eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o płatnościach w ramach systemów wsparcia bezpośredniego oraz niektórych innych ustaw

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o płatnościach w ramach systemów wsparcia bezpośredniego oraz niektórych innych ustaw

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o płatnościach w ramach systemów wsparcia bezpośredniego oraz niektórych innych ustaw

projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej

  • Kadencja sejmu: 7
  • Nr druku: 156
  • Data wpłynięcia: 2012-01-25
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: Ustawa o zmianie ustawy o płatnościach w ramach systemów wsparcia bezpośredniego oraz niektórych innych ustaw
  • data uchwalenia: 2012-01-27
  • adres publikacyjny: Dz.U. poz. 243

156


OCENA SKUTKÓW REGULACJI

1. Podmioty, na które oddziałuje projekt rozporz dzenia

Projekt rozporządzenia będzie oddziaływał na rolników uprawiających tytoń,
którzy będą ubiegać się o przyznanie płatności do tytoniu w ramach wsparcia
specjalnego.

2. Wyniki przeprowadzonych konsultacji



Projekt rozporządzenia zostanie przesłany do konsultacji z następującymi
organizacjami społecznymi:
1) Ogólnopolskim Porozumieniem Związków Zawodowych Rolników i
Organizacji Rolniczych;
2) Sekretariatem Rolnictwa Komisji Krajowej NSZZ „Solidarność”;
3) Niezale nym Samorządnym Związkiem Zawodowym Rolników
Indywidualnych ,,Solidarność";
4) Związkiem Zawodowym Rolników Rzeczpospolitej ,,SOLIDARNI”;
5) Związkiem Zawodowym Pracowników Rolnictwa w Rzeczypospolitej Polskiej;
6) Związkiem Zawodowym Rolników „Ojczyzna”;
7) Niezale nym Samorządnym Związkiem Zawodowym „Solidarność” Komisja
Krajowa;
8) Związkiem Zawodowym Rolnictwa i Obszarów Wiejskich „REGIONY”;
9) Krajowym
Związkiem Rolników, Kółek i Organizacji Rolniczych;
10) Federacją Związków Pracodawców - Dzier awców i Właścicieli Rolnych;
11) Związkiem Zawodowym Centrum Narodowe Młodych Rolników;
12) Federacją Bran owych Związków Producentów Rolnych;
13) Krajową Radą Izb Rolniczych;
14) Krajową Izbą Gospodarczą, Komitetem Rolnictwa i Obrotu Rolnego;
15) Związkiem Zawodowym Rolnictwa ,,Samoobrona”;
16) Ogólnopolskim Porozumieniem Związków Zawodowych;
17) Forum Związków Zawodowych;
18) Polską Konfederacją Pracodawców Prywatnych;

8
19) Konfederacją Pracodawców Polskich;
20) Związkiem Rzemiosła Polskiego;
21) Business Centre Club;
22) Związkiem Zawodowym Wsi i Rolnictwa „Solidarność Wiejska”;
23) Krajową Radą Spółdzielczą;
24) Krajowym Związkiem Rewizyjnym Rolniczych Spółdzielni Produkcyjnych;
25) Radą Gospodarki ywnościowej;
26) Polskim Związkiem Ogrodniczym;
27) Polską Izbą Ogrodniczą;
28) Związkiem Sadowników RP;
29) Związkiem Sadowników Polskich;
30) Towarzystwem Rozwoju Sadów Karłowych;
31) Krajowym Związkiem Zrzeszeń Plantatorów Owoców i Warzyw do
Przetwórstwa;
32) Polskim Związkiem Plantatorów Tytoniu w Krakowie;
33) Krajowym Związkiem Plantatorów Tytoniu w Lublinie;
34) Związkiem Plantatorów Tytoniu;
35) Okręgowym Związkiem Plantatorów Tytoniu w Lublinie;
36) Krajowym Stowarzyszeniem Przemysłu Tytoniowego;
37) Polskim Stowarzyszeniem Przemysłu Tytoniowego;
38) Krajowym Związkiem Stowarzyszeń Producentów Ziemniaków Skrobiowych
w Polsce;
39) Stowarzyszeniem Producentów Skrobi Ziemniaczanej;
40) Polską Grupą Producentów Skrobi Ziemniaczanej i Modyfikatów;
41) Stowarzyszeniem Producentów Ziemniaków Skrobiowych przy PPZ S. A. w
Niechlowie;
42) Zrzeszeniem Plantatorów i Producentów Ziemniaków w Luboniu;
43) Zrzeszeniem Producentów Ziemniaka w Pile;
44)
Stowarzyszeniem Producentów Ziemniaka Skrobiowego przy PPZ
Trzemeszno Sp. z o. o.;
45) Wielkopolskim Przedsiębiorstwem Przemysłu Ziemniaczanego S. A.

3. Wpływ regulacji na sektor finansów publicznych, w tym budżet państwa
i budżety jednostek samorz du terytorialnego

9

Wejście w ycie projektu rozporządzenia nie będzie miało wpływu na sektor
finansów publicznych, ani na bud ety jednostek samorządu terytorialnego.

4. Wpływ regulacji na rynek pracy

Wejście w ycie projektu rozporządzenia, poprzez umo liwienie realizacji
płatności do tytoniu będzie stanowić wsparcie dochodów rolników i słu yć utrzymaniu
produkcji w tradycyjnych rejonach uprawy tego surowca, a tym samym będzie miało
wpływ na zachowanie dotychczasowych miejsc pracy w rolnictwie w tym sektorze.

5. Wpływ regulacji na konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość, w tym
na funkcjonowanie przedsiębiorstw


Wejście w ycie projektowanego rozporządzenia przyczyni się do poprawy
jakości produkowanego w Polsce surowca tytoniowego, co zwiększy
konkurencyjność tego sektora.

Wejście w ycie projektowanego rozporządzenia nie wpłynie na działalność
przedsiębiorstw i nie będzie miało wpływu na konkurencyjność innych gałęzi
gospodarki.
6. Wpływ regulacji na sytuację i rozwój regionalny

Wejście w ycie projektu rozporządzenia, poprzez utrzymanie
dotychczasowych miejsc pracy w sektorze produkcji tytoniu wpłynie pozytywnie na
rozwój obszarów, na których tradycyjnie uprawiany jest surowiec tytoniowy.


16/01/EP

10
projekt

ROZPORZ DZENIE
MINISTRA ROLNICTWA I ROZWOJU WSI1)
z dnia
w sprawie wymagań jakościowych dla surowca tytoniowego


Na podstawie art. 17 ust. 6 pkt 1 lit. b ustawy z dnia 26 stycznia 2007 r. o
płatnościach w ramach systemów wsparcia bezpośredniego (Dz. U. z 2008 r. Nr 170,
poz. 1051, z pó n. zm.2)) zarządza się, co następuje:

§
1.
Wymagania jakościowe, o których mowa w art. 7 ust. 2b pkt 3 ustawy z
dnia 26 stycznia 2007 r. o płatnościach w ramach systemów wsparcia
bezpośredniego, dla surowca tytoniowego, do którego mo e być przyznana płatność
do tytoniu, określa załącznik do rozporządzenia.

§
2.
Rozporządzenie wchodzi w ycie z dniem 15 marca 2012 r.

MINISTER ROLNICTWA I ROZWOJU WSI

1) Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi kieruje działem administracji rządowej – rynki rolne,
na podstawie § 1 ust. 2 pkt 3 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 listopada 2011 r. w sprawie
szczegółowego zakresu działania Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi (Dz. U. Nr 248, poz. 1486).
2) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2008 r. Nr 214, poz. 1349, z 2009
r. Nr 20, poz. 105, z 2010 r. Nr 36, poz. 197, z 2011 Nr 54, poz. 278 oraz z 2012 …...

Załącznik do rozporządzenia Ministra Rolnictwa i
Rozwoju Wsi z dnia … (poz. …)


Wymagania jakościowe dla surowca tytoniowego, do którego może być
przyznana płatność do tytoniu

1. We wszystkich grupach odmian tytoniu:
a) nie dopuszcza się liści:

- zanieczyszczonych materiałami obcymi syntetycznymi,
-
pora onych pleśnią lub zgnilizną twardzikową,
-
zmurszałych, zbutwiałych, zgniłych, przemarzniętych, posiadających
nienaturalny zapach dla danej odmiany (np. wędzenia, dymu, obory,
stęchlizny, pleśni itp.),

-
zawierających kawałki liści;
b) dopuszcza się liście nadspodakowe, środkowe i podwierzchołkowe;
c) dopuszczalna zawartość piasku i zabrudzeń wynosi 3%.
2. Wymagania jakościowe dla tytoniu jasnego – odmiany typu Virginia:
a) liście pełno ółte z wyjątkiem blado ółtych, jasnopomarańczowe
z dopuszczalnym zabarwieniem jasnobrunatnym wynikającym z dojrzałości do
30% blaszki,
b) liście dojrzałe, cienkie do średniomięsistych o elastycznej, otwartej strukturze,
c) dopuszczalna wielkość uszkodzeń mechanicznych: 20%,
d) dopuszczalna wielkość uszkodzeń chorobowych: 10%,
e) maksymalna wilgotność: 19%.
3. Wymagania jakościowe dla tytoniu jasnego – odmiany typu Burley:
a) liście o jednolitym kolorze, intensywnej jasnobrunatnej barwie do
czerwonobrunatnych i brunatnych,
b) liście dojrzałe, cienkie do średniomięsistych o otwartej, porowatej strukturze,
c) dopuszczalna wielkość uszkodzeń (mechanicznych i chorobowych): 20%,
d) maksymalna wilgotność: 21%.
strony : 1 ... 10 ... 20 ... 33 . [ 34 ] . 35 ... 40 ... 48

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: