eGospodarka.pl

eGospodarka.plPrawoPrawo konsumenckie › Zwrot towaru na własny koszt? Nie z PayPalem

Zwrot towaru na własny koszt? Nie z PayPalem

2014-10-30 13:22

Zwrot towaru na własny koszt? Nie z PayPalem

Teraz darmowe zwroty dla wszystkich © Maksym Yemelyanov - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (3)

Okazuje się, że dla polskich konsumentów możliwość darmowego zwrotu zakupionego przedmiotu jest jednym z podstawowych standardów e-handlu, niemal kluczowym czynnikiem podczas podejmowania decyzji o zakupie. Dlatego z pewnością ucieszy ich, że od teraz taka możliwość przysługuje im w przypadku płatności poprzez Paypal. To rozwiązanie już wcześniej i z powodzeniem zastosowano w innych krajach Unii Europejskiej,

Przeczytaj także: Prezent na Walentynki. Zwrot nie zawsze możliwy

Od teraz, niezależnie od powodu, środkowoeuropejscy użytkownicy, którzy dokonali zakupu za pośrednictwem systemu PayPal, mogą odesłać zakupiony przedmiot i otrzymać zwrot kosztów przesyłki. Zwrot jest możliwy zarówno w przypadku korzystania z usług lokalnych, jak i zagranicznych sprzedawców. Tym samym PayPal w znaczny sposób przyczynia się do rozszerzenia uprawnień kupujących, chroniąc ich już od momentu zakupu produktu, aż po jego ewentualny zwrot.

Filozofia usługi zwrotu kosztów odesłania przedmiotu PayPal okazała się właściwym rozwiązaniem w krajach takich jak Francja, Hiszpania, Włochy czy Szwecja, gdzie skutecznie zachęca konsumentów do pełnego korzystania z możliwości, które stwarza e-commerce. Dlatego usługa jest od dziś dostępna także w 15 kolejnych krajach Europy Środkowo-Wschodniej, w tym w Polsce.

Polski e-konsument w 2014 roku


Konsumenci w naszym regionie kupują coraz więcej i są postrzegani jako świadomi klienci. Podczas gdy 40% Polaków kupuje online od jednego do dwóch razy na trzy miesiące, istnieje również znacząca grupa konsumentów, którzy robią to częściej niż raz miesięcznie (prawie 20%). Co szczególnie istotne, dla wielu z nas zakupy w internecie nie stanowią już żadnej tajemnicy – nie tylko przeszliśmy z nimi do porządku dziennego, ale potrafimy wykorzystać je na własną korzyść. Dlatego też nie powinno zaskakiwać, że Polacy oczekują standardów przyjętych na całym świecie.

fot. mat. prasowe

Zwyczaje związane z zakupami online

Aż 328 procent kupujących nie zwraca rzeczy, ponieważ nie chce ponosić kosztów wysyłki.


Co więcej, e-handel posiada wciąż ogromny, niezagospodarowany potencjał wzrostu – jak wynika z badania PayPal, konsumenci byliby w stanie kupować jeszcze więcej, gdyby nie ich obawy związane z zakupami produktów i niepewnością co do możliwości ich zwrotu. Jednak zmiana tego podejścia i dostarczenie konsumentom większej pewności zakupowej jest podstawą ochrony kupujących PayPal, od teraz rozszerzoną również na usługę zwrotu kosztów odesłania przedmiotu.

fot. mat. prasowe

Zwyczaje związane z zakupami online

Aż 328 procent kupujących nie zwraca rzeczy, ponieważ nie chce ponosić kosztów wysyłki.


O ile koszty przesyłki stanowią istotny czynnik procesu zakupowego (43% Polaków rozważa zrezygnowanie z nabycia produktu w razie konieczności pokrycia kosztów jego przesyłki), 83% respondentów rozważyłoby kupowanie więcej online, jeśli miałoby możliwość darmowego zwrotu. Ponadto, 63% Polaków podczas zakupów online zwraca uwagę na możliwość darmowego zwrotu, a 22% dokonało z jej powodu w przeciągu roku przynajmniej jednego zakupu online. Podczas gdy niemal 60% respondentów zgadza się, że warto móc dokonać darmowego zwrotu podczas zakupów online, tylko 5% Polaków twierdzi, że taka opcja nie jest w ogóle potrzebna i istotna.

fot. mat. prasowe

Konsumenci a darmowy zwrot

Jedynie 5 procent respondentów deklaruje, że zwrot towaru nie jest im do niczego potrzebny.


Nikt nie powinien być zaskoczony faktem, że odkąd konsumenci mogą kupić praktycznie wszystko z dowolnego miejsca na świecie, nie wychodząc przy tym z domu lub biura, ich oczekiwania względem produktów, usług i doświadczeń zakupowych są wyższe niż kiedykolwiek przedtem - mówi Damien Perillat, Dyrektor Zarządzający PayPal w Europie Środkowo-Wschodniej. Podczas gdy e-handel staje się zarazem bardziej regionalny i globalny, zwłaszcza dla konsumentów z Unii Europejskiej, usługi takie jak zwrot kosztów odesłania przedmiotu PayPal niemal natychmiast stały się obowiązującym standardem. Identyfikowanie i wdrażanie takich rozwiązań o wartości dodanej to już nie tylko kwestia konkurencyjności, ale również sposób na budowanie większego zaufania i ochrony konsumenta, w celu umożliwienia wzrostu e-handlu w Europie Środkowo- Wschodniej – dodaje.

Nie pasuje? To nie problem


Zwrot kosztów odesłania przedmiotu pozwala sprzedawcom odpowiedzieć na potrzeby ich klientów, którzy chcą cieszyć się najlepszym doświadczeniem zakupowym. Użytkownicy, którzy zamówili produkt i zapłacili za niego za pośrednictwem PayPal mogą dokonać zwrotu bez względu na jego przyczynę i otrzymać do 120 PLN za zwrot. Jedyne o czym należy pamiętać to zatrzymanie dowodu wysłania. Wtedy, trzy proste kroki do otrzymania zwrotu kosztów odesłania przedmiotu:
  1. Pobierz i wypełnij formularz.
  2. Dodaj paragon kasowy i dowód wysłania.
  3. Wyślij e-maila do PayPal, z formularzem, paragonem i dowodem wysyłki.

Dzięki nowej funkcjonalności, po wypełnieniu tej krótkiej i prostej procedury, zwrot kosztów pojawi się na koncie PayPal w przeciągu 10 dni. Tym sposobem, nawet jeśli zwracanie produktów takich jak np. ubrania i akcesoria będzie istniało zawsze, choćby ze względu na kwestię niewłaściwych rozmiarów, nigdy nie będzie to już stanowić problemu – zarówno dla konsumentów, jak i sprzedawców. W początkowym okresie testowym, zwrot kosztów odesłania przedmiotu PayPal będzie aktywny do 31 grudnia 2014.

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: