Rządowy projekt ustawy o Agencji Wywiadu
projekt dotyczy reformy systemu służb specjalnych RP określa organizację AW oraz uprawnienia i obowiązki funkcjonariuszy AW
- Kadencja sejmu: 7
- Nr druku: 2294
- Data wpłynięcia: 2014-04-02
- Uchwalenie: sprawa niezamknięta
2294-cz-II
(odpowiednia klauzula tajności)
(po wypełnieniu)
L.dz. …………………………
Egzemplarz pojedynczy
27. Uwagi (propozycje etatowe)
Wykonano w egzemplarzu pojedynczym – materiały opracowania kadrowego
Wykonał:………………………………………………………………………
15
odpowiednia klauzula tajności)
(po wypełnieniu)
UZASADNIENIE
Projekt przedmiotowego rozporządzenia stanowi wykonanie upoważnienia
ustawowego zawartego wart. 30 ust. 6 ustawy z dnia … o Agencji Wywiadu. Wydanie
nowego rozporządzenia jest bezpośrednio związane z nowym brzmieniem ustawy
o Agencji Wywiadu.
Projekt rozporządzenia określa wzór kwestionariusza osobowego kandydata do
służby w AW, rodzaje dokumentów wymaganych od kandydata do służby w AW w toku
postępowania kwalifikacyjnego, tryb przeprowadzania postępowania kwalifikacyjnego
wobec kandydata do służby w AW, podmioty właściwe do przeprowadzenia tego
postępowania oraz sposób oceny przydatności kandydata do służby w AW.
Przedmiotowy projekt rozporządzenia nie podlega notyfikacji zgodnie z trybem
przewidzianym w przepisach dot. sposobu funkcjonowania krajowego systemu
notyfikacji norm i aktów prawnych, ponieważ nie zawiera przepisów technicznych.
Projekt rozporządzenia podlega udostępnieniu na stronie Biuletynu Informacji
Publicznej, zgodnie z art. 5 ustawy z dnia 7 lipca 2005 roku o działalności lobbingowej
w procesie stanowienia prawa (Dz. U. Nr 169, poz. 1414, z późn. zm.). Ponadto zgodnie
z § 52 uchwały nr 190 Rady Ministrów z dnia 29 października 2013 r. Regulamin pracy
Rady Ministrów (M.P. poz. 979) projekt podlega udostępnieniu na stronie internetowej
Rządowego Centrum Legislacji w zakładce Rządowy Proces Legislacyjny. Przedmiot
projektowanego rozporządzenia pozostaje poza zakresem prawa Unii Europejskiej.
16
OCENA SKUTKÓW REGULACJI (OSR)
1. Wskazanie podmiotów, na które oddziałuje akt normatywny
Przedmiotowy projekt rozporządzenia był konsultowany z zainteresowanymi jednostkami
organizacyjnymi AW. Rozwiązania prawne przyjęte w projekcie rozporządzenia dotyczą
wyłącznie funkcjonariuszy AW.
2. Wyniki przeprowadzonych konsultacji i społecznych
Wąski zakres podmiotowy rozporządzenia oraz brak szerszych skutków społecznych, jakie
może wywołać wejście w życie omawianej regulacji, spowodował odstąpienie od poddawania
go konsultacjom społecznym.
3. Wpływ aktu normatywnego w szczególności na sektor finansów publicznych, w tym
na budżet państwa i budżety jednostek samorządu terytorialnego
Przedmiotowy projekt nie będzie miał wpływu na sektor finansów publicznych, w tym na
budżet państwa i budżety jednostek samorządu terytorialnego.
4. Wpływ aktu normatywnego na rynek pracy, konkurencyjność gospodarki
i przedsiębiorczość, w tym na funkcjonowanie przedsiębiorstw, sytuację i rozwój
regionalny
Przedmiotowy projekt nie wywoła skutków społecznych, w szczególności mających wpływ
na rynek pracy, konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość, w tym na funkcjonowanie
przedsiębiorstw, oraz sytuację i rozwój regionalny.
5. Wskazanie źródeł finansowania
Wejście w życie rozporządzenia nie spowoduje skutków finansowych dla budżetu państwa,
w tym budżetu AW.
03/59rch
17
Projekt
R O Z P O R Z Ą D Z E N I E
P R E Z E S A R A D Y M I N I S T R Ó W
z dnia
w sprawie trybu prowadzenia postępowania w stosunku do przenoszonych do służby
w Agencji Wywiadu funkcjonariuszy Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Służby
Wywiadu Wojskowego, Służby Kontrwywiadu Wojskowego albo Centralnego Biura
Antykorupcyjnego
Na podstawie art. 31 ust. 5 ustawy z dnia … o Agencji Wywiadu (Dz. U. poz. …) zarządza
się, co następuje:
§ 1. Użyte w rozporządzeniu określenia oznaczają:
1)
ustawa – ustawę z dnia … o Agencji Wywiadu;
2)
właściwy przełożony – kierownika jednostki organizacyjnej Agencji Wywiadu.
§ 2. Szef Agencji Wywiadu rozpatrując wniosek o przeniesienie do pełnienia służby
w Agencji Wywiadu funkcjonariusza Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Służby
Wywiadu Wojskowego, Służby Kontrwywiadu Wojskowego albo Centralnego Biura
Antykorupcyjnego, zwanego dalej „funkcjonariuszem” ustala:
1)
czy kandydat spełnia określone w ustawie warunki do pełnienia służby w Agencji
Wywiadu;
2)
czy kandydat daje rękojmię zachowania tajemnicy w rozumieniu ustawy o ochronie
informacji niejawnych;
3)
predyspozycje kandydata do służby w Agencji Wywiadu.
§ 3. 1. Wniosek o przeniesienie do pełnienia służby w Agencji Wywiadu, zwany dalej
„wnioskiem”, funkcjonariusz składa do Szefa Agencji Wywiadu za pośrednictwem
odpowiednio: Szefa Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Szefa Służby Wywiadu
Wojskowego, Szefa Służby Kontrwywiadu Wojskowego albo Szefa Centralnego Biura
Antykorupcyjnego, którzy załączają do wniosku uwierzytelniony wyciąg z akt osobowych
funkcjonariusza i przekazują go Szefowi Agencji Wywiadu.
– 2 –
2. Szef Agencji Wywiadu, niezwłocznie po otrzymaniu, kieruje wniosek, wraz
z uwierzytelnionym wyciągiem z akt osobowych funkcjonariusza, do właściwego
przełożonego w celu jego zaopiniowania.
3. Właściwy przełożony przekazuje zaopiniowany wniosek, wraz z uwierzytelnionym
wyciągiem z akt osobowych funkcjonariusza, jednostce organizacyjnej właściwej do spraw
kadr Agencji Wywiadu.
§ 4. 1. Szef Agencji Wywiadu akceptuje wniosek albo odmawia akceptacji wniosku,
jeśli przeniesienie funkcjonariusza do służby w Agencji Wywiadu nie jest uzasadnione
potrzebami służby.
2. Szef Agencji Wywiadu zawiadamia pisemnie odpowiednio: Szefa Agencji
Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Szefa Służby Wywiadu Wojskowego, Szefa Służby
Kontrwywiadu Wojskowego albo Szefa Centralnego Biura Antykorupcyjnego oraz
funkcjonariusza o negatywnym rozpatrzeniu wniosku o przeniesienie.
3. Uwierzytelniony wyciąg z akt osobowych funkcjonariusza nieprzeniesionego do
służby w Agencji Wywiadu niezwłocznie zwracany jest odpowiednio: Szefowi Agencji
Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Szefowi Służby Wywiadu Wojskowego, Szefowi Służby
Kontrwywiadu Wojskowego albo Szefowi Centralnego Biura Antykorupcyjnego.
§ 5. 1. Po akceptacji wniosku Szef Agencji Wywiadu podpisuje porozumienie, o którym
mowa w art. 31 ust. 2 ustawy.
2. Porozumienie, o którym mowa w ust. 1, powinno zawierać w szczególności:
1)
datę zawarcia porozumienia;
2)
podstawę prawną przeniesienia;
3)
nazwisko i imię funkcjonariusza, który ma być przeniesiony;
4)
datę ustania służby w formacji, w której funkcjonariusz pełni służbę;
5)
datę, od której liczy się początek służby funkcjonariusza w Agencji Wywiadu;
6)
uzasadnienie przeniesienia funkcjonariusza do służby w Agencji Wywiadu;
7)
podpisy organów zawierających porozumienie.
§ 6. 1. Przeniesienie funkcjonariusza do służby w Agencji Wywiadu potwierdza
rozkazem personalnym Szef Agencji Wywiadu.
2. Rozkaz personalny, o którym mowa w ust. 1, z zastrzeżeniem ust. 3, powinien
w szczególności zawierać:
1)
datę wydania rozkazu personalnego;
(po wypełnieniu)
L.dz. …………………………
Egzemplarz pojedynczy
27. Uwagi (propozycje etatowe)
Wykonano w egzemplarzu pojedynczym – materiały opracowania kadrowego
Wykonał:………………………………………………………………………
15
odpowiednia klauzula tajności)
(po wypełnieniu)
UZASADNIENIE
Projekt przedmiotowego rozporządzenia stanowi wykonanie upoważnienia
ustawowego zawartego wart. 30 ust. 6 ustawy z dnia … o Agencji Wywiadu. Wydanie
nowego rozporządzenia jest bezpośrednio związane z nowym brzmieniem ustawy
o Agencji Wywiadu.
Projekt rozporządzenia określa wzór kwestionariusza osobowego kandydata do
służby w AW, rodzaje dokumentów wymaganych od kandydata do służby w AW w toku
postępowania kwalifikacyjnego, tryb przeprowadzania postępowania kwalifikacyjnego
wobec kandydata do służby w AW, podmioty właściwe do przeprowadzenia tego
postępowania oraz sposób oceny przydatności kandydata do służby w AW.
Przedmiotowy projekt rozporządzenia nie podlega notyfikacji zgodnie z trybem
przewidzianym w przepisach dot. sposobu funkcjonowania krajowego systemu
notyfikacji norm i aktów prawnych, ponieważ nie zawiera przepisów technicznych.
Projekt rozporządzenia podlega udostępnieniu na stronie Biuletynu Informacji
Publicznej, zgodnie z art. 5 ustawy z dnia 7 lipca 2005 roku o działalności lobbingowej
w procesie stanowienia prawa (Dz. U. Nr 169, poz. 1414, z późn. zm.). Ponadto zgodnie
z § 52 uchwały nr 190 Rady Ministrów z dnia 29 października 2013 r. Regulamin pracy
Rady Ministrów (M.P. poz. 979) projekt podlega udostępnieniu na stronie internetowej
Rządowego Centrum Legislacji w zakładce Rządowy Proces Legislacyjny. Przedmiot
projektowanego rozporządzenia pozostaje poza zakresem prawa Unii Europejskiej.
16
OCENA SKUTKÓW REGULACJI (OSR)
1. Wskazanie podmiotów, na które oddziałuje akt normatywny
Przedmiotowy projekt rozporządzenia był konsultowany z zainteresowanymi jednostkami
organizacyjnymi AW. Rozwiązania prawne przyjęte w projekcie rozporządzenia dotyczą
wyłącznie funkcjonariuszy AW.
2. Wyniki przeprowadzonych konsultacji i społecznych
Wąski zakres podmiotowy rozporządzenia oraz brak szerszych skutków społecznych, jakie
może wywołać wejście w życie omawianej regulacji, spowodował odstąpienie od poddawania
go konsultacjom społecznym.
3. Wpływ aktu normatywnego w szczególności na sektor finansów publicznych, w tym
na budżet państwa i budżety jednostek samorządu terytorialnego
Przedmiotowy projekt nie będzie miał wpływu na sektor finansów publicznych, w tym na
budżet państwa i budżety jednostek samorządu terytorialnego.
4. Wpływ aktu normatywnego na rynek pracy, konkurencyjność gospodarki
i przedsiębiorczość, w tym na funkcjonowanie przedsiębiorstw, sytuację i rozwój
regionalny
Przedmiotowy projekt nie wywoła skutków społecznych, w szczególności mających wpływ
na rynek pracy, konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość, w tym na funkcjonowanie
przedsiębiorstw, oraz sytuację i rozwój regionalny.
5. Wskazanie źródeł finansowania
Wejście w życie rozporządzenia nie spowoduje skutków finansowych dla budżetu państwa,
w tym budżetu AW.
03/59rch
17
Projekt
R O Z P O R Z Ą D Z E N I E
P R E Z E S A R A D Y M I N I S T R Ó W
z dnia
w sprawie trybu prowadzenia postępowania w stosunku do przenoszonych do służby
w Agencji Wywiadu funkcjonariuszy Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Służby
Wywiadu Wojskowego, Służby Kontrwywiadu Wojskowego albo Centralnego Biura
Antykorupcyjnego
Na podstawie art. 31 ust. 5 ustawy z dnia … o Agencji Wywiadu (Dz. U. poz. …) zarządza
się, co następuje:
§ 1. Użyte w rozporządzeniu określenia oznaczają:
1)
ustawa – ustawę z dnia … o Agencji Wywiadu;
2)
właściwy przełożony – kierownika jednostki organizacyjnej Agencji Wywiadu.
§ 2. Szef Agencji Wywiadu rozpatrując wniosek o przeniesienie do pełnienia służby
w Agencji Wywiadu funkcjonariusza Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Służby
Wywiadu Wojskowego, Służby Kontrwywiadu Wojskowego albo Centralnego Biura
Antykorupcyjnego, zwanego dalej „funkcjonariuszem” ustala:
1)
czy kandydat spełnia określone w ustawie warunki do pełnienia służby w Agencji
Wywiadu;
2)
czy kandydat daje rękojmię zachowania tajemnicy w rozumieniu ustawy o ochronie
informacji niejawnych;
3)
predyspozycje kandydata do służby w Agencji Wywiadu.
§ 3. 1. Wniosek o przeniesienie do pełnienia służby w Agencji Wywiadu, zwany dalej
„wnioskiem”, funkcjonariusz składa do Szefa Agencji Wywiadu za pośrednictwem
odpowiednio: Szefa Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Szefa Służby Wywiadu
Wojskowego, Szefa Służby Kontrwywiadu Wojskowego albo Szefa Centralnego Biura
Antykorupcyjnego, którzy załączają do wniosku uwierzytelniony wyciąg z akt osobowych
funkcjonariusza i przekazują go Szefowi Agencji Wywiadu.
– 2 –
2. Szef Agencji Wywiadu, niezwłocznie po otrzymaniu, kieruje wniosek, wraz
z uwierzytelnionym wyciągiem z akt osobowych funkcjonariusza, do właściwego
przełożonego w celu jego zaopiniowania.
3. Właściwy przełożony przekazuje zaopiniowany wniosek, wraz z uwierzytelnionym
wyciągiem z akt osobowych funkcjonariusza, jednostce organizacyjnej właściwej do spraw
kadr Agencji Wywiadu.
§ 4. 1. Szef Agencji Wywiadu akceptuje wniosek albo odmawia akceptacji wniosku,
jeśli przeniesienie funkcjonariusza do służby w Agencji Wywiadu nie jest uzasadnione
potrzebami służby.
2. Szef Agencji Wywiadu zawiadamia pisemnie odpowiednio: Szefa Agencji
Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Szefa Służby Wywiadu Wojskowego, Szefa Służby
Kontrwywiadu Wojskowego albo Szefa Centralnego Biura Antykorupcyjnego oraz
funkcjonariusza o negatywnym rozpatrzeniu wniosku o przeniesienie.
3. Uwierzytelniony wyciąg z akt osobowych funkcjonariusza nieprzeniesionego do
służby w Agencji Wywiadu niezwłocznie zwracany jest odpowiednio: Szefowi Agencji
Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Szefowi Służby Wywiadu Wojskowego, Szefowi Służby
Kontrwywiadu Wojskowego albo Szefowi Centralnego Biura Antykorupcyjnego.
§ 5. 1. Po akceptacji wniosku Szef Agencji Wywiadu podpisuje porozumienie, o którym
mowa w art. 31 ust. 2 ustawy.
2. Porozumienie, o którym mowa w ust. 1, powinno zawierać w szczególności:
1)
datę zawarcia porozumienia;
2)
podstawę prawną przeniesienia;
3)
nazwisko i imię funkcjonariusza, który ma być przeniesiony;
4)
datę ustania służby w formacji, w której funkcjonariusz pełni służbę;
5)
datę, od której liczy się początek służby funkcjonariusza w Agencji Wywiadu;
6)
uzasadnienie przeniesienia funkcjonariusza do służby w Agencji Wywiadu;
7)
podpisy organów zawierających porozumienie.
§ 6. 1. Przeniesienie funkcjonariusza do służby w Agencji Wywiadu potwierdza
rozkazem personalnym Szef Agencji Wywiadu.
2. Rozkaz personalny, o którym mowa w ust. 1, z zastrzeżeniem ust. 3, powinien
w szczególności zawierać:
1)
datę wydania rozkazu personalnego;
Dokumenty związane z tym projektem:
-
2294-cz-I
› Pobierz plik
-
2294-cz-II
› Pobierz plik