Rządowy projekt ustawy o Agencji Wywiadu
projekt dotyczy reformy systemu służb specjalnych RP określa organizację AW oraz uprawnienia i obowiązki funkcjonariuszy AW
- Kadencja sejmu: 7
- Nr druku: 2294
- Data wpłynięcia: 2014-04-02
- Uchwalenie: sprawa niezamknięta
2294-cz-II
– 3 –
2)
podstawę prawną;
3)
nazwisko i imię funkcjonariusza, imię ojca;
4)
charakter służby (przygotowawcza lub stała);
5)
datę, od której liczy się początek służby w Agencji Wywiadu;
6)
nazwę stanowiska służbowego;
7)
grupę zaszeregowania stanowiska służbowego oraz przyznane dodatki do uposażenia,
a także wysokość miesięcznych stawek uposażenia zasadniczego i dodatków do
uposażenia, jeżeli mają one charakter uznaniowy;
8)
określenie stopnia służbowego odpowiadającego stopniowi odpowiedniej służby;
9)
uzasadnienie prawne i faktyczne przeniesienia funkcjonariusza do służby w Agencji
Wywiadu;
10) pouczenie o przysługujących środkach odwoławczych.
3. Rozkaz personalny, o którym mowa w ust. 1, doręcza się odpowiednio: Szefowi
Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Szefowi Służby Wywiadu Wojskowego, Szefowi
Służby Kontrwywiadu Wojskowego albo Szefowi Centralnego Biura Antykorupcyjnego,
funkcjonariuszowi oraz właściwemu przełożonemu.
4. Uwierzytelniony wyciąg z akt osobowych funkcjonariusza przeniesionego do służby
w Agencji Wywiadu przekazywany jest jednostce organizacyjnej właściwej do spraw kadr
w celu dalszego prowadzenia.
5. Szef Agencji Wywiadu kieruje funkcjonariusza do pełnienia służby w jednostce
organizacyjnej Agencji Wywiadu, którą funkcjonariusz wskazał we wniosku, albo do innej
jednostki, jeżeli wymaga tego ważny interes służby.
§ 7. Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
PREZES RADY MINISTRÓW
– 4 –
UZASADNIENIE
Projekt przedmiotowego rozporządzenia stanowi wykonanie upoważnienia
ustawowego zawartego w art. 31 ust. 5 ustawy z dnia … o Agencji Wywiadu. Wydanie
nowego rozporządzenia jest bezpośrednio związane z nowym brzmieniem ustawy
o Agencji Wywiadu.
Projekt rozporządzenia określa szczegółowy sposób i tryb postępowania w sprawie
przeniesienia do służby w AW funkcjonariuszy Agencji Bezpieczeństwa
Wewnętrznego, Służby Wywiadu Wojskowego, Służby Kontrwywiadu Wojskowego
albo Centralnego Biura Antykorupcyjnego.
Przedmiotowy projekt rozporządzenia nie podlega notyfikacji zgodnie z trybem
przewidzianym w przepisach dot. sposobu funkcjonowania krajowego systemu
notyfikacji norm i aktów prawnych, ponieważ nie zawiera przepisów technicznych.
Projekt rozporządzenia podlega udostępnieniu na stronie Biuletynu Informacji
Publicznej, zgodnie z art. 5 ustawy z dnia 7 lipca 2005 roku o działalności lobbingowej
w procesie stanowienia prawa (Dz. U. Nr 169, poz. 1414, z późn. zm.). Ponadto zgodnie
z § 52 uchwały nr 190 Rady Ministrów z dnia 29 października 2013 r. Regulamin pracy
Rady Ministrów (M.P. poz. 979) projekt podlega udostępnieniu na stronie internetowej
Rządowego Centrum Legislacji w zakładce Rządowy Proces Legislacyjny. Przedmiot
projektowanego rozporządzenia pozostaje poza zakresem prawa Unii Europejskiej.
– 5 –
OCENA SKUTKÓW REGULACJI (OSR)
1. Wskazanie podmiotów, na które oddziałuje akt normatywny
Przedmiotowy projekt rozporządzenia był konsultowany z zainteresowanymi jednostkami
organizacyjnymi AW. Rozwiązania prawne przyjęte w projekcie rozporządzenia dotyczą
wyłącznie funkcjonariuszy AW.
2. Wyniki przeprowadzonych konsultacji i społecznych
Wąski zakres podmiotowy rozporządzenia oraz brak szerszych skutków społecznych, jakie
może wywołać wejście w życie omawianej regulacji, spowodował odstąpienie od poddawania
go konsultacjom społecznym.
3. Wpływ aktu normatywnego w szczególności na sektor finansów publicznych, w tym
na budżet państwa i budżety jednostek samorządu terytorialnego
Przedmiotowy projekt nie będzie miał wpływu na sektor finansów publicznych, w tym na
budżet państwa i budżety jednostek samorządu terytorialnego.
4. Wpływ aktu normatywnego na rynek pracy, konkurencyjność gospodarki
i przedsiębiorczość, w tym na funkcjonowanie przedsiębiorstw, sytuację i rozwój
regionalny
Przedmiotowy projekt nie wywoła skutków społecznych, w szczególności mających wpływ
na rynek pracy, konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość, w tym na funkcjonowanie
przedsiębiorstw, oraz sytuację i rozwój regionalny.
5. Wskazanie źródeł finansowania
Wejście w życie rozporządzenia nie spowoduje skutków finansowych dla budżetu państwa,
w tym budżetu AW.
03/60rch
Projekt
R O Z P O R Z Ą D Z E N I E
P R E Z E S A R A D Y M I N I S T R Ó W
z dnia
w sprawie legitymacji służbowej funkcjonariuszy Agencji Wywiadu.
Na podstawie art. 34 ust. 5 ustawy z dnia … o Agencji Wywiadu (Dz. U. poz. …) zarządza się,
co następuje:
§ 1. Rozporządzenie określa:
1)
wzór legitymacji służbowej funkcjonariusza Agencji Wywiadu, zwanego dalej
„funkcjonariuszem”;
2)
organy właściwe do wydawania, wymiany, unieważniania oraz dokonywania wpisów
w legitymacji służbowej funkcjonariusza;
3)
przypadki, w których legitymacja służbowa funkcjonariusza podlega zwrotowi, wymianie
lub unieważnieniu;
4)
tryb postępowania w przypadku utraty legitymacji służbowej;
5)
sposób posługiwania się legitymacją służbową funkcjonariusza.
§ 2. Użyte w rozporządzeniu określenia oznaczają:
1)
legitymacja – legitymację służbową funkcjonariusza;
2)
jednostka organizacyjna – jednostkę organizacyjną, o której mowa w statucie Agencji
Wywiadu.
§ 3. Funkcjonariusz na czas pełnienia służby w Agencji Wywiadu, bezpośrednio po
mianowaniu, otrzymuje legitymację służbową.
§ 4. Funkcjonariusz przechowuje legitymację dbając o jej należyty stan, w szczególności
chroni ją przed utratą lub zniszczeniem.
§ 5. Legitymacja jest dokumentem potwierdzającym uprawnienia funkcjonariusza
wynikające z przepisów ustawy z dnia … o Agencji Wywiadu.
§ 6. 1. W legitymacji umieszcza się fotografię funkcjonariusza, numer legitymacji, imię
i nazwisko funkcjonariusza oraz datę ważności legitymacji, a także informację o uprawnieniach
– 2 –
funkcjonariusza Agencji Wywiadu, o których mowa w art. 17 ust. 1 ustawy z dnia … o Agencji
Wywiadu.
2. Wzór legitymacji określa załącznik do rozporządzenia.
§ 7. Legitymacja podlega wymianie w przypadku:
1)
zmiany danych w niej zawartych;
2)
uszkodzenia lub zniszczenia;
3)
upływu okresu jej ważności.
§ 8. 1. Legitymacja podlega zwrotowi w przypadku:
1)
uzyskania zgody na urlop bezpłatny lub wychowawczy;
2)
zawieszenia w czynnościach służbowych;
3)
zwolnienia ze służby;
4)
wygaśnięcia stosunku służbowego.
2. Zwrotu legitymacji, z zastrzeżeniem § 11 ust. 3, dokonuje się w jednostce organizacyjnej
wskazanej przez bezpośredniego przełożonego funkcjonariusza.
3. Legitymacja podlega unieważnieniu w przypadku jej utraty.
§ 9. 1. Zabrania się:
1)
odstępowania legitymacji innej osobie;
2)
wywożenia legitymacji za granicę, chyba że funkcjonariusz uzyska na to zgodę kierownika
jednostki organizacyjnej, w której funkcjonariusz pełni służbę;
3)
przesyłania legitymacji pocztą, z wyjątkiem przewoźnika, o którym mowa w przepisach
w sprawie trybu i sposobu przyjmowania, przewożenia, wydawania i ochrony materiałów.
2. Funkcjonariusz, który nie uzyskał zgody na wywóz legitymacji za granicę, jest
obowiązany na czas wyjazdu zdeponować ją w komórce organizacyjnej wskazanej przez
kierownika jednostki organizacyjnej, w której funkcjonariusz pełni służbę.
§ 10. 1. W przypadku utraty legitymacji funkcjonariusz jest obowiązany zawiadomić o tym
niezwłocznie kierownika jednostki organizacyjnej, w której funkcjonariusz pełni służbę.
Funkcjonariusz składa drogą służbową pisemny raport, podając w nim, w szczególności, datę
i okoliczności utraty legitymacji.
2. Kierownik jednostki organizacyjnej, o którym mowa w ust. 1, przeprowadza
postępowanie wyjaśniające w sprawie utraty legitymacji.
2)
podstawę prawną;
3)
nazwisko i imię funkcjonariusza, imię ojca;
4)
charakter służby (przygotowawcza lub stała);
5)
datę, od której liczy się początek służby w Agencji Wywiadu;
6)
nazwę stanowiska służbowego;
7)
grupę zaszeregowania stanowiska służbowego oraz przyznane dodatki do uposażenia,
a także wysokość miesięcznych stawek uposażenia zasadniczego i dodatków do
uposażenia, jeżeli mają one charakter uznaniowy;
8)
określenie stopnia służbowego odpowiadającego stopniowi odpowiedniej służby;
9)
uzasadnienie prawne i faktyczne przeniesienia funkcjonariusza do służby w Agencji
Wywiadu;
10) pouczenie o przysługujących środkach odwoławczych.
3. Rozkaz personalny, o którym mowa w ust. 1, doręcza się odpowiednio: Szefowi
Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Szefowi Służby Wywiadu Wojskowego, Szefowi
Służby Kontrwywiadu Wojskowego albo Szefowi Centralnego Biura Antykorupcyjnego,
funkcjonariuszowi oraz właściwemu przełożonemu.
4. Uwierzytelniony wyciąg z akt osobowych funkcjonariusza przeniesionego do służby
w Agencji Wywiadu przekazywany jest jednostce organizacyjnej właściwej do spraw kadr
w celu dalszego prowadzenia.
5. Szef Agencji Wywiadu kieruje funkcjonariusza do pełnienia służby w jednostce
organizacyjnej Agencji Wywiadu, którą funkcjonariusz wskazał we wniosku, albo do innej
jednostki, jeżeli wymaga tego ważny interes służby.
§ 7. Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
PREZES RADY MINISTRÓW
– 4 –
UZASADNIENIE
Projekt przedmiotowego rozporządzenia stanowi wykonanie upoważnienia
ustawowego zawartego w art. 31 ust. 5 ustawy z dnia … o Agencji Wywiadu. Wydanie
nowego rozporządzenia jest bezpośrednio związane z nowym brzmieniem ustawy
o Agencji Wywiadu.
Projekt rozporządzenia określa szczegółowy sposób i tryb postępowania w sprawie
przeniesienia do służby w AW funkcjonariuszy Agencji Bezpieczeństwa
Wewnętrznego, Służby Wywiadu Wojskowego, Służby Kontrwywiadu Wojskowego
albo Centralnego Biura Antykorupcyjnego.
Przedmiotowy projekt rozporządzenia nie podlega notyfikacji zgodnie z trybem
przewidzianym w przepisach dot. sposobu funkcjonowania krajowego systemu
notyfikacji norm i aktów prawnych, ponieważ nie zawiera przepisów technicznych.
Projekt rozporządzenia podlega udostępnieniu na stronie Biuletynu Informacji
Publicznej, zgodnie z art. 5 ustawy z dnia 7 lipca 2005 roku o działalności lobbingowej
w procesie stanowienia prawa (Dz. U. Nr 169, poz. 1414, z późn. zm.). Ponadto zgodnie
z § 52 uchwały nr 190 Rady Ministrów z dnia 29 października 2013 r. Regulamin pracy
Rady Ministrów (M.P. poz. 979) projekt podlega udostępnieniu na stronie internetowej
Rządowego Centrum Legislacji w zakładce Rządowy Proces Legislacyjny. Przedmiot
projektowanego rozporządzenia pozostaje poza zakresem prawa Unii Europejskiej.
– 5 –
OCENA SKUTKÓW REGULACJI (OSR)
1. Wskazanie podmiotów, na które oddziałuje akt normatywny
Przedmiotowy projekt rozporządzenia był konsultowany z zainteresowanymi jednostkami
organizacyjnymi AW. Rozwiązania prawne przyjęte w projekcie rozporządzenia dotyczą
wyłącznie funkcjonariuszy AW.
2. Wyniki przeprowadzonych konsultacji i społecznych
Wąski zakres podmiotowy rozporządzenia oraz brak szerszych skutków społecznych, jakie
może wywołać wejście w życie omawianej regulacji, spowodował odstąpienie od poddawania
go konsultacjom społecznym.
3. Wpływ aktu normatywnego w szczególności na sektor finansów publicznych, w tym
na budżet państwa i budżety jednostek samorządu terytorialnego
Przedmiotowy projekt nie będzie miał wpływu na sektor finansów publicznych, w tym na
budżet państwa i budżety jednostek samorządu terytorialnego.
4. Wpływ aktu normatywnego na rynek pracy, konkurencyjność gospodarki
i przedsiębiorczość, w tym na funkcjonowanie przedsiębiorstw, sytuację i rozwój
regionalny
Przedmiotowy projekt nie wywoła skutków społecznych, w szczególności mających wpływ
na rynek pracy, konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość, w tym na funkcjonowanie
przedsiębiorstw, oraz sytuację i rozwój regionalny.
5. Wskazanie źródeł finansowania
Wejście w życie rozporządzenia nie spowoduje skutków finansowych dla budżetu państwa,
w tym budżetu AW.
03/60rch
Projekt
R O Z P O R Z Ą D Z E N I E
P R E Z E S A R A D Y M I N I S T R Ó W
z dnia
w sprawie legitymacji służbowej funkcjonariuszy Agencji Wywiadu.
Na podstawie art. 34 ust. 5 ustawy z dnia … o Agencji Wywiadu (Dz. U. poz. …) zarządza się,
co następuje:
§ 1. Rozporządzenie określa:
1)
wzór legitymacji służbowej funkcjonariusza Agencji Wywiadu, zwanego dalej
„funkcjonariuszem”;
2)
organy właściwe do wydawania, wymiany, unieważniania oraz dokonywania wpisów
w legitymacji służbowej funkcjonariusza;
3)
przypadki, w których legitymacja służbowa funkcjonariusza podlega zwrotowi, wymianie
lub unieważnieniu;
4)
tryb postępowania w przypadku utraty legitymacji służbowej;
5)
sposób posługiwania się legitymacją służbową funkcjonariusza.
§ 2. Użyte w rozporządzeniu określenia oznaczają:
1)
legitymacja – legitymację służbową funkcjonariusza;
2)
jednostka organizacyjna – jednostkę organizacyjną, o której mowa w statucie Agencji
Wywiadu.
§ 3. Funkcjonariusz na czas pełnienia służby w Agencji Wywiadu, bezpośrednio po
mianowaniu, otrzymuje legitymację służbową.
§ 4. Funkcjonariusz przechowuje legitymację dbając o jej należyty stan, w szczególności
chroni ją przed utratą lub zniszczeniem.
§ 5. Legitymacja jest dokumentem potwierdzającym uprawnienia funkcjonariusza
wynikające z przepisów ustawy z dnia … o Agencji Wywiadu.
§ 6. 1. W legitymacji umieszcza się fotografię funkcjonariusza, numer legitymacji, imię
i nazwisko funkcjonariusza oraz datę ważności legitymacji, a także informację o uprawnieniach
– 2 –
funkcjonariusza Agencji Wywiadu, o których mowa w art. 17 ust. 1 ustawy z dnia … o Agencji
Wywiadu.
2. Wzór legitymacji określa załącznik do rozporządzenia.
§ 7. Legitymacja podlega wymianie w przypadku:
1)
zmiany danych w niej zawartych;
2)
uszkodzenia lub zniszczenia;
3)
upływu okresu jej ważności.
§ 8. 1. Legitymacja podlega zwrotowi w przypadku:
1)
uzyskania zgody na urlop bezpłatny lub wychowawczy;
2)
zawieszenia w czynnościach służbowych;
3)
zwolnienia ze służby;
4)
wygaśnięcia stosunku służbowego.
2. Zwrotu legitymacji, z zastrzeżeniem § 11 ust. 3, dokonuje się w jednostce organizacyjnej
wskazanej przez bezpośredniego przełożonego funkcjonariusza.
3. Legitymacja podlega unieważnieniu w przypadku jej utraty.
§ 9. 1. Zabrania się:
1)
odstępowania legitymacji innej osobie;
2)
wywożenia legitymacji za granicę, chyba że funkcjonariusz uzyska na to zgodę kierownika
jednostki organizacyjnej, w której funkcjonariusz pełni służbę;
3)
przesyłania legitymacji pocztą, z wyjątkiem przewoźnika, o którym mowa w przepisach
w sprawie trybu i sposobu przyjmowania, przewożenia, wydawania i ochrony materiałów.
2. Funkcjonariusz, który nie uzyskał zgody na wywóz legitymacji za granicę, jest
obowiązany na czas wyjazdu zdeponować ją w komórce organizacyjnej wskazanej przez
kierownika jednostki organizacyjnej, w której funkcjonariusz pełni służbę.
§ 10. 1. W przypadku utraty legitymacji funkcjonariusz jest obowiązany zawiadomić o tym
niezwłocznie kierownika jednostki organizacyjnej, w której funkcjonariusz pełni służbę.
Funkcjonariusz składa drogą służbową pisemny raport, podając w nim, w szczególności, datę
i okoliczności utraty legitymacji.
2. Kierownik jednostki organizacyjnej, o którym mowa w ust. 1, przeprowadza
postępowanie wyjaśniające w sprawie utraty legitymacji.
Dokumenty związane z tym projektem:
-
2294-cz-I
› Pobierz plik

-
2294-cz-II
› Pobierz plik



Projekty ustaw
Elektromobilność dojrzewa. Auta elektryczne kupujemy z rozsądku, nie dla idei