eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustaw › Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o transporcie kolejowym

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o transporcie kolejowym

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o transporcie kolejowym

projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej

  • Kadencja sejmu: 7
  • Nr druku: 1407
  • Data wpłynięcia: 2013-05-22
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: Ustawa o zmianie ustawy o transporcie kolejowym
  • data uchwalenia: 2013-08-30
  • adres publikacyjny: Dz.U. poz. 1152

1407

– 4 –
− opinię techniczną wydaną przez podmiot, który eksploatował urządzenie podczas
prób eksploatacyjnych − w przypadku typów pojazdów kolejowych po
przeprowadzonych próbach eksploatacyjnych,
− opinię Transportowego Dozoru Technicznego w zakresie urządzeń technicznych
podlegających dozorowi technicznemu.
4) opinię techniczną wydaną przez jednostkę organizacyjną, o której mowa w art. 22g
ust. 9 ustawy obejmująca całość procesu dopuszczania do eksploatacji – dotyczy
wniosku o wydanie świadectwa dopuszczenia do eksploatacji na czas nieokreślony.
§ 3. Do wniosku o wydanie świadectwa dopuszczenia do eksploatacji typu dla budowli
urządzenia lub pojazdu kolejowego, które są eksploatowane i były dopuszczone do
eksploatacji w kraju przed dniem 14 listopada 1997 r., należy dołączyć wyłącznie następujące
dokumenty:
1)
opis techniczny lub dokumentację techniczną;
2) pozytywną opinię użytkownika z dotychczasowej eksploatacji, uwzględniającą aktualny
stan techniczny.
§ 4. 1. Prezes UTK wydaje świadectwo dopuszczenia do eksploatacji typu na podstawie
wniosku oraz załączonych do niego dokumentów, o których mowa w § 2 ust. 2 albo § 4,
zgodnie ze wzorem określonym w załączniku nr 2 do rozporządzenia.
2. Wnioski o wydanie świadectwa dopuszczenia do eksploatacji typu, są rozpatrywane
nie później niż w terminie 2 miesięcy od dnia złożenia kompletnego wniosku wraz
z dokumentacją.
3. W przypadku złożenia niekompletnego wniosku lub konieczności uzupełnienia
dokumentacji, którą należy załączyć do wniosku, Prezes UTK wzywa do uzupełnienia
braków w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 14 dni.
4. Prezes UTK odmawia wydania świadectwa dopuszczenia do eksploatacji typu
w razie bezskutecznego upływu terminu, o którym mowa w ust. 3 lub w przypadku
stwierdzenia, że dany typ zagraża bezpieczeństwu ruchu kolejowego lub bezpieczeństwu
przewozu osób i rzeczy.
§ 5. 1. Jeżeli próby eksploatacyjne nie mogą być wykonane w terminie przewidzianym
w programie prób eksploatacyjnych z przyczyn niezależnych od podmiotu ubiegającego się
o wydanie świadectwa dopuszczenia do eksploatacji typu, lub ze względu na konieczność
– 5 –
przeprowadzenia dodatkowych badań lub ekspertyz, Prezes UTK, na wniosek tego podmiotu,
wydaje nowe świadectwo na czas określony, przewidziany na wykonanie tych prób.
2. W przypadkach, o których mowa w ust. 2, do wniosku o wydanie świadectwa nie jest
wymagane ponowne załączanie dokumentów, o których mowa odpowiednio w § 2 albo § 4,
z wyjątkiem nowego porozumienia w sprawie wykonania prób eksploatacyjnych wraz z ich
programem.
§ 6. 1. Jeżeli zachodzą okoliczności, o których mowa w art. 22f ust. 8 ustawy, Prezes
UTK pisemnie wzywa podmiot, dla którego wydał świadectwo dopuszczenia do eksploatacji
typu, do:
1) usunięcia uchybień w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 7 dni od dnia
otrzymania wezwania;
2)
zaprzestania eksploatacji odpowiednio typu urządzenia albo budowli do czasu usunięcia
tych uchybień.
2. Prezes UTK cofa świadectwo dopuszczenia do eksploatacji typu w przypadku, gdy
podmiot, który je posiada, nie usunął uchybień w wyznaczonym terminie.
Rozdział 3
Wykaz rodzajów budowli, urządzeń oraz pojazdów kolejowych, dla których wymagane
jest uzyskanie świadectwa dopuszczenia do eksploatacji typu
§ 7. W przypadku, o którym mowa w art. 25d ust. 1 pkt 3 ustawy, świadectwo
dopuszczenia do eksploatacji typu jest wydawane na każdy typ:
1) następujących budowli przeznaczonych do prowadzenia ruchu kolejowego,
wchodzących w skład podsystemu strukturalnego infrastruktura:
a) rozjazdu
kolejowego,
b) skrzyżowania torów kolejowych;
2) następujących urządzeń przeznaczonych do prowadzenia ruchu kolejowego,
wchodzących w skład podsystemu strukturalnego energia:
a) dławika torowego,
b) linek
dławikowych,
c) wyłącznika szybkiego,
d) sieci
powrotnej;
3) następujących urządzeń przeznaczonych do prowadzenia ruchu kolejowego,
wchodzących w skład podsystemu strukturalnego sterowanie:
– 6 –
a) stacyjnych
urządzeń sterowania ruchem kolejowym,
b) urządzeń sterowania rozrządem, w tym hamulca torowego,
c) urządzeń blokady liniowej,
d) systemu
zabezpieczenia
ruchu na przejazdach kolejowych:
– napędu rogatkowego,
– sygnalizatora
drogowego,
e) urządzeń do wykrywania stanów awaryjnych pojazdów kolejowych podczas biegu
pociągu oraz nieprawidłowości załadunku wagonów,
f) urządzeń kontroli niezajętości torów i rozjazdów:
– obwodów
torowych,
– liczników
osi,
g) urządzeń do przestawiania lub kontrolowania ruchomych elementów rozjazdu
kolejowego,
h) sygnalizatora
kolejowego,
i) urządzeń łączności przewodowej:
– zapowiadawczej,
– strażnicowej,
– stacyjno-ruchowej,
j) urządzeń łączności bezprzewodowej:
– pociągowej,
– manewrowej,
– drogowej,
– utrzymania,
k) rejestratora rozmów związanych z prowadzeniem ruchu kolejowego,
l) urządzeń oddziaływania tor – pojazd,
m) systemu telewizji użytkowej przeznaczonej do prowadzenia ruchu kolejowego,
n) systemu zdalnego sterowania ruchem kolejowym.
§ 8. W przypadkach, o których mowa w art. 25d ust. 1 pkt 2 i art. 25f ustawy, o ile typ
urządzenia lub budowli nie jest objęty deklaracją WE zgodności lub przydatności do
stosowania składnika interoperacyjności, świadectwo dopuszczenia do eksploatacji typu jest
wydawane na każdy typ:
1) następujących budowli przeznaczonych do prowadzenia ruchu kolejowego,
wchodzących w skład podsystemu strukturalnego infrastruktura:
– 7 –
a) szyny
kolejowej,
b) systemu
przytwierdzeń,
c) podkładu kolejowego i podrozjazdnicy,
d) rozjazdu
kolejowego,
e) skrzyżowania torów kolejowych;
2) następujących urządzeń przeznaczonych do prowadzenia ruchu kolejowego,
wchodzących w skład podsystemu strukturalnego energia:
a) dławika torowego,
b) linek
dławikowych,
c) wyłącznika szybkiego,
d) sieci
jezdnej,
e) sieci
powrotnej;
3) następujących urządzeń przeznaczonych do prowadzenia ruchu kolejowego,
wchodzących w skład podsystemu strukturalnego sterowanie:
a) stacyjnych
urządzeń sterowania ruchem kolejowym,
b) urządzeń sterowania rozrządem, w tym hamulca torowego,
c) urządzeń blokady liniowej,
d) systemu
zabezpieczenia
ruchu na przejazdach kolejowych:
– napędu rogatkowego,
– sygnalizatora
drogowego,
e) urządzeń do wykrywania stanów awaryjnych pojazdów kolejowych podczas biegu
pociągu oraz nieprawidłowości załadunku wagonów,
f) urządzeń kontroli niezajętości torów i rozjazdów:
– obwodów
torowych,
– liczników
osi,
g) urządzeń do przestawiania lub kontrolowania ruchomych elementów rozjazdu
kolejowego,
h) sygnalizatora
kolejowego,
i) urządzeń łączności przewodowej:
– zapowiadawczej,
– strażnicowej,
– stacyjno-ruchowej,
j) urządzeń łączności bezprzewodowej:
– 8 –
– pociągowej,
– manewrowej,
– drogowej,
– utrzymania,
k) rejestratora rozmów związanych z prowadzeniem ruchu kolejowego,
l) urządzeń oddziaływania tor – pojazd,
m) systemu telewizji użytkowej przeznaczonej do prowadzenia ruchu kolejowego,
n) systemu zdalnego sterowania ruchem kolejowym.
§ 9. W przypadku linii metra świadectwo dopuszczenia do eksploatacji typu jest
wydawane na każdy typ:
1) następujących budowli przeznaczonych do prowadzenia ruchu kolejowego:
a) szyny
kolejowej,
b) systemu
przytwierdzeń,
c) podkładu kolejowego,
d) rozjazdu
kolejowego,
e) skrzyżowania torów kolejowych;
2) następujących urządzeń przeznaczonych do prowadzenia ruchu kolejowego:
a) stacyjnych
urządzeń sterowania ruchem kolejowym,
b) urządzeń blokady liniowej,
c) urządzeń kontroli niezajętości torów i rozjazdów:
– obwodów
torowych,
– liczników
osi,
d) sygnalizatora
kolejowego,
e) urządzeń łączności przewodowej i bezprzewodowej,
f)
rejestratora rozmów związanych z prowadzeniem ruchu kolejowego,
g) urządzeń oddziaływania tor – pojazd,
h) systemu automatycznego prowadzenia pociągu,
i)
systemu telewizji użytkowej przeznaczonej do prowadzenia ruchu kolejowego,
j)
systemu zdalnego sterowania ruchem kolejowym,
k) dławika torowego,
l) linek
dławikowych,
m) wyłącznika szybkiego,
n) trzeciej
szyny,
strony : 1 ... 10 ... 19 . [ 20 ] . 21 ... 30 ... 40 ... 41

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: