, a stacjonarnie to zależy od woli sprzedawcy. Kupiłam córkom planszówkę E-Motionz już na początku miesiąca bezpośrednio na stronie Alexandra z dostawą do pracy, żeby moje dziewczynki jej nie znalazły. odpowiedz ] [ cytuj ]

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: