Rządowy projekt ustawy o Agencji Wywiadu
projekt dotyczy reformy systemu służb specjalnych RP określa organizację AW oraz uprawnienia i obowiązki funkcjonariuszy AW
- Kadencja sejmu: 7
- Nr druku: 2294
- Data wpłynięcia: 2014-04-02
- Uchwalenie: sprawa niezamknięta
2294-cz-II
– 4 –
§ 10. Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.)
PREZES RADY MINISTRÓW
1)
Niniejsze rozporządzenie było poprzedzone rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 20 sierpnia 2003 r.
w sprawie oddelegowania funkcjonariuszy Agencji Wywiadu do wykonywania zadań służbowych poza Agencją
(Dz. U. Nr 160, poz. 1553).
– 5 –
UZASADNIENIE
Projekt przedmiotowego rozporządzenia stanowi wykonanie upoważnienia
ustawowego zawartego wart. 42 ust. 4 ustawy z dnia … o Agencji Wywiadu. Wydanie
nowego rozporządzenia jest bezpośrednio związane z nowym brzmieniem ustawy o Agencji
Wywiadu.
Rozporządzenie określa tryb postępowania w sprawach związanych z oddelegowaniem
funkcjonariusza do wykonywania zadań służbowych poza AW, terminy odwołania
funkcjonariusza z oddelegowania go do wykonywania zadań służbowych poza AW, zakres
danych zawartych we wniosku oraz porozumieniu, o których mowa w art. 41 ust. 3 ustawy.
Przedmiotowy projekt rozporządzenia nie podlega notyfikacji zgodnie z trybem
przewidzianym w przepisach dot. sposobu funkcjonowania krajowego systemu notyfikacji
norm i aktów prawnych, ponieważ nie zawiera przepisów technicznych.
Projekt rozporządzenia podlega udostępnieniu na stronie Biuletynu Informacji
Publicznej, zgodnie z art. 5 ustawy z dnia 7 lipca 2005 roku o działalności lobbingowej
w procesie stanowienia prawa (Dz. U. Nr 169, poz. 1414, z późn. zm.). Ponadto zgodnie
z § 52 uchwały nr 190 Rady Ministrów z dnia 29 października 2013 r. Regulamin pracy
Rady Ministrów (M.P. poz. 979) projekt podlega udostępnieniu na stronie internetowej
Rządowego Centrum Legislacji w zakładce Rządowy Proces Legislacyjny. Przedmiot
projektowanego rozporządzenia pozostaje poza zakresem prawa Unii Europejskiej.
– 6 –
OCENA SKUTKÓW REGULACJI (OSR)
1. Wskazanie podmiotów, na które oddziałuje akt normatywny
Przedmiotowy projekt rozporządzenia był konsultowany z zainteresowanymi jednostkami
organizacyjnymi AW. Rozwiązania prawne przyjęte w projekcie rozporządzenia dotyczą
wyłącznie funkcjonariuszy AW.
2. Wyniki przeprowadzonych konsultacji i społecznych
Wąski zakres podmiotowy rozporządzenia oraz brak szerszych skutków społecznych, jakie może
wywołać wejście w życie omawianej regulacji, spowodował odstąpienie od poddawania go
konsultacjom społecznym.
3. Wpływ aktu normatywnego w szczególności na sektor finansów publicznych, w tym na
budżet państwa i budżety jednostek samorządu terytorialnego
Przedmiotowy projekt nie będzie miał wpływu na sektor finansów publicznych, w tym na budżet
państwa i budżety jednostek samorządu terytorialnego.
4. Wpływ aktu normatywnego na rynek pracy, konkurencyjność gospodarki
i przedsiębiorczość, w tym na funkcjonowanie przedsiębiorstw, sytuację i rozwój regionalny
Przedmiotowy projekt nie wywoła skutków społecznych, w szczególności mających wpływ na
rynek pracy, konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość, w tym na funkcjonowanie
przedsiębiorstw, oraz sytuację i rozwój regionalny.
5. Wskazanie źródeł finansowania
Wejście w życie rozporządzenia nie spowoduje skutków finansowych dla budżetu państwa,
w tym budżetu AW.
03/72rch
Projekt
R O Z P O R Z Ą D Z E N I E
P R E Z E S A R A D Y M I N I S T R Ó W
z dnia
w sprawie komisji lekarskich Agencji Wywiadu
Na podstawie art. 50 ust. 9 ustawy z dnia … o Agencji Wywiadu (Dz. U. poz. …)
zarządza się, co następuje:
§ 1. Rozporządzenie określa:
1)
tryb postępowania komisji lekarskich w sprawach, o których mowa w art. 49 ust. 1,
2)
tryb kierowania do komisji lekarskich oraz podmioty właściwe w tych sprawach,
3)
szczegółowy sposób orzekania w sprawach, o których mowa w art. 49 ust. 1, w tym
niezbędną dokumentację medyczną i inne dokumenty mogące stanowić podstawę
orzeczenia,
4)
wzory orzeczeń komisji lekarskich w sprawach, o których mowa w art. 49 ust. 1,
5)
okres, w którym wystąpienie udokumentowanych objawów chorobowych upoważnia do
rozpoznania choroby powstałej w związku ze szczególnymi warunkami służby w AW
pomimo wcześniejszego zakończenia służby w narażeniu zawodowym,
6)
wykaz chorób lub ułomności uwzględnianych przy orzekaniu o zdolności do służby
w AW, w tym dla kandydatów i funkcjonariuszy pełniących służbę wymagającą
szczególnych predyspozycji zdrowotnych,
7)
kategorie zdrowia i kategorie zdolności do służby kandydata i funkcjonariusza
–
uwzględniając potrzebę zapewnienia sprawności postępowania oraz przejrzystości
stosowanych kryteriów oceny stanu zdrowia funkcjonariuszy, jak również jednolitości
sposobu orzekania o stanie zdrowia funkcjonariusza.
§ 2. Użyte w rozporządzeniu określenia oznaczają:
1) „kandydat” – osobę ubiegającą się o przyjęcie do służby w AW;
2) „funkcjonariusz” – funkcjonariusza AW.
Rozdział 2
Tryb kierowania do komisji lekarskich
§ 3. 1. Do regionalnej komisji lekarskiej kierują:
– 2 –
1)
kandydata – kierownik komórki kadrowej w jednostce organizacyjnej właściwej
w sprawach osobowych oraz w Ośrodku Szkolenia AW;
2)
funkcjonariusza:
a)
zastępcę Szefa AW, kierownika lub zastępcę kierownika jednostki organizacyjnej
– Szef AW lub upoważniony przez niego funkcjonariusz,
b)
pełniącego służbę w Ośrodku Szkolenia AW – kierownik tej jednostki
organizacyjnej,
c)
pełniącego służbę w pozostałych jednostkach organizacyjnych – kierownik
jednostki organizacyjnej właściwej w sprawach osobowych
– zwani dalej „organem kierującym”.
2. Do regionalnej komisji lekarskiej kieruje się z urzędu:
1)
kandydata;
2)
funkcjonariusza przewidzianego do dalszej służby, którego stan zdrowia daje podstawę
do przypuszczeń, na podstawie opinii lekarskiej sporządzonej przez lekarza publicznego
zakładu opieki zdrowotnej AW utworzonego przez Szefa AW, że stopień jego zdolności
do służby uległ zmianie lub że dalsze pełnienie przez niego służby na zajmowanym
stanowisku jest niemożliwe.
3. Do regionalnej komisji lekarskiej, celem ustalenia stanu zdrowia, można skierować
zurzędu funkcjonariusza zwalnianego ze służby, niezależnie od przyczyny zwolnienia, przed
datą rozwiązania stosunku służbowego.
4. Do regionalnej komisji lekarskiej można skierować funkcjonariusza na jego własną
pisemną prośbę skierowaną, drogą służbową, do właściwego organu kierującego.
§ 4. 1. Organ kierujący sporządza skierowanie do regionalnej komisji lekarskiej na
formularzu karty skierowania kandydata, którego wzór stanowi załącznik nr 1, lub
funkcjonariusza, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do rozporządzenia.
2. Skierowanie do regionalnej komisji lekarskiej traci ważność po upływie 60 dni od
daty przeprowadzenia pierwszego badania lekarskiego wyznaczonego przez regionalną
komisję lekarską.
§ 10. Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.)
PREZES RADY MINISTRÓW
1)
Niniejsze rozporządzenie było poprzedzone rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 20 sierpnia 2003 r.
w sprawie oddelegowania funkcjonariuszy Agencji Wywiadu do wykonywania zadań służbowych poza Agencją
(Dz. U. Nr 160, poz. 1553).
– 5 –
UZASADNIENIE
Projekt przedmiotowego rozporządzenia stanowi wykonanie upoważnienia
ustawowego zawartego wart. 42 ust. 4 ustawy z dnia … o Agencji Wywiadu. Wydanie
nowego rozporządzenia jest bezpośrednio związane z nowym brzmieniem ustawy o Agencji
Wywiadu.
Rozporządzenie określa tryb postępowania w sprawach związanych z oddelegowaniem
funkcjonariusza do wykonywania zadań służbowych poza AW, terminy odwołania
funkcjonariusza z oddelegowania go do wykonywania zadań służbowych poza AW, zakres
danych zawartych we wniosku oraz porozumieniu, o których mowa w art. 41 ust. 3 ustawy.
Przedmiotowy projekt rozporządzenia nie podlega notyfikacji zgodnie z trybem
przewidzianym w przepisach dot. sposobu funkcjonowania krajowego systemu notyfikacji
norm i aktów prawnych, ponieważ nie zawiera przepisów technicznych.
Projekt rozporządzenia podlega udostępnieniu na stronie Biuletynu Informacji
Publicznej, zgodnie z art. 5 ustawy z dnia 7 lipca 2005 roku o działalności lobbingowej
w procesie stanowienia prawa (Dz. U. Nr 169, poz. 1414, z późn. zm.). Ponadto zgodnie
z § 52 uchwały nr 190 Rady Ministrów z dnia 29 października 2013 r. Regulamin pracy
Rady Ministrów (M.P. poz. 979) projekt podlega udostępnieniu na stronie internetowej
Rządowego Centrum Legislacji w zakładce Rządowy Proces Legislacyjny. Przedmiot
projektowanego rozporządzenia pozostaje poza zakresem prawa Unii Europejskiej.
– 6 –
OCENA SKUTKÓW REGULACJI (OSR)
1. Wskazanie podmiotów, na które oddziałuje akt normatywny
Przedmiotowy projekt rozporządzenia był konsultowany z zainteresowanymi jednostkami
organizacyjnymi AW. Rozwiązania prawne przyjęte w projekcie rozporządzenia dotyczą
wyłącznie funkcjonariuszy AW.
2. Wyniki przeprowadzonych konsultacji i społecznych
Wąski zakres podmiotowy rozporządzenia oraz brak szerszych skutków społecznych, jakie może
wywołać wejście w życie omawianej regulacji, spowodował odstąpienie od poddawania go
konsultacjom społecznym.
3. Wpływ aktu normatywnego w szczególności na sektor finansów publicznych, w tym na
budżet państwa i budżety jednostek samorządu terytorialnego
Przedmiotowy projekt nie będzie miał wpływu na sektor finansów publicznych, w tym na budżet
państwa i budżety jednostek samorządu terytorialnego.
4. Wpływ aktu normatywnego na rynek pracy, konkurencyjność gospodarki
i przedsiębiorczość, w tym na funkcjonowanie przedsiębiorstw, sytuację i rozwój regionalny
Przedmiotowy projekt nie wywoła skutków społecznych, w szczególności mających wpływ na
rynek pracy, konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość, w tym na funkcjonowanie
przedsiębiorstw, oraz sytuację i rozwój regionalny.
5. Wskazanie źródeł finansowania
Wejście w życie rozporządzenia nie spowoduje skutków finansowych dla budżetu państwa,
w tym budżetu AW.
03/72rch
Projekt
R O Z P O R Z Ą D Z E N I E
P R E Z E S A R A D Y M I N I S T R Ó W
z dnia
w sprawie komisji lekarskich Agencji Wywiadu
Na podstawie art. 50 ust. 9 ustawy z dnia … o Agencji Wywiadu (Dz. U. poz. …)
zarządza się, co następuje:
§ 1. Rozporządzenie określa:
1)
tryb postępowania komisji lekarskich w sprawach, o których mowa w art. 49 ust. 1,
2)
tryb kierowania do komisji lekarskich oraz podmioty właściwe w tych sprawach,
3)
szczegółowy sposób orzekania w sprawach, o których mowa w art. 49 ust. 1, w tym
niezbędną dokumentację medyczną i inne dokumenty mogące stanowić podstawę
orzeczenia,
4)
wzory orzeczeń komisji lekarskich w sprawach, o których mowa w art. 49 ust. 1,
5)
okres, w którym wystąpienie udokumentowanych objawów chorobowych upoważnia do
rozpoznania choroby powstałej w związku ze szczególnymi warunkami służby w AW
pomimo wcześniejszego zakończenia służby w narażeniu zawodowym,
6)
wykaz chorób lub ułomności uwzględnianych przy orzekaniu o zdolności do służby
w AW, w tym dla kandydatów i funkcjonariuszy pełniących służbę wymagającą
szczególnych predyspozycji zdrowotnych,
7)
kategorie zdrowia i kategorie zdolności do służby kandydata i funkcjonariusza
–
uwzględniając potrzebę zapewnienia sprawności postępowania oraz przejrzystości
stosowanych kryteriów oceny stanu zdrowia funkcjonariuszy, jak również jednolitości
sposobu orzekania o stanie zdrowia funkcjonariusza.
§ 2. Użyte w rozporządzeniu określenia oznaczają:
1) „kandydat” – osobę ubiegającą się o przyjęcie do służby w AW;
2) „funkcjonariusz” – funkcjonariusza AW.
Rozdział 2
Tryb kierowania do komisji lekarskich
§ 3. 1. Do regionalnej komisji lekarskiej kierują:
– 2 –
1)
kandydata – kierownik komórki kadrowej w jednostce organizacyjnej właściwej
w sprawach osobowych oraz w Ośrodku Szkolenia AW;
2)
funkcjonariusza:
a)
zastępcę Szefa AW, kierownika lub zastępcę kierownika jednostki organizacyjnej
– Szef AW lub upoważniony przez niego funkcjonariusz,
b)
pełniącego służbę w Ośrodku Szkolenia AW – kierownik tej jednostki
organizacyjnej,
c)
pełniącego służbę w pozostałych jednostkach organizacyjnych – kierownik
jednostki organizacyjnej właściwej w sprawach osobowych
– zwani dalej „organem kierującym”.
2. Do regionalnej komisji lekarskiej kieruje się z urzędu:
1)
kandydata;
2)
funkcjonariusza przewidzianego do dalszej służby, którego stan zdrowia daje podstawę
do przypuszczeń, na podstawie opinii lekarskiej sporządzonej przez lekarza publicznego
zakładu opieki zdrowotnej AW utworzonego przez Szefa AW, że stopień jego zdolności
do służby uległ zmianie lub że dalsze pełnienie przez niego służby na zajmowanym
stanowisku jest niemożliwe.
3. Do regionalnej komisji lekarskiej, celem ustalenia stanu zdrowia, można skierować
zurzędu funkcjonariusza zwalnianego ze służby, niezależnie od przyczyny zwolnienia, przed
datą rozwiązania stosunku służbowego.
4. Do regionalnej komisji lekarskiej można skierować funkcjonariusza na jego własną
pisemną prośbę skierowaną, drogą służbową, do właściwego organu kierującego.
§ 4. 1. Organ kierujący sporządza skierowanie do regionalnej komisji lekarskiej na
formularzu karty skierowania kandydata, którego wzór stanowi załącznik nr 1, lub
funkcjonariusza, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do rozporządzenia.
2. Skierowanie do regionalnej komisji lekarskiej traci ważność po upływie 60 dni od
daty przeprowadzenia pierwszego badania lekarskiego wyznaczonego przez regionalną
komisję lekarską.
Dokumenty związane z tym projektem:
-
2294-cz-I
› Pobierz plik
-
2294-cz-II
› Pobierz plik