Rządowy projekt ustawy o Agencji Wywiadu
projekt dotyczy reformy systemu służb specjalnych RP określa organizację AW oraz uprawnienia i obowiązki funkcjonariuszy AW
- Kadencja sejmu: 7
- Nr druku: 2294
- Data wpłynięcia: 2014-04-02
- Uchwalenie: sprawa niezamknięta
2294-cz-I
– 25 –
4)
w przypadku stwierdzenia w okresie służby przygotowawczej nieprzydatności na
zajmowanym stanowisku służbowym lub nieprzydatności do służby;
5)
w przypadku stwierdzenia niewywiązywania się z obowiązków służbowych.
3. Przełożony funkcjonariusza sporządza opinię służbową funkcjonariusza, w której
przedstawia propozycje jego rozwoju zawodowego oraz dokonuje oceny jego przydatności do
służby.
4. Przełożony, o którym mowa w ust. 3, zapoznaje funkcjonariusza z opinią służbową
w terminie14 dni od dnia jej sporządzenia.
5. W przypadku funkcjonariusza, o którym mowa w ust. 1 pkt 3, termin zapoznania
funkcjonariusza z opinią służbową wynosi 30 dni od dnia powrotu tego funkcjonariusza na
terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
6. Zapoznanie się z opinią służbową funkcjonariusz potwierdza własnoręcznym
podpisem. W przypadku odmowy podpisania przez funkcjonariusza opinii służbowej
przełożony dokonuje odpowiedniej adnotacji na tej opinii, podając w niej datę zapoznania
funkcjonariusza z opinią służbową oraz przyczynę braku jego podpisu.
Art. 39. 1. Funkcjonariusz, który nie zgadza się z treścią opinii służbowej, może
w terminie 14 dni od dnia zapoznania się z tą opinią służbową wnieść pisemne odwołanie od
opinii służbowej do wyższego przełożonego. Odwołanie powinno zawierać uzasadnienie.
2. Przez wyższego przełożonego rozumie się kierownika jednostki organizacyjnej AW,
zastępcę Szefa AW sprawującego bezpośredni nadzór nad jednostką organizacyjną AW albo
Szefa AW, będącego bezpośrednim przełożonym sporządzającego opinię.
3. Przed upływem terminu do wniesienia odwołania oraz w okresie jego rozpatrywania
opinia służbowa nie może stanowić podstawy do wydania rozkazu personalnego, którego
wydanie jest uzależnione od treści tej opinii.
4. Odwołanie wniesione po terminie, o którym mowa w ust. 1, nie podlega rozpatrzeniu.
5. W przypadku uchybienia terminu określonego w ust. 1 przywraca się termin na
wniosek funkcjonariusza, jeżeli uprawdopodobni, że uchybienie nastąpiło bez jego winy.
6. Wniosek o przywrócenie terminu do wniesienia odwołania wnosi się, wraz
z odwołaniem, do wyższego przełożonego, w terminie 7 dni od dnia ustania przyczyny
uchybienia tego terminu.
7. Przywrócenie terminu do złożenia wniosku określonego w ust. 6 jest
niedopuszczalne.
– 26 –
8. Wyższy przełożony rozpatruje odwołanie w terminie 30 dni od dnia jego wniesienia
i może powołać komisję, która opiniuje zasadność wniesionego odwołania. Po rozpatrzeniu
odwołania wyższy przełożony:
1)
utrzymuje w mocy zaskarżoną opinię służbową albo
2)
uchyla zaskarżoną opinię służbową i poleca sporządzenie nowej opinii, która nie może
być mniej korzystna dla funkcjonariusza, wskazując okoliczności, które należy wziąć
pod uwagę przy jej sporządzaniu
− po zapoznaniu się ze stanowiskiem komisji, jeżeli została powołana.
9. O sposobie załatwienia odwołania wyższy przełożony powiadamia funkcjonariusza
oraz przełożonego, o którym mowa w art. 38 ust. 3. Przepisy art. 38 ust. 4–6 stosuje się
odpowiednio.
10. Funkcjonariusz ma prawo, w terminie 14 dni od dnia powiadomienia go
o nieuwzględnieniu w całości lub w części odwołania albo nierozpatrzeniu odwołania
w terminie, o którym mowa w ust. 8, złożyć wniosek o ponowne rozpatrzenie jego odwołania
do Szefa AW.
11. Wniosek, o którym mowa w ust. 10, składa się na piśmie za pośrednictwem
wyższego przełożonego, który rozpatrywał odwołanie. Jeżeli odwołanie rozpatrywał Szef
AW, wniosek, o którym mowa w ust. 10, składa się bezpośrednio do Szefa AW. Przepisy ust.
3–9 stosuje się odpowiednio.
12. Rozstrzygnięcie Szefa AW w przedmiocie wniosku, o którym mowa w ust. 10,
wyczerpuje tryb rozpatrywania odwołania.
13. Od opinii służbowej skarga do sądu administracyjnego nie przysługuje.
14. Prezes Rady Ministrów określi, w drodze rozporządzenia:
1)
wzór formularza opinii służbowej,
2)
szczegółowe kryteria brane pod uwagę przy opiniowaniu służbowym i skalę ocen,
3)
właściwość przełożonych w zakresie sporządzania opinii służbowych
– uwzględniając konieczność zapewnienia sprawnego przebiegu opiniowania oraz
przejrzystości procesu opiniowania.
Art. 40. 1. Funkcjonariusza można zwolnić z zajmowanego stanowiska służbowego
i przenieść do dyspozycji Szefa AW w przypadku przewidywanego mianowania
funkcjonariusza na inne stanowisko służbowe albo przewidywanego zwolnienia
funkcjonariusza ze służby w związku z nabyciem przez niego prawa do zaopatrzenia
emerytalnego w pełnym wymiarze.
– 27 –
2. Funkcjonariuszowi przeniesionemu do dyspozycji Szefa AW nie wyznacza się stałego
zakresu obowiązków służbowych.
3. W okresie pozostawania w dyspozycji Szefa AW funkcjonariusz może zostać:
1)
wyznaczony do wykonywania określonych zadań służbowych, jeżeli charakter tych
zadań odpowiada posiadanym przez funkcjonariusza kwalifikacjom, lub do pełnienia na
określonych warunkach dyżurów;
2)
skierowany do odbycia odpowiednich kursów, szkoleń lub praktyk zawodowych.
4. W sprawach, o których mowa w ust. 3, właściwy jest Szef AW.
5. Funkcjonariusz może pozostawać w dyspozycji Szefa AW nieprzerwanie przez okres
nie dłuższy niż 12 miesięcy.
6. Po upływie okresu, o którym mowa w ust. 5, funkcjonariusza mianuje się na
określone stanowisko służbowe. Przepisy art. 122 ust. 1 i 2 stosuje się odpowiednio.
7. Prezes Rady Ministrów określi, w drodze rozporządzenia, tryb przenoszenia
funkcjonariuszy do dyspozycji Szefa AW oraz tryb wyznaczania zadań i pełnienia dyżurów,
o których mowa w ust. 3 pkt 1, a także sposób, miejsce, czas i częstotliwość pełnienia
dyżurów, uwzględniając konieczność sprawnego postępowania w sprawie przeniesienia
funkcjonariusza do dyspozycji Szefa AW, niezakłóconego wykonywania zadań przez AW
oraz zapewnienia niezbędnego czasu wolnego od służby przeznaczonego na odpoczynek
funkcjonariusza wyznaczonego do pełnienia dyżurów.
Art. 41. 1. Funkcjonariusza, za jego pisemną zgodą, można oddelegować, gdy jest to
uzasadnione realizacją zadań AW, do wykonywania zadań służbowych poza AW, po
zwolnieniu go ze stanowiska służbowego i przeniesieniu go do dyspozycji Szefa AW w celu
oddelegowania. Przepisów art. 40 nie stosuje się.
2. Funkcjonariuszowi przeniesionemu do dyspozycji Szefa AW w celu oddelegowania
nie wyznacza się stałego zakresu obowiązków służbowych w AW.
3. Oddelegowanie, o którym mowa w ust. 1, następuje na podstawie porozumienia
zawartego pomiędzy Szefem AW a kierownikiem podmiotu, do którego nastąpiło
oddelegowanie, zwanego dalej „podmiotem oddelegowania”, na wniosek jednego z tych
podmiotów.
4. Kierownik podmiotu oddelegowania wyznacza oddelegowanego funkcjonariusza na
stanowisko służbowe w podmiocie oddelegowania, zgodne z porozumieniem, o którym mowa
w ust. 3.
– 28 –
5.
Kierownik podmiotu oddelegowania może przenieść oddelegowanego
funkcjonariusza na inne stanowisko służbowe niż wskazane w porozumieniu, o którym mowa
w ust. 3, jeżeli Szef AW oraz oddelegowany funkcjonariusz wyrażą na to pisemną zgodę.
6. Wykonywanie zadań służbowych przez oddelegowanego funkcjonariusza polega na
wykonywaniu przez niego obowiązków w podmiocie oddelegowania w ramach zadań,
o których mowa w ustawie.
7. Oddelegowany funkcjonariusz wykonuje obowiązki i korzysta z uprawnień, jakie
przysługują pracownikom podmiotu oddelegowania zatrudnionym na równorzędnym
stanowisku służbowym.
8. W okresie oddelegowania funkcjonariusz podlega Szefowi AW, a w zakresie
wykonywanych zadań i obowiązków określonych w porozumieniu, o którym mowa w ust. 3,
kierownikowi podmiotu oddelegowania.
9. Oddelegowanemu funkcjonariuszowi urlopów udziela kierownik podmiotu
oddelegowania, według planu urlopów oraz w wymiarze i na zasadach przysługujących temu
funkcjonariuszowi w podmiocie oddelegowania.
10. Oddelegowany funkcjonariusz może kontynuować kształcenie, prowadzenie
przewodu doktorskiego, postępowanie habilitacyjne, aplikację radcowską lub legislacyjną na
warunkach określonych przed oddelegowaniem.
11. Koszty dofinansowania kształcenia, przewodu doktorskiego, postępowania
habilitacyjnego, aplikacji radcowskiej lub legislacyjnej, rozpoczętych przed oddelegowaniem,
do którego zobowiązała się AW, pokrywa podmiot oddelegowania, proporcjonalnie do okresu
oddelegowania.
Art. 42. 1. Szef AW odwołuje oddelegowanego funkcjonariusza z podmiotu
oddelegowania w przypadku:
1)
niewyrażenia przez funkcjonariusza pisemnej zgody na przeniesienie na inne stanowisko
służbowe niż określone w porozumieniu, o którym mowa w art. 41 ust. 3;
2)
pisemnego wniosku kierownika podmiotu oddelegowania o odwołanie oddelegowanego
funkcjonariusza;
3)
pisemnego wniosku oddelegowanego funkcjonariusza o odwołanie z oddelegowania.
2. Szef AW, w przypadkach uzasadnionych potrzebami służby, może odwołać
oddelegowanego funkcjonariusza z podmiotu oddelegowania bez zgody tego funkcjonariusza
i kierownika podmiotu oddelegowania, zawiadamiając ich o tym z co najmniej
trzymiesięcznym wyprzedzeniem.
– 29 –
3. Po upływie okresu oddelegowania albo po odwołaniu z tego oddelegowania,
funkcjonariusza mianuje się na stanowisko służbowe zaszeregowane do grupy
zaszeregowania stanowiska służbowego nie niższej niż grupa zaszeregowania, do której było
zaszeregowane stanowisko służbowe zajmowane przez tego funkcjonariusza przed
oddelegowaniem. Wysokość dodatku służbowego przyznanego funkcjonariuszowi po
upływie okresu oddelegowania lub odwołaniu z oddelegowania nie może być niższa niż
wysokość tego dodatku otrzymywanego przez funkcjonariusza przed oddelegowaniem.
4. Prezes Rady Ministrów określi, w drodze rozporządzenia:
1)
tryb postępowania w sprawach związanych z oddelegowaniem funkcjonariusza do
wykonywania zadań służbowych poza AW,
2)
terminy odwołania funkcjonariusza z oddelegowania do wykonywania zadań
służbowych poza AW,
3)
zakres danych zawartych we wniosku oraz porozumieniu, o których mowa w art. 41
ust. 3
– uwzględniając konieczność zapewnienia sprawności tego postępowania oraz uzyskania
przez strony porozumienia, o którym mowa w art. 41 ust. 3, niezbędnych informacji.
Art. 43. 1. Funkcjonariusz, z urzędu lub na swój pisemny wniosek, może być:
1)
przeniesiony do pełnienia służby w innej miejscowości albo
2)
delegowany na okres do 6 miesięcy do czasowego pełnienia służby w innej
miejscowości.
2. Szef AW, w uzasadnionych przypadkach, może przedłużyć okres delegowania,
o którym mowa w ust. 1 pkt 2, do 12 miesięcy.
Art. 44. 1. Funkcjonariuszowi można powierzyć, na czas określony nie dłuższy niż
24 miesiące, pełnienie obowiązków służbowych na innym stanowisku służbowym, a także
cofnąć powierzenie pełnienia tych obowiązków.
2. W przypadku powierzenia obowiązków służbowych na innym stanowisku służbowym
uposażenie funkcjonariusza nie może być obniżone.
Art. 45. 1. Funkcjonariusza przenosi się na niższe stanowisko służbowe w przypadku
wymierzenia kary dyscyplinarnej przeniesienia na niższe stanowisko służbowe.
4)
w przypadku stwierdzenia w okresie służby przygotowawczej nieprzydatności na
zajmowanym stanowisku służbowym lub nieprzydatności do służby;
5)
w przypadku stwierdzenia niewywiązywania się z obowiązków służbowych.
3. Przełożony funkcjonariusza sporządza opinię służbową funkcjonariusza, w której
przedstawia propozycje jego rozwoju zawodowego oraz dokonuje oceny jego przydatności do
służby.
4. Przełożony, o którym mowa w ust. 3, zapoznaje funkcjonariusza z opinią służbową
w terminie14 dni od dnia jej sporządzenia.
5. W przypadku funkcjonariusza, o którym mowa w ust. 1 pkt 3, termin zapoznania
funkcjonariusza z opinią służbową wynosi 30 dni od dnia powrotu tego funkcjonariusza na
terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
6. Zapoznanie się z opinią służbową funkcjonariusz potwierdza własnoręcznym
podpisem. W przypadku odmowy podpisania przez funkcjonariusza opinii służbowej
przełożony dokonuje odpowiedniej adnotacji na tej opinii, podając w niej datę zapoznania
funkcjonariusza z opinią służbową oraz przyczynę braku jego podpisu.
Art. 39. 1. Funkcjonariusz, który nie zgadza się z treścią opinii służbowej, może
w terminie 14 dni od dnia zapoznania się z tą opinią służbową wnieść pisemne odwołanie od
opinii służbowej do wyższego przełożonego. Odwołanie powinno zawierać uzasadnienie.
2. Przez wyższego przełożonego rozumie się kierownika jednostki organizacyjnej AW,
zastępcę Szefa AW sprawującego bezpośredni nadzór nad jednostką organizacyjną AW albo
Szefa AW, będącego bezpośrednim przełożonym sporządzającego opinię.
3. Przed upływem terminu do wniesienia odwołania oraz w okresie jego rozpatrywania
opinia służbowa nie może stanowić podstawy do wydania rozkazu personalnego, którego
wydanie jest uzależnione od treści tej opinii.
4. Odwołanie wniesione po terminie, o którym mowa w ust. 1, nie podlega rozpatrzeniu.
5. W przypadku uchybienia terminu określonego w ust. 1 przywraca się termin na
wniosek funkcjonariusza, jeżeli uprawdopodobni, że uchybienie nastąpiło bez jego winy.
6. Wniosek o przywrócenie terminu do wniesienia odwołania wnosi się, wraz
z odwołaniem, do wyższego przełożonego, w terminie 7 dni od dnia ustania przyczyny
uchybienia tego terminu.
7. Przywrócenie terminu do złożenia wniosku określonego w ust. 6 jest
niedopuszczalne.
– 26 –
8. Wyższy przełożony rozpatruje odwołanie w terminie 30 dni od dnia jego wniesienia
i może powołać komisję, która opiniuje zasadność wniesionego odwołania. Po rozpatrzeniu
odwołania wyższy przełożony:
1)
utrzymuje w mocy zaskarżoną opinię służbową albo
2)
uchyla zaskarżoną opinię służbową i poleca sporządzenie nowej opinii, która nie może
być mniej korzystna dla funkcjonariusza, wskazując okoliczności, które należy wziąć
pod uwagę przy jej sporządzaniu
− po zapoznaniu się ze stanowiskiem komisji, jeżeli została powołana.
9. O sposobie załatwienia odwołania wyższy przełożony powiadamia funkcjonariusza
oraz przełożonego, o którym mowa w art. 38 ust. 3. Przepisy art. 38 ust. 4–6 stosuje się
odpowiednio.
10. Funkcjonariusz ma prawo, w terminie 14 dni od dnia powiadomienia go
o nieuwzględnieniu w całości lub w części odwołania albo nierozpatrzeniu odwołania
w terminie, o którym mowa w ust. 8, złożyć wniosek o ponowne rozpatrzenie jego odwołania
do Szefa AW.
11. Wniosek, o którym mowa w ust. 10, składa się na piśmie za pośrednictwem
wyższego przełożonego, który rozpatrywał odwołanie. Jeżeli odwołanie rozpatrywał Szef
AW, wniosek, o którym mowa w ust. 10, składa się bezpośrednio do Szefa AW. Przepisy ust.
3–9 stosuje się odpowiednio.
12. Rozstrzygnięcie Szefa AW w przedmiocie wniosku, o którym mowa w ust. 10,
wyczerpuje tryb rozpatrywania odwołania.
13. Od opinii służbowej skarga do sądu administracyjnego nie przysługuje.
14. Prezes Rady Ministrów określi, w drodze rozporządzenia:
1)
wzór formularza opinii służbowej,
2)
szczegółowe kryteria brane pod uwagę przy opiniowaniu służbowym i skalę ocen,
3)
właściwość przełożonych w zakresie sporządzania opinii służbowych
– uwzględniając konieczność zapewnienia sprawnego przebiegu opiniowania oraz
przejrzystości procesu opiniowania.
Art. 40. 1. Funkcjonariusza można zwolnić z zajmowanego stanowiska służbowego
i przenieść do dyspozycji Szefa AW w przypadku przewidywanego mianowania
funkcjonariusza na inne stanowisko służbowe albo przewidywanego zwolnienia
funkcjonariusza ze służby w związku z nabyciem przez niego prawa do zaopatrzenia
emerytalnego w pełnym wymiarze.
– 27 –
2. Funkcjonariuszowi przeniesionemu do dyspozycji Szefa AW nie wyznacza się stałego
zakresu obowiązków służbowych.
3. W okresie pozostawania w dyspozycji Szefa AW funkcjonariusz może zostać:
1)
wyznaczony do wykonywania określonych zadań służbowych, jeżeli charakter tych
zadań odpowiada posiadanym przez funkcjonariusza kwalifikacjom, lub do pełnienia na
określonych warunkach dyżurów;
2)
skierowany do odbycia odpowiednich kursów, szkoleń lub praktyk zawodowych.
4. W sprawach, o których mowa w ust. 3, właściwy jest Szef AW.
5. Funkcjonariusz może pozostawać w dyspozycji Szefa AW nieprzerwanie przez okres
nie dłuższy niż 12 miesięcy.
6. Po upływie okresu, o którym mowa w ust. 5, funkcjonariusza mianuje się na
określone stanowisko służbowe. Przepisy art. 122 ust. 1 i 2 stosuje się odpowiednio.
7. Prezes Rady Ministrów określi, w drodze rozporządzenia, tryb przenoszenia
funkcjonariuszy do dyspozycji Szefa AW oraz tryb wyznaczania zadań i pełnienia dyżurów,
o których mowa w ust. 3 pkt 1, a także sposób, miejsce, czas i częstotliwość pełnienia
dyżurów, uwzględniając konieczność sprawnego postępowania w sprawie przeniesienia
funkcjonariusza do dyspozycji Szefa AW, niezakłóconego wykonywania zadań przez AW
oraz zapewnienia niezbędnego czasu wolnego od służby przeznaczonego na odpoczynek
funkcjonariusza wyznaczonego do pełnienia dyżurów.
Art. 41. 1. Funkcjonariusza, za jego pisemną zgodą, można oddelegować, gdy jest to
uzasadnione realizacją zadań AW, do wykonywania zadań służbowych poza AW, po
zwolnieniu go ze stanowiska służbowego i przeniesieniu go do dyspozycji Szefa AW w celu
oddelegowania. Przepisów art. 40 nie stosuje się.
2. Funkcjonariuszowi przeniesionemu do dyspozycji Szefa AW w celu oddelegowania
nie wyznacza się stałego zakresu obowiązków służbowych w AW.
3. Oddelegowanie, o którym mowa w ust. 1, następuje na podstawie porozumienia
zawartego pomiędzy Szefem AW a kierownikiem podmiotu, do którego nastąpiło
oddelegowanie, zwanego dalej „podmiotem oddelegowania”, na wniosek jednego z tych
podmiotów.
4. Kierownik podmiotu oddelegowania wyznacza oddelegowanego funkcjonariusza na
stanowisko służbowe w podmiocie oddelegowania, zgodne z porozumieniem, o którym mowa
w ust. 3.
– 28 –
5.
Kierownik podmiotu oddelegowania może przenieść oddelegowanego
funkcjonariusza na inne stanowisko służbowe niż wskazane w porozumieniu, o którym mowa
w ust. 3, jeżeli Szef AW oraz oddelegowany funkcjonariusz wyrażą na to pisemną zgodę.
6. Wykonywanie zadań służbowych przez oddelegowanego funkcjonariusza polega na
wykonywaniu przez niego obowiązków w podmiocie oddelegowania w ramach zadań,
o których mowa w ustawie.
7. Oddelegowany funkcjonariusz wykonuje obowiązki i korzysta z uprawnień, jakie
przysługują pracownikom podmiotu oddelegowania zatrudnionym na równorzędnym
stanowisku służbowym.
8. W okresie oddelegowania funkcjonariusz podlega Szefowi AW, a w zakresie
wykonywanych zadań i obowiązków określonych w porozumieniu, o którym mowa w ust. 3,
kierownikowi podmiotu oddelegowania.
9. Oddelegowanemu funkcjonariuszowi urlopów udziela kierownik podmiotu
oddelegowania, według planu urlopów oraz w wymiarze i na zasadach przysługujących temu
funkcjonariuszowi w podmiocie oddelegowania.
10. Oddelegowany funkcjonariusz może kontynuować kształcenie, prowadzenie
przewodu doktorskiego, postępowanie habilitacyjne, aplikację radcowską lub legislacyjną na
warunkach określonych przed oddelegowaniem.
11. Koszty dofinansowania kształcenia, przewodu doktorskiego, postępowania
habilitacyjnego, aplikacji radcowskiej lub legislacyjnej, rozpoczętych przed oddelegowaniem,
do którego zobowiązała się AW, pokrywa podmiot oddelegowania, proporcjonalnie do okresu
oddelegowania.
Art. 42. 1. Szef AW odwołuje oddelegowanego funkcjonariusza z podmiotu
oddelegowania w przypadku:
1)
niewyrażenia przez funkcjonariusza pisemnej zgody na przeniesienie na inne stanowisko
służbowe niż określone w porozumieniu, o którym mowa w art. 41 ust. 3;
2)
pisemnego wniosku kierownika podmiotu oddelegowania o odwołanie oddelegowanego
funkcjonariusza;
3)
pisemnego wniosku oddelegowanego funkcjonariusza o odwołanie z oddelegowania.
2. Szef AW, w przypadkach uzasadnionych potrzebami służby, może odwołać
oddelegowanego funkcjonariusza z podmiotu oddelegowania bez zgody tego funkcjonariusza
i kierownika podmiotu oddelegowania, zawiadamiając ich o tym z co najmniej
trzymiesięcznym wyprzedzeniem.
– 29 –
3. Po upływie okresu oddelegowania albo po odwołaniu z tego oddelegowania,
funkcjonariusza mianuje się na stanowisko służbowe zaszeregowane do grupy
zaszeregowania stanowiska służbowego nie niższej niż grupa zaszeregowania, do której było
zaszeregowane stanowisko służbowe zajmowane przez tego funkcjonariusza przed
oddelegowaniem. Wysokość dodatku służbowego przyznanego funkcjonariuszowi po
upływie okresu oddelegowania lub odwołaniu z oddelegowania nie może być niższa niż
wysokość tego dodatku otrzymywanego przez funkcjonariusza przed oddelegowaniem.
4. Prezes Rady Ministrów określi, w drodze rozporządzenia:
1)
tryb postępowania w sprawach związanych z oddelegowaniem funkcjonariusza do
wykonywania zadań służbowych poza AW,
2)
terminy odwołania funkcjonariusza z oddelegowania do wykonywania zadań
służbowych poza AW,
3)
zakres danych zawartych we wniosku oraz porozumieniu, o których mowa w art. 41
ust. 3
– uwzględniając konieczność zapewnienia sprawności tego postępowania oraz uzyskania
przez strony porozumienia, o którym mowa w art. 41 ust. 3, niezbędnych informacji.
Art. 43. 1. Funkcjonariusz, z urzędu lub na swój pisemny wniosek, może być:
1)
przeniesiony do pełnienia służby w innej miejscowości albo
2)
delegowany na okres do 6 miesięcy do czasowego pełnienia służby w innej
miejscowości.
2. Szef AW, w uzasadnionych przypadkach, może przedłużyć okres delegowania,
o którym mowa w ust. 1 pkt 2, do 12 miesięcy.
Art. 44. 1. Funkcjonariuszowi można powierzyć, na czas określony nie dłuższy niż
24 miesiące, pełnienie obowiązków służbowych na innym stanowisku służbowym, a także
cofnąć powierzenie pełnienia tych obowiązków.
2. W przypadku powierzenia obowiązków służbowych na innym stanowisku służbowym
uposażenie funkcjonariusza nie może być obniżone.
Art. 45. 1. Funkcjonariusza przenosi się na niższe stanowisko służbowe w przypadku
wymierzenia kary dyscyplinarnej przeniesienia na niższe stanowisko służbowe.
Dokumenty związane z tym projektem:
-
2294-cz-I
› Pobierz plik
-
2294-cz-II
› Pobierz plik