Rządowy projekt ustawy o Agencji Wywiadu
projekt dotyczy reformy systemu służb specjalnych RP określa organizację AW oraz uprawnienia i obowiązki funkcjonariuszy AW
- Kadencja sejmu: 7
- Nr druku: 2294
- Data wpłynięcia: 2014-04-02
- Uchwalenie: sprawa niezamknięta
2294-cz-I
– 30 –
2. Funkcjonariusza można przenieść na niższe stanowisko służbowe w przypadku:
1)
orzeczenia przez komisję lekarską AW trwałej niezdolności do pełnienia służby na
zajmowanym stanowisku służbowym, jeżeli nie ma możliwości mianowania go na
równorzędne stanowisko służbowe;
2)
nieprzydatności na zajmowanym stanowisku służbowym, stwierdzonej w opinii
służbowej w okresie służby przygotowawczej;
3)
niewywiązywania się z obowiązków służbowych, stwierdzonego w okresie służby stałej
w dwóch kolejnych opiniach służbowych, między którymi upłynęło co najmniej
6 miesięcy;
4)
likwidacji zajmowanego stanowiska służbowego;
5)
z innych przyczyn uzasadnionych potrzebami organizacyjnymi AW, gdy nie ma
możliwości mianowania go na równorzędne stanowisko służbowe.
3. Funkcjonariusza można przenieść na niższe stanowisko służbowe również na jego
pisemny wniosek.
Art. 46. 1. Funkcjonariusza zawiesza się w czynnościach służbowych, na czas nie
dłuższy niż 3 miesiące, w przypadku wszczęcia przeciwko niemu postępowania karnego
w sprawie o przestępstwo umyślne ścigane z oskarżenia publicznego.
2. Funkcjonariusza można zawiesić w czynnościach służbowych, na czas nie dłuższy niż
3 miesiące, w przypadku wszczęcia przeciwko niemu:
1)
postępowania karnego w sprawie o przestępstwo nieumyślne ścigane z oskarżenia
publicznego,
2)
postępowania w sprawie o wykroczenie,
3)
postępowania dyscyplinarnego
– jeżeli jest to celowe z uwagi na dobro postępowania lub dobro służby.
3. W szczególnie uzasadnionych przypadkach okres zawieszenia w czynnościach
służbowych można przedłużyć na dalszy czas określony, nie dłuższy niż do dnia
uprawomocnienia się orzeczenia kończącego postępowanie karne lub postępowanie
w sprawie o wykroczenie, a w pozostałych przypadkach na czas nie dłuższy niż 12 miesięcy.
4. Zawieszenie w czynnościach służbowych polega na odsunięciu funkcjonariusza od
wykonywania obowiązków służbowych.
– 31 –
5. Funkcjonariusz zawieszony w czynnościach służbowych:
1)
niezwłocznie zdaje broń i legitymację służbową oraz przedmioty związane
z wykonywanymi przez niego zadaniami służbowymi, a w szczególności akta
i dokumenty prowadzonych przez niego spraw;
2)
informuje kierownika jednostki organizacyjnej AW, w której pełni służbę, o zamiarze
opuszczenia miejsca zamieszkania na okres dłuższy niż 3 dni.
Art. 47. 1. Funkcjonariusz może być poddany badaniu psychofizjologicznemu.
2. Na badanie psychofizjologiczne kieruje funkcjonariusza Szef AW.
Art. 48. 1. Funkcjonariusz może być skierowany do komisji lekarskiej podległej
Szefowi AW, zwanej dalej „komisją lekarską AW”:
1)
z urzędu lub na jego wniosek − w celu określenia stanu zdrowia oraz ustalenia zdolności
fizycznej i psychicznej do służby w AW, jak również związku poszczególnych chorób
ze służbą;
2)
z urzędu − w celu sprawdzenia prawidłowości orzekania o czasowej niezdolności do
służby w AW z powodu choroby lub prawidłowości wykorzystania zwolnienia
lekarskiego.
2. Funkcjonariusz obowiązany jest poddać się badaniom zleconym przez komisję
lekarską AW, w tym również badaniom specjalistycznym lub psychologicznym, a gdy
zachodzi potrzeba − obserwacji w podmiocie leczniczym.
Art. 49. 1. Komisje lekarskie AW są właściwe w sprawach:
1)
orzekania o zdolności fizycznej i psychicznej do służby w AW kandydata albo
funkcjonariusza;
2)
ustalenia stopnia uszczerbku na zdrowiu funkcjonariusza lub funkcjonariusza
zwolnionego ze służby w AW, doznanego wskutek wypadku pozostającego w związku
z pełnieniem służby w AW lub choroby pozostającej w związku ze szczególnymi
warunkami lub właściwościami służby;
3)
ustalenia związku śmierci funkcjonariusza z wypadkiem lub chorobą pozostającą
w związku ze szczególnymi warunkami lub właściwościami służby w AW;
4)
ustalenia związku śmierci ze służbą funkcjonariusza lub funkcjonariusza zwolnionego
ze służby w AW;
5)
uznania funkcjonariusza lub funkcjonariusza zwolnionego ze służby w AW za inwalidę
albo za niezdolnego do samodzielnej egzystencji;
– 32 –
6)
kontroli prawidłowości orzekania o czasowej niezdolności do służby w AW z powodu
choroby lub prawidłowości wykorzystania zwolnienia lekarskiego;
7)
orzekania o potrzebie udzielenia funkcjonariuszowi urlopu zdrowotnego, o którym
mowa w art. 97, lub czasowego zwolnienia od wykonywania niektórych obowiązków
służbowych;
8)
składania wniosku o udzielenie urlopu zdrowotnego;
9)
orzekania w sprawach określonych w art. 20 ust. 4 pkt 1.
2. W przypadku orzeczenia niezdolności do służby komisja lekarska AW orzeka
również o kategorii niezdolności do służby w rozumieniu przepisów o zaopatrzeniu
emerytalnym funkcjonariuszy Policji, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji
Wywiadu, Służby Kontrwywiadu Wojskowego, Służby Wywiadu Wojskowego, Centralnego
Biura Antykorupcyjnego, Straży Granicznej, Biura Ochrony Rządu, Państwowej Straży
Pożarnej i Służby Więziennej oraz ich rodzin.
3. Kontrola prawidłowości orzekania o czasowej niezdolności do służby z powodu
choroby polega na ustaleniu zakresu zwolnienia od zajęć służbowych z powodu przebywania
na zwolnieniu lekarskim.
4. W przypadku ustalenia wcześniejszej daty ustania przyczyny będącej podstawą
zwolnienia od zajęć służbowych niż orzeczona w zaświadczeniu lekarskim, zaświadczenie to
traci ważność za okres od tej daty, jednak nie wcześniej niż od dnia badania lekarskiego
przeprowadzonego przez komisję lekarską AW.
5. W przypadku gdy funkcjonariusz nie poddaje się badaniom lekarskim lub nie
dostarcza wyników badań lekarskich mimo wezwania komisji lekarskiej AW, zaświadczenie
lekarskie traci ważność od dnia następującego po terminie wskazanym w wezwaniu.
6. W przypadku, o którym mowa w ust. 4 i 5, komisja lekarska AW orzeka o zdolności
funkcjonariusza do służby i informuje o tym lekarza wystawiającego zaświadczenie lekarskie.
7. Kontrola prawidłowości wykorzystania zwolnienia lekarskiego polega na ustaleniu,
czy funkcjonariusz w okresie orzeczonego zwolnienia od zajęć służbowych, w tym
w przypadku konieczności osobistego sprawowania opieki nad dzieckiem lub innym chorym
członkiem rodziny lub zwolnienia w wyniku decyzji wydanej przez właściwy organ albo
uprawniony podmiot na podstawie przepisów o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń
i chorób zakaźnych u ludzi, nie wykonuje pracy zarobkowej lub nie wykorzystuje zwolnienia
lekarskiego w sposób niezgodny z jego celem.
– 33 –
8. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości wykorzystania zwolnienia lekarskiego,
komisja lekarska AW niezwłocznie zawiadamia przełożonego funkcjonariusza o dokonanym
ustaleniu.
Art. 50. 1. Komisje lekarskie AW orzekają w dwóch instancjach:
1)
w pierwszej instancji − Regionalna Komisja Lekarska;
2)
w drugiej instancji − Centralna Komisja Lekarska.
2. Regionalna Komisja Lekarska jest właściwa w zakresie badań lekarskich i wydawania
orzeczeń w sprawach, o których mowa w art. 49 ust. 1.
3. W celu realizacji zadań, o których mowa w ust. 2, Regionalna Komisja Lekarska
współpracuje w niezbędnym zakresie z instytucjami ochrony zdrowia.
4. Centralna Komisja Lekarska:
1)
rozpatruje odwołania od orzeczeń Regionalnej Komisji Lekarskiej;
2)
sprawuje merytoryczny nadzór nad orzecznictwem Regionalnej Komisji Lekarskiej;
3)
wydaje orzeczenia w trybie nadzoru w przypadku uchylenia orzeczenia Regionalnej
Komisji Lekarskiej;
4)
prowadzi konsultacje w zakresie orzecznictwa lekarskiego oraz rozstrzyga kwestie
sporne lub nasuwające szczególne wątpliwości;
5)
opracowuje wytyczne orzecznicze dla organów kierujących oraz Regionalnej Komisji
Lekarskiej;
6)
współpracuje z instytucjami naukowo-lekarskimi w celu podnoszenia poziomu
orzecznictwa lekarskiego.
5. Osobie skierowanej przysługuje odwołanie do Centralnej Komisji Lekarskiej od
orzeczenia Regionalnej Komisji Lekarskiej.
6. Odwołanie wnosi się na piśmie, w terminie 14 dni od dnia doręczenia orzeczenia, za
pośrednictwem Regionalnej Komisji Lekarskiej.
7. Przedmiotem odwołania może być orzeczenie w całości lub w części i nie wymaga
szczegółowego uzasadnienia.
8. Centralna Komisja Lekarska sprawuje nadzór merytoryczny nad orzeczeniami
wydawanymi przez Regionalną Komisję Lekarską. Centralna Komisja Lekarska może uchylić
orzeczenie Regionalnej Komisji Lekarskiej zawierające błędy orzecznicze lub orzeczenie
sprzeczne z prawem.
9. Prezes Rady Ministrów określi, w drodze rozporządzenia:
1)
tryb postępowania komisji lekarskich AW w sprawach, o których mowa w art. 49 ust. 1,
– 34 –
2)
tryb kierowania do komisji lekarskich AW oraz podmioty właściwe w tych sprawach,
3)
szczegółowy sposób orzekania w sprawach, o których mowa w art. 49 ust. 1, w tym
niezbędną dokumentację medyczną i inne dokumenty mogące stanowić podstawę
orzeczenia,
4)
wzory orzeczeń komisji lekarskich AW w sprawach, o których mowa w art. 49 ust. 1,
5)
okres, w którym wystąpienie udokumentowanych objawów chorobowych upoważnia do
rozpoznania choroby powstałej w związku ze szczególnymi warunkami służby w AW
pomimo wcześniejszego zakończenia służby w narażeniu zawodowym,
6)
wykaz chorób lub ułomności uwzględnianych przy orzekaniu o zdolności do służby
w AW, w tym dla kandydatów i funkcjonariuszy pełniących służbę wymagającą
szczególnych predyspozycji zdrowotnych,
7)
kategorie zdrowia i kategorie zdolności do służby kandydata i funkcjonariusza
– uwzględniając potrzebę zapewnienia sprawności postępowania oraz przejrzystości
stosowanych kryteriów oceny stanu zdrowia funkcjonariuszy, jak również jednolitości
sposobu orzekania o stanie zdrowia funkcjonariusza.
10. Szef AW, w drodze zarządzenia, powołuje komisje lekarskie AW oraz ustala ich
skład osobowy i siedziby.
Art. 51. 1. Funkcjonariusza zwalnia się ze służby w AW w przypadku:
1)
orzeczenia trwałej niezdolności do służby w AW przez komisję lekarską AW;
2)
nieprzydatności do służby w AW, stwierdzonej w opinii służbowej w okresie służby
przygotowawczej;
3)
ostatecznego cofnięcia lub odmowy wydania poświadczenia bezpieczeństwa
uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli „ściśle tajne”, zgodnie
z przepisami o ochronie informacji niejawnych;
4)
wymierzenia kary dyscyplinarnej wydalenia ze służby w AW;
5)
skazania prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwo umyślne ścigane z oskarżenia
publicznego;
6)
zrzeczenia się obywatelstwa polskiego;
7)
pisemnego zgłoszenia przez niego wystąpienia ze służby;
8)
niewyrażenia przez niego pisemnej zgody na mianowanie na stanowisko służbowe,
o którym mowa w art. 40 ust. 6;
9)
niepodjęcia służby w terminie 30 dni od dnia zapoznania go z rozkazem personalnym
o przywróceniu do służby.
2. Funkcjonariusza można przenieść na niższe stanowisko służbowe w przypadku:
1)
orzeczenia przez komisję lekarską AW trwałej niezdolności do pełnienia służby na
zajmowanym stanowisku służbowym, jeżeli nie ma możliwości mianowania go na
równorzędne stanowisko służbowe;
2)
nieprzydatności na zajmowanym stanowisku służbowym, stwierdzonej w opinii
służbowej w okresie służby przygotowawczej;
3)
niewywiązywania się z obowiązków służbowych, stwierdzonego w okresie służby stałej
w dwóch kolejnych opiniach służbowych, między którymi upłynęło co najmniej
6 miesięcy;
4)
likwidacji zajmowanego stanowiska służbowego;
5)
z innych przyczyn uzasadnionych potrzebami organizacyjnymi AW, gdy nie ma
możliwości mianowania go na równorzędne stanowisko służbowe.
3. Funkcjonariusza można przenieść na niższe stanowisko służbowe również na jego
pisemny wniosek.
Art. 46. 1. Funkcjonariusza zawiesza się w czynnościach służbowych, na czas nie
dłuższy niż 3 miesiące, w przypadku wszczęcia przeciwko niemu postępowania karnego
w sprawie o przestępstwo umyślne ścigane z oskarżenia publicznego.
2. Funkcjonariusza można zawiesić w czynnościach służbowych, na czas nie dłuższy niż
3 miesiące, w przypadku wszczęcia przeciwko niemu:
1)
postępowania karnego w sprawie o przestępstwo nieumyślne ścigane z oskarżenia
publicznego,
2)
postępowania w sprawie o wykroczenie,
3)
postępowania dyscyplinarnego
– jeżeli jest to celowe z uwagi na dobro postępowania lub dobro służby.
3. W szczególnie uzasadnionych przypadkach okres zawieszenia w czynnościach
służbowych można przedłużyć na dalszy czas określony, nie dłuższy niż do dnia
uprawomocnienia się orzeczenia kończącego postępowanie karne lub postępowanie
w sprawie o wykroczenie, a w pozostałych przypadkach na czas nie dłuższy niż 12 miesięcy.
4. Zawieszenie w czynnościach służbowych polega na odsunięciu funkcjonariusza od
wykonywania obowiązków służbowych.
– 31 –
5. Funkcjonariusz zawieszony w czynnościach służbowych:
1)
niezwłocznie zdaje broń i legitymację służbową oraz przedmioty związane
z wykonywanymi przez niego zadaniami służbowymi, a w szczególności akta
i dokumenty prowadzonych przez niego spraw;
2)
informuje kierownika jednostki organizacyjnej AW, w której pełni służbę, o zamiarze
opuszczenia miejsca zamieszkania na okres dłuższy niż 3 dni.
Art. 47. 1. Funkcjonariusz może być poddany badaniu psychofizjologicznemu.
2. Na badanie psychofizjologiczne kieruje funkcjonariusza Szef AW.
Art. 48. 1. Funkcjonariusz może być skierowany do komisji lekarskiej podległej
Szefowi AW, zwanej dalej „komisją lekarską AW”:
1)
z urzędu lub na jego wniosek − w celu określenia stanu zdrowia oraz ustalenia zdolności
fizycznej i psychicznej do służby w AW, jak również związku poszczególnych chorób
ze służbą;
2)
z urzędu − w celu sprawdzenia prawidłowości orzekania o czasowej niezdolności do
służby w AW z powodu choroby lub prawidłowości wykorzystania zwolnienia
lekarskiego.
2. Funkcjonariusz obowiązany jest poddać się badaniom zleconym przez komisję
lekarską AW, w tym również badaniom specjalistycznym lub psychologicznym, a gdy
zachodzi potrzeba − obserwacji w podmiocie leczniczym.
Art. 49. 1. Komisje lekarskie AW są właściwe w sprawach:
1)
orzekania o zdolności fizycznej i psychicznej do służby w AW kandydata albo
funkcjonariusza;
2)
ustalenia stopnia uszczerbku na zdrowiu funkcjonariusza lub funkcjonariusza
zwolnionego ze służby w AW, doznanego wskutek wypadku pozostającego w związku
z pełnieniem służby w AW lub choroby pozostającej w związku ze szczególnymi
warunkami lub właściwościami służby;
3)
ustalenia związku śmierci funkcjonariusza z wypadkiem lub chorobą pozostającą
w związku ze szczególnymi warunkami lub właściwościami służby w AW;
4)
ustalenia związku śmierci ze służbą funkcjonariusza lub funkcjonariusza zwolnionego
ze służby w AW;
5)
uznania funkcjonariusza lub funkcjonariusza zwolnionego ze służby w AW za inwalidę
albo za niezdolnego do samodzielnej egzystencji;
– 32 –
6)
kontroli prawidłowości orzekania o czasowej niezdolności do służby w AW z powodu
choroby lub prawidłowości wykorzystania zwolnienia lekarskiego;
7)
orzekania o potrzebie udzielenia funkcjonariuszowi urlopu zdrowotnego, o którym
mowa w art. 97, lub czasowego zwolnienia od wykonywania niektórych obowiązków
służbowych;
8)
składania wniosku o udzielenie urlopu zdrowotnego;
9)
orzekania w sprawach określonych w art. 20 ust. 4 pkt 1.
2. W przypadku orzeczenia niezdolności do służby komisja lekarska AW orzeka
również o kategorii niezdolności do służby w rozumieniu przepisów o zaopatrzeniu
emerytalnym funkcjonariuszy Policji, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji
Wywiadu, Służby Kontrwywiadu Wojskowego, Służby Wywiadu Wojskowego, Centralnego
Biura Antykorupcyjnego, Straży Granicznej, Biura Ochrony Rządu, Państwowej Straży
Pożarnej i Służby Więziennej oraz ich rodzin.
3. Kontrola prawidłowości orzekania o czasowej niezdolności do służby z powodu
choroby polega na ustaleniu zakresu zwolnienia od zajęć służbowych z powodu przebywania
na zwolnieniu lekarskim.
4. W przypadku ustalenia wcześniejszej daty ustania przyczyny będącej podstawą
zwolnienia od zajęć służbowych niż orzeczona w zaświadczeniu lekarskim, zaświadczenie to
traci ważność za okres od tej daty, jednak nie wcześniej niż od dnia badania lekarskiego
przeprowadzonego przez komisję lekarską AW.
5. W przypadku gdy funkcjonariusz nie poddaje się badaniom lekarskim lub nie
dostarcza wyników badań lekarskich mimo wezwania komisji lekarskiej AW, zaświadczenie
lekarskie traci ważność od dnia następującego po terminie wskazanym w wezwaniu.
6. W przypadku, o którym mowa w ust. 4 i 5, komisja lekarska AW orzeka o zdolności
funkcjonariusza do służby i informuje o tym lekarza wystawiającego zaświadczenie lekarskie.
7. Kontrola prawidłowości wykorzystania zwolnienia lekarskiego polega na ustaleniu,
czy funkcjonariusz w okresie orzeczonego zwolnienia od zajęć służbowych, w tym
w przypadku konieczności osobistego sprawowania opieki nad dzieckiem lub innym chorym
członkiem rodziny lub zwolnienia w wyniku decyzji wydanej przez właściwy organ albo
uprawniony podmiot na podstawie przepisów o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń
i chorób zakaźnych u ludzi, nie wykonuje pracy zarobkowej lub nie wykorzystuje zwolnienia
lekarskiego w sposób niezgodny z jego celem.
– 33 –
8. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości wykorzystania zwolnienia lekarskiego,
komisja lekarska AW niezwłocznie zawiadamia przełożonego funkcjonariusza o dokonanym
ustaleniu.
Art. 50. 1. Komisje lekarskie AW orzekają w dwóch instancjach:
1)
w pierwszej instancji − Regionalna Komisja Lekarska;
2)
w drugiej instancji − Centralna Komisja Lekarska.
2. Regionalna Komisja Lekarska jest właściwa w zakresie badań lekarskich i wydawania
orzeczeń w sprawach, o których mowa w art. 49 ust. 1.
3. W celu realizacji zadań, o których mowa w ust. 2, Regionalna Komisja Lekarska
współpracuje w niezbędnym zakresie z instytucjami ochrony zdrowia.
4. Centralna Komisja Lekarska:
1)
rozpatruje odwołania od orzeczeń Regionalnej Komisji Lekarskiej;
2)
sprawuje merytoryczny nadzór nad orzecznictwem Regionalnej Komisji Lekarskiej;
3)
wydaje orzeczenia w trybie nadzoru w przypadku uchylenia orzeczenia Regionalnej
Komisji Lekarskiej;
4)
prowadzi konsultacje w zakresie orzecznictwa lekarskiego oraz rozstrzyga kwestie
sporne lub nasuwające szczególne wątpliwości;
5)
opracowuje wytyczne orzecznicze dla organów kierujących oraz Regionalnej Komisji
Lekarskiej;
6)
współpracuje z instytucjami naukowo-lekarskimi w celu podnoszenia poziomu
orzecznictwa lekarskiego.
5. Osobie skierowanej przysługuje odwołanie do Centralnej Komisji Lekarskiej od
orzeczenia Regionalnej Komisji Lekarskiej.
6. Odwołanie wnosi się na piśmie, w terminie 14 dni od dnia doręczenia orzeczenia, za
pośrednictwem Regionalnej Komisji Lekarskiej.
7. Przedmiotem odwołania może być orzeczenie w całości lub w części i nie wymaga
szczegółowego uzasadnienia.
8. Centralna Komisja Lekarska sprawuje nadzór merytoryczny nad orzeczeniami
wydawanymi przez Regionalną Komisję Lekarską. Centralna Komisja Lekarska może uchylić
orzeczenie Regionalnej Komisji Lekarskiej zawierające błędy orzecznicze lub orzeczenie
sprzeczne z prawem.
9. Prezes Rady Ministrów określi, w drodze rozporządzenia:
1)
tryb postępowania komisji lekarskich AW w sprawach, o których mowa w art. 49 ust. 1,
– 34 –
2)
tryb kierowania do komisji lekarskich AW oraz podmioty właściwe w tych sprawach,
3)
szczegółowy sposób orzekania w sprawach, o których mowa w art. 49 ust. 1, w tym
niezbędną dokumentację medyczną i inne dokumenty mogące stanowić podstawę
orzeczenia,
4)
wzory orzeczeń komisji lekarskich AW w sprawach, o których mowa w art. 49 ust. 1,
5)
okres, w którym wystąpienie udokumentowanych objawów chorobowych upoważnia do
rozpoznania choroby powstałej w związku ze szczególnymi warunkami służby w AW
pomimo wcześniejszego zakończenia służby w narażeniu zawodowym,
6)
wykaz chorób lub ułomności uwzględnianych przy orzekaniu o zdolności do służby
w AW, w tym dla kandydatów i funkcjonariuszy pełniących służbę wymagającą
szczególnych predyspozycji zdrowotnych,
7)
kategorie zdrowia i kategorie zdolności do służby kandydata i funkcjonariusza
– uwzględniając potrzebę zapewnienia sprawności postępowania oraz przejrzystości
stosowanych kryteriów oceny stanu zdrowia funkcjonariuszy, jak również jednolitości
sposobu orzekania o stanie zdrowia funkcjonariusza.
10. Szef AW, w drodze zarządzenia, powołuje komisje lekarskie AW oraz ustala ich
skład osobowy i siedziby.
Art. 51. 1. Funkcjonariusza zwalnia się ze służby w AW w przypadku:
1)
orzeczenia trwałej niezdolności do służby w AW przez komisję lekarską AW;
2)
nieprzydatności do służby w AW, stwierdzonej w opinii służbowej w okresie służby
przygotowawczej;
3)
ostatecznego cofnięcia lub odmowy wydania poświadczenia bezpieczeństwa
uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli „ściśle tajne”, zgodnie
z przepisami o ochronie informacji niejawnych;
4)
wymierzenia kary dyscyplinarnej wydalenia ze służby w AW;
5)
skazania prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwo umyślne ścigane z oskarżenia
publicznego;
6)
zrzeczenia się obywatelstwa polskiego;
7)
pisemnego zgłoszenia przez niego wystąpienia ze służby;
8)
niewyrażenia przez niego pisemnej zgody na mianowanie na stanowisko służbowe,
o którym mowa w art. 40 ust. 6;
9)
niepodjęcia służby w terminie 30 dni od dnia zapoznania go z rozkazem personalnym
o przywróceniu do służby.
Dokumenty związane z tym projektem:
-
2294-cz-I
› Pobierz plik
-
2294-cz-II
› Pobierz plik