eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy o Agencji Wywiadu

Rządowy projekt ustawy o Agencji Wywiadu

projekt dotyczy reformy systemu służb specjalnych RP określa organizację AW oraz uprawnienia i obowiązki funkcjonariuszy AW

  • Kadencja sejmu: 7
  • Nr druku: 2294
  • Data wpłynięcia: 2014-04-02
  • Uchwalenie: sprawa niezamknięta

2294-cz-II

– 2 – 
 
UZASADNIENIE 
Projekt  przedmiotowego  rozporządzenia  stanowi  wykonanie  upoważnienia 
ustawowego zawartego w art. 40 ust. 7  ustawy z dnia …  o Agencji Wywiadu. Wydanie 
nowego  rozporządzenia  jest  bezpośrednio  związane  z  nowym  brzmieniem  ustawy 
o Agencji Wywiadu. 
Rozporządzenie  określa  tryb przenoszenia funkcjonariuszy do dyspozycji Szefa 
AW oraz tryb wyznaczania zadań i pełnienia dyżurów, o których mowa w art. 40 ust. 3 
pkt 1 ustawy, a także sposób, miejsce, czas i częstotliwość pełnienia dyżurów. 
Przedmiotowy  projekt  rozporządzenia  nie  podlega  notyfikacji  zgodnie  z  trybem 
przewidzianym w przepisach dot. sposobu funkcjonowania krajowego systemu 
notyfikacji norm i aktów prawnych, ponieważ nie zawiera przepisów technicznych. 
Projekt  rozporządzenia  podlega  udostępnieniu  na  stronie  Biuletynu  Informacji 
Publicznej, zgodnie z art. 5 ustawy z dnia 7 lipca 2005 roku o działalności lobbingowej 
w procesie stanowienia prawa (Dz. U. Nr 169, poz. 1414, z późn. zm.). Ponadto zgodnie 
z § 52 uchwały nr 190 Rady Ministrów z dnia 29 października 2013 r. Regulamin pracy 
Rady Ministrów (M.P. poz. 979) projekt podlega udostępnieniu na stronie internetowej 
Rządowego  Centrum  Legislacji  w  zakładce  Rządowy  Proces  Legislacyjny.  Przedmiot 
projektowanego rozporządzenia pozostaje poza zakresem prawa Unii Europejskiej. 
 
 

 
– 3 – 
 
OCENA SKUTKÓW REGULACJI (OSR) 
1. Wskazanie podmiotów, na które oddziałuje akt normatywny 
Przedmiotowy  projekt  rozporządzenia  był  konsultowany z zainteresowanymi jednostkami 
organizacyjnymi  AW.  Rozwiązania  prawne  przyjęte  w  projekcie  rozporządzenia  dotyczą 
wyłącznie funkcjonariuszy AW. 
2. Wyniki przeprowadzonych konsultacji i społecznych 
Wąski  zakres  podmiotowy  rozporządzenia  oraz  brak  szerszych  skutków  społecznych,  jakie 
może wywołać wejście w życie omawianej regulacji, spowodował odstąpienie od poddawania 
go konsultacjom społecznym. 
3.  Wpływ  aktu  normatywnego  w  szczególności  na  sektor  finansów  publicznych, w tym 
na budżet państwa i budżety jednostek samorządu terytorialnego 
Przedmiotowy projekt nie będzie  miał  wpływu  na  sektor  finansów  publicznych,  w  tym  na 
budżet państwa i budżety jednostek samorządu terytorialnego. 
4.  Wpływ  aktu  normatywnego  na  rynek  pracy,  konkurencyjność  gospodarki 
i przedsiębiorczość,  w  tym  na  funkcjonowanie  przedsiębiorstw,  sytuację  i  rozwój 
regionalny 
Przedmiotowy projekt nie wywoła skutków społecznych, w szczególności mających wpływ 
na rynek pracy, konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość, w tym na funkcjonowanie 
przedsiębiorstw, oraz sytuację i rozwój regionalny. 
5. Wskazanie źródeł finansowania 
Wejście w życie rozporządzenia nie spowoduje skutków finansowych dla budżetu państwa, 
w tym budżetu AW. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
03/71rch 
 

 
Projekt 
R O Z P O R Z Ą D Z E N I E  
P R E Z E S A   R A D Y   M I N I S T R Ó W  
z dnia 
w sprawie trybu załatwiania spraw związanych z oddelegowaniem funkcjonariuszy Agencji 
Wywiadu do wykonywania zadań służbowych poza Agencją 
 
Na podstawie art. 42 ust. 4 ustawy z dnia … o Agencji Wywiadu (Dz. U. poz. …) zarządza 
się, co następuje: 
§ 1. 1. Oddelegowanie  funkcjonariusza  następuje  na  wniosek  Szefa  Agencji  Wywiadu  lub 
kierownika podmiotu oddelegowania, zwany dalej „wnioskiem”. 
2. Z wnioskiem występuje Szef Agencji Wywiadu do kierownika podmiotu oddelegowania 
albo kierownik podmiotu oddelegowania do Szefa Agencji Wywiadu. 
§ 2. 1. Wniosek Szefa Agencji Wywiadu zawiera następujące dane: 
1) 
nazwę podmiotu oddelegowania; 
2) 
proponowane stanowisko służbowe przeznaczone dla oddelegowanego funkcjonariusza; 
3) 
zakres wykonywanych zadań na proponowanym stanowisku służbowym; 
4) 
proponowany okres oddelegowania. 
2. Wniosek kierownika podmiotu oddelegowania zawiera następujące dane: 
1) 
nazwę podmiotu oddelegowania; 
2) 
proponowane stanowisko służbowe przeznaczone dla oddelegowanego funkcjonariusza oraz 
przysługującą  na  tym  stanowisku  wysokość  uposażenia,  wraz  ze  wskazaniem 
poszczególnych jego składników; 
3) 
kwalifikacje wymagane do zajmowania proponowanego stanowiska służbowego; 
4) 
zakres wykonywanych zadań i obowiązków na proponowanym stanowisku służbowym; 
5) 
wymagania w zakresie rodzaju poświadczenia bezpieczeństwa upoważniającego do dostępu 
do informacji niejawnych i okres jego ważności; 
6) 
proponowany okres oddelegowania; 
7) 
informację o ilości godzin pracy z użyciem monitora ekranowego. 
– 2 – 
 
§ 3. Szef Agencji Wywiadu: 
1) 
w przypadku uwzględnienia wniosku wyznacza funkcjonariusza do oddelegowania; 
2) 
może nie uwzględnić wniosku kierownika podmiotu oddelegowania, jeżeli na wskazanym 
stanowisku  służbowym  nie  będą  wykonywane  zadania  służbowe,  o  których  mowa 
w ustawie, albo jeżeli jest to uzasadnione potrzebami Agencji Wywiadu. 
§ 4. Funkcjonariusz  wyznaczony  do  oddelegowania  zostaje  zapoznany  z  treścią  wniosku 
oraz wyraża wstępną zgodę na oddelegowanie. 
§ 5. 1. W przypadku uwzględnienia wniosku Szef Agencji Wywiadu i kierownik podmiotu 
oddelegowania  zawierają  porozumienie  o  oddelegowaniu funkcjonariusza, zwane dalej 
„porozumieniem”. 
2. Porozumienie określa: 
1) 
datę porozumienia; 
2) 
okres oddelegowania; 
3) 
stopień, imię i nazwisko oddelegowanego funkcjonariusza; 
4) 
zobowiązanie  kierownika  podmiotu  oddelegowania  do  wypłacania  oddelegowanemu 
funkcjonariuszowi uposażenia w okresie oddelegowania oraz innych świadczeń i należności 
pieniężnych, o których mowa w § 9 ust. 2 pkt 1 i art. 41 ust. 10 ustawy z dnia … o Agencji 
Wywiadu; 
5) 
numer poświadczenia bezpieczeństwa wydanego oddelegowanemu funkcjonariuszowi, datę 
jego wydania oraz okres ważności; 
6) 
stanowisko  służbowe,  które  oddelegowany  funkcjonariusz  będzie  zajmował  w  okresie 
oddelegowania; 
7) 
zakres zadań i obowiązków oddelegowanego funkcjonariusza. 
3. Jeżeli  z  proponowanym  stanowiskiem  służbowym  nie  łączy  się  dostęp  do  informacji 
niejawnych albo jeżeli we wniosku kierownika podmiotu oddelegowania nie zawarto wymagań 
co do rodzaju poświadczenia bezpieczeństwa, przepisu ust. 2 pkt 5 nie stosuje się. 
§ 6. 1. Przed  wyrażeniem  przez  funkcjonariusza  ostatecznej  zgody  na  oddelegowanie 
zapoznaje się go z treścią porozumienia, co funkcjonariusz potwierdza własnoręcznym podpisem. 
– 3 – 
 
2. Szef  Agencji  Wywiadu  oddelegowuje  funkcjonariusza  do  wykonywania  zadań 
służbowych  w  podmiocie  oddelegowania  po  uzyskaniu  jego  pisemnej  zgody  na  warunki 
oddelegowania określone w porozumieniu. 
§ 7. Rozkaz personalny o oddelegowaniu funkcjonariusza zawiera: 
1) 
datę oddelegowania; 
2) 
okres oddelegowania; 
3) 
stanowisko służbowe zajmowane w dniu oddelegowania; 
4) 
stawkę  uposażenia  zasadniczego  właściwą  dla  zajmowanego  stanowiska  służbowego  oraz 
wysokość  dodatków  do  uposażenia  o  charakterze  stałym  przysługującą  w  dniu 
oddelegowania; 
5) 
nazwę  podmiotu  oddelegowania  oraz  stanowisko  służbowe,  na  które  następuje 
oddelegowanie. 
§ 8. 1. Oddelegowanego  funkcjonariusza  wyznacza  na  stanowisko  służbowe,  zgodnie 
z porozumieniem, kierownik podmiotu oddelegowania. 
2. Kierownik podmiotu oddelegowania może przenieść oddelegowanego funkcjonariusza na 
inne  stanowisko  służbowe  niż  wskazane  w  porozumieniu,  jeżeli  Szef  Agencji  Wywiadu  oraz 
oddelegowany funkcjonariusz wyrażą na to pisemną zgodę. 
§ 9. Oddelegowanego 
funkcjonariusza  odwołuje  się  z podmiotu oddelegowania 
w przypadku: 
1) 
niewyrażenia przez niego pisemnej zgody na przeniesienie na inne stanowisko służbowe niż 
określone w porozumieniu, o którym mowa w art. 53 ust. 3 – w terminie miesiąca od dnia 
niewyrażenia tej zgody; 
2) 
pisemnego wniosku kierownika podmiotu oddelegowania o odwołanie  oddelegowanego 
funkcjonariusza – w terminie trzech miesięcy od dnia złożenia tego wniosku; 
3) 
pisemnego wniosku oddelegowanego funkcjonariusza  o odwołanie  z oddelegowania  
– w terminie trzech miesięcy od dnia złożenia tego wniosku. 
 
strony : 1 ... 13 . [ 14 ] . 15 ... 20 ... 60 ... 71

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: