Rządowy projekt ustawy o Agencji Wywiadu
projekt dotyczy reformy systemu służb specjalnych RP określa organizację AW oraz uprawnienia i obowiązki funkcjonariuszy AW
- Kadencja sejmu: 7
- Nr druku: 2294
- Data wpłynięcia: 2014-04-02
- Uchwalenie: sprawa niezamknięta
2294-cz-II
– 5 –
OCENA SKUTKÓW REGULACJI (OSR)
1. Wskazanie podmiotów, na które oddziałuje akt normatywny
Przedmiotowy projekt rozporządzenia był konsultowany z zainteresowanymi
jednostkami organizacyjnymi AW. Rozwiązania prawne przyjęte w projekcie rozporządzenia
dotyczą wyłącznie funkcjonariuszy AW.
2. Wyniki przeprowadzonych konsultacji i społecznych
Wąski zakres podmiotowy rozporządzenia oraz brak szerszych skutków społecznych,
jakie może wywołać wejście w życie omawianej regulacji, spowodował odstąpienie od
poddawania go konsultacjom społecznym.
3. Wpływ aktu normatywnego w szczególności na sektor finansów publicznych, w tym
na budżet państwa i budżety jednostek samorządu terytorialnego
Przedmiotowy projekt nie będzie miał wpływu na sektor finansów publicznych, w tym
na budżet państwa i budżety jednostek samorządu terytorialnego.
4. Wpływ aktu normatywnego na rynek pracy, konkurencyjność gospodarki
i przedsiębiorczość, w tym na funkcjonowanie przedsiębiorstw, sytuację i rozwój
regionalny
Przedmiotowy projekt nie wywoła skutków społecznych, w szczególności mających
wpływ na rynek pracy, konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość, w tym na
funkcjonowanie przedsiębiorstw, oraz sytuację i rozwój regionalny.
5. Wskazanie źródeł finansowania
Wejście w życie rozporządzenia nie spowoduje skutków finansowych dla budżetu
państwa, w tym budżetu AW.
34/03/EP
Projekt
R O Z P O R Z Ą D Z E N I E
P R E Z E S A R A D Y M I N I S T R Ó W
z dnia
w sprawie wykonywania czynności związanych z postępowaniem dyscyplinarnym
w stosunku do funkcjonariuszy Agencji Wywiadu
Na podstawie art. 200 ustawy z dnia .... o Agencji Wywiadu (Dz. U. poz. ...) zarządza
się, co następuje:
§ 1. Rozporządzenie określa:
1)
sposób przekazywania dokumentów związanych z postępowaniem dyscyplinarnym;
2)
wzory postanowień i innych dokumentów sporządzanych w postępowaniu
dyscyplinarnym.
§ 2. 1. Dokumenty można doręczać bezpośrednio, przekazywać przesyłką listową,
pocztą elektroniczną, faksem lub przy użyciu innych środków łączności.
2. Obieg dokumentów prowadzi się w taki sposób, aby ich treść nie była udostępniona
osobom niepowołanym.
§ 3. Rzecznik dyscyplinarny przekazuje niezwłocznie przełożonemu dyscyplinarnemu
dokumenty w sprawach dyscyplinarnych zastrzeżonych do jego właściwości.
§ 4. Dokumenty składane przez obwinionego włącza się niezwłocznie do akt
postępowania dyscyplinarnego ze wskazaniem daty ich złożenia.
§ 5. Wniosek rzecznika dyscyplinarnego albo
przełożonego dyscyplinarnego
o przedłużenie
terminu prowadzenia czynności dowodowych w postępowaniu
dyscyplinarnym składa się odpowiednio przełożonemu dyscyplinarnemu albo Szefowi AW,
właściwemu do wydania w tym przedmiocie postanowienia, nie później niż 5 dni przed
upływem tego terminu.
§ 6. Przełożony dyscyplinarny, który wydał orzeczenie w pierwszej instancji,
w przypadku wniesienia odwołania, przekazuje je Szefowi AW wraz z aktami postępowania
dyscyplinarnego, aktami osobowymi obwinionego oraz swoim stanowiskiem w terminie 7 dni
od dnia, w którym otrzymał odwołanie.
– 2 –
§ 7. Wzory postanowień i innych dokumentów sporządzanych w postępowaniu
dyscyplinarnym stanowią załączniki do rozporządzenia.
§ 8. Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.)
PREZES RADY MINISTRÓW
1)
Niniejsze rozporządzenie było poprzedzone rozporządzeniemPrezesa Rady Ministrów z dnia 20 sierpnia
2003 r. w sprawie udzielania wyróżnień i przeprowadzania postępowań dyscyplinarnych wobec
funkcjonariuszy Agencji Wywiadu (Dz. U. Nr 160, poz. 1557, z późn. zm.).
– 3 –
UZASADNIENIE
Projekt przedmiotowego rozporządzenia stanowi wykonanie upoważnienia ustawowego
zawartego art. 200 ustawy z dnia … o Agencji Wywiadu. Rozporządzenie określa:
1) sposób przekazywania dokumentów związanych z postępowaniem dyscyplinarnym,
2) wzory postanowień i innych dokumentów sporządzanych w postępowaniu
dyscyplinarnym.
Przedmiotowy projekt rozporządzenia nie podlega notyfikacji zgodnie z trybem
przewidzianym w przepisach dot. sposobu funkcjonowania krajowego systemu notyfikacji
norm i aktów prawnych, ponieważ nie zawiera przepisów technicznych.
Projekt rozporządzenia podlega udostępnieniu na stronie Biuletynu Informacji
Publicznej, zgodnie z art. 5 ustawy z dnia 7 lipca 2005 roku o działalności lobbingowej
w procesie stanowienia prawa (Dz. U. Nr 169, poz. 1414, z późn. zm.). Ponadto zgodnie
z § 52 uchwały nr 190 Rady Ministrów z dnia 29 października 2013 r. Regulamin pracy Rady
Ministrów (M.P. poz. 979) projekt podlega udostępnieniu na stronie internetowej Rządowego
Centrum Legislacji w zakładce Rządowy Proces Legislacyjny. Przedmiot projektowanego
rozporządzenia pozostaje poza zakresem prawa Unii Europejskiej.
– 4 –
OCENA SKUTKÓW REGULACJI (OSR)
1. Wskazanie podmiotów, na które oddziałuje akt normatywny
Przedmiotowy projekt rozporządzenia był konsultowany z zainteresowanymi
jednostkami organizacyjnymi AW. Rozwiązania prawne przyjęte w projekcie rozporządzenia
dotyczą wyłącznie funkcjonariuszy AW.
2. Wyniki przeprowadzonych konsultacji i społecznych
Wąski zakres podmiotowy rozporządzenia oraz brak szerszych skutków społecznych,
jakie może wywołać wejście w życie omawianej regulacji, spowodował odstąpienie od
poddawania go konsultacjom społecznym.
3. Wpływ aktu normatywnego w szczególności na sektor finansów publicznych, w tym
na budżet państwa i budżety jednostek samorządu terytorialnego
Przedmiotowy projekt nie będzie miał wpływu na sektor finansów publicznych, w tym
na budżet państwa i budżety jednostek samorządu terytorialnego.
4. Wpływ aktu normatywnego na rynek pracy, konkurencyjność gospodarki
i przedsiębiorczość, w tym na funkcjonowanie przedsiębiorstw, sytuację i rozwój
regionalny
Przedmiotowy projekt nie wywoła skutków społecznych, w szczególności mających
wpływ na rynek pracy, konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość, w tym na
funkcjonowanie przedsiębiorstw, oraz sytuację i rozwój regionalny.
5. Wskazanie źródeł finansowania
Wejście w życie rozporządzenia nie spowoduje skutków finansowych dla budżetu
państwa, w tym budżetu AW.
59/03/KC
OCENA SKUTKÓW REGULACJI (OSR)
1. Wskazanie podmiotów, na które oddziałuje akt normatywny
Przedmiotowy projekt rozporządzenia był konsultowany z zainteresowanymi
jednostkami organizacyjnymi AW. Rozwiązania prawne przyjęte w projekcie rozporządzenia
dotyczą wyłącznie funkcjonariuszy AW.
2. Wyniki przeprowadzonych konsultacji i społecznych
Wąski zakres podmiotowy rozporządzenia oraz brak szerszych skutków społecznych,
jakie może wywołać wejście w życie omawianej regulacji, spowodował odstąpienie od
poddawania go konsultacjom społecznym.
3. Wpływ aktu normatywnego w szczególności na sektor finansów publicznych, w tym
na budżet państwa i budżety jednostek samorządu terytorialnego
Przedmiotowy projekt nie będzie miał wpływu na sektor finansów publicznych, w tym
na budżet państwa i budżety jednostek samorządu terytorialnego.
4. Wpływ aktu normatywnego na rynek pracy, konkurencyjność gospodarki
i przedsiębiorczość, w tym na funkcjonowanie przedsiębiorstw, sytuację i rozwój
regionalny
Przedmiotowy projekt nie wywoła skutków społecznych, w szczególności mających
wpływ na rynek pracy, konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość, w tym na
funkcjonowanie przedsiębiorstw, oraz sytuację i rozwój regionalny.
5. Wskazanie źródeł finansowania
Wejście w życie rozporządzenia nie spowoduje skutków finansowych dla budżetu
państwa, w tym budżetu AW.
34/03/EP
Projekt
R O Z P O R Z Ą D Z E N I E
P R E Z E S A R A D Y M I N I S T R Ó W
z dnia
w sprawie wykonywania czynności związanych z postępowaniem dyscyplinarnym
w stosunku do funkcjonariuszy Agencji Wywiadu
Na podstawie art. 200 ustawy z dnia .... o Agencji Wywiadu (Dz. U. poz. ...) zarządza
się, co następuje:
§ 1. Rozporządzenie określa:
1)
sposób przekazywania dokumentów związanych z postępowaniem dyscyplinarnym;
2)
wzory postanowień i innych dokumentów sporządzanych w postępowaniu
dyscyplinarnym.
§ 2. 1. Dokumenty można doręczać bezpośrednio, przekazywać przesyłką listową,
pocztą elektroniczną, faksem lub przy użyciu innych środków łączności.
2. Obieg dokumentów prowadzi się w taki sposób, aby ich treść nie była udostępniona
osobom niepowołanym.
§ 3. Rzecznik dyscyplinarny przekazuje niezwłocznie przełożonemu dyscyplinarnemu
dokumenty w sprawach dyscyplinarnych zastrzeżonych do jego właściwości.
§ 4. Dokumenty składane przez obwinionego włącza się niezwłocznie do akt
postępowania dyscyplinarnego ze wskazaniem daty ich złożenia.
§ 5. Wniosek rzecznika dyscyplinarnego albo
przełożonego dyscyplinarnego
o przedłużenie
terminu prowadzenia czynności dowodowych w postępowaniu
dyscyplinarnym składa się odpowiednio przełożonemu dyscyplinarnemu albo Szefowi AW,
właściwemu do wydania w tym przedmiocie postanowienia, nie później niż 5 dni przed
upływem tego terminu.
§ 6. Przełożony dyscyplinarny, który wydał orzeczenie w pierwszej instancji,
w przypadku wniesienia odwołania, przekazuje je Szefowi AW wraz z aktami postępowania
dyscyplinarnego, aktami osobowymi obwinionego oraz swoim stanowiskiem w terminie 7 dni
od dnia, w którym otrzymał odwołanie.
– 2 –
§ 7. Wzory postanowień i innych dokumentów sporządzanych w postępowaniu
dyscyplinarnym stanowią załączniki do rozporządzenia.
§ 8. Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.)
PREZES RADY MINISTRÓW
1)
Niniejsze rozporządzenie było poprzedzone rozporządzeniemPrezesa Rady Ministrów z dnia 20 sierpnia
2003 r. w sprawie udzielania wyróżnień i przeprowadzania postępowań dyscyplinarnych wobec
funkcjonariuszy Agencji Wywiadu (Dz. U. Nr 160, poz. 1557, z późn. zm.).
– 3 –
UZASADNIENIE
Projekt przedmiotowego rozporządzenia stanowi wykonanie upoważnienia ustawowego
zawartego art. 200 ustawy z dnia … o Agencji Wywiadu. Rozporządzenie określa:
1) sposób przekazywania dokumentów związanych z postępowaniem dyscyplinarnym,
2) wzory postanowień i innych dokumentów sporządzanych w postępowaniu
dyscyplinarnym.
Przedmiotowy projekt rozporządzenia nie podlega notyfikacji zgodnie z trybem
przewidzianym w przepisach dot. sposobu funkcjonowania krajowego systemu notyfikacji
norm i aktów prawnych, ponieważ nie zawiera przepisów technicznych.
Projekt rozporządzenia podlega udostępnieniu na stronie Biuletynu Informacji
Publicznej, zgodnie z art. 5 ustawy z dnia 7 lipca 2005 roku o działalności lobbingowej
w procesie stanowienia prawa (Dz. U. Nr 169, poz. 1414, z późn. zm.). Ponadto zgodnie
z § 52 uchwały nr 190 Rady Ministrów z dnia 29 października 2013 r. Regulamin pracy Rady
Ministrów (M.P. poz. 979) projekt podlega udostępnieniu na stronie internetowej Rządowego
Centrum Legislacji w zakładce Rządowy Proces Legislacyjny. Przedmiot projektowanego
rozporządzenia pozostaje poza zakresem prawa Unii Europejskiej.
– 4 –
OCENA SKUTKÓW REGULACJI (OSR)
1. Wskazanie podmiotów, na które oddziałuje akt normatywny
Przedmiotowy projekt rozporządzenia był konsultowany z zainteresowanymi
jednostkami organizacyjnymi AW. Rozwiązania prawne przyjęte w projekcie rozporządzenia
dotyczą wyłącznie funkcjonariuszy AW.
2. Wyniki przeprowadzonych konsultacji i społecznych
Wąski zakres podmiotowy rozporządzenia oraz brak szerszych skutków społecznych,
jakie może wywołać wejście w życie omawianej regulacji, spowodował odstąpienie od
poddawania go konsultacjom społecznym.
3. Wpływ aktu normatywnego w szczególności na sektor finansów publicznych, w tym
na budżet państwa i budżety jednostek samorządu terytorialnego
Przedmiotowy projekt nie będzie miał wpływu na sektor finansów publicznych, w tym
na budżet państwa i budżety jednostek samorządu terytorialnego.
4. Wpływ aktu normatywnego na rynek pracy, konkurencyjność gospodarki
i przedsiębiorczość, w tym na funkcjonowanie przedsiębiorstw, sytuację i rozwój
regionalny
Przedmiotowy projekt nie wywoła skutków społecznych, w szczególności mających
wpływ na rynek pracy, konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość, w tym na
funkcjonowanie przedsiębiorstw, oraz sytuację i rozwój regionalny.
5. Wskazanie źródeł finansowania
Wejście w życie rozporządzenia nie spowoduje skutków finansowych dla budżetu
państwa, w tym budżetu AW.
59/03/KC
Dokumenty związane z tym projektem:
-
2294-cz-I
› Pobierz plik
-
2294-cz-II
› Pobierz plik