eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy o Agencji Wywiadu

Rządowy projekt ustawy o Agencji Wywiadu

projekt dotyczy reformy systemu służb specjalnych RP określa organizację AW oraz uprawnienia i obowiązki funkcjonariuszy AW

  • Kadencja sejmu: 7
  • Nr druku: 2294
  • Data wpłynięcia: 2014-04-02
  • Uchwalenie: sprawa niezamknięta

2294-cz-II

– 7 – 
 
IV.  Uzasadnienie ogólnej oceny przebiegu służby funkcjonariusza 
(uzasadnić ogólną ocenę wystawioną w części III opinii służbowej, wskazując 
w szczególności osiągnięcia i niedociągnięcia w służbie oraz mocne i słabe 
strony funkcjonariusza, jak również obowiązkowo uzasadnić każdą ocenę niedostateczną 
wystawioną w części II opinii służbowej) 
....................................................................................................................................................... 
....................................................................................................................................................... 
....................................................................................................................................................... 
....................................................................................................................................................... 
....................................................................................................................................................... 
....................................................................................................................................................... 
....................................................................................................................................................... 
....................................................................................................................................................... 
....................................................................................................................................................... 
....................................................................................................................................................... 
....................................................................................................................................................... 
....................................................................................................................................................... 
....................................................................................................................................................... 
....................................................................................................................................................... 
....................................................................................................................................................... 
....................................................................................................................................................... 
....................................................................................................................................................... 
....................................................................................................................................................... 
....................................................................................................................................................... 
....................................................................................................................................................... 
....................................................................................................................................................... 
....................................................................................................................................................... 
....................................................................................................................................................... 
....................................................................................................................................................... 
....................................................................................................................................................... 
....................................................................................................................................................... 
....................................................................................................................................................... 
....................................................................................................................................................... 
....................................................................................................................................................... 
....................................................................................................................................................... 
....................................................................................................................................................... 
....................................................................................................................................................... 
....................................................................................................................................................... 
....................................................................................................................................................... 
....................................................................................................................................................... 
V.  Propozycje w zakresie rozwoju zawodowego funkcjonariusza 
(określić  rodzaj  i  zakres  szkolenia zawodowego,  które  powinien  odbyć  funkcjonariusz, 
ewentualną  zmianę  jego  zakresu  obowiązków  służbowych  lub  rodzaju  wykonywanych 
czynności służbowych, biorąc pod uwagę w szczególności przydatność funkcjonariusza 
do pełnienia służby polegającej na wykonywaniu czynności operacyjno-rozpoznawczych 
albo analityczno-informacyjnych,  a  także,  czy  posiada  predyspozycje  do  zajmowania 
stanowisk związanych z kierowaniem zespołem ludzi) 
....................................................................................................................................................... 
– 8 – 
 
....................................................................................................................................................... 
....................................................................................................................................................... 
....................................................................................................................................................... 
....................................................................................................................................................... 
....................................................................................................................................................... 
....................................................................................................................................................... 
....................................................................................................................................................... 
....................................................................................................................................................... 
........................................................................................................................... 
(podpis i pieczęć bezpośredniego przełożonego opiniowanego funkcjonariusza) 
Pouczenie 
Funkcjonariusz, który nie zgadza się z treścią opinii służbowej, może w terminie 14 dni 
od  dnia  zapoznania  się  z  tą  opinią  wnieść  drogą  służbową,  na  piśmie,  odwołanie  do 
wyższego  przełożonego.  W  przypadku  nieuwzględnienia  odwołania  przez  wyższego 
przełożonego funkcjonariusz ma prawo, w terminie 14 dni od dnia zawiadomienia go o 
tym fakcie, złożyć do Szefa Agencji Wywiadu wniosek o ponowne rozpatrzenie sprawy. 
Wniosek  składa  się  na  piśmie  za  pośrednictwem  wyższego  przełożonego,  który 
rozpatrywał odwołanie. Jeżeli odwołanie rozpatrywał Szef Agencji Wywiadu, wniosek o 
ponowne rozpatrzenie odwołania składa się bezpośrednio do Szefa Agencji Wywiadu. 
Z opinią służbową zapoznałem się 
............................................................... 
(data i podpis funkcjonariusza) 
............................................................................................................................ 
(data, podpis i pieczęć wyższego przełożonego opiniowanego funkcjonariusza) 
Wykonano w egzemplarzu pojedynczym – akta osobowe 
 
 
 
 
– 9 – 
 
UZASADNIENIE 
Projekt przedmiotowego  rozporządzenia  stanowi  wykonanie  upoważnienia 
ustawowego zawartego w art. 39 ust. 14ustawy z dnia …  o Agencji Wywiadu. Wydanie 
nowego  rozporządzenia  jest  bezpośrednio  związane  z  nowym  brzmieniem  ustawy 
o Agencji Wywiadu. 
Projekt  rozporządzenia  określa  wzór  formularza  opinii  służbowej,  szczegółowe 
kryteria  brane  pod  uwagę  przy  opiniowaniu  służbowym  i  skalę  ocen,  właściwość 
przełożonych w zakresie sporządzania opinii służbowych. 
Przedmiotowy  projekt  rozporządzenia  nie  podlega  notyfikacji  zgodnie  z  trybem 
przewidzianym w przepisach dot. sposobu funkcjonowania krajowego systemu 
notyfikacji norm i aktów prawnych, ponieważ nie zawiera przepisów technicznych. 
Projekt  rozporządzenia  podlega  udostępnieniu  na  stronie  Biuletynu  Informacji 
Publicznej, zgodnie z art. 5 ustawy z dnia 7 lipca 2005 roku o działalności lobbingowej 
w procesie stanowienia prawa (Dz. U. Nr 169, poz. 1414, z późn. zm.). Ponadto zgodnie 
z § 52 uchwały nr 190 Rady Ministrów z dnia 29 października 2013 r. Regulamin pracy 
Rady Ministrów (M.P. poz. 979) projekt podlega udostępnieniu na stronie internetowej 
Rządowego  Centrum  Legislacji  w  zakładce  Rządowy  Proces  Legislacyjny.  Przedmiot 
projektowanego rozporządzenia pozostaje poza zakresem prawa Unii Europejskiej. 
 
 
– 10 – 
 
OCENA SKUTKÓW REGULACJI (OSR) 
1. Wskazanie podmiotów, na które oddziałuje akt normatywny  
Przedmiotowy  projekt  rozporządzenia  był  konsultowany z zainteresowanymi jednostkami 
organizacyjnymi  AW.  Rozwiązania  prawne  przyjęte  w  projekcie  rozporządzenia  dotyczą 
wyłącznie funkcjonariuszy AW. 
2. Wyniki przeprowadzonych konsultacji i społecznych 
Wąski  zakres  podmiotowy  rozporządzenia oraz brak szerszych skutków  społecznych,  jakie 
może wywołać wejście w życie omawianej regulacji, spowodował odstąpienie od poddawania 
go konsultacjom społecznym. 
3.  Wpływ  aktu  normatywnego  w  szczególności  na  sektor  finansów  publicznych,  w  tym 
na budżet państwa i budżety jednostek samorządu terytorialnego 
Przedmiotowy  projekt  nie  będzie  miał  wpływu  na sektor finansów publicznych, w tym  na 
budżet państwa i budżety jednostek samorządu terytorialnego. 
4.  Wpływ  aktu  normatywnego  na  rynek  pracy,  konkurencyjność  gospodarki 
i przedsiębiorczość,  w  tym  na  funkcjonowanie  przedsiębiorstw,  sytuację  i  rozwój 
regionalny 
Przedmiotowy projekt nie wywoła skutków społecznych, w szczególności mających wpływ 
na  rynek pracy,  konkurencyjność  gospodarki  i  przedsiębiorczość, w tym na funkcjonowanie 
przedsiębiorstw, oraz sytuację i rozwój regionalny. 
5. Wskazanie źródeł finansowania 
Wejście w życie rozporządzenia nie spowoduje skutków finansowych dla budżetu państwa, 
w tym budżetu AW. 
 
 
 
 
 
 
 
03/70rch 
Projekt 
R O Z P O R Z Ą D Z E N I E  
P R E Z E S A   R A D Y   M I N I S T R Ó W  
z dnia 
w sprawie trybu przenoszenia funkcjonariuszy Agencji Wywiadu do dyspozycji Szefa 
Agencji Wywiadu oraz wyznaczania zadań i pełnienia dyżurów 
 
Na podstawie art. 40  ust. 7 ustawy z dnia … o Agencji Wywiadu (Dz. U. poz.  …) 
zarządza się, co następuje: 
§ 1. 1. Przeniesienie funkcjonariusza Agencji Wywiadu, zwanego dalej 
„funkcjonariuszem”, do dyspozycji Szefa Agencji Wywiadu następuje na podstawie rozkazu 
personalnego. 
2. Do  rozkazu,  o  którym  mowa  w  ust.  1,  stosuje  się  odpowiednio  przepisy  dotyczące 
rozkazu w sprawie mianowania funkcjonariuszy na stanowiska służbowe, przenoszenia oraz 
zwalniania z tych stanowisk. 
§ 2. Zadania  i  dyżury, o których mowa w  art. 40  ust. 3 pkt 1  ustawy,  wyznacza 
funkcjonariuszowi przeniesionemu do dyspozycji Szef AW w drodze rozkazu personalnego. 
§ 3. 1.  Funkcjonariusz  oddelegowany  do  dyspozycji  Szefa  AW  pełni  dyżury 
telefoniczne. 
2.  Dyżury, o których mowa  w ust. 1, funkcjonariusz pełni w godzinach 8:15–16:15, 
w jednostce organizacyjnej AW, w której pełnił służbę przed oddelegowaniem do dyspozycji 
Szefa AW. 
3. Funkcjonariusz pełni dyżury nie częściej niż pięć dni w tygodniu. 
§ 4. Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.) 
 
PREZES RADY MINISTRÓW 
 
                                                      
1) 
Niniejsze  rozporządzenie  było  poprzedzone  rozporządzeniem  Prezesa  Rady  Ministrów  z  dnia  24  kwietnia 
2003 r. w sprawie warunków i trybu przenoszenia funkcjonariuszy Agencji Wywiadu do dyspozycji Szefa 
Agencji Wywiadu (Dz. U. Nr 86, poz. 795). 
strony : 1 ... 12 . [ 13 ] . 14 ... 20 ... 60 ... 71

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: