Rządowy projekt ustawy o Agencji Wywiadu
projekt dotyczy reformy systemu służb specjalnych RP określa organizację AW oraz uprawnienia i obowiązki funkcjonariuszy AW
- Kadencja sejmu: 7
- Nr druku: 2294
- Data wpłynięcia: 2014-04-02
- Uchwalenie: sprawa niezamknięta
2294-cz-II
– 7 –
IV. Uzasadnienie ogólnej oceny przebiegu służby funkcjonariusza
(uzasadnić ogólną ocenę wystawioną w części III opinii służbowej, wskazując
w szczególności osiągnięcia i niedociągnięcia w służbie oraz mocne i słabe
strony funkcjonariusza, jak również obowiązkowo uzasadnić każdą ocenę niedostateczną
wystawioną w części II opinii służbowej)
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
V. Propozycje w zakresie rozwoju zawodowego funkcjonariusza
(określić rodzaj i zakres szkolenia zawodowego, które powinien odbyć funkcjonariusz,
ewentualną zmianę jego zakresu obowiązków służbowych lub rodzaju wykonywanych
czynności służbowych, biorąc pod uwagę w szczególności przydatność funkcjonariusza
do pełnienia służby polegającej na wykonywaniu czynności operacyjno-rozpoznawczych
albo analityczno-informacyjnych, a także, czy posiada predyspozycje do zajmowania
stanowisk związanych z kierowaniem zespołem ludzi)
.......................................................................................................................................................
– 8 –
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
...........................................................................................................................
(podpis i pieczęć bezpośredniego przełożonego opiniowanego funkcjonariusza)
Pouczenie
Funkcjonariusz, który nie zgadza się z treścią opinii służbowej, może w terminie 14 dni
od dnia zapoznania się z tą opinią wnieść drogą służbową, na piśmie, odwołanie do
wyższego przełożonego. W przypadku nieuwzględnienia odwołania przez wyższego
przełożonego funkcjonariusz ma prawo, w terminie 14 dni od dnia zawiadomienia go o
tym fakcie, złożyć do Szefa Agencji Wywiadu wniosek o ponowne rozpatrzenie sprawy.
Wniosek składa się na piśmie za pośrednictwem wyższego przełożonego, który
rozpatrywał odwołanie. Jeżeli odwołanie rozpatrywał Szef Agencji Wywiadu, wniosek o
ponowne rozpatrzenie odwołania składa się bezpośrednio do Szefa Agencji Wywiadu.
Z opinią służbową zapoznałem się
...............................................................
(data i podpis funkcjonariusza)
............................................................................................................................
(data, podpis i pieczęć wyższego przełożonego opiniowanego funkcjonariusza)
Wykonano w egzemplarzu pojedynczym – akta osobowe
– 9 –
UZASADNIENIE
Projekt przedmiotowego rozporządzenia stanowi wykonanie upoważnienia
ustawowego zawartego w art. 39 ust. 14ustawy z dnia … o Agencji Wywiadu. Wydanie
nowego rozporządzenia jest bezpośrednio związane z nowym brzmieniem ustawy
o Agencji Wywiadu.
Projekt rozporządzenia określa wzór formularza opinii służbowej, szczegółowe
kryteria brane pod uwagę przy opiniowaniu służbowym i skalę ocen, właściwość
przełożonych w zakresie sporządzania opinii służbowych.
Przedmiotowy projekt rozporządzenia nie podlega notyfikacji zgodnie z trybem
przewidzianym w przepisach dot. sposobu funkcjonowania krajowego systemu
notyfikacji norm i aktów prawnych, ponieważ nie zawiera przepisów technicznych.
Projekt rozporządzenia podlega udostępnieniu na stronie Biuletynu Informacji
Publicznej, zgodnie z art. 5 ustawy z dnia 7 lipca 2005 roku o działalności lobbingowej
w procesie stanowienia prawa (Dz. U. Nr 169, poz. 1414, z późn. zm.). Ponadto zgodnie
z § 52 uchwały nr 190 Rady Ministrów z dnia 29 października 2013 r. Regulamin pracy
Rady Ministrów (M.P. poz. 979) projekt podlega udostępnieniu na stronie internetowej
Rządowego Centrum Legislacji w zakładce Rządowy Proces Legislacyjny. Przedmiot
projektowanego rozporządzenia pozostaje poza zakresem prawa Unii Europejskiej.
– 10 –
OCENA SKUTKÓW REGULACJI (OSR)
1. Wskazanie podmiotów, na które oddziałuje akt normatywny
Przedmiotowy projekt rozporządzenia był konsultowany z zainteresowanymi jednostkami
organizacyjnymi AW. Rozwiązania prawne przyjęte w projekcie rozporządzenia dotyczą
wyłącznie funkcjonariuszy AW.
2. Wyniki przeprowadzonych konsultacji i społecznych
Wąski zakres podmiotowy rozporządzenia oraz brak szerszych skutków społecznych, jakie
może wywołać wejście w życie omawianej regulacji, spowodował odstąpienie od poddawania
go konsultacjom społecznym.
3. Wpływ aktu normatywnego w szczególności na sektor finansów publicznych, w tym
na budżet państwa i budżety jednostek samorządu terytorialnego
Przedmiotowy projekt nie będzie miał wpływu na sektor finansów publicznych, w tym na
budżet państwa i budżety jednostek samorządu terytorialnego.
4. Wpływ aktu normatywnego na rynek pracy, konkurencyjność gospodarki
i przedsiębiorczość, w tym na funkcjonowanie przedsiębiorstw, sytuację i rozwój
regionalny
Przedmiotowy projekt nie wywoła skutków społecznych, w szczególności mających wpływ
na rynek pracy, konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość, w tym na funkcjonowanie
przedsiębiorstw, oraz sytuację i rozwój regionalny.
5. Wskazanie źródeł finansowania
Wejście w życie rozporządzenia nie spowoduje skutków finansowych dla budżetu państwa,
w tym budżetu AW.
03/70rch
Projekt
R O Z P O R Z Ą D Z E N I E
P R E Z E S A R A D Y M I N I S T R Ó W
z dnia
w sprawie trybu przenoszenia funkcjonariuszy Agencji Wywiadu do dyspozycji Szefa
Agencji Wywiadu oraz wyznaczania zadań i pełnienia dyżurów
Na podstawie art. 40 ust. 7 ustawy z dnia … o Agencji Wywiadu (Dz. U. poz. …)
zarządza się, co następuje:
§ 1. 1. Przeniesienie funkcjonariusza Agencji Wywiadu, zwanego dalej
„funkcjonariuszem”, do dyspozycji Szefa Agencji Wywiadu następuje na podstawie rozkazu
personalnego.
2. Do rozkazu, o którym mowa w ust. 1, stosuje się odpowiednio przepisy dotyczące
rozkazu w sprawie mianowania funkcjonariuszy na stanowiska służbowe, przenoszenia oraz
zwalniania z tych stanowisk.
§ 2. Zadania i dyżury, o których mowa w art. 40 ust. 3 pkt 1 ustawy, wyznacza
funkcjonariuszowi przeniesionemu do dyspozycji Szef AW w drodze rozkazu personalnego.
§ 3. 1. Funkcjonariusz oddelegowany do dyspozycji Szefa AW pełni dyżury
telefoniczne.
2. Dyżury, o których mowa w ust. 1, funkcjonariusz pełni w godzinach 8:15–16:15,
w jednostce organizacyjnej AW, w której pełnił służbę przed oddelegowaniem do dyspozycji
Szefa AW.
3. Funkcjonariusz pełni dyżury nie częściej niż pięć dni w tygodniu.
§ 4. Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.)
PREZES RADY MINISTRÓW
1)
Niniejsze rozporządzenie było poprzedzone rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 24 kwietnia
2003 r. w sprawie warunków i trybu przenoszenia funkcjonariuszy Agencji Wywiadu do dyspozycji Szefa
Agencji Wywiadu (Dz. U. Nr 86, poz. 795).
IV. Uzasadnienie ogólnej oceny przebiegu służby funkcjonariusza
(uzasadnić ogólną ocenę wystawioną w części III opinii służbowej, wskazując
w szczególności osiągnięcia i niedociągnięcia w służbie oraz mocne i słabe
strony funkcjonariusza, jak również obowiązkowo uzasadnić każdą ocenę niedostateczną
wystawioną w części II opinii służbowej)
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
V. Propozycje w zakresie rozwoju zawodowego funkcjonariusza
(określić rodzaj i zakres szkolenia zawodowego, które powinien odbyć funkcjonariusz,
ewentualną zmianę jego zakresu obowiązków służbowych lub rodzaju wykonywanych
czynności służbowych, biorąc pod uwagę w szczególności przydatność funkcjonariusza
do pełnienia służby polegającej na wykonywaniu czynności operacyjno-rozpoznawczych
albo analityczno-informacyjnych, a także, czy posiada predyspozycje do zajmowania
stanowisk związanych z kierowaniem zespołem ludzi)
.......................................................................................................................................................
– 8 –
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
...........................................................................................................................
(podpis i pieczęć bezpośredniego przełożonego opiniowanego funkcjonariusza)
Pouczenie
Funkcjonariusz, który nie zgadza się z treścią opinii służbowej, może w terminie 14 dni
od dnia zapoznania się z tą opinią wnieść drogą służbową, na piśmie, odwołanie do
wyższego przełożonego. W przypadku nieuwzględnienia odwołania przez wyższego
przełożonego funkcjonariusz ma prawo, w terminie 14 dni od dnia zawiadomienia go o
tym fakcie, złożyć do Szefa Agencji Wywiadu wniosek o ponowne rozpatrzenie sprawy.
Wniosek składa się na piśmie za pośrednictwem wyższego przełożonego, który
rozpatrywał odwołanie. Jeżeli odwołanie rozpatrywał Szef Agencji Wywiadu, wniosek o
ponowne rozpatrzenie odwołania składa się bezpośrednio do Szefa Agencji Wywiadu.
Z opinią służbową zapoznałem się
...............................................................
(data i podpis funkcjonariusza)
............................................................................................................................
(data, podpis i pieczęć wyższego przełożonego opiniowanego funkcjonariusza)
Wykonano w egzemplarzu pojedynczym – akta osobowe
– 9 –
UZASADNIENIE
Projekt przedmiotowego rozporządzenia stanowi wykonanie upoważnienia
ustawowego zawartego w art. 39 ust. 14ustawy z dnia … o Agencji Wywiadu. Wydanie
nowego rozporządzenia jest bezpośrednio związane z nowym brzmieniem ustawy
o Agencji Wywiadu.
Projekt rozporządzenia określa wzór formularza opinii służbowej, szczegółowe
kryteria brane pod uwagę przy opiniowaniu służbowym i skalę ocen, właściwość
przełożonych w zakresie sporządzania opinii służbowych.
Przedmiotowy projekt rozporządzenia nie podlega notyfikacji zgodnie z trybem
przewidzianym w przepisach dot. sposobu funkcjonowania krajowego systemu
notyfikacji norm i aktów prawnych, ponieważ nie zawiera przepisów technicznych.
Projekt rozporządzenia podlega udostępnieniu na stronie Biuletynu Informacji
Publicznej, zgodnie z art. 5 ustawy z dnia 7 lipca 2005 roku o działalności lobbingowej
w procesie stanowienia prawa (Dz. U. Nr 169, poz. 1414, z późn. zm.). Ponadto zgodnie
z § 52 uchwały nr 190 Rady Ministrów z dnia 29 października 2013 r. Regulamin pracy
Rady Ministrów (M.P. poz. 979) projekt podlega udostępnieniu na stronie internetowej
Rządowego Centrum Legislacji w zakładce Rządowy Proces Legislacyjny. Przedmiot
projektowanego rozporządzenia pozostaje poza zakresem prawa Unii Europejskiej.
– 10 –
OCENA SKUTKÓW REGULACJI (OSR)
1. Wskazanie podmiotów, na które oddziałuje akt normatywny
Przedmiotowy projekt rozporządzenia był konsultowany z zainteresowanymi jednostkami
organizacyjnymi AW. Rozwiązania prawne przyjęte w projekcie rozporządzenia dotyczą
wyłącznie funkcjonariuszy AW.
2. Wyniki przeprowadzonych konsultacji i społecznych
Wąski zakres podmiotowy rozporządzenia oraz brak szerszych skutków społecznych, jakie
może wywołać wejście w życie omawianej regulacji, spowodował odstąpienie od poddawania
go konsultacjom społecznym.
3. Wpływ aktu normatywnego w szczególności na sektor finansów publicznych, w tym
na budżet państwa i budżety jednostek samorządu terytorialnego
Przedmiotowy projekt nie będzie miał wpływu na sektor finansów publicznych, w tym na
budżet państwa i budżety jednostek samorządu terytorialnego.
4. Wpływ aktu normatywnego na rynek pracy, konkurencyjność gospodarki
i przedsiębiorczość, w tym na funkcjonowanie przedsiębiorstw, sytuację i rozwój
regionalny
Przedmiotowy projekt nie wywoła skutków społecznych, w szczególności mających wpływ
na rynek pracy, konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość, w tym na funkcjonowanie
przedsiębiorstw, oraz sytuację i rozwój regionalny.
5. Wskazanie źródeł finansowania
Wejście w życie rozporządzenia nie spowoduje skutków finansowych dla budżetu państwa,
w tym budżetu AW.
03/70rch
Projekt
R O Z P O R Z Ą D Z E N I E
P R E Z E S A R A D Y M I N I S T R Ó W
z dnia
w sprawie trybu przenoszenia funkcjonariuszy Agencji Wywiadu do dyspozycji Szefa
Agencji Wywiadu oraz wyznaczania zadań i pełnienia dyżurów
Na podstawie art. 40 ust. 7 ustawy z dnia … o Agencji Wywiadu (Dz. U. poz. …)
zarządza się, co następuje:
§ 1. 1. Przeniesienie funkcjonariusza Agencji Wywiadu, zwanego dalej
„funkcjonariuszem”, do dyspozycji Szefa Agencji Wywiadu następuje na podstawie rozkazu
personalnego.
2. Do rozkazu, o którym mowa w ust. 1, stosuje się odpowiednio przepisy dotyczące
rozkazu w sprawie mianowania funkcjonariuszy na stanowiska służbowe, przenoszenia oraz
zwalniania z tych stanowisk.
§ 2. Zadania i dyżury, o których mowa w art. 40 ust. 3 pkt 1 ustawy, wyznacza
funkcjonariuszowi przeniesionemu do dyspozycji Szef AW w drodze rozkazu personalnego.
§ 3. 1. Funkcjonariusz oddelegowany do dyspozycji Szefa AW pełni dyżury
telefoniczne.
2. Dyżury, o których mowa w ust. 1, funkcjonariusz pełni w godzinach 8:15–16:15,
w jednostce organizacyjnej AW, w której pełnił służbę przed oddelegowaniem do dyspozycji
Szefa AW.
3. Funkcjonariusz pełni dyżury nie częściej niż pięć dni w tygodniu.
§ 4. Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.)
PREZES RADY MINISTRÓW
1)
Niniejsze rozporządzenie było poprzedzone rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 24 kwietnia
2003 r. w sprawie warunków i trybu przenoszenia funkcjonariuszy Agencji Wywiadu do dyspozycji Szefa
Agencji Wywiadu (Dz. U. Nr 86, poz. 795).
Dokumenty związane z tym projektem:
-
2294-cz-I
› Pobierz plik
-
2294-cz-II
› Pobierz plik