Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o płatnościach w ramach systemów wsparcia bezpośredniego oraz niektórych innych ustaw
Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o płatnościach w ramach systemów wsparcia bezpośredniego oraz niektórych innych ustaw
projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej
- Kadencja sejmu: 7
- Nr druku: 156
- Data wpłynięcia: 2012-01-25
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: Ustawa o zmianie ustawy o płatnościach w ramach systemów wsparcia bezpośredniego oraz niektórych innych ustaw
- data uchwalenia: 2012-01-27
- adres publikacyjny: Dz.U. poz. 243
156
przetwórcę owoców miękkich.
W § 2 określono, aby rozporządzenie weszło w ycie z dniem ogłoszenia. Wa ny
interes państwa przemawia za niezwłocznym wejściem w ycie rozporządzenia, poniewa
umo liwi to wymierzenie kar pienię nych, w odpowiedniej wysokości, przez dyrektora
oddziału terenowego Agencji Rynku Rolnego albo dyrektora oddziału regionalnego Agencji
Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa. Biorąc powy sze pod uwagę, nale y stwierdzić,
e zasady demokratycznego państwa prawnego nie stoją na przeszkodzie, aby
rozporządzenie weszło w ycie z dniem ogłoszenia.
Projekt rozporządzenia nie zawiera przepisów technicznych w rozumieniu
rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 23 grudnia 2002 r. w sprawie sposobu
funkcjonowania krajowego systemu notyfikacji norm i aktów prawnych (Dz. U. Nr 239, poz.
2039, z pó n. zm.), dlatego nie podlega notyfikacji Komisji Europejskiej.
Stosownie do art. 5 ustawy z dnia 7 lipca 2005 r. o działalności lobbingowej
w
procesie stanowienia prawa (Dz. U. Nr 169, poz. 1414, z pó n. zm.) projekt
rozporządzenia zostanie umieszczony na stronie Biuletynu Informacji Publicznej
Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi oraz na stronie Biuletynu Informacji Publicznej
Rządowego Centrum Legislacji.
Projekt rozporządzenia jest zgodny z prawem Unii Europejskiej.
Projekt rozporządzenia znajduje się w wykazie prac legislacyjnych Ministra
Rolnictwa i Rozwoju Wsi na I półrocze 2012 r.
5
OCENA SKUTKÓW REGULACJI
1. Podmioty, na które oddziałuje projektowane rozporz dzenie:
Projekt
rozporządzenia będzie miał wpływ na: grupy producentów tytoniu,
skupujących owoce miękkie oraz na zatwierdzonych przetwórców owoców miękkich.
2. Wyniki przeprowadzonych konsultacji:
Projekt rozporządzenia będzie przedmiotem konsultacji społecznych
z następującymi organizacjami społecznymi:
1) Ogólnopolskim
Porozumieniem
Związków Zawodowych Rolników i Organizacji
Rolniczych;
2) Sekretariatem Rolnictwa Komisji Krajowej NSZZ „Solidarność”;
3) Niezale nym Samorządnym Związkiem Zawodowym Rolników Indywidualnych
,,Solidarność";
4) Związkiem Zawodowym Rolników Rzeczpospolitej ,,SOLIDARNI”;
5) Związkiem Zawodowym Pracowników Rolnictwa w Rzeczypospolitej Polskiej;
6) Związkiem Zawodowym Rolników „Ojczyzna”;
7) Niezale nym Samorządnym Związkiem Zawodowym „Solidarność” Komisja
Krajowa;
8) Związkiem Zawodowym Rolnictwa i Obszarów Wiejskich „REGIONY”;
9) Krajowym
Związkiem Rolników, Kółek i Organizacji Rolniczych;
10) Federacją Związków Pracodawców - Dzier awców i Właścicieli Rolnych;
11) Związkiem Zawodowym Centrum Narodowe Młodych Rolników;
12) Federacją Bran owych Związków Producentów Rolnych;
13) Krajową Radą Izb Rolniczych;
14) Krajową Izbą Gospodarczą, Komitetem Rolnictwa i Obrotu Rolnego;
15) Związkiem Zawodowym Rolnictwa ,,Samoobrona”;
16) Ogólnopolskim Porozumieniem Związków Zawodowych;
17) Forum Związków Zawodowych;
18) Polską Konfederacją Pracodawców Prywatnych;
19) Konfederacją Pracodawców Polskich;
20) Związkiem Rzemiosła Polskiego;
21) Business Centre Club;
22) Związkiem Zawodowym Wsi i Rolnictwa „Solidarność Wiejska”;
23) Krajową Radą Spółdzielczą;
6
24) Krajowym Związkiem Rewizyjnym Rolniczych Spółdzielni Produkcyjnych;
25) Radą Gospodarki ywnościowej;
26) Polskim Związkiem Ogrodniczym;
27) Polską Izbą Ogrodniczą;
28) Związkiem Sadowników RP;
29) Związkiem Sadowników Polskich;
30) Towarzystwem Rozwoju Sadów Karłowych;
31) Krajowym Związkiem Zrzeszeń Plantatorów Owoców i Warzyw do Przetwórstwa;
32) Polskim Związkiem Plantatorów Tytoniu w Krakowie;
33) Krajowym Związkiem Plantatorów Tytoniu w Lublinie;
34) Związkiem Plantatorów Tytoniu;
35) Okręgowym Związkiem Plantatorów Tytoniu w Lublinie;
36) Krajowym Stowarzyszeniem Przemysłu Tytoniowego;
37) Polskim Stowarzyszeniem Przemysłu Tytoniowego;
38) Krajowym Związkiem Stowarzyszeń Producentów Ziemniaków Skrobiowych w
Polsce;
39) Stowarzyszeniem Producentów Skrobi Ziemniaczanej;
40) Polską Grupą Producentów Skrobi Ziemniaczanej i Modyfikatów;
41) Stowarzyszeniem Producentów Ziemniaków Skrobiowych przy PPZ S. A. w
Niechlowie;
42) Zrzeszeniem Plantatorów i Producentów Ziemniaków w Luboniu;
43) Zrzeszeniem Producentów Ziemniaka w Pile;
44) Stowarzyszeniem Producentów Ziemniaka Skrobiowego przy PPZ Trzemeszno
Sp. z o. o.;
45) Wielkopolskim Przedsiębiorstwem Przemysłu Ziemniaczanego S. A.
3. Wpływ projektowanego rozporz dzenia na sektor finansów publicznych, w tym
budżet państwa i budżety jednostek samorz du terytorialnego:
Projekt rozporządzenia nie ma wpływu na bud et państwa ani na bud ety jednostek
samorządu terytorialnego.
4. Wpływ projektowanego rozporz dzenia na rynek pracy:
Wejście w ycie rozporządzenia nie wpłynie bezpośrednio na rynek pracy.
7
5. Wpływ projektowanego rozporz dzenia na konkurencyjność gospodarki i
przedsiębiorczość, w tym na funkcjonowanie przedsiębiorstw:
Wejście w ycie projektowanego rozporządzenia nie wpłynie na konkurencyjność
polskiej gospodarki i przedsiębiorczość, w tym na funkcjonowanie przedsiębiorstw.
6. Wpływ projektowanego rozporz dzenia na sytuację i rozwój regionalny:
Wejście w ycie projektowanego rozporządzenia nie wpłynie na rozwój regionalny.
04/01/BS
8
Dokumenty związane z tym projektem:
-
156
› Pobierz plik