Rządowy projekt ustawy budżetowej na rok 2012
Rządowy projekt ustawy budżetowej na rok 2012
- Kadencja sejmu: 7
- Nr druku: 44
- Data wpłynięcia: 2011-12-07
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: Ustawa budżetowa na rok 2012
- data uchwalenia: 2012-03-02
- adres publikacyjny: Dz.U. poz. 273
44-uzasadnienie-tom-I
Rozwoju Kardiochirurgii im. prof. Zbigniewa Religi sprawuje Minister Zdrowia oraz Minister
Nauki i Szkolnictwa Wyższego.
Program ma na celu opracowanie rodziny polskich protez serca z całkowicie
implantowalną, permanentną protezą serca jako elementem finalnym, jak również rozwój
klinicznego stosowania polskich protez serca w leczeniu pacjentów z krytyczną
niewydolnością serca oraz stworzenie wysokospecjalistycznej platformy naukowo-
technologicznej, w celu prowadzenia kompleksowych prac badawczych i rozwojowych
w zakresie protez serca.
Całkowite koszty Programu w latach 2007-2012 wynoszą 29.726 tys. zł, natomiast
wydatki budżetowe w 2012 r. zaplanowano w kwocie 2.750 tys. zł.
Jednostki
2012
Cel
Miernik
koordynujące
plan
Opracowanie i wdrożenie do
Ministerstwo
praktyki klinicznej polskich
Zdrowia,
Liczba wytworzonych prototypów
protez serca z całkowicie
Ministerstwo Nauki
1
protez serca
implantowalną protezą serca
i Szkolnictwa
jako element finalny
Wyższego
Udział wydatków na realizację Programu (wszystkie źródła) zaplanowanych na 2012 r.
w stosunku do kosztów całkowitych Programu zaprezentowano na wykresie.
Polskie sztuczne serce
9,25%
90,75%
Planowane wydatki na 2012 r.
Pozostałe koszty
„Wyposażenie Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej w samoloty wielozadaniowe”
Program wieloletni „Wyposażenie Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej w samoloty
wielozadaniowe” na lata 2001-2015 realizowany będzie w 2012 r. na poziomie działania
w ramach funkcji 11. Bezpieczeństwo zewnętrzne i nienaruszalność granic, zadania
96
11.2. Rozwój zdolności obronnych, podzadania 11.2.1. Pozyskiwanie zdolności w ramach
programów operacyjnych i poza nimi.
Program został ustanowiony ustawą z dnia 22 czerwca 2001 r. o ustanowieniu programu
wieloletniego „Wyposażenie Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej w samoloty
wielozadaniowe” i zapewnieniu warunków jego realizacji (Dz. U. z 2001 r. Nr 89,
poz. 972, z późn. zm.).
Program obejmuje wyposażenie Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej w 48 samolotów
wielozadaniowych, a także zakup zestawu logistycznego oraz lotniczych środków bojowych
oraz szkolenia personelu. W 2012 r. w ramach Programu prowadzona jest przez
Ministerstwo Finansów obsługa zadłużenia zagranicznego, powstałego w związku
z realizacją Programu.
Całkowite koszty Programu w latach 2001-2015 wynoszą 1.343.423 tys. zł, natomiast
wydatki budżetowe w 2012 r. zaplanowano w kwocie 118.770 tys. zł.
Jednostka
2012
Cel
Miernik
realizująca
plan
Realizacja zobowiązań
Ministerstwo
Pełna i terminowa realizacja zobowiązań
100%
dłużnika
Finansów
dłużnika
Udział wydatków na realizację Programu (wszystkie źródła) zaplanowanych na 2012 r.
w stosunku do kosztów całkowitych Programu zaprezentowano na wykresie.
Wyposażenie Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej
w samoloty wielozadaniowe
8,84%
91,16%
Planowane wydatki na 2012 r.
Pozostałe koszty
97
„Program dla Odry-2006”
Wieloletni „Program dla Odry – 2006” na lata 2002-2016 realizowany będzie w 2012 r.
na poziomie działania w ramach funkcji 12. Środowisko, zadania 12.5. Gospodarowanie
zasobami wodnymi, podzadania 12.5.3. Ochrona przeciwpowodziowa oraz przeciwdziałanie
skutkom suszy.
Program został ustanowiony ustawą z dnia 6 lipca 2001 r. o ustanowieniu programu
wieloletniego „Program dla Odry – 2006” (Dz. U. z 2001 r. Nr 98, poz. 1067, z późn. zm.).
Za koordynację i realizację Programu odpowiada Pełnomocnik Rządu ds. „Programu dla
Odry – 2006”.
Program obejmuje swym zasięgiem obszar położony w granicach administracyjnych
8 województw Polski (śląskiego, opolskiego, dolnośląskiego, łódzkiego, lubuskiego,
wielkopolskiego, kujawsko-pomorskiego i zachodniopomorskiego) – jego realizacja ma
zapewnić bezpieczeństwo mieszkańców Nadodrza, jak również stworzyć warunki do
aktywizacji gospodarczej na terenach zniszczonych przez powodzie. Program zakłada
zbudowanie systemu zintegrowanej gospodarki wodnej dorzecza Odry, uwzględniającej
przede
wszystkim
potrzeby
zabezpieczania
przeciwpowodziowego,
sporządzenia
prewencyjnych planów zagospodarowania przestrzennego, zbilansowania zasobów wodnych,
ochrony czystości wody, środowiska przyrodniczego i kulturowego oraz transportu wodnego.
Modernizacja Odrzańskiego Systemu Wodnego ma zapewnić zrównoważony rozwój
społeczny i gospodarczy obszaru Nadodrza.
Całkowite koszty Programu w latach 2002-2016 wynoszą 10.772.185 tys. zł, natomiast
wydatki budżetowe w 2012 r. zaplanowano w kwocie 85.977 tys. zł.
Jednostka
2012
Cel
Miernik
koordynująca
plan
Pełnomocnik
Zapewnienie bezpieczeństwa
Ilość km zbudowanych lub
Rządu ds.
przeciwpowodziowego
zmodernizowanych wałów i urządzeń
61
Programu dla
mieszkańcom dorzecza Odry
melioracji wodnych
Odry - 2006
98
Udział wydatków na realizację Programu (wszystkie źródła) zaplanowanych na 2012 r.
w stosunku do kosztów całkowitych Programu zaprezentowano na wykresie.
Program dla Odry - 2006
5,77%
94,23%
Planowane wydatki na 2012 r.
Pozostałe koszty
„Program ochrony przed powodzią w dorzeczu górnej Wisły”
Wieloletni „Program ochrony przed powodzią w dorzeczu górnej Wisły” na lata 2011-
2030 realizowany będzie w 2012 r. na poziomie działania w ramach funkcji 12. Środowisko,
zadania 12.5. Gospodarowanie zasobami wodnymi, podzadania 12.5.3. Ochrona
przeciwpowodziowa oraz przeciwdziałanie skutkom suszy.
Program został ustanowiony uchwałą Rady Ministrów nr 151/2011 z dnia 9 sierpnia
2011 r. Za koordynację i realizację Programu odpowiada Pełnomocnik Rządu ds. „Programu
ochrony przed powodzią w dorzeczu górnej Wisły”.
Celem programu jest podniesienia bezpieczeństwa powodziowego w dorzeczu górnej
Wisły. Inwestycje będą prowadzone na Wiśle oraz jej dopływach m.in. na Dunajcu, Nidzie,
Nidzicy, Przemszy, Rabie, Sanie, Skawie, Sole i Wisłoce. Do największych zadań należą
m.in. zabezpieczenie przed zagrożeniem powodziowym doliny Wisły na odcinku od ujścia
Skawy do ujścia Dunajca, ochrona przeciwpowodziowa aglomeracji Kraków, ochrona przed
powodzią w zlewni Wisłoki, w tym budowa zbiorników retencyjnych Kąty-Myscowa oraz
Dukla. W 2012 r. w ramach Programu planuje się realizować w szczególności działania
przygotowawcze, których efektem będą mapy zagrożenia i ryzyka powodziowego oraz
dokumentacje zamknięte pozwoleniami na budowę.
Całkowite koszty Programu w latach 2011-2030 wynoszą 13.150.716 tys. zł,
natomiast wydatki budżetowe w 2012 r. zaplanowano w kwocie 79.570 tys. zł.
99
Jednostka
2012
Cel
Miernik
koordynująca
plan
Pełnomocnik Rządu
Podniesienie bezpieczeństwa
ds. Programu
Redukcja strat powodziowych
powodziowego w dorzeczu
ochrony przed
0*)
[%]
górnej Wisły
powodzią górnej
Wisły
*) Program ma charakter inwestycyjny, wartość miernika będzie wykazywana w latach kolejnych zgodnie
z harmonogramem realizacji.
Udział wydatków na realizację Programu (wszystkie źródła) zaplanowanych na 2012 r.
w stosunku do kosztów całkowitych Programu zaprezentowano na wykresie.
Program ochrony przed powodzią dorzecza górnej Wisły
3,22%
96,78%
Planowane wydatki na 2012 r.
Pozostałe koszty
„Krajowy Program Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie”
Wieloletni „Krajowy Program Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie” na lata 2006-2016
realizowany będzie w 2012 r. na poziomie działania w ramach funkcji 13. Zabezpieczenie
społeczne i wspieranie rodziny, zadania 13.1. Pomoc i integracja społeczna, podzadania
13.1.1. Wspieranie osób zagrożonych wykluczeniem społecznym.
Program został ustanowiony uchwałą Rady Ministrów nr 162/2006 z dnia 25 września
2006 r. podjętą na podstawie ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy
w rodzinie (Dz. U. z 2005 r. Nr 180, poz. 1493, z późn. zm.). Nadzór nad realizacją Programu
przez Wojewodów sprawuje Minister Pracy i Polityki Społecznej.
Program ma za zadanie wprowadzenie w życie szerokiego spektrum działań mających
na celu zwrócenie uwagi opinii publicznej na zjawisko przemocy w rodzinie, jak również
przeciwdziałanie przemocy w rodzinie oraz zwiększenie profesjonalizmu służb społecznych
w udzielaniu pomocy ofiarom przemocy rodzinnej, a także w podejmowaniu odpowiednich
działań wobec sprawców. Realizacja Programu ma przyczynić się do zmniejszenie skali
100
Nauki i Szkolnictwa Wyższego.
Program ma na celu opracowanie rodziny polskich protez serca z całkowicie
implantowalną, permanentną protezą serca jako elementem finalnym, jak również rozwój
klinicznego stosowania polskich protez serca w leczeniu pacjentów z krytyczną
niewydolnością serca oraz stworzenie wysokospecjalistycznej platformy naukowo-
technologicznej, w celu prowadzenia kompleksowych prac badawczych i rozwojowych
w zakresie protez serca.
Całkowite koszty Programu w latach 2007-2012 wynoszą 29.726 tys. zł, natomiast
wydatki budżetowe w 2012 r. zaplanowano w kwocie 2.750 tys. zł.
Jednostki
2012
Cel
Miernik
koordynujące
plan
Opracowanie i wdrożenie do
Ministerstwo
praktyki klinicznej polskich
Zdrowia,
Liczba wytworzonych prototypów
protez serca z całkowicie
Ministerstwo Nauki
1
protez serca
implantowalną protezą serca
i Szkolnictwa
jako element finalny
Wyższego
Udział wydatków na realizację Programu (wszystkie źródła) zaplanowanych na 2012 r.
w stosunku do kosztów całkowitych Programu zaprezentowano na wykresie.
Polskie sztuczne serce
9,25%
90,75%
Planowane wydatki na 2012 r.
Pozostałe koszty
„Wyposażenie Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej w samoloty wielozadaniowe”
Program wieloletni „Wyposażenie Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej w samoloty
wielozadaniowe” na lata 2001-2015 realizowany będzie w 2012 r. na poziomie działania
w ramach funkcji 11. Bezpieczeństwo zewnętrzne i nienaruszalność granic, zadania
96
11.2. Rozwój zdolności obronnych, podzadania 11.2.1. Pozyskiwanie zdolności w ramach
programów operacyjnych i poza nimi.
Program został ustanowiony ustawą z dnia 22 czerwca 2001 r. o ustanowieniu programu
wieloletniego „Wyposażenie Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej w samoloty
wielozadaniowe” i zapewnieniu warunków jego realizacji (Dz. U. z 2001 r. Nr 89,
poz. 972, z późn. zm.).
Program obejmuje wyposażenie Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej w 48 samolotów
wielozadaniowych, a także zakup zestawu logistycznego oraz lotniczych środków bojowych
oraz szkolenia personelu. W 2012 r. w ramach Programu prowadzona jest przez
Ministerstwo Finansów obsługa zadłużenia zagranicznego, powstałego w związku
z realizacją Programu.
Całkowite koszty Programu w latach 2001-2015 wynoszą 1.343.423 tys. zł, natomiast
wydatki budżetowe w 2012 r. zaplanowano w kwocie 118.770 tys. zł.
Jednostka
2012
Cel
Miernik
realizująca
plan
Realizacja zobowiązań
Ministerstwo
Pełna i terminowa realizacja zobowiązań
100%
dłużnika
Finansów
dłużnika
Udział wydatków na realizację Programu (wszystkie źródła) zaplanowanych na 2012 r.
w stosunku do kosztów całkowitych Programu zaprezentowano na wykresie.
Wyposażenie Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej
w samoloty wielozadaniowe
8,84%
91,16%
Planowane wydatki na 2012 r.
Pozostałe koszty
97
„Program dla Odry-2006”
Wieloletni „Program dla Odry – 2006” na lata 2002-2016 realizowany będzie w 2012 r.
na poziomie działania w ramach funkcji 12. Środowisko, zadania 12.5. Gospodarowanie
zasobami wodnymi, podzadania 12.5.3. Ochrona przeciwpowodziowa oraz przeciwdziałanie
skutkom suszy.
Program został ustanowiony ustawą z dnia 6 lipca 2001 r. o ustanowieniu programu
wieloletniego „Program dla Odry – 2006” (Dz. U. z 2001 r. Nr 98, poz. 1067, z późn. zm.).
Za koordynację i realizację Programu odpowiada Pełnomocnik Rządu ds. „Programu dla
Odry – 2006”.
Program obejmuje swym zasięgiem obszar położony w granicach administracyjnych
8 województw Polski (śląskiego, opolskiego, dolnośląskiego, łódzkiego, lubuskiego,
wielkopolskiego, kujawsko-pomorskiego i zachodniopomorskiego) – jego realizacja ma
zapewnić bezpieczeństwo mieszkańców Nadodrza, jak również stworzyć warunki do
aktywizacji gospodarczej na terenach zniszczonych przez powodzie. Program zakłada
zbudowanie systemu zintegrowanej gospodarki wodnej dorzecza Odry, uwzględniającej
przede
wszystkim
potrzeby
zabezpieczania
przeciwpowodziowego,
sporządzenia
prewencyjnych planów zagospodarowania przestrzennego, zbilansowania zasobów wodnych,
ochrony czystości wody, środowiska przyrodniczego i kulturowego oraz transportu wodnego.
Modernizacja Odrzańskiego Systemu Wodnego ma zapewnić zrównoważony rozwój
społeczny i gospodarczy obszaru Nadodrza.
Całkowite koszty Programu w latach 2002-2016 wynoszą 10.772.185 tys. zł, natomiast
wydatki budżetowe w 2012 r. zaplanowano w kwocie 85.977 tys. zł.
Jednostka
2012
Cel
Miernik
koordynująca
plan
Pełnomocnik
Zapewnienie bezpieczeństwa
Ilość km zbudowanych lub
Rządu ds.
przeciwpowodziowego
zmodernizowanych wałów i urządzeń
61
Programu dla
mieszkańcom dorzecza Odry
melioracji wodnych
Odry - 2006
98
Udział wydatków na realizację Programu (wszystkie źródła) zaplanowanych na 2012 r.
w stosunku do kosztów całkowitych Programu zaprezentowano na wykresie.
Program dla Odry - 2006
5,77%
94,23%
Planowane wydatki na 2012 r.
Pozostałe koszty
„Program ochrony przed powodzią w dorzeczu górnej Wisły”
Wieloletni „Program ochrony przed powodzią w dorzeczu górnej Wisły” na lata 2011-
2030 realizowany będzie w 2012 r. na poziomie działania w ramach funkcji 12. Środowisko,
zadania 12.5. Gospodarowanie zasobami wodnymi, podzadania 12.5.3. Ochrona
przeciwpowodziowa oraz przeciwdziałanie skutkom suszy.
Program został ustanowiony uchwałą Rady Ministrów nr 151/2011 z dnia 9 sierpnia
2011 r. Za koordynację i realizację Programu odpowiada Pełnomocnik Rządu ds. „Programu
ochrony przed powodzią w dorzeczu górnej Wisły”.
Celem programu jest podniesienia bezpieczeństwa powodziowego w dorzeczu górnej
Wisły. Inwestycje będą prowadzone na Wiśle oraz jej dopływach m.in. na Dunajcu, Nidzie,
Nidzicy, Przemszy, Rabie, Sanie, Skawie, Sole i Wisłoce. Do największych zadań należą
m.in. zabezpieczenie przed zagrożeniem powodziowym doliny Wisły na odcinku od ujścia
Skawy do ujścia Dunajca, ochrona przeciwpowodziowa aglomeracji Kraków, ochrona przed
powodzią w zlewni Wisłoki, w tym budowa zbiorników retencyjnych Kąty-Myscowa oraz
Dukla. W 2012 r. w ramach Programu planuje się realizować w szczególności działania
przygotowawcze, których efektem będą mapy zagrożenia i ryzyka powodziowego oraz
dokumentacje zamknięte pozwoleniami na budowę.
Całkowite koszty Programu w latach 2011-2030 wynoszą 13.150.716 tys. zł,
natomiast wydatki budżetowe w 2012 r. zaplanowano w kwocie 79.570 tys. zł.
99
Jednostka
2012
Cel
Miernik
koordynująca
plan
Pełnomocnik Rządu
Podniesienie bezpieczeństwa
ds. Programu
Redukcja strat powodziowych
powodziowego w dorzeczu
ochrony przed
0*)
[%]
górnej Wisły
powodzią górnej
Wisły
*) Program ma charakter inwestycyjny, wartość miernika będzie wykazywana w latach kolejnych zgodnie
z harmonogramem realizacji.
Udział wydatków na realizację Programu (wszystkie źródła) zaplanowanych na 2012 r.
w stosunku do kosztów całkowitych Programu zaprezentowano na wykresie.
Program ochrony przed powodzią dorzecza górnej Wisły
3,22%
96,78%
Planowane wydatki na 2012 r.
Pozostałe koszty
„Krajowy Program Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie”
Wieloletni „Krajowy Program Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie” na lata 2006-2016
realizowany będzie w 2012 r. na poziomie działania w ramach funkcji 13. Zabezpieczenie
społeczne i wspieranie rodziny, zadania 13.1. Pomoc i integracja społeczna, podzadania
13.1.1. Wspieranie osób zagrożonych wykluczeniem społecznym.
Program został ustanowiony uchwałą Rady Ministrów nr 162/2006 z dnia 25 września
2006 r. podjętą na podstawie ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy
w rodzinie (Dz. U. z 2005 r. Nr 180, poz. 1493, z późn. zm.). Nadzór nad realizacją Programu
przez Wojewodów sprawuje Minister Pracy i Polityki Społecznej.
Program ma za zadanie wprowadzenie w życie szerokiego spektrum działań mających
na celu zwrócenie uwagi opinii publicznej na zjawisko przemocy w rodzinie, jak również
przeciwdziałanie przemocy w rodzinie oraz zwiększenie profesjonalizmu służb społecznych
w udzielaniu pomocy ofiarom przemocy rodzinnej, a także w podejmowaniu odpowiednich
działań wobec sprawców. Realizacja Programu ma przyczynić się do zmniejszenie skali
100
Dokumenty związane z tym projektem:
-
44-uzasadnienie-tom-I
› Pobierz plik
-
44-uzasadnienie-Tom-II
› Pobierz plik
-
44-ustawa
› Pobierz plik
-
44-uzasdnienie-TOM-III
› Pobierz plik
-
44-limit-mianowan
› Pobierz plik
-
44-strategia
› Pobierz plik