-
E-przetargi, czyli krajobraz po zmianach
... nie potrzebują więc wielkich zmian technologicznych, bo wdrożenie takiego rozwiązania jest proste i szybkie. Z punktu widzenia wykonawcy najważniejszy jest kwalifikowany podpis elektroniczny, bez którego nie będzie w stanie złożyć swojej oferty. Wzięcie udziału w przetargu elektronicznym wymaga zalogowania się na platformie dostarczonej przez ...
-
Jak przywrócić termin do wniesienia odwołania od decyzji administracyjnej?
... nie tylko w tradycyjnej formie papierowej. Odwołanie oraz inne pisma do organu można kierować również drogą elektroniczną. Należy jednak posiadać podpis zaufany lub kwalifikowany podpis elektroniczny. Jeżeli do tej pory ich nie uzyskaliśmy, możemy to zrobić zdalnie. Wiele banków pozwala na zautoryzowanie profilu zaufanego ...
-
Jak szybko założyć działalność gospodarczą?
... bądź wysłania go listem poleconym, należy go koniecznie własnoręcznie podpisać, zaś wniosek złożony w formie elektronicznej powinien zawierać bezpieczny podpis elektroniczny weryfikowany przy pomocy certyfikatu kwalifikowanego, który zgodnie z ustawą o podpisie elektronicznym jest równoważny pod względem skutków prawnych podpisowi własnoręcznemu ...
-
Zmiana miejsca prowadzenia działalności a obowiązki właściciela firmy
... wypełnić na stronie www.ifirma.pl/ceidg); elektronicznie – poprzez stronę www.ceidg.gov.pl, gdy posiadamy profil zaufany lub podpis elektroniczny; listem poleconym – gdy podpis na wniosku CEIDG-1 potwierdzony jest notarialnie. Ważne jest to, czy zmiana miejsca prowadzenia działalności gospodarczej wynika ze zmiany siedziby ...
-
Likwidacja działalności gospodarczej krok po kroku
... www.ceidg.gov.pl – ale trzeba mieć zaufany profil lub podpis elektroniczny. Jeśli nie mamy dostępu do internetu, wniosek można wysłać pocztą, ale ... jest pomniejszenie, oraz klauzulę "Spis zakończono na pozycji...", podpisy osób sporządzających spis oraz podpis właściciela zakładu (wspólników). Podatnik jest obowiązany dokonać wyceny składników ...
-
Zastaw rejestrowy i rejestr zastawów: zmiany
Z dniem 18 stycznia 2010 roku weszły w życie przepisy zmieniające ustawę z dnia 6 grudnia 1996 r. o zastawie rejestrowym i rejestrze zastawów (Dz. U. 2009 nr 215 poz. 1663, dalej "nowelizacja"). Celem nowelizacji jest nadanie odpisom i zaświadczeniom wydawanym przez centralną informację o zastawach rejestrowych w formie elektronicznej, które są ...
-
EPU - elektroniczne postępowanie upominawcze
... być zarówno osoba fizyczna, jak i przedsiębiorca, powinien posiadać aktywne konto użytkownika oraz dysponować ważnym certyfikatem, za pomocą którego złoży tzw. podpis elektroniczny. Jeżeli przedsiębiorca zdecyduje się wnieść pozew elektronicznie, wówczas każde następne pismo również musi złożyć w takiej formie. Niezachowanie tego warunku sprawia ...
-
Prowadzenie działalności gospodarczej - zmiany
... wymagać będzie skorzystania z wzorca umowy udostępnionego w systemie teleinformatycznym i opatrzenia go podpisem elektronicznym. Przy czym nie musi być to bezpieczny podpis elektroniczny. Z dniem 1 stycznia 2012 r. odpisy, wyciągi czy zaświadczenia wydane przez Centralną Informację KRS zarówno w formie papierowej, jak i elektronicznej mają uzyskać ...
-
Sklep internetowy a dane osobowe i prawa autorskie
... formularzu zgłoszeniowym. Wzór formularza zgłoszenia zbioru danych osobowych do GIODO można pobrać z strony egiodo.giodo.gov.pl (dla posiadających bezpieczny podpis elektroniczny istnieje możliwość wypełniania go on-line; w innym przypadku należy wysłać go pocztą). Rejestracja powinna nastąpić przed rozpoczęciem procesu przetwarzania danych, przy ...
-
Spółka z o.o. zakładana w 24h
... teleinformatycznym; Wpisać dane, o które prosi system teleinformatyczny; System generuje wszelkie dokumenty, tj. umowę spółki, listy wspólników, wnioski KRS; Zaopatrzyć dokumenty w podpis elektroniczny; Uiścić opłaty sądowe od wniosku o wpis do KRS. Należy nadmienić, że 24 godzinny termin na rejestrację spółki jest wyłącznie terminem ...
-
Działalność gospodarcza: czy rzeczywiście będzie łatwiej?
... portach morskich, prawa celnego, prawa podatkowego, ubezpieczeń społecznych, prawa ochrony środowiska, administrowania danymi osobowymi oraz przepisów regulujących podpis elektroniczny. Zmiany koncentrują się co do zasady na trzech obszarach tematycznych: poprawieniu płynności finansowej przedsiębiorców oraz wsparciu inwestycji, ograniczeniu ...
-
Własna firma: jednoosobowa albo spółka z o.o.
... zacząć od założenia konta na stronie https://ems.ms.gov.pl . Wpisane login i hasło będą następnie służyć jako tzw. zwykły podpis elektroniczny, służący zarówno do rejestracji spółki, jak i do wypełniania innych dokumentów. Po rejestracji w systemie pojawia się możliwość założenia spółki z o.o. z użyciem wzorca ...
-
Rejestracja zbiorów danych osobowych (procedura, wyłączenia, odpowiedzialność)
... prawem forma. Administrator może posłużyć się również formą elektroniczną. Oczywiście w grę wchodzi tutaj znany, choć nadal niezbyt popularny certyfikowany podpis elektroniczny. W tym przypadku, procedura zgłoszeniowa jest w zasadzie identyczna z procedurą „papierową”, a jedyną różnicą jest właśnie forma w jakiej dokument – zgłoszenie jest składany ...
-
Zmiana danych firmy? Obędzie się bez wizyty w urzędzie
... w organie ewidencyjnym (urzędzie miasta lub gminy) lub za pośrednictwem Internetu. Aby móc skorzystać z elektronicznej wysyłki formularza, musimy posiadać bezpieczny podpis elektroniczny z certyfikatem (płatny) lub profil zaufany na platformie ePUAP (bezpłatny). Rejestracji profilu dokonujemy pod adresem epuap.gov.pl. Następnie będziemy zobowiązani ...
-
Nowelizacja Kodeksu cywilnego: forma dokumentowa czynności prawnej
... w postaci dokumentu, w sposób umożliwiający ustalenie osoby składającej to oświadczenie. Podpis w takim przypadku nie jest elementem koniecznym dla zachowania tej formy czynności ... ma drugorzędne znacznie, bo może to być zarówno papier, jak też elektroniczny nośnik danych. Treść dokumentu może zostać zatem dowolnie ujawniona (np. znaki graficzne, ...
-
Nadchodzi masowa wymiana dowodów osobistych
... o nowy dowód może odbyć się także przez Internet ─ należy wcześniej zarejestrować się na platformie ePUAP, mieć profil zaufany lub kwalifikowany podpis elektroniczny. Chrońmy swoje dane O swój dowód osobisty należy dbać już w momencie odbioru dokumentu w urzędzie. Niezależnie, czy jest się 18-latkiem ze swoim ...
-
Digitalizacja KRS. Miało być nowocześnie, a wychodzi śmiesznie
... się kwalifikowanego podpisu elektronicznego. Nowoczesność się nie przyjęła Za pośrednictwem systemu S24 spółkę od A do Z założyć można wyłącznie, posiadając kwalifikowany podpis elektroniczny, który oczywiście trzeba sobie samemu wykupić. Chcąc skorzystać z ePUAP-u, trzeba pofatygować się do sądu lub na pocztę z odpowiednim oświadczeniem w wersji ...
-
Obowiązek meldunkowy ma się dobrze i to na razie się nie zmieni
... zmiany, które umożliwią zameldowanie się przez Internet. Takie rozwiązanie ma być dostępne dla obywateli posiadających profil zaufany ePUAP albo kwalifikowany podpis elektroniczny. Inna zmiana polega na wprowadzeniu jednego formularza przeznaczonego do zameldowania się na pobyt stały i wymeldowania z pobytu czasowego albo wymeldowania się ...
-
Umowa powierzenia - podmioty lecznicze
... z administratora obowiązek zawarcia umowy na piśmie. Powierzenie może być dokonane nie tylko w formie elektronicznej (przy czym nie chodzi tu o bezpieczny podpis elektroniczny tożsamy z formą pisemną), ale może też mieć formę umowy lub innego instrumentu prawnego. Forma pisemna umowy powierzenia, do której jesteśmy ...
-
Dochodzenie należności w e-sądzie
... jest Sąd Rejonowy Lublin Zachód. Poprzez stronę e-sad.gov.pl musimy zarejestrować konto, uzyskujemy wówczas niezbędne informacje i darmowy tzw. zwykły podpis elektroniczny, służący do podpisywania pozwów i pism droga elektroniczną. Wydawać się może, iż e-sąd to same zalety dla wierzycieli. Niemniej najlepiej się ...
-
Krajowy Rejestr Sądowy - wnioski tylko online. Jakie jeszcze usprawnienia?
... numer PESEL, którym nie dysponuje większość cudzoziemców niemieszkających na stałe w Polsce, a wchodzących np. w skład zarządu polskich spółek. Dla nich pozostaje podpis elektroniczny, który jednak nie jest systemem darmowym. Poza tym jego założenie wiąże się z załatwieniem pewnych formalności, co może być kolejną uciążliwością ...
-
Rejestracja spółki przez S24, czy w formie klasycznej?
... osób uprawnionych do reprezentowania spółki; ewentualnie oświadczenie o wniesieniu wkładów. Podpisywanie dokumentów W przypadku rejestracji przez Internet wymagany jest kwalifikowany podpis elektroniczny lub profil zaufany. W trakcie czynności zawiązania czy rejestracji wszyscy wspólnicy nie muszą jednak znajdować się przed ekranem jednego monitora ...
-
Jak powinna wyglądać umowa przewozu?
... potwierdzony przez przewoźnika list przewozowy. Jego rolę pełnić może także przekaz elektroniczny, wydruk komputerowy lub inny dokument zawierający dane określone w art. 38 p. tej ustawy. Są to nazwa i adres nadawcy, jego podpis oraz określenie placówki przewoźnika zawierającej umowę, miejsce przeznaczenia przesyłki oraz nazwa ...
-
Startup a ochrona własności intelektualnej. O czym pamiętać?
... błędów, które mogą uniemożliwić skuteczne nabycie praw należą: zawieranie umowy o przeniesienie autorskich praw majątkowych z pominięciem formy pisemnej (pamiętajmy że kwalifikowany podpis elektroniczny jest równoważny formie pisemnej). Forma ta nie jest zachowana jeśli umowa zostanie zawarta przy użyciu profilu zaufanego, podpisu pod mailem ...
Tematy: start-up, start up, ochrona własności intelektualnej, prawo własności intelektualnej, prawa autorskie, prawo autorskie, ochrona praw autorskich, prawa autorskie majątkowe, autorskie prawa osobiste, prawo patentowe, patenty, zgłoszenie patentowe, własność intelektualna, znak towarowy, ochrona znaków towarowych, nabycie praw autorskich, know-how, tajemnica przedsiębiorstwa, umowa o zachowaniu poufności -
Wypowiedzenie umowy o pracę e-mailem?
... prawnej wystarczy opatrzenie dokumentu obejmującego treść oświadczenia woli własnoręcznym podpisem. W przypadku oświadczenia woli złożonego w postaci elektronicznej konieczny jest bezpieczny podpis elektroniczny. Dopiero wówczas oświadczenie takie jest równoważne z oświadczeniem złożonym na piśmie (por. art. 78 § 1-2 K.c.). Wobec powyższego, aby ...
1 2


7 pułapek i okazji - zobacz co cię czeka podczas kupna mieszkania na wynajem