Rządowy projekt ustawy budżetowej na rok 2012
Rządowy projekt ustawy budżetowej na rok 2012
- Kadencja sejmu: 7
- Nr druku: 44
- Data wpłynięcia: 2011-12-07
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: Ustawa budżetowa na rok 2012
- data uchwalenia: 2012-03-02
- adres publikacyjny: Dz.U. poz. 273
44-uzasadnienie-Tom-II
W ramach wydatków z budżetu państwa umieszczono środki na finansowanie projektów z udziałem środków
UE.
Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej, dysponent części 44, realizuje cel omawianego zadania poprzez
wspomaganie aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych. Zamierza się kontynuować wspieranie
pracodawców zatrudniających osoby niepełnosprawne na chronionym i otwartym rynku pracy jak również
wspieranie osób niepełnosprawnych prowadzących własną działalność gospodarczą oraz niepełnosprawnych
rolników. W ramach omawianego zadania prowadzony jest monitoring sytuacji na rynku pracy poprzez badania
i analizy oraz nadzór nad zakładami pracy chronionej i zakładami aktywności zawodowej. Wojewodowie,
dysponenci części 85, realizują postawione cele poprzez nadzorowanie zakładów pracy chronionej i zakładów
aktywności zawodowej, nadawanie statusu zakładu pracy chronionej i zakładów aktywności zawodowej,
analizowanie sytuacji osób niepełnosprawnych na rynku pracy, nadawanie, uchylanie i stwierdzanie utraty
statusu zakładu pracy chronionej i zakładu aktywizacji zawodowej.
Cele i mierniki
Cel
Dysponent
Miernik
2012
plan
Zwiększanie aktywności
MPiPS
Współczynnik aktywności zawodowej osób
26,4%
zawodowej osób
niepełnosprawnych w wieku produkcyjnym
niepełnosprawnych
Zwiększenie zainteresowania
Wojewodowie
Liczba osób niepełnosprawnych
11 935
osób niepełnosprawnych
zatrudnionych w zakładach pracy chronionej
zatrudnieniem
Podstawy metodologiczne i ocena ryzyka niewykonania wartości mierników
Czynnikiem mającym niewielki wpływ na kształtowanie się wartości miernika zastosowanego przez MPiPS jest
ogólna sytuacja na rynku pracy oraz wahania wskaźnika aktywności zawodowej ogółu ludności w wieku
produkcyjnym.
Zadanie 14.4. Wpieranie rozwoju i organizowanie dialogu i partnerstwa społecznego
Wydatki (w tys. zł)
2012
2012
Część
Dysponent
budżet państwa
budżet środków europejskich
plan
plan
31
Minister Pracy i Polityki Społecznej
18 258
3 354
85
Wojewodowie
891
0
W ramach wydatków z budżetu państwa umieszczono środki na finansowanie projektów z udziałem środków
UE.
Minister Pracy i Polityki Społecznej jako dysponent części 31, zamierza osiągnąć cel zadania poprzez
organizację prac i posiedzeń Komisji Trójstronnej do Spraw Społeczno-Gospodarczych oraz jej Prezydium, jak
również posiedzenia Zespołów Problemowych Komisji Trójstronnej. Na posiedzeniach prowadzony jest dialog
społeczny w sprawach wynagrodzeń i świadczeń społecznych oraz w innych sprawach społecznych lub
gospodarczych. Rozpatrywane są sprawy o dużym znaczeniu społecznym lub gospodarczym, które zostały
131
wniesione pod obrady Komisji. W celu realizacji zadania będą odbywać się posiedzenia Trójstronnych Zespołów
Branżowych, których celem będzie wypracowanie modelu podejmowania decyzji społeczno-gospodarczych,
uwzględniających różne interesy partnerów społecznych w restrukturyzowanych branżach i sektorach polskiej
gospodarki. W ramach realizacji zadania prowadzone będą działania na rzecz promocji dialogu społecznego
a także wydawanie informatorów nt. Komisji Trójstronnej, instytucji dialogu społecznego, wojewódzkich
komisji dialogu społecznego, Trójstronnych Zespołów Branżowych, rozwiązywania sporów zbiorowych.
Wojewodowie, dysponenci części 85, realizują działania polegające na zapobieganiu, łagodzeniu
i rozwiązywaniu konfliktów społeczno-gospodarczych. Ponadto, koordynują współpracę z partnerami
społecznymi, są odpowiedzialni za wzmocnienie dialogu autonomicznego przy zawieraniu ponadzakładowych
układów zbiorowych pracy oraz za wzmocnienie instytucji dialogu społecznego.
Cele i mierniki
Cel
Dysponent
Miernik
2012
plan
Zwiększanie roli dialogu i partnerstwa
MPiPS
Liczba podmiotów dialogu
270
społecznego w rozwiązywaniu
i partnerstwa społecznego,
problemów społeczno-gospodarczych
z którymi utrzymywana jest
współpraca
Rozwiązywanie konfliktów
Wojewodowie
Liczba inicjatyw społeczno-
7,17
społecznych, realizacja inicjatyw
gospodarczych koordynowanych
społeczno-gospodarczych
przez Wojewodów
Podstawy metodologiczne i ocena ryzyka niewykonania wartości mierników
Zewnętrznym czynnikiem determinującym wartość miernika zaprezentowanego przez MPiPS jest liczba
organizacji, z którymi potencjalnie istnieje możliwość współpracy, a także liczba powołanych w ramach Komisji
Trójstronnej Zespołów Problemowych i liczba Trójstronnych Zespołów Branżowych oraz liczba spraw
rozpatrywanych przez te gremia, w tym ilość i zakres prowadzonych prac w ramach działalności ustawodawczej.
Nieosiągnięcie wskaźnika oznaczałoby ograniczenie zakresu prowadzenia dialogu społecznego.
132
Funkcja 15. Polityka zagraniczna
Funkcja 15 wpisuje się w obszary strategiczne Sprawne państwo i Bezpieczeństwo narodowe (strategie
dominujące – Strategia sprawne państwo i Strategia rozwoju systemy bezpieczeństwa narodowego RP;
w Wieloletnim Planie Finansowym Państwa 2011-2014 została uznana za tzw. funkcję stałą). Funkcja ta
obejmuje swym zakresem obszar państwa odpowiedzialny za sprawy stosunków Rzeczypospolitej Polskiej
z innymi państwami oraz z organizacjami międzynarodowymi, reprezentowania i ochrony interesów
Rzeczypospolitej Polskiej i jej obywateli oraz polskich osób prawnych za granicą, promocji Rzeczypospolitej
Polskiej i języka polskiego. Obejmuje również sprawy z zakresu koordynowania procesów adaptacyjnych
i integracyjnych Polski z Unią Europejską oraz inicjowanie, organizowanie i koordynowanie działań
kształtujących te procesy, koordynowania przedsięwzięć związanych z pozyskiwaniem i wykorzystywaniem
środków pochodzących z pomocy zagranicznej, podejmowania działań mających na celu przygotowanie
informacyjne, koncepcyjne i kadrowe dla procesów integracyjnych.
Łączna kwota wydatków planowanych z budżetu państwa na 2012 r. wynosi 1 566,4 mln zł. Wydatki w roku
2012 według zadań realizowanych w ramach funkcji 15 zostały przedstawione na poniższym wykresie.
w tys. zł
0
250 000
500 000
750 000
1 000 000
993 090
Zadanie 15.1. Zapewnianie Polsce sprzyjających warunków
rozwoju
Zadanie 15.2. Zapewnianie bezpieczeństwa państwa
26 504
Zadanie 15.3. Reprezentowanie i ochrona międzynarodowych
235 855
interesów RP i jej obywateli za granicą
Zadanie 15.4. Kształtowanie międzynarodowego wizerunku
204 719
RP
Zadanie 15.5. Kształtowanie i koordynacja polityki
106 208
zagranicznej
W ramach omawianej funkcji realizowanych jest 5 zadań obejmujących działalność dysponentów w zakresie
administracji spraw i służb zagranicznych, stosunków Rzeczypospolitej Polskiej z innymi państwami oraz
z organizacjami międzynarodowymi, reprezentowania i ochrony interesów Rzeczypospolitej Polskiej i jej
obywateli oraz polskich osób prawnych za granicą, koordynacji polityki europejskiej, promocji Rzeczypospolitej
Polskiej i języka polskiego za granicą, w tym działalności gospodarczej, naukowej, kulturalnej i sportowej.
133
Zadanie 15.1. Zapewnianie Polsce sprzyjających warunków rozwoju
Wydatki (w tys. zł)
2012
Część
Dysponent
plan
18
MTBiGM
35
21
MTBiGM
750
22
MŚ
22 409
26
MAiC
1 910
30
MEN
20 067
39
MTBiGM
1 387
41
MŚ
14 088
45
MSZ
919 621
46
MZ
12 823
Minister Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej, dysponent części 18, 21, oraz 39, w ramach
niniejszego zadania realizuje działania w zakresie prezentowania stanowiska strony polskiej w zakresie rozwoju
budownictwa, gospodarki morskiej i transportu oraz w zakresie nadzoru nad pracami lub monitorowania prac
w organizacjach międzynarodowych jak również poprzez uczestnictwo w organizacjach międzynarodowych.
Minister Administracji i Cyfryzacji, dysponent części 26, w ramach zadania jest odpowiedzialny za
zapewnienie odpowiedniej pozycji na arenie międzynarodowej poprzez rozwój systemu telekomunikacji oraz
nadzór nad pracami i monitorowanie prac w organizacjach międzynarodowych. Minister Edukacji Narodowej,
dysponent części 30, w ramach tego zadania wypełnia zobowiązania wynikające z członkostwa Polski
w organizacjach międzynarodowych, wspiera międzynarodowe inicjatywy edukacyjne oraz wspiera inicjatywy
służące upowszechnianiu znajomości języków. Minister Środowiska, dysponent części 22 i 41, prowadzi
współpracę w formie komisji dwustronnych i wspomagających je eksperckich grup roboczych, które omawiają
bieżące zagadnienia w zakresie gospodarowania wodami granicznymi. Odpowiada również za regulowanie
zobowiązań, jakie ciążą na Polsce, a które pozostają we właściwości Ministra Środowiska w zakresie składek
międzynarodowych wynikających z bycia jedną ze stron umów międzynarodowych. Minister Spraw
Zagranicznych, dysponent części 45, koordynuje prace wpływające na rozwijanie stosunków dwustronnych
i wielostronnych, w ramach których sprawuje pieczę nad dwustronnym i wielostronnym dialogiem politycznym.
Minister Spraw Zagranicznych odpowiada za udział Polski we współpracy na forum organizacji
międzynarodowych z czym powiązane jest wspieranie dwustronnej i wielostronnej współpracy gospodarczej
i naukowo-technicznej oraz inwestycji zagranicznych. Minister Zdrowia, dysponent części 46 w ramach
omawianego zadania dąży do aktywnego udziału w życiu społeczności międzynarodowej w zakresie ochrony
zdrowia charakteryzującego się dążeniem do spełnienia wszystkich wymogów nakładanych przez organizacje
międzynarodowe, których Polska jest członkiem oraz aktywnego udziału w spotkaniach międzynarodowych
organizowanych w kraju i za granicą.
134
Cele i mierniki
Cel
Dysponent
Mierniki
2012
plan
Zapewnienie Polsce
MTBiGM
Udział w pracach najważniejszych organizacji
1
sprzyjających warunków
(cz. 18)
międzynarodowych w dziedzinie budownictwa
rozwoju i odpowiedniej pozycji
(w szt.)
na arenie międzynarodowej
MTBiGM
Udział w pracach najważniejszych organizacji
5
(cz.21)
międzynarodowych w dziedzinie gospodarki
morskiej (w szt.)
MAiC
Udział w pracach najważniejszych organizacji
5
(cz. 26)
międzynarodowych w dziedzinie łączności (w szt.)
MTBiGM
Udział w pracach najważniejszych organizacji
7
(cz. 39)
międzynarodowych
MŚ
Poziom wywiązywania się z zobowiązań
100
(cz. 22 i 41)
międzynarodowych (w %)
MSZ
Liczba wizyt na wysokim szczeblu w Polsce
150
(prezydent, premier, minister SZ)
Liczba Polaków zatrudnionych na wysokich
46
stanowiskach w UE, NATO, ONZ (dyrektor
i wyżej)
Zapewnienie pełnoprawnego
MZ
Ilość podjętych sankcji za niewywiązywanie się ze
0
statusu członkowskiego Polski
zobowiązań jako członka organizacji
w danej organizacji
międzynarodowej
międzynarodowej
Zapewnienie możliwości
MEN
Stopień wywiązywania się przez MEN
100
czynnego członkostwa MEN
z zobowiązań wobec organizacji
w organizacjach
międzynarodowych, w których uczestniczy (%)
międzynarodowych
Podstawy metodologiczne i ocena ryzyka niewykonania wartości mierników
Stopień wykonania mierników prezentowanych przez MTBiGM i MAiC zależy od przyjętych przez ministrów
resortów zobowiązań, wynikających z podpisanych umów międzynarodowych. Zastosowane mierniki oraz ich
wykonanie odnosi się do obecnie zawartych i realizowanych zobowiązań wynikających z podpisanych umów.
MEN nie przewidział ryzyka niewykonania wartości prezentowanego miernika. Ryzyko niewykonania
pierwszego z mierników prezentowanego przez MSZ nie jest duże. Może ono wynikać z anulowania wcześniej
zaplanowanych wizyt. W przypadku miernika drugiego ryzyko jest duże i wynika z czynników niezależnych od
działań polskiej administracji czy umiejętności Polaków kandydujących na wysokie stanowiska (fluktuacja kadr,
wakaty na wysokich stanowiskach, ogłoszenia konkursów). MŚ przyjął jeden miernik dla części 22 i 41.
Dysponent określił ryzyko niewykonania miernika jako bardzo niskie. MZ nie określił ryzyka niewykonania
wartości miernika i nie podał jego podstaw metodologicznych.
135
UE.
Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej, dysponent części 44, realizuje cel omawianego zadania poprzez
wspomaganie aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych. Zamierza się kontynuować wspieranie
pracodawców zatrudniających osoby niepełnosprawne na chronionym i otwartym rynku pracy jak również
wspieranie osób niepełnosprawnych prowadzących własną działalność gospodarczą oraz niepełnosprawnych
rolników. W ramach omawianego zadania prowadzony jest monitoring sytuacji na rynku pracy poprzez badania
i analizy oraz nadzór nad zakładami pracy chronionej i zakładami aktywności zawodowej. Wojewodowie,
dysponenci części 85, realizują postawione cele poprzez nadzorowanie zakładów pracy chronionej i zakładów
aktywności zawodowej, nadawanie statusu zakładu pracy chronionej i zakładów aktywności zawodowej,
analizowanie sytuacji osób niepełnosprawnych na rynku pracy, nadawanie, uchylanie i stwierdzanie utraty
statusu zakładu pracy chronionej i zakładu aktywizacji zawodowej.
Cele i mierniki
Cel
Dysponent
Miernik
2012
plan
Zwiększanie aktywności
MPiPS
Współczynnik aktywności zawodowej osób
26,4%
zawodowej osób
niepełnosprawnych w wieku produkcyjnym
niepełnosprawnych
Zwiększenie zainteresowania
Wojewodowie
Liczba osób niepełnosprawnych
11 935
osób niepełnosprawnych
zatrudnionych w zakładach pracy chronionej
zatrudnieniem
Podstawy metodologiczne i ocena ryzyka niewykonania wartości mierników
Czynnikiem mającym niewielki wpływ na kształtowanie się wartości miernika zastosowanego przez MPiPS jest
ogólna sytuacja na rynku pracy oraz wahania wskaźnika aktywności zawodowej ogółu ludności w wieku
produkcyjnym.
Zadanie 14.4. Wpieranie rozwoju i organizowanie dialogu i partnerstwa społecznego
Wydatki (w tys. zł)
2012
2012
Część
Dysponent
budżet państwa
budżet środków europejskich
plan
plan
31
Minister Pracy i Polityki Społecznej
18 258
3 354
85
Wojewodowie
891
0
W ramach wydatków z budżetu państwa umieszczono środki na finansowanie projektów z udziałem środków
UE.
Minister Pracy i Polityki Społecznej jako dysponent części 31, zamierza osiągnąć cel zadania poprzez
organizację prac i posiedzeń Komisji Trójstronnej do Spraw Społeczno-Gospodarczych oraz jej Prezydium, jak
również posiedzenia Zespołów Problemowych Komisji Trójstronnej. Na posiedzeniach prowadzony jest dialog
społeczny w sprawach wynagrodzeń i świadczeń społecznych oraz w innych sprawach społecznych lub
gospodarczych. Rozpatrywane są sprawy o dużym znaczeniu społecznym lub gospodarczym, które zostały
131
wniesione pod obrady Komisji. W celu realizacji zadania będą odbywać się posiedzenia Trójstronnych Zespołów
Branżowych, których celem będzie wypracowanie modelu podejmowania decyzji społeczno-gospodarczych,
uwzględniających różne interesy partnerów społecznych w restrukturyzowanych branżach i sektorach polskiej
gospodarki. W ramach realizacji zadania prowadzone będą działania na rzecz promocji dialogu społecznego
a także wydawanie informatorów nt. Komisji Trójstronnej, instytucji dialogu społecznego, wojewódzkich
komisji dialogu społecznego, Trójstronnych Zespołów Branżowych, rozwiązywania sporów zbiorowych.
Wojewodowie, dysponenci części 85, realizują działania polegające na zapobieganiu, łagodzeniu
i rozwiązywaniu konfliktów społeczno-gospodarczych. Ponadto, koordynują współpracę z partnerami
społecznymi, są odpowiedzialni za wzmocnienie dialogu autonomicznego przy zawieraniu ponadzakładowych
układów zbiorowych pracy oraz za wzmocnienie instytucji dialogu społecznego.
Cele i mierniki
Cel
Dysponent
Miernik
2012
plan
Zwiększanie roli dialogu i partnerstwa
MPiPS
Liczba podmiotów dialogu
270
społecznego w rozwiązywaniu
i partnerstwa społecznego,
problemów społeczno-gospodarczych
z którymi utrzymywana jest
współpraca
Rozwiązywanie konfliktów
Wojewodowie
Liczba inicjatyw społeczno-
7,17
społecznych, realizacja inicjatyw
gospodarczych koordynowanych
społeczno-gospodarczych
przez Wojewodów
Podstawy metodologiczne i ocena ryzyka niewykonania wartości mierników
Zewnętrznym czynnikiem determinującym wartość miernika zaprezentowanego przez MPiPS jest liczba
organizacji, z którymi potencjalnie istnieje możliwość współpracy, a także liczba powołanych w ramach Komisji
Trójstronnej Zespołów Problemowych i liczba Trójstronnych Zespołów Branżowych oraz liczba spraw
rozpatrywanych przez te gremia, w tym ilość i zakres prowadzonych prac w ramach działalności ustawodawczej.
Nieosiągnięcie wskaźnika oznaczałoby ograniczenie zakresu prowadzenia dialogu społecznego.
132
Funkcja 15. Polityka zagraniczna
Funkcja 15 wpisuje się w obszary strategiczne Sprawne państwo i Bezpieczeństwo narodowe (strategie
dominujące – Strategia sprawne państwo i Strategia rozwoju systemy bezpieczeństwa narodowego RP;
w Wieloletnim Planie Finansowym Państwa 2011-2014 została uznana za tzw. funkcję stałą). Funkcja ta
obejmuje swym zakresem obszar państwa odpowiedzialny za sprawy stosunków Rzeczypospolitej Polskiej
z innymi państwami oraz z organizacjami międzynarodowymi, reprezentowania i ochrony interesów
Rzeczypospolitej Polskiej i jej obywateli oraz polskich osób prawnych za granicą, promocji Rzeczypospolitej
Polskiej i języka polskiego. Obejmuje również sprawy z zakresu koordynowania procesów adaptacyjnych
i integracyjnych Polski z Unią Europejską oraz inicjowanie, organizowanie i koordynowanie działań
kształtujących te procesy, koordynowania przedsięwzięć związanych z pozyskiwaniem i wykorzystywaniem
środków pochodzących z pomocy zagranicznej, podejmowania działań mających na celu przygotowanie
informacyjne, koncepcyjne i kadrowe dla procesów integracyjnych.
Łączna kwota wydatków planowanych z budżetu państwa na 2012 r. wynosi 1 566,4 mln zł. Wydatki w roku
2012 według zadań realizowanych w ramach funkcji 15 zostały przedstawione na poniższym wykresie.
w tys. zł
0
250 000
500 000
750 000
1 000 000
993 090
Zadanie 15.1. Zapewnianie Polsce sprzyjających warunków
rozwoju
Zadanie 15.2. Zapewnianie bezpieczeństwa państwa
26 504
Zadanie 15.3. Reprezentowanie i ochrona międzynarodowych
235 855
interesów RP i jej obywateli za granicą
Zadanie 15.4. Kształtowanie międzynarodowego wizerunku
204 719
RP
Zadanie 15.5. Kształtowanie i koordynacja polityki
106 208
zagranicznej
W ramach omawianej funkcji realizowanych jest 5 zadań obejmujących działalność dysponentów w zakresie
administracji spraw i służb zagranicznych, stosunków Rzeczypospolitej Polskiej z innymi państwami oraz
z organizacjami międzynarodowymi, reprezentowania i ochrony interesów Rzeczypospolitej Polskiej i jej
obywateli oraz polskich osób prawnych za granicą, koordynacji polityki europejskiej, promocji Rzeczypospolitej
Polskiej i języka polskiego za granicą, w tym działalności gospodarczej, naukowej, kulturalnej i sportowej.
133
Zadanie 15.1. Zapewnianie Polsce sprzyjających warunków rozwoju
Wydatki (w tys. zł)
2012
Część
Dysponent
plan
18
MTBiGM
35
21
MTBiGM
750
22
MŚ
22 409
26
MAiC
1 910
30
MEN
20 067
39
MTBiGM
1 387
41
MŚ
14 088
45
MSZ
919 621
46
MZ
12 823
Minister Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej, dysponent części 18, 21, oraz 39, w ramach
niniejszego zadania realizuje działania w zakresie prezentowania stanowiska strony polskiej w zakresie rozwoju
budownictwa, gospodarki morskiej i transportu oraz w zakresie nadzoru nad pracami lub monitorowania prac
w organizacjach międzynarodowych jak również poprzez uczestnictwo w organizacjach międzynarodowych.
Minister Administracji i Cyfryzacji, dysponent części 26, w ramach zadania jest odpowiedzialny za
zapewnienie odpowiedniej pozycji na arenie międzynarodowej poprzez rozwój systemu telekomunikacji oraz
nadzór nad pracami i monitorowanie prac w organizacjach międzynarodowych. Minister Edukacji Narodowej,
dysponent części 30, w ramach tego zadania wypełnia zobowiązania wynikające z członkostwa Polski
w organizacjach międzynarodowych, wspiera międzynarodowe inicjatywy edukacyjne oraz wspiera inicjatywy
służące upowszechnianiu znajomości języków. Minister Środowiska, dysponent części 22 i 41, prowadzi
współpracę w formie komisji dwustronnych i wspomagających je eksperckich grup roboczych, które omawiają
bieżące zagadnienia w zakresie gospodarowania wodami granicznymi. Odpowiada również za regulowanie
zobowiązań, jakie ciążą na Polsce, a które pozostają we właściwości Ministra Środowiska w zakresie składek
międzynarodowych wynikających z bycia jedną ze stron umów międzynarodowych. Minister Spraw
Zagranicznych, dysponent części 45, koordynuje prace wpływające na rozwijanie stosunków dwustronnych
i wielostronnych, w ramach których sprawuje pieczę nad dwustronnym i wielostronnym dialogiem politycznym.
Minister Spraw Zagranicznych odpowiada za udział Polski we współpracy na forum organizacji
międzynarodowych z czym powiązane jest wspieranie dwustronnej i wielostronnej współpracy gospodarczej
i naukowo-technicznej oraz inwestycji zagranicznych. Minister Zdrowia, dysponent części 46 w ramach
omawianego zadania dąży do aktywnego udziału w życiu społeczności międzynarodowej w zakresie ochrony
zdrowia charakteryzującego się dążeniem do spełnienia wszystkich wymogów nakładanych przez organizacje
międzynarodowe, których Polska jest członkiem oraz aktywnego udziału w spotkaniach międzynarodowych
organizowanych w kraju i za granicą.
134
Cele i mierniki
Cel
Dysponent
Mierniki
2012
plan
Zapewnienie Polsce
MTBiGM
Udział w pracach najważniejszych organizacji
1
sprzyjających warunków
(cz. 18)
międzynarodowych w dziedzinie budownictwa
rozwoju i odpowiedniej pozycji
(w szt.)
na arenie międzynarodowej
MTBiGM
Udział w pracach najważniejszych organizacji
5
(cz.21)
międzynarodowych w dziedzinie gospodarki
morskiej (w szt.)
MAiC
Udział w pracach najważniejszych organizacji
5
(cz. 26)
międzynarodowych w dziedzinie łączności (w szt.)
MTBiGM
Udział w pracach najważniejszych organizacji
7
(cz. 39)
międzynarodowych
MŚ
Poziom wywiązywania się z zobowiązań
100
(cz. 22 i 41)
międzynarodowych (w %)
MSZ
Liczba wizyt na wysokim szczeblu w Polsce
150
(prezydent, premier, minister SZ)
Liczba Polaków zatrudnionych na wysokich
46
stanowiskach w UE, NATO, ONZ (dyrektor
i wyżej)
Zapewnienie pełnoprawnego
MZ
Ilość podjętych sankcji za niewywiązywanie się ze
0
statusu członkowskiego Polski
zobowiązań jako członka organizacji
w danej organizacji
międzynarodowej
międzynarodowej
Zapewnienie możliwości
MEN
Stopień wywiązywania się przez MEN
100
czynnego członkostwa MEN
z zobowiązań wobec organizacji
w organizacjach
międzynarodowych, w których uczestniczy (%)
międzynarodowych
Podstawy metodologiczne i ocena ryzyka niewykonania wartości mierników
Stopień wykonania mierników prezentowanych przez MTBiGM i MAiC zależy od przyjętych przez ministrów
resortów zobowiązań, wynikających z podpisanych umów międzynarodowych. Zastosowane mierniki oraz ich
wykonanie odnosi się do obecnie zawartych i realizowanych zobowiązań wynikających z podpisanych umów.
MEN nie przewidział ryzyka niewykonania wartości prezentowanego miernika. Ryzyko niewykonania
pierwszego z mierników prezentowanego przez MSZ nie jest duże. Może ono wynikać z anulowania wcześniej
zaplanowanych wizyt. W przypadku miernika drugiego ryzyko jest duże i wynika z czynników niezależnych od
działań polskiej administracji czy umiejętności Polaków kandydujących na wysokie stanowiska (fluktuacja kadr,
wakaty na wysokich stanowiskach, ogłoszenia konkursów). MŚ przyjął jeden miernik dla części 22 i 41.
Dysponent określił ryzyko niewykonania miernika jako bardzo niskie. MZ nie określił ryzyka niewykonania
wartości miernika i nie podał jego podstaw metodologicznych.
135
Dokumenty związane z tym projektem:
-
44-uzasadnienie-tom-I
› Pobierz plik
-
44-uzasadnienie-Tom-II
› Pobierz plik
-
44-ustawa
› Pobierz plik
-
44-uzasdnienie-TOM-III
› Pobierz plik
-
44-limit-mianowan
› Pobierz plik
-
44-strategia
› Pobierz plik